/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Bell Add 2d
Fra : Hans Mouridsen


Dato : 05-05-10 18:40

Hej

Jeg har tænkt mig at giv min 207 HDI noget hostesaft, i form af Bell Add 2d
servicerens, da jeg har har læst en del positive kommetarer på vagcars
omkring det.

Den skal ind efter lmm, det er jeg med på, men må det sprøjtes direkte ind i
turboens indsugning - altså afmontere slangen ved turbo'en, og direkte ind
til skovlhjulene?

Mvh
Hans




 
 
Armand (05-05-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-05-10 18:48

Hans Mouridsen skrev:
> Jeg har tænkt mig at giv min 207 HDI noget hostesaft, i form af Bell Add 2d
> servicerens, da jeg har har læst en del positive kommetarer på vagcars
> omkring det.
>
Er den motor-kur der hører til et ordinært service ikke tilstrækkelig?
Eller er 207'eren blevet så gammel at du selv servicerer nu??

--
Armand.

Hans Mouridsen (05-05-2010)
Kommentar
Fra : Hans Mouridsen


Dato : 05-05-10 19:00

Hej

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4be1af51$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Er den motor-kur der hører til et ordinært service ikke tilstrækkelig?
> Eller er 207'eren blevet så gammel at du selv servicerer nu??

Ved du overhovedet hvad det er for et produkt, og hvilke egenskaber det
har - det virker ikke som om du ved hvad det er?

http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=16&p=65580

Prøv især at læs det Landberg har postet...

Mvh
Hans



Mogens \(K\) (05-05-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 05-05-10 19:11

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> skrev i meddelelsen
news:4be1b233$0$276$14726298@news.sunsite.dk...

> Prøv især at læs det Landberg har postet...

OK -> citat:
"Husk de eksempler med dieselbiler også får en flaske i tanken, men det kan
jeg jo ikke måle før/efter, da det skal virke over en helt tankfuld. Men min
Bell Add-mand mener, at den man hælder i tanken også godt kan være god for
5hk på en 105hk TDi"

ROFLMAO



Armand (05-05-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-05-10 19:20

Hans Mouridsen skrev:
Hej
>
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:4be1af51$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Er den motor-kur der hører til et ordinært service ikke tilstrækkelig?
>> Eller er 207'eren blevet så gammel at du selv servicerer nu??
>
> Ved du overhovedet hvad det er for et produkt, og hvilke egenskaber det
> har - det virker ikke som om du ved hvad det er?
>
> http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=16&p=65580
>
> Prøv især at læs det Landberg har postet...
>
Hán skriver jo netop ikke om nyservicerede motorer der efterfølgende har
kørt en tankfuld med en diesel-kur.

Han har jo heller ikke forsøg med før/efter en højfarts-tur 300km ned i
Tyskland, eller hvad der ellers kan peppe en by-død dieslmotor op :-|

Min Hdi'er blev synet dagen efter at vi havde været på weekend i Berlin
og klerken forklarede grundigt om at man i erkendelse af at
emmisions-angivelserne er strammet lige rigeligt fra fabrikken, har
indført en +10% respit i målingen - Hvorefter han stak snablen i
udstødningen og fik et tal der var bedre end fabriksopgivelsen

Gid at der var én der var mere interesseret i af forske end at læse
anbefalinger og brugte penge på en serie rulninger før/efter service;
langtur og spray-kur :-|

--
Armand.

Hans Mouridsen (05-05-2010)
Kommentar
Fra : Hans Mouridsen


Dato : 05-05-10 19:27

Hej

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4be1b6a5$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hán skriver jo netop ikke om nyservicerede motorer der efterfølgende har
> kørt en tankfuld med en diesel-kur.

Mig bekendt adskiller de ikke motoren ved service, for rense sod, og der
står intet på regningen om additiver eller renseprodukter.

> Gid at der var én der var mere interesseret i af forske end at læse
> anbefalinger og brugte penge på en serie rulninger før/efter service;
> langtur og spray-kur :-|

Jeg har før haft gode erfaringer, med ligende produkter på en 3 liters bmw
benzin motor - den gik fra meget blød motorgang til silkeblød motorgang -
tilmed også bedre brændstofsøkonomi :)

Så skal da helt klart prøve det, på min motor med 80.000 km på klokken...
Incl det i der skal tanken, så ender det jo med at den har dobbelt så mange
hk :D

Mvh
Hans



Armand (05-05-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-05-10 19:57

Hans Mouridsen skrev:
> Hej
>
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:4be1b6a5$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Hán skriver jo netop ikke om nyservicerede motorer der efterfølgende har
>> kørt en tankfuld med en diesel-kur.
>
> Mig bekendt adskiller de ikke motoren ved service, for rense sod, og der
> står intet på regningen om additiver eller renseprodukter.
>
Såvel på Peugeots service-specifikation, (som jeg tilsyneladende har
erindring om fra manualen da det ikke er til at finde på nettet) og
regningen er 'Diesel-kur' beskrevet, men det er som jeg opfatter det kun
et additiv til tanken!

>> Gid at der var én der var mere interesseret i af forske end at læse
>> anbefalinger og brugte penge på en serie rulninger før/efter service;
>> langtur og spray-kur :-|
>
> Jeg har før haft gode erfaringer, med ligende produkter på en 3 liters bmw
> benzin motor - den gik fra meget blød motorgang til silkeblød motorgang -
> tilmed også bedre brændstofsøkonomi :)
>
Jeg har ikke købt bil med fokus på lange serice-intervaller, for at
skulle spray-tune midtvejs imellem et par services :-|

> Så skal da helt klart prøve det, på min motor med 80.000 km på klokken...
> Incl det i der skal tanken, så ender det jo med at den har dobbelt så mange
> hk :D
>
Så skulle du prøve at få den rullet; ofre et passende service på den og
derefter atter få den rullet; for endelig at spray-tune den og
slutteligt få den rullet.
Eller er du bange for at bruge penge på at skuffe dig selv??

--
Armand.

Hans Mouridsen (05-05-2010)
Kommentar
Fra : Hans Mouridsen


Dato : 05-05-10 20:09

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4be1bf63$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...


> Eller er du bange for at bruge penge på at skuffe dig selv??

Ja de 217 kr. smadrer min økonomi.... snøft

/Hans



Armand (05-05-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-05-10 21:19

Hans Mouridsen skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:4be1bf63$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
>> Eller er du bange for at bruge penge på at skuffe dig selv??
>
> Ja de 217 kr. smadrer min økonomi.... snøft
>
Penge på rulninger, mente jeg!

--
Armand.

Thomas Landberg (08-05-2010)
Kommentar
Fra : Thomas Landberg


Dato : 08-05-10 16:29

On 5 Maj, 20:11, "Mogens \(K\)" <nyhedsgrupperFJ...@DETTEjubii.dk>
wrote:
> "Hans Mouridsen" <h...@FJERNMIGpc.dk> skrev i meddelelsennews:4be1b233$0$276$14726298@news.sunsite.dk...
>
> > Prøv især at læs det Landberg har postet...
>
> OK -> citat:
> "Husk de eksempler med dieselbiler også får en flaske i tanken, men det kan
> jeg jo ikke måle før/efter, da det skal virke over en helt tankfuld. Men min
> Bell Add-mand mener, at den man hælder i tanken også godt kan være god for
> 5hk på en 105hk TDi"
>
> ROFLMAO

Rimeligt dumt at udstille sig selv så pinligt, når du åbenbart ikke
aner noget om det her....

Vi får ikke særligt gode procenter på Bell Add, sagt på en anden måde
så er det ret dyrt i indkøb for os. Vi tager ikke ekstra for en tuning
fordi vi giver en Bell Add-kur. Vi bruger ikke penge på Bell Add for
sjov, men fordi det virker fremragende. Jeg kan finde en masse
eksempler på biler som på rullefeltet har fået 5-10hk ekstra af en
rensekur med Bell Add 2D. Et godt eksempel var en Touran 105hk TDi med
17.000km på klokken. Den fik "kun" 136hk ud af tuningen, hvilket var i
underkanten af hvad filen burde give. Efter en Bell Add 2D gav den
144hk og en pænere kurve. Kunden kunne så fortælle, at bilen kørte
mange småture og sjældent var gennemvarm. Når jeg laver en logfil af
en bil kan jeg se ønsket ladetryk og reelt ladetryk. Ofte er disse tal
ret afgivende, da turboernes variable geometrier sætter sig mere eller
mindre fast. Også her hjælper Bell Add.
Vi bruger selv en del flere Bell Add end vi sælger og det er en ren
underskudsforretning for os, men jeg vil gerne have, at de biler jeg
laver kører perfekt bagefter. Hvis Bell Add ikke virkede ville jeg
helt sikkert hellere spare pengene.

Mogens \(K\) (09-05-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 09-05-10 07:31

"Thomas Landberg" <thomaslandberg@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:27c2f17e-6d88-4cdc-806a-6ae71fb1fa87@o14g2000yqb.googlegroups.com...

> Vi bruger selv en del flere Bell Add end vi sælger og det er en ren
> underskudsforretning for os

Jamen jeg er da helt med på, at du lever af din kapital i banken, Thomas.
Har du flere gode vittigheder, så kom blot med dem. Iøvrigt anbefaler jeg
din virksomhed til alle og enhver, men mååske man skulle overveje det lidt
igen


TDN (09-05-2010)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 09-05-10 08:02


"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen
news:4be656ae$0$278$14726298@news.sunsite.dk...
> "Thomas Landberg" <thomaslandberg@gmail.com> skrev i meddelelsen
> news:27c2f17e-6d88-4cdc-806a-6ae71fb1fa87@o14g2000yqb.googlegroups.com...
>
>> Vi bruger selv en del flere Bell Add end vi sælger og det er en ren
>> underskudsforretning for os
>
> Jamen jeg er da helt med på, at du lever af din kapital i banken, Thomas.
> Har du flere gode vittigheder, så kom blot med dem. Iøvrigt anbefaler jeg
> din virksomhed til alle og enhver, men mååske man skulle overveje det lidt
> igen

Jeg ved at nogle autoriserede Toyota værksteder bruger Bell Add som en del
af serviceeftersynet, både til benzin og diesel, netop pga. motorer der
enten bliver kørt morfar agtigt eller med meget bykørsel soder til, derved
får renset motoren inden der sker tilsodningsskader. Jeg er ret sikker på
Toyota ikke ville bruge dette hvis det er virkningsløst. Jeg har i øvrigt
ikke hørt om nogen med forstand på biler som ikke anerkender det virker når
talen kommer til Bell Add.

Mvh
Thomas


Mogens \(K\) (09-05-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 09-05-10 08:27

"TDN" <tdnfjerndette@net.telenor.dk> skrev i meddelelsen
news:4be65ddb$0$278$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg ved at nogle autoriserede Toyota værksteder bruger Bell Add som en del
> af serviceeftersynet, både til benzin og diesel, netop pga. motorer der
> enten bliver kørt morfar agtigt eller med meget bykørsel soder til, derved
> får renset motoren inden der sker tilsodningsskader. Jeg er ret sikker på
> Toyota ikke ville bruge dette hvis det er virkningsløst. Jeg har i øvrigt
> ikke hørt om nogen med forstand på biler som ikke anerkender det virker
> når talen kommer til Bell Add.

Det var blot bevisførelsen, som haltede ("...min Bell Add-mand mener...").
Jég vil hellere se statistiske resultater i form af rullefelttests før og
efter - ganske som vanligt :)


Thomas Landberg (10-05-2010)
Kommentar
Fra : Thomas Landberg


Dato : 10-05-10 05:16

On 9 Maj, 08:31, "Mogens \(K\)" <nyhedsgrupperFJ...@DETTEjubii.dk>
wrote:
> "Thomas Landberg" <thomaslandb...@gmail.com> skrev i meddelelsennews:27c2f17e-6d88-4cdc-806a-6ae71fb1fa87@o14g2000yqb.googlegroups.com...
>
> > Vi bruger selv en del flere Bell Add end vi sælger og det er en ren
> > underskudsforretning for os
>
> Jamen jeg er da helt med på, at du lever af din kapital i banken, Thomas.
> Har du flere gode vittigheder, så kom blot med dem. Iøvrigt anbefaler jeg
> din virksomhed til alle og enhver, men mååske man skulle overveje det lidt
> igen

Nej jeg lever ikke af penge fra banken, men jeg ville da aldrig påføre
mit firma ekstra udgifter på Bell Add i forbindelse med tuningerne,
hvis jeg ikke troede på, at det virkede. Det må da være logisk.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408926
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste