/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
fortsættelse: Hvorfor udfordre en MC
Fra : Armand


Dato : 04-05-10 20:55

Jeg tager lige tråden op igen efter at være faldet over en
sammenligningstest i et blad:

Snakken i tråden (find den evt. på Google groups, men vær beredt på at
den er lang) gik bl.a. på hvor grænsen for en stakkels 100hk's
sportsmotorcykel gik med henblik på ligestillede bil-kombattanter, men
den strakte sig noget videre.

Selvom det ikke drejer sig specifikt om 100hk's motorcykel, så er
pågældende test et sjov skrift der sammenligner motorcykel og bil
indenfor tre kategorier: Sports-type; daglig-type og off-road.
For sports-afsnittet drejer det sig om en 500hk's Lamborghini Gallardo
hhv. en MV Agusta F4 1000s med 166hk og det naturlige element for dé to
er Nürnburgrings GP-bane ligesom diciplinerne målt er topfart og
acceleration.
For de der måtte være interesseret i forholdet refererer jeg her testens
målinger:

Hvad angår topfart er de to køretøjer omtrent ligeværdige: Gallardoen
kan køre 309 mod motorcyklens 301 km/t!
Rundetiderne var 2.13,55min. for motorcyklen og 2.23,45 for Gallardoen!

Accelerationsmålingerne er som følger:

................Gallardo.........MV Agusta
0-100: 4,0sek. 3,3sek.
0-140: 6,4sek. 4,9sek.   
0-200: 13,0sek. 8,0sek.

Topgears-acceleration:
60-100: 7,6sek. 3,4sek.   
100-140: 6,7sek. 3,3sek.
140-180: 6,1sek. 3,1sek.
60-180: 20,4sek. 9,8sek.

Sidestory:
Motorcyklen kørte 13,7km/l under testen - Gallardoen 4,4km/l

--
Armand.

 
 
Martin Bak (04-05-2010)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 04-05-10 21:08


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4be07b7e$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg tager lige tråden op igen efter at være faldet over en
> sammenligningstest i et blad:
>
> Sidestory:
> Motorcyklen kørte 13,7km/l under testen - Gallardoen 4,4km/l
>
Hvad var tankkapiciteten? Hvem ville først køre tør, hvis de blev ved? Nok
ikke Lamboen, gætter jeg på

--
Martin
www.martinbak.dk/



Lasse Hoelgaard (04-05-2010)
Kommentar
Fra : Lasse Hoelgaard


Dato : 04-05-10 23:11

> Hvad var tankkapiciteten? Hvem ville først køre tør, hvis de blev ved? Nok
> ikke Lamboen, gætter jeg på

Lomboen har en 80 liters tank og motorcyklen har 24,91 liter inkl
reservetank.
Dette giver 341 km til motorcyklen og 352 til lamboen.

Du havde ret, men alligevel meget tæt løb

-Lasse


Ukendt (05-05-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-05-10 00:57

Til Armand

Hvis det bare gik ligeud så tog jeg min egen Mc , men jeg vil nok løbe tør
efter 402 m + det løse , men de 200 km/t var nået under de 5,8 sek og de 402
m ca 8,5 sek

PE men hvem gider at hjælpe mig lidt rundt i svingene
www.kvikteam.dk




Torben Scheel (05-05-2010)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 05-05-10 07:42

P.E. wrote:
> Til Armand
>
> Hvis det bare gik ligeud så tog jeg min egen Mc , men jeg vil nok løbe
> tør efter 402 m + det løse , men de 200 km/t var nået under de 5,8 sek
> og de 402 m ca 8,5 sek
>
> PE men hvem gider at hjælpe mig lidt rundt i svingene
> www.kvikteam.dk
>
Du må have et samarbejde med spirillen (øv - kan ikke finde grafik af
spiril-bil-sving-hale-lygtepæl)

--
vh
Torben

Martin Mose Larsen (05-05-2010)
Kommentar
Fra : Martin Mose Larsen


Dato : 05-05-10 16:46

[Default] On Wed, 05 May 2010 08:41:45 +0200, Torben Scheel
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:

>P.E. wrote:
>> Til Armand
>>
>> Hvis det bare gik ligeud så tog jeg min egen Mc , men jeg vil nok løbe
>> tør efter 402 m + det løse , men de 200 km/t var nået under de 5,8 sek
>> og de 402 m ca 8,5 sek
>>
>> PE men hvem gider at hjælpe mig lidt rundt i svingene
>> www.kvikteam.dk
>>
>Du må have et samarbejde med spirillen (øv - kan ikke finde grafik af
>spiril-bil-sving-hale-lygtepæl)

Et ord: Batman

Visse varianter af batmobilen* brugte vist et tov til skarpe sving.

* Nej, det er ikke Bruce Waynes telefon, det er hans bil.

--
sayonara
Martin Mose Larsen

da da da da da da da da da da da da da da da da da da BATMANNNNN!!

Armand (05-05-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-05-10 08:35

P.E. skrev:
> Til Armand
>
> Hvis det bare gik ligeud så tog jeg min egen Mc , men jeg vil nok løbe
> tør efter 402 m + det løse , men de 200 km/t var nået under de 5,8 sek
> og de 402 m ca 8,5 sek
>
> PE men hvem gider at hjælpe mig lidt rundt i svingene
>
Man kunne måske opstille nogle bander som du kunne 'prelle' dig rundt om
hjørnerne v.h.a. - Lidt ligesom minigolf

--
Armand.

Torben Scheel (05-05-2010)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 05-05-10 12:07

Armand wrote:
> Man kunne måske opstille nogle bander som du kunne 'prelle' dig rundt om
> hjørnerne v.h.a. - Lidt ligesom minigolf
>
Dagracing op ad bobslædebaner om sommeren - det bliver det næste hotte :D

--
vh
Torben

Martin Mose Larsen (05-05-2010)
Kommentar
Fra : Martin Mose Larsen


Dato : 05-05-10 16:48

[Default] On Wed, 05 May 2010 13:07:04 +0200, Torben Scheel
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:

>Armand wrote:
>> Man kunne måske opstille nogle bander som du kunne 'prelle' dig rundt om
>> hjørnerne v.h.a. - Lidt ligesom minigolf
>>
>Dagracing op ad bobslædebaner om sommeren - det bliver det næste hotte :D

To ord: James Bond

--
sayonara
Martin Mose Larsen

Torben Scheel (06-05-2010)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 06-05-10 07:57

Martin Mose Larsen wrote:
> [Default] On Wed, 05 May 2010 13:07:04 +0200, Torben Scheel
> <torben_scheel@hotmail.com> wrote:
>
>> Armand wrote:
>>> Man kunne måske opstille nogle bander som du kunne 'prelle' dig rundt om
>>> hjørnerne v.h.a. - Lidt ligesom minigolf
>>>
>> Dagracing op ad bobslædebaner om sommeren - det bliver det næste hotte :D
>
> To ord: James Bond
>
De er mig noget kortfattet, hvis det er et budskab de ønsker at
overbringe

--
vh
Torben

Martin Mose Larsen (06-05-2010)
Kommentar
Fra : Martin Mose Larsen


Dato : 06-05-10 12:31

[Default] On Thu, 06 May 2010 08:57:03 +0200, Torben Scheel
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:

>Martin Mose Larsen wrote:
>> [Default] On Wed, 05 May 2010 13:07:04 +0200, Torben Scheel
>> <torben_scheel@hotmail.com> wrote:
>>
>>> Armand wrote:
>>>> Man kunne måske opstille nogle bander som du kunne 'prelle' dig rundt om
>>>> hjørnerne v.h.a. - Lidt ligesom minigolf
>>>>
>>> Dagracing op ad bobslædebaner om sommeren - det bliver det næste hotte :D
>>
>> To ord: James Bond
>>
>De er mig noget kortfattet, hvis det er et budskab de ønsker at
>overbringe

Sorry; her er et par links:

http://images.rottentomatoes.com/images/features/BondingWithBond/BobsledRunChase.jpg

http://www.raptorsandrockets.com/news/2007_Motorcycle_Olympics.htm

--
sayonara
Martin Mose Larsen

Torben Scheel (06-05-2010)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 06-05-10 13:28

Martin Mose Larsen wrote:
> Sorry; her er et par links:
>
> http://images.rottentomatoes.com/images/features/BondingWithBond/BobsledRunChase.jpg
>
> http://www.raptorsandrockets.com/news/2007_Motorcycle_Olympics.htm
>
Thx. Så mangler vi bare sommer og reverseret retning.

--
vh
Torben

Anders Majland (06-05-2010)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 06-05-10 13:47

>> http://www.raptorsandrockets.com/news/2007_Motorcycle_Olympics.htm
>>
> Thx. Så mangler vi bare sommer og reverseret retning.

Øeh de tog den da både op og ned på isen ? "Reached the top more confident
than at the bottom and did the same downhill until I reached the finish
straight where I had started"

Video hvor han kører frem til banen er da vist på vej op til start ?

/A - der har prøvet lillehammer banen i et skumgummibadekar ...


Ukendt (06-05-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-05-10 13:47

Jeg tror aligevel , bare jeg nøjes med ligeud baner , og skal faktisk køre
DM 2 afd her på lørdag på Thisted Airport , og mener endna der er meldt 26
biler til

Men vejret siger , at vi skal montere regnvejrdæk :(

PE




Armand (06-05-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-05-10 16:42

P.E. skrev:
> Jeg tror aligevel , bare jeg nøjes med ligeud baner , og skal faktisk
> køre DM 2 afd her på lørdag på Thisted Airport , og mener endna der er
> meldt 26 biler til
>
> Men vejret siger , at vi skal montere regnvejrdæk :(
>
Suk!
Fru Armand havde lige opdaget hvor billigt man med Ryan kunne komme til
Bergamo (40 km fra Monza) og tillige fundet rimelige overnatningspriser,
samt en Panda til 500,-kr for tre dage. Så en hit'n run -tur til
Superbike på Monza i weekenden lå i grunden lige til højrefoden; men
snevejr på Mallorca og prognose om heftig regn syd for alperne gør at vi
alligevel sparer pengene til en anden gang

--
Armand.

Armand (06-05-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-05-10 16:22

Torben Scheel skrev:
> Martin Mose Larsen wrote:
>> [Default] On Wed, 05 May 2010 13:07:04 +0200, Torben Scheel
>> <torben_scheel@hotmail.com> wrote:
>>
>>> Armand wrote:
>>>> Man kunne måske opstille nogle bander som du kunne 'prelle' dig
>>>> rundt om hjørnerne v.h.a. - Lidt ligesom minigolf
>>>>
>>> Dagracing op ad bobslædebaner om sommeren - det bliver det næste
>>> hotte :D
>>
>> To ord: James Bond
>>
> De er mig noget kortfattet, hvis det er et budskab de ønsker at
> overbringe
>
á: "Hvis James Bond kan stå på ski ned ad en bobslæde-bane, kan Emborg
vel også køre opad"??

--
Armand.

Ukendt (06-05-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-05-10 16:41

Hmmmm hvis banen er over 402 m , skal jeg baglæns ned af igen , og med mit
styreudslag = en fodboldbane så springer jeg lige over

Ja gu er jeg en tøsedreng

PE




Torben Scheel (07-05-2010)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 07-05-10 08:37

P.E. wrote:
> Hmmmm hvis banen er over 402 m , skal jeg baglæns ned af igen , og med
> mit styreudslag = en fodboldbane så springer jeg lige over
>
> Ja gu er jeg en tøsedreng

Ka'et it engång låw æ do'nut?

--
vh
Torben

Armand (05-05-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-05-10 08:25

Lasse Hoelgaard skrev:
>> Hvad var tankkapiciteten? Hvem ville først køre tør, hvis de blev ved?
>> Nok ikke Lamboen, gætter jeg på
>
> Lomboen har en 80 liters tank og motorcyklen har 24,91 liter inkl
> reservetank.
>
90 hhv. 21 liter iflg. testen!

--
Armand.

Armand (05-05-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-05-10 08:24

Martin Bak skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:4be07b7e$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Jeg tager lige tråden op igen efter at være faldet over en
>> sammenligningstest i et blad:
>>
>> Sidestory:
>> Motorcyklen kørte 13,7km/l under testen - Gallardoen 4,4km/l
>>
> Hvad var tankkapiciteten? Hvem ville først køre tør, hvis de blev ved? Nok
> ikke Lamboen, gætter jeg på
>
"Teoretisk rækkevidde":
Lambo: 394km; MV: 287km!

--
Armand.

FinnPoulsen (05-05-2010)
Kommentar
Fra : FinnPoulsen


Dato : 05-05-10 06:45


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4be07b7e$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg tager lige tråden op igen efter at være faldet over en
> sammenligningstest i et blad:
>
> Snakken i tråden (find den evt. på Google groups, men vær beredt på at den
> er lang) gik bl.a. på hvor grænsen for en stakkels 100hk's
> sportsmotorcykel gik med henblik på ligestillede bil-kombattanter, men den
> strakte sig noget videre.
>
> Selvom det ikke drejer sig specifikt om 100hk's motorcykel, så er
> pågældende test et sjov skrift der sammenligner motorcykel og bil indenfor
> tre kategorier: Sports-type; daglig-type og off-road.
> For sports-afsnittet drejer det sig om en 500hk's Lamborghini Gallardo
> hhv. en MV Agusta F4 1000s med 166hk og det naturlige element for dé to er
> Nürnburgrings GP-bane ligesom diciplinerne målt er topfart og
> acceleration.
> For de der måtte være interesseret i forholdet refererer jeg her testens
> målinger:
>
> Hvad angår topfart er de to køretøjer omtrent ligeværdige: Gallardoen kan
> køre 309 mod motorcyklens 301 km/t!
> Rundetiderne var 2.13,55min. for motorcyklen og 2.23,45 for Gallardoen!
>
> Accelerationsmålingerne er som følger:
>
> ...............Gallardo.........MV Agusta
> 0-100: 4,0sek. 3,3sek.
> 0-140: 6,4sek. 4,9sek. 0-200: 13,0sek.
> 8,0sek.
>
> Topgears-acceleration:
> 60-100: 7,6sek. 3,4sek. 100-140: 6,7sek.
> 3,3sek.
> 140-180: 6,1sek. 3,1sek.
> 60-180: 20,4sek. 9,8sek.
>
> Sidestory:
> Motorcyklen kørte 13,7km/l under testen - Gallardoen 4,4km/l
>
> --
> Armand.


Og hvad koster en Gallardo og en MV Agusta ?



Armand (05-05-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-05-10 08:50

FinnPoulsen skrev:
>
>
>
> Og hvad koster en Gallardo og en MV Agusta ?
>
>
Nu er det på en måde bedagede modeller: gallardoen har fået op til 70hk
oveni og MV-Agusta nåede lige at blive opkøbt af Harley Davidson inden
finanskrisen, hvorefter de trak følehornen til sig og har sat mærket til
salg igen uden at have nået at producere så meget som én eneste motorcykel!
Men der står stadig fabriksnye MV-1000'ere til salg for omkring
350.000,- og en gallardo koster omkring det ti-dobbelte!

Forskellen til trods kan man dårligt kalde MV'en for billig :-/

--
Armand.

FinnPoulsen (05-05-2010)
Kommentar
Fra : FinnPoulsen


Dato : 05-05-10 09:41


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4be12328$0$56779$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> FinnPoulsen skrev:
>>
>>
>>
>> Og hvad koster en Gallardo og en MV Agusta ?
> Nu er det på en måde bedagede modeller: gallardoen har fået op til 70hk
> oveni og MV-Agusta nåede lige at blive opkøbt af Harley Davidson inden
> finanskrisen, hvorefter de trak følehornen til sig og har sat mærket til
> salg igen uden at have nået at producere så meget som én eneste
> motorcykel!
> Men der står stadig fabriksnye MV-1000'ere til salg for omkring 350.000,-
> og en gallardo koster omkring det ti-dobbelte!
>
> Forskellen til trods kan man dårligt kalde MV'en for billig :-/
>
> --
> Armand.

Korrekt

men jeg har som "almindelig" dansker mulighed for at købe en MV til 350 K
(det samme som min nuværende lamme bil) men jeg får ikke råd til 3.500 K til
Gallardo.




Anders Majland (05-05-2010)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 05-05-10 10:09

> men jeg har som "almindelig" dansker mulighed for at købe en MV til 350 K
> (det samme som min nuværende lamme bil) men jeg får ikke råd til 3.500 K
> til Gallardo.

Eller se hvor meget "performance" man får i en mellemklasse mc som f.eks en
Suzuki SV650 til 70kkkr (eller flere 120hk modeller til 100kkr i.e
1200/1250bandit eller sv1000)

(Dog koster ABS releativt meget extra og der bør man ikke undlade at købe -
slet ikke hvis man primært er bilist og dermed tager ABS'en for givet)

70hk og 175kh (tør) Men med fører og fuld tank stadig pænt under 300kg og
dermed et vægt effekt på ~4kg/hk og 0-100 omkring 4 sekunder

Og kigger man så brugt er mulighederne for legetøj som de færreste biler kan
matche meget større ...

I forhold til gamle biler har gamle mc'er sjældent kørt vinterkørsel og er
dermed ikke så udsatte for at dø rustdøden... Derfor kan en 10+år gammel mc
stadig være i meget fin stand hvor de fleste biler der er ved at være noget
trætte ...





Armand (05-05-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-05-10 11:19

Anders Majland skrev:
>> men jeg har som "almindelig" dansker mulighed for at købe en MV til
>> 350 K (det samme som min nuværende lamme bil) men jeg får ikke råd til
>> 3.500 K til Gallardo.
>
> Eller se hvor meget "performance" man får i en mellemklasse mc som f.eks
> en Suzuki SV650 til 70kkkr .......
> 70hk og 175kh (tør) Men med fører og fuld tank stadig pænt under 300kg
> og dermed et vægt effekt på ~4kg/hk og 0-100 omkring 4 sekunder
>
> Og kigger man så brugt er mulighederne for legetøj som de færreste biler
> kan matche meget større ...
>
Og så er vi tilbage ved min 18 år gamle Honda til en værdi á omkring
30.000, der stadig magter sine 230km/t (228' sidst jeg havde GPS på og
ellers opgav at trække den længere ud p.g.a. trafikken (hverdag
eftermiddag Hamborg-Padborg) og således også måtte stå inde for
test-angivelser for 0-160 á 8,2sek !

--
Armand.

Leo Jensen (05-05-2010)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 05-05-10 13:12

On 4 Maj, 21:55, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> Jeg tager lige tråden op igen efter at være faldet over en
> sammenligningstest i et blad:
>
> Snakken i tråden (find den evt. på Google groups, men vær beredt på at
> den er lang) gik bl.a. på hvor grænsen for en stakkels 100hk's
> sportsmotorcykel gik med henblik på ligestillede bil-kombattanter, men
> den strakte sig noget videre.
>
> Selvom det ikke drejer sig specifikt om 100hk's motorcykel, så er
> pågældende test et sjov skrift der sammenligner motorcykel og bil
> indenfor tre kategorier: Sports-type; daglig-type og off-road.
> For sports-afsnittet drejer det sig om en 500hk's Lamborghini Gallardo
> hhv. en MV Agusta F4 1000s med 166hk og det naturlige element for dé to
> er Nürnburgrings GP-bane ligesom diciplinerne målt er topfart og
> acceleration.
> For de der måtte være interesseret i forholdet refererer jeg her testens
> målinger:
>
> Hvad angår topfart er de to køretøjer omtrent ligeværdige: Gallardoen
> kan køre 309 mod motorcyklens 301 km/t!
> Rundetiderne var 2.13,55min. for motorcyklen og 2.23,45 for Gallardoen!
>
> Accelerationsmålingerne er som følger:
>
> ...............Gallardo.........MV Agusta
> 0-100:          4,0sek.         3,3sek.
> 0-140:          6,4sek.         4,9sek.
> 0-200:         13,0sek.         8,0sek.
>
> Topgears-acceleration:
>   60-100:        7,6sek.         3,4sek.        
> 100-140:        6,7sek.         3,3sek.
> 140-180:        6,1sek.         3,1sek.
>   60-180:       20,4sek.         9,8sek.
>
> Sidestory:
> Motorcyklen kørte 13,7km/l under testen - Gallardoen 4,4km/l
>
> --
> Armand.

Caterham mod Ducati motard-agtig MC:

http://www.youtube.com/watch?v=Qfy1VO4ePlA&NR=1&feature=fvwp

Leo

Armand (05-05-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-05-10 21:35

Leo Jensen skrev:
>
>
> Caterham mod Ducati motard-agtig MC:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=Qfy1VO4ePlA&NR=1&feature=fvwp
>
Jup!
Og Youtube er fyldt med den slags, men oftest med en ikke så realistisk
Veyron som firehjuls-kombattant.
Men de har nu deres egen underholdningsværdi, akkurat som dém med
jetjagere som modstander og denneher også - Omend at jeg mener at det
ikke er god karma at man i et tv-program(?) kører så råddent på noget
der ligner et offentligt stykke asfalt :-|

Mv'en er prismæssigt overrepresenteret eftersom at den ikke kan mere end
andre moderne 1000ccm'ere til omkring den halve pris.
Og ud fra testen kan alt firehjulet med under 600hk opgive at følge med
en japansk sportsmotorcykel til 200.000,- i acceleration, og kun over en
længere strækning vil 300km/t+ bilerne kunne nå at genvinde deres tabte
distance igennem mer-fart!

--
Armand.

Armand (07-05-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-05-10 23:37

Armand skrev:
>
> Mv'en er prismæssigt overrepresenteret eftersom at den ikke kan mere end
> andre moderne 1000ccm'ere til omkring den halve pris.
>
>

Faldt over en aktuel motorcykeltest hvor alle 1000-kubikkerne sættes op
mod hinanden på kredsbanen i Nardo. MV'en måltes dér til "kun" 297km/t.
Men hvad der er bemærkelsesværdigt er at deres accelerations-opgivelse
var væsentligt ændrede i.f.t. vanlige tests: Man målte 0-250 og
yderligere 150-250!

- MV'en klarede 0-250 på 12 sekunder - deraf de 150-250 på 10,5 sek.
- Den mere gængse ækvivalent fra Yamaha: YZF-R1 kørte ligeså hurtigt og
accelererede til 250 på 12,1 sek. - Deraf de 150-250 på 9,7 sek.!

Yamaha YZF R1 koster 270.000,-kr, hvis ikke man vil lade sig nøje med en
2009-model til 240.000,-kr!

--
Armand.

Ukendt (09-05-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-05-10 01:06



"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
news:4be49615$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Armand skrev:
>>
>> Mv'en er prismæssigt overrepresenteret eftersom at den ikke kan mere end
>> andre moderne 1000ccm'ere til omkring den halve pris.
>>
>>
>
> Faldt over en aktuel motorcykeltest hvor alle 1000-kubikkerne sættes op
> mod hinanden på kredsbanen i Nardo. MV'en måltes dér til "kun" 297km/t.
> Men hvad der er bemærkelsesværdigt er at deres accelerations-opgivelse var
> væsentligt ændrede i.f.t. vanlige tests: Man målte 0-250 og yderligere
> 150-250!
>
> - MV'en klarede 0-250 på 12 sekunder - deraf de 150-250 på 10,5 sek.
> - Den mere gængse ækvivalent fra Yamaha: YZF-R1 kørte ligeså hurtigt og
> accelererede til 250 på 12,1 sek. - Deraf de 150-250 på 9,7 sek.!
>
> Yamaha YZF R1 koster 270.000,-kr, hvis ikke man vil lade sig nøje med en
> 2009-model til 240.000,-kr!
>
> --
> Armand.
-----------------------------------------------------------------------------
Et lille skud fra hoften , hvis de 2 står 100 % standard

På den normale 1/4 mil = 402 m vil deres hastighed være ca 225 km/t og de
250 km/t er sikkert hentet lige på omkring de 500 m

Har jo idag lige kørt 2 afd af DM i Dragbike på en GSXR 1000 K3 hvor der er
kommet en lille mølle på kørte 255 km/t på de 402 m i tiden 9,7 , men pga en
meget dårlig start gik der 0,6 sek længere tid pga lidt for meget hjulspind
i forhold til mine andre starter idag så, 9,1 sek til 255 er min realistiske
tid , og det var så i så volsom modvind at løbet blev aflyst pga sikkerheden

Per E
www.kvikteam.dk


.J.S... (05-05-2010)
Kommentar
Fra : .J.S...


Dato : 05-05-10 20:51



"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:4be07b7e$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg tager lige tråden op igen efter at være faldet over en
> sammenligningstest i et blad:
>
> Snakken i tråden (find den evt. på Google groups, men vær beredt på at den
> er lang) gik bl.a. på hvor grænsen for en stakkels 100hk's
> sportsmotorcykel gik med henblik på ligestillede bil-kombattanter, men den
> strakte sig noget videre.
>
> Selvom det ikke drejer sig specifikt om 100hk's motorcykel, så er
> pågældende test et sjov skrift der sammenligner motorcykel og bil indenfor
> tre kategorier: Sports-type; daglig-type og off-road.
> For sports-afsnittet drejer det sig om en 500hk's Lamborghini Gallardo
> hhv. en MV Agusta F4 1000s med 166hk og det naturlige element for dé to er
> Nürnburgrings GP-bane ligesom diciplinerne målt er topfart og
> acceleration.
> For de der måtte være interesseret i forholdet refererer jeg her testens
> målinger:
>
> Hvad angår topfart er de to køretøjer omtrent ligeværdige: Gallardoen kan
> køre 309 mod motorcyklens 301 km/t!
> Rundetiderne var 2.13,55min. for motorcyklen og 2.23,45 for Gallardoen!
>

De burde regne den tid med det tager at i/afføre sig al det læder dress man
skal ha på når man køre på cyklen


Sjovere var det at se en sammenligning med f.eks en Ariel Atom i 500hk
udgave..


mvh/JS


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408926
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste