On 26 Apr., 08:18, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:
> Så blev det tid til nyt kædekit på TDM'en - 32000km på originalkæden må
> være nok (læs - 5000km for meget).
>
> Det nye kit et en endeløs DID 525 ZVM2 med almindelige stålkædehjul..
> Bagsvinger og dæmper skulle af, og en grundig rengøring og indfedtning
> af lejer mv. var på sin plads. Baggaffellejerne var fine, men bolte og
> aksler var tørre, og et par enkelte havde små rustangreb.
>
> TDM'en har heldigvis ikke olieslange ført igennem baggaflen som på Super
> Tenere, så operationen er enkel nok - lige bortset fra svineriet med det
> gamle kædefedt :-/
>
> En smart ting som jeg ikke har set før er justeringsbøsningen i stellet
> der fjerner sideværts slup i baggaflen - det er dog nok en lidt følsom
> ting med en stålbøsning med udvendigt gevind i et alustel. Den får godt
> med fedt til at holde alupesten fra døren. Og så er der en
> nylonkædeskinne monteret over forreste kædehjul - om den kan redde
> motorblokken fra døden ved en knækket kæde, eller om det blot er en
> enduroting grundet den lidt længe affjedring ved jeg ikke, men det
> virker som en god idé.
>
> En vejledning findes her :
http://jbx9.free.fr/tdm/index.php?page=SWARM
>
> --
> vh
> Torben
Mon ikke det er en indretning der skal hindre kæden i at kamme over
p.gr.a. den lange fjedervandring? Min SWM har en brutal stål-dims der
sidder og kører i sporet mellem laskerne omkring forreste kædehjul,
for at hindre den i at kamme over/ryge af - på trods af
kædestrammeren.
--
/Hekto