/ Forside / Teknologi / Netværk / TCP/IP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
TCP/IP
#NavnPoint
Per.Frede.. 4668
BjarneD 4017
severino 2804
pallebhan.. 1680
EXTERMINA.. 1525
xou 1455
strarup 1430
Manse9933 1419
o.v.n. 1400
10  Fijala 1204
Taber IP-adresse på Dansk Kabel TV
Fra : Karsten Jensen


Dato : 22-04-10 12:28

Taber IP-adresse på Dansk Kabel TV

Hejsa,

Håber der er nogle personer her med teknisk snilde, der kan hjælpe
mig. Jeg har fast IP hos Dansk Kabel TV - www.dk-tv.dk og set up'et er
flg.:

Motorola Surfboard sbv5121
Linksys Router: WRT 320N - næst nyeste firmware (nyeste hedder 1.03
jeg har 1.02 og iflg. Linksys er opdateringen langt fra væsentlig)
PC1: koblet til router (Win7)
NAS: Koblet til router
PC2 - trådløs (Win XP)

Tidligere kørte jeg med en D-Link Router: DIR 635 - som gav NØJAGTIG
samme problemer - derfor udskiftningen til Linksys fordi jeg troede
det var et router-problem.

Alt burde være korrekt opsat - men jeg taber jævnligt min IP-adresse
inde i routeren. Der er ikke noget mønster i hvornår jeg taber
forbindelsen. Når forbindelsen tabes kan jeg stadig få adgang til
routeren ligesom jeg stadig kan få forbindelse til min NAS. Dvs. at
routeren altså fungerer, men ikke har forbindelse til nettet.

Går jeg ind i routerens opsætning, kan jeg se, at IP-adressen er 0 -
og for at komme til at forny IP-adressen skal jeg ændre opsætningen i
routeren fra statisk til dynamisk, og gå ind og forny IP-adressen.
Herefter vælger jeg så igen statisk IP-adresse.

Mit net er fuldkommen ligeglad med om jeg kører statisk eller dynamisk
og problemet med, at jeg taber IP-adressen opstår uanset om jeg kører
statisk eller dynamisk.

Problemet er meget sporadisk. Nogle gange kan der gå en uge eller helt
op til 14 dage inden jeg taber forbindelsen. Andre gange sker det
flere gange i løbet af dagen. Der er absolut ikke noget mønster i
hændelserne.

Dansk Kabel TV hævder hårdnakket det er min router, der er noget galt
med og har bedt mig om at koble min computer direkte til modemet for
at se om jeg kan holde forbindelsen. Det føles lidt omsonst for det
kan jeg formentlig godt - det plejer ikke at være modemet, der står
mister forbindelsen. Og nu kan jeg jo så desværre ikke få adgang til
min NAS når jeg kører uden om routeren

Da både D-Link og Linksys giver mig nøjagtig samme problemer forstår
jeg ikke problemet og ved ikke hvad jeg skal gøre. Nogen der kan
hjælpe eller har lign. kendskab til problemet hos Dansk Kabel TV?

 
 
Cykelsmeden (22-04-2010)
Kommentar
Fra : Cykelsmeden


Dato : 22-04-10 13:07

Karsten Jensen wrote:

> Alt burde være korrekt opsat - men jeg taber jævnligt min IP-adresse
> inde i routeren. Der er ikke noget mønster i hvornår jeg taber
> forbindelsen. Når forbindelsen tabes kan jeg stadig få adgang til
> routeren ligesom jeg stadig kan få forbindelse til min NAS. Dvs. at
> routeren altså fungerer, men ikke har forbindelse til nettet.
>
> Går jeg ind i routerens opsætning, kan jeg se, at IP-adressen er 0 -
> og for at komme til at forny IP-adressen skal jeg ændre opsætningen i
> routeren fra statisk til dynamisk, og gå ind og forny IP-adressen.
> Herefter vælger jeg så igen statisk IP-adresse.
>
> Mit net er fuldkommen ligeglad med om jeg kører statisk eller dynamisk
> og problemet med, at jeg taber IP-adressen opstår uanset om jeg kører
> statisk eller dynamisk.
Jeg har statisk ip-adresse hos DKTV, men routeren SKAL stå til dynamisk.
(dette sikrer en "refresh" med passende mellemrum.
DKTV tager sig af det "statiske" ifh til [motorola]modemmets adresse.
tidligere var det routerens MACadresse.

> Problemet er meget sporadisk. Nogle gange kan der gå en uge eller helt
> op til 14 dage inden jeg taber forbindelsen. Andre gange sker det
> flere gange i løbet af dagen. Der er absolut ikke noget mønster i
> hændelserne.
>
> Dansk Kabel TV hævder hårdnakket det er min router, der er noget galt
> med og har bedt mig om at koble min computer direkte til modemet for
> at se om jeg kan holde forbindelsen. Det føles lidt omsonst for det
> kan jeg formentlig godt - det plejer ikke at være modemet, der står
> mister forbindelsen. Og nu kan jeg jo så desværre ikke få adgang til
> min NAS når jeg kører uden om routeren

Ja de er blevet lidt konservative omkring dette og det har også
irriteret mig ;(
Det sagt, må jeg medgive at de sikkert har haft ret. Efter skift fra
Linksys til en (lidt bedaget) 3com router er min forb. 100% stabil, og
endda med bedre performance.

> Da både D-Link og Linksys giver mig nøjagtig samme problemer forstår
> jeg ikke problemet og ved ikke hvad jeg skal gøre. Nogen der kan
> hjælpe eller har lign. kendskab til problemet hos Dansk Kabel TV?
Jeg havde tilsvarende problemer med min tidligere D-link, og derfor
skiftede jeg til linksys med wifi - som nu er skrottet.

finn

Karsten Jensen (22-04-2010)
Kommentar
Fra : Karsten Jensen


Dato : 22-04-10 14:11

On 22 Apr 2010 12:06:37 GMT, "Cykelsmeden" <Cykelsmeden@her.dk> wrote:


>> Mit net er fuldkommen ligeglad med om jeg kører statisk eller dynamisk
>> og problemet med, at jeg taber IP-adressen opstår uanset om jeg kører
>> statisk eller dynamisk.

>Jeg har statisk ip-adresse hos DKTV, men routeren SKAL stå til dynamisk.
>(dette sikrer en "refresh" med passende mellemrum.
>DKTV tager sig af det "statiske" ifh til [motorola]modemmets adresse.
>tidligere var det routerens MACadresse.

Hmmm - det var jeg ikke klar over. Men problemet opstår også når det
står indstillet til dynamisk IP.

>> Dansk Kabel TV hævder hårdnakket det er min router, der er noget galt
>> med og har bedt mig om at koble min computer direkte til modemet for
>> at se om jeg kan holde forbindelsen. Det føles lidt omsonst for det
>> kan jeg formentlig godt - det plejer ikke at være modemet, der står
>> mister forbindelsen. Og nu kan jeg jo så desværre ikke få adgang til
>> min NAS når jeg kører uden om routeren
>
>Ja de er blevet lidt konservative omkring dette og det har også
>irriteret mig ;(

Ja, det er langt fra alle deres medarbejdere der yder god kundeservice
Har vist kun mødt én.

>Det sagt, må jeg medgive at de sikkert har haft ret. Efter skift fra
>Linksys til en (lidt bedaget) 3com router er min forb. 100% stabil, og
>endda med bedre performance.

Man skulle bare tro at Linksys virker upåklageligt. Har ikke
investeret i den billigste model.

>Jeg havde tilsvarende problemer med min tidligere D-link, og derfor
>skiftede jeg til linksys med wifi - som nu er skrottet.

Jeg er bare lidt ked af at skulle skifte router igen. Jeg forestiller
mig naturligvis også at der kan ligge en lille periodisk fejl i
modemet?

Chresten. (22-04-2010)
Kommentar
Fra : Chresten.


Dato : 22-04-10 14:38

Der kan være problemer mellem TDC's netværks router og ciscos(linksys)
router, de er vist ikke helt enig om standarten til udvaskning af IP ved
hjælp DHCP. Men det gør det nok heller ikke beder at der er stor
forviring omkring fast , dynamisk og statisk IP. For at gøre det helt
klart så er en statisk IP adr en du selv skal indskrive i router helle
hvor den måtte bruges, hvor imod en fast heller dynamiske IP er en du
for tildelte fra en server heller en anden router. Så når TDC sige de
giver dig en statisk IP så få at vide IP-adr (xxx.xxx.xxx.xxx) mask
adr(yyy.yyy.yyy.yyy) og evt gatway(...), så er du rimelig
sikker på at i snakker om den samme ting...
Har selv være gennem TDC mølle med en linksys router med næsten samme
problem, det virkeden først da jeg fik den rigtige statisk IP
adr(xxx.xxx.xxx.xxx). Mine afbrydelser kom med en periodiske tid,
svarende til DHCP fornyelse. Har du tilgang til routerens log kan du evt
poste den her, hvis du ikke ved hvad du skal kigge efter der.....

C

Cykelsmeden (22-04-2010)
Kommentar
Fra : Cykelsmeden


Dato : 22-04-10 15:02

Chresten. wrote:

> For at gøre det helt klart så er en statisk IP adr en du selv skal
> indskrive i router helle hvor den måtte bruges, hvor imod en fast
> heller dynamiske IP er en du for tildelte fra en server heller en
> anden router.

Dette har du ikke nødvendigvis ret i. Masser af steder (de fleste/alle
større net) administreres statiske IPadresser fra DHCPserveren, og
klienten (router eller pc) står til dynamisk.

Du har til gengæld ret i at HVIS man i router/pc angiver en IP, skal
der gerne være overensstemmelse med DHCPserverens tabel. Det er dog
sjælden det giver direkte problemer, udover at man ikke nødvendigvis
kører med den rigtige IP for indgående trafik.

finn

Chresten. (22-04-2010)
Kommentar
Fra : Chresten.


Dato : 22-04-10 16:28

TDC har et produkt med rigtig statisk adr. Jeg ved godt at mange steder
er statisk og DHCP(fast) det samme,
men der er en vigtig forskel når man har rigtig statisk adr så
spørger(request) pc/router
ikke om en fornyes af IP adr.


[REF]
IP::http://en.wikipedia.org/wiki/IP_address#Static_vs_dynamic_IP_addresses
DHCP::
http://en.wikipedia.org/wiki/Dynamic_Host_Configuration_Protocol#DHCP_request






Cykelsmeden (30-04-2010)
Kommentar
Fra : Cykelsmeden


Dato : 30-04-10 15:00

Chresten. skrev:

> Lines: 16
>
> TDC har et produkt med rigtig statisk adr. Jeg ved godt at mange
> steder er statisk og DHCP(fast) det samme, men der er en vigtig
> forskel når man har rigtig statisk adr så spørger(request) pc/router
> ikke om en fornyes af IP adr.
>
>
> [REF]
>
> IP::http://en.wikipedia.org/wiki/IP_address#Static_vs_dynamic_IP_addre
> sses DHCP::
>
http://en.wikipedia.org/wiki/Dynamic_Host_Configuration_Protocol#DHCP_request

jeg tror ikke lige du har styr på forskellene.
Hvis du lige læser din egen link, vil du se der er 3 metoder til
allokation af IP på et netværk:
dynamisk, automatisk og statisk.

Dynamisk er tildeling efter en pulje, med leasetime

Automatisk er tildeling efter en pulje, men serveren gemmer en tabel så
adresser fortrinsvis tildeles samme maskine

Statisk, som tildeler en adresse ud fra en given MACadresse.

det er den sidstnævnte metode DKTV (og de fleste (alle?) andre ISP
anvender ved "fast IP")

ved alle 3 metoder sikres en refresh under forskellige omstændigheder,
samt at al adressefordeling styres centralt.

herudover kan man naturligvis selv tildele en IPadresse, hvis det er
tilladt i den givne netværkskonstellation. Dette er imidlertid ikke
hensigtsmæssigt/ubrugeligt i store netværk - bare spørg en
administrator!

finn

Chano Andersen (30-04-2010)
Kommentar
Fra : Chano Andersen


Dato : 30-04-10 21:30

Den 30-04-2010 15:59, Cykelsmeden skrev:
> det er den sidstnævnte metode DKTV (og de fleste (alle?) andre ISP
> anvender ved "fast IP")

Det er IKKE den Telenor anvender, her benyttes i stedet PPPoA, hvor
IP'en tildeles via PPP, i stedet for DHCP, på baggrund af brugernavn og
password, frem for MAC adressen.

I øvrigt er fast IP standard, og jeg har oplevet en ændring af IP i de 3
år jeg har været kunde. Den blev også varslet i god tid, med information
om hvad den nye IP adresse blev. :)

- Chano Andersen

Cykelsmeden (22-04-2010)
Kommentar
Fra : Cykelsmeden


Dato : 22-04-10 18:13

Karsten Jensen wrote:

> Går jeg ind i routerens opsætning, kan jeg se, at IP-adressen er 0 -
> og for at komme til at forny IP-adressen skal jeg ændre opsætningen i
> routeren fra statisk til dynamisk, og gå ind og forny IP-adressen.
> Herefter vælger jeg så igen statisk IP-adresse.

Lige for at præcicere:
er det tilfældige tidspunkter, eller faste tidspunkter du mister
forbindelsen?
er det eks. igennem natten? - så kan det jo være en genstart af
netforbindelsen fra DKTV
Under alle omstændigheder vil det til problemet er løst, være lettere
at sætte din rouret til DHFCP. Så kan du nøjes med en DHCPrefresh i
routeren.
Jeg ved ikke om det stadig er tilfældet, men der var engang man kunne
indskrive sin routers wan-macadresse på en side hos DKTV, således den
blev forceret online med fast ip.

ellers må du jø prøve om du kan få fat i Palle - han er meget
seriøs. (og derfor belastet!)

finn


Karsten Jensen (23-04-2010)
Kommentar
Fra : Karsten Jensen


Dato : 23-04-10 10:38

On 22 Apr 2010 17:12:49 GMT, "Cykelsmeden" <Cykelsmeden@her.dk> wrote:


>Lige for at præcicere:
>er det tilfældige tidspunkter, eller faste tidspunkter du mister
>forbindelsen?

Det er på tilfældige tidspunkter og med meget forskellige intervaller.
Nu har jeg iøvrigt sat routeren til igen - har brug for min NAS.

>Under alle omstændigheder vil det til problemet er løst, være lettere
>at sætte din rouret til DHFCP. Så kan du nøjes med en DHCPrefresh i
>routeren.

Det vil jeg prøve

>Jeg ved ikke om det stadig er tilfældet, men der var engang man kunne
>indskrive sin routers wan-macadresse på en side hos DKTV, således den
>blev forceret online med fast ip.
Jeg kender ikke sådan en side hvor man kan indskrive denne.


>ellers må du jø prøve om du kan få fat i Palle - han er meget
>seriøs. (og derfor belastet!)

Hmmm - ham kender jeg så ikke lige.

NB: Næste gang problemet opstår smider jeg lige log-informationer ud
på gruppen her.

Hans Mouridsen (22-04-2010)
Kommentar
Fra : Hans Mouridsen


Dato : 22-04-10 20:28

Hej

"Karsten Jensen" <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> skrev i en
meddelelse news:ulc0t5lsau3hdfdbi7aq02pgrvg2ctj8e1@4ax.com...

> Taber IP-adresse på Dansk Kabel TV

I hvilken by bor du?

Har du prøvet at køre uden om routeren, og bare have en pc direkte koblet
på?

Har du opserveret om modemet kortvarigt går offline, når det sker? Dvs de 4
grønne lamper slukker, og den begynder forfra med at blinke i ds.

Hvad fortæller modemets log fil?

user: admin
passw: motorola

Mvh
Hans



Hans Mouridsen (22-04-2010)
Kommentar
Fra : Hans Mouridsen


Dato : 22-04-10 20:30

> Hvad fortæller modemets log fil?
>
> user: admin
> passw: motorola

192.168.100.1 hvis du ikke ved det...

Mvh
Hans



Cykelsmeden (23-04-2010)
Kommentar
Fra : Cykelsmeden


Dato : 23-04-10 10:48

Hans Mouridsen skrev:

> > Hvad fortæller modemets log fil?
> >
> > user: admin
> > passw: motorola
>
> 192.168.100.1 hvis du ikke ved det...
>
> Mvh
> Hans

Det var nyt for mig at vi kan accesse modemet!
Jeg har ledt huller i jorden om hvordan telefonforbindelsen
konfigureres, har du viden om det?
er det en "normal" sip-ata? det var skønt om man kunne undvære den
ekstra seperate boks mod musimi/telsome

finn

Karsten Jensen (23-04-2010)
Kommentar
Fra : Karsten Jensen


Dato : 23-04-10 10:45

On Thu, 22 Apr 2010 21:28:23 +0200, "Hans Mouridsen"
<hom@FJERNMIGpc.dk> wrote:



>I hvilken by bor du?

Tarm

>Har du prøvet at køre uden om routeren, og bare have en pc direkte koblet
>på?

Ja, her er der ikke nogen problemer. Det er "kun" når jeg benyttere
routere.

>Har du opserveret om modemet kortvarigt går offline, når det sker? Dvs de 4
>grønne lamper slukker, og den begynder forfra med at blinke i ds.

De slukkes sjældendt og jeg har ikke observeret at de slukker når jeg
mister IP-forbindelsen.

>Hvad fortæller modemets log fil?

Den fortæller pt. desværre ikke så meget, men DK-TV har måske resat
modemet igår da jeg havde brug for at få skiftet MAC-adressen.

2010-04-22 18:17:46 7-Information B605.10 Map Reject - Downstream
Traffic Flow Not Mapped to BPI+ SAID
2010-04-22 18:17:46 7-Information B601.0 SA Map State Machine Started
2010-04-22 18:17:35 7-Information B605.10 Map Reject - Downstream
Traffic Flow Not Mapped to BPI+ SAID
2010-04-22 18:17:35 7-Information B601.0 SA Map State Machine Started
2010-04-22 12:11:22 7-Information B401.0 Authorized
2010-04-22 12:00:28 7-Information B401.0 Authorized
Event Log has reached maximum size. Older log entries are lost.


Karsten Jensen (26-04-2010)
Kommentar
Fra : Karsten Jensen


Dato : 26-04-10 08:38

On Thu, 22 Apr 2010 13:28:10 +0200, Karsten Jensen
<k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> wrote:


>Motorola Surfboard sbv5121
>Linksys Router: WRT 320N - næst nyeste firmware (nyeste hedder 1.03
>jeg har 1.02 og iflg. Linksys er opdateringen langt fra væsentlig)

Nu har jeg så fået installeret nyeste firmware og håber på det virker.

Og for at føje spot til skade, så har DK-TV haft held med at ændre min
faste IP-adresse i forbindelse med ny MAC-adresse tilføjelse (skete da
jeg fik sat MAC-adressen op så jeg kunne sætte computeren direkte til
modemet).

Hans Mouridsen (29-04-2010)
Kommentar
Fra : Hans Mouridsen


Dato : 29-04-10 20:57

Hej

"Karsten Jensen" <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> skrev i en
meddelelse news:tigat5d1rmvfq2hf98lmpgaiuhmkpgujlu@4ax.com...


> Nu har jeg så fået installeret nyeste firmware og håber på det virker.

Vi krydser fingre ;)

Hvis du får problemer igen, kunne du jo lige poste hvad der står i log'en
fra modemet

Mvh
Hans



Karsten Jensen (30-04-2010)
Kommentar
Fra : Karsten Jensen


Dato : 30-04-10 14:09

On Thu, 29 Apr 2010 21:56:39 +0200, "Hans Mouridsen"
<hom@FJERNMIGpc.dk> wrote:


>Hvis du får problemer igen, kunne du jo lige poste hvad der står i log'en
>fra modemet

Havde et udfald i dag. Her er modem-log for i dag:

2010-04-30 14:11:15 7-Information B605.10 Map Reject - Downstream
Traffic Flow Not Mapped to BPI+ SAID
2010-04-30 14:11:15 7-Information B601.0 SA Map State Machine Started
2010-04-30 14:08:58 7-Information B401.0 Authorized
2010-04-30 14:08:16 3-Critical T04.0 SYNC Timing Synchronization
failure - Failed to receive MAC SYNC frame within time-out period
2010-04-30 14:08:16 3-Critical R07.0 Unicast Ranging Received Abort
Response - Re-initializing MAC


Karsten Jensen (30-04-2010)
Kommentar
Fra : Karsten Jensen


Dato : 30-04-10 14:13

On Thu, 29 Apr 2010 21:56:39 +0200, "Hans Mouridsen"
<hom@FJERNMIGpc.dk> wrote:


>Hvis du får problemer igen, kunne du jo lige poste hvad der står i log'en
>fra modemet

DHCP loggen fra routeren fortæller kun ting som

Fri, 30 Apr 2010 13:59:33 received DISCOVER from 00:21:E8:89:AD:C8
Fri, 30 Apr 2010 13:59:34 sending OFFER to 255.255.255.255 with
192.168.0.102
Fri, 30 Apr 2010 13:59:34 received REQUEST from 00:21:E8:89:AD:C8
Fri, 30 Apr 2010 13:59:34 sending ACK to 255.255.255.255
Fri, 30 Apr 2010 15:00:01 received DISCOVER from 00:21:E8:89:AD:C8
Fri, 30 Apr 2010 15:00:02 sending OFFER to 255.255.255.255 with
192.168.0.102
Fri, 30 Apr 2010 15:00:02 received REQUEST from 00:21:E8:89:AD:C8
Fri, 30 Apr 2010 15:00:02 sending ACK to 255.255.255.255


Det bliver jeg bestemt ikke klogere på.....

Cykelsmeden (30-04-2010)
Kommentar
Fra : Cykelsmeden


Dato : 30-04-10 14:33

Karsten Jensen skrev:

> DHCP loggen fra routeren fortæller kun ting som
>
> Fri, 30 Apr 2010 13:59:33 received DISCOVER from 00:21:E8:89:AD:C8
> Fri, 30 Apr 2010 13:59:34 sending OFFER to 255.255.255.255 with
> 192.168.0.102
> Fri, 30 Apr 2010 13:59:34 received REQUEST from 00:21:E8:89:AD:C8
> Fri, 30 Apr 2010 13:59:34 sending ACK to 255.255.255.255
> Fri, 30 Apr 2010 15:00:01 received DISCOVER from 00:21:E8:89:AD:C8
> Fri, 30 Apr 2010 15:00:02 sending OFFER to 255.255.255.255 with
> 192.168.0.102
> Fri, 30 Apr 2010 15:00:02 received REQUEST from 00:21:E8:89:AD:C8
> Fri, 30 Apr 2010 15:00:02 sending ACK to 255.255.255.255
>
>
> Det bliver jeg bestemt ikke klogere på....

Dette er log fra LANsidens DHCP
modemloggen:

> 2010-04-30 14:11:15 7-Information B605.10 Map Reject - Downstream
> Traffic Flow Not Mapped to BPI+ SAID
> 2010-04-30 14:11:15 7-Information B601.0 SA Map State Machine Started
> 2010-04-30 14:08:58 7-Information B401.0 Authorized
> 2010-04-30 14:08:16 3-Critical T04.0 SYNC Timing Synchronization
> failure - Failed to receive MAC SYNC frame within time-out period
> 2010-04-30 14:08:16 3-Critical R07.0 Unicast Ranging Received Abort
> Response - Re-initializing MAC

er mere interessant, selvom jeg ikke er dus med termerne.Jeg forstår
dog at der har været sync problemer 14:08 hvor den har forsøgt at
reinitialisere. Fik du fat ie DKTVekspert? (Palle!)
Send dem evt en mail med beskrivelse af problemerne samt denne log!
Står du stadig til Dynamisk IP? (det gør jeg, og får alligevel altid
min faste - jeg mener stadig det er det korrekte ifb. med DKTV.)


finn

Karsten Jensen (02-05-2010)
Kommentar
Fra : Karsten Jensen


Dato : 02-05-10 17:01

On 30 Apr 2010 13:32:54 GMT, "Cykelsmeden" <Cykelsmeden@her.dk> wrote:


>Dette er log fra LANsidens DHCP
>modemloggen:

Ja, men tænkte, at "nogen" måske gerne ville se loggen derfra.

>> 2010-04-30 14:11:15 7-Information B605.10 Map Reject - Downstream
>> Traffic Flow Not Mapped to BPI+ SAID
>> 2010-04-30 14:11:15 7-Information B601.0 SA Map State Machine Started
>> 2010-04-30 14:08:58 7-Information B401.0 Authorized
>> 2010-04-30 14:08:16 3-Critical T04.0 SYNC Timing Synchronization
>> failure - Failed to receive MAC SYNC frame within time-out period
>> 2010-04-30 14:08:16 3-Critical R07.0 Unicast Ranging Received Abort
>> Response - Re-initializing MAC
>
>er mere interessant, selvom jeg ikke er dus med termerne.Jeg forstår
>dog at der har været sync problemer 14:08 hvor den har forsøgt at
>reinitialisere. Fik du fat ie DKTVekspert? (Palle!)

Nej, har ikke lige set ham herinde.....

>Send dem evt en mail med beskrivelse af problemerne samt denne log!
>Står du stadig til Dynamisk IP? (det gør jeg, og får alligevel altid
>min faste - jeg mener stadig det er det korrekte ifb. med DKTV.)

Ja, den står til dynamisk - det siger de også i deres kundeservice at
alt skal fordi MAC-adresseregistreringen tildeler
IP-adresen.....hænger det sammen med 2010-04-30 14:08:16 3-Critical
T04.0 SYNC Timing Synchronization >> failure - Failed to receive MAC
SYNC frame within time-out period >> 2010-04-30 14:08:16 3-Critical
R07.0 Unicast Ranging Received Abort >> Response - Re-initializing MAC
?

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408914
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste