On 14 Apr., 19:58, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote:
> En af mine venner er Goldwing fan. Han købte sig for nogle år
> siden en sprit ny Goldwing. Jeg må lige nævne, at han er tysker,
> så verden ser lidt anderledes ud for ham end for os andre. Han beklager
> sig over at Honda ikke rigtigt har lavet nogen udvikling på
> modellen de sidste år.
Er det ikke brugerne, der udvikler deres 'dream wing' vha.
ekstraudstyr? Som model virker den jo fint efter mange opgraderinger
gennem tiden, ikke sandt?
> Jeg har spekuleret over, om Honda måske var langsomt
> på vej til at droppe modellen. Salgstallende ville kunne give
> en ide om det var rigtigt.
Sandt nok, min mavefornemmelse siger dog, at tallene er stigende, ser
flere og flere. Og efter at have set dem i aktion paa de snoede veje
over there, kan jeg godt forstaa det, omend en 'wing' ikke lige er til
mit behov.
> Min ven vil købe sig en Honda Rune, som
> han kan få med containeren hjem til en rimelig pris.
Tjah, den slog slet ikke an, men efterlod de begejstrede Valkyrieejere
i frustration, men til gengaeld med stigende brugtpriser. Honda burde
have videreudviklet den, som deres Evo 6 en overgang antydede omend i
en mindre rejsevenlig Concept-udgave:
http://www.cycleworld.com/article.asp?section_id=3&article_id=505
> Så er det blot at
> betale transport og tysk moms, så kan han få nummerplader på.
Aah, der er nu ogsaa i D nogle krav til formelle krav, attester om
emissioner etc. Men blandt TÜV-folkene findes ogsaa flinke, ligesom
Honda D har ry for at vaere ret hjaelpsomme med at lave attester. Men
som Honda-selskab er de jo ogsaa del i et firma, der allerede har
tjent paa at saelge cyklen. I modsaetning til private importoerer som
vores danske, der efter sigende tager op til et par tusser for en
overensstemmelseserklaering, har jeg hoert...
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK