|
| Pakdåse SV1000 Fra : Jesper Pedersen |
Dato : 08-04-10 14:16 |
|
Hej NG
Naboen har en SV1000 stående.
Den er dog utæt ved pakdåsen ved udgangsakslen, ved forreste kædehjul..
Er sådan en svær at skifte, og skal der bruges noget specialværktøj
til at få den nye på plads?
Har lade mig fortælle en skruetrækker er hvad der skal bruges til at
få den ud.
Jesper
XBR600s & VT250 Spada
| |
Armand (08-04-2010)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 08-04-10 21:28 |
|
Jesper Pedersen skrev:
> Hej NG
>
> Naboen har en SV1000 stående.
> Den er dog utæt ved pakdåsen ved udgangsakslen, ved forreste kædehjul.
> Er sådan en svær at skifte, og skal der bruges noget specialværktøj
> til at få den nye på plads?
> Har lade mig fortælle en skruetrækker er hvad der skal bruges til at
> få den ud.
>
Måske nok, men det er endog meget sandsynligt at den ikke kan komme
samme vej i igen: Tit er udgangspakdåser med krave på bagsiden.
Men dét kan kun et kig i en manual eller pakdåsen, når man står med den
i hånden, afgøre!
Noget andet er: Hvad skulle dog have slidt pakdåsen på en nyere motorcykel?
For stram kæde?
Wheelie'eri?
Ifald: Så er det sandsynligt at det i grunden er udgangslejet der er
færdigt og at pakdåsen derfor ikke kan holde tæt når akslen trækkes
bagud. Og hjullejet kommer man ikke ind til udefra
--
Armand.
| |
Ivar (08-04-2010)
| Kommentar Fra : Ivar |
Dato : 08-04-10 21:43 |
|
Armand skrev:
> Men dét kan kun et kig i en manual eller pakdåsen, når man står med den i
> hånden, afgøre!
Ja, det skulle være muligt at finde tegninger på nettet, der kan hjælpe.
Her er pakdåsen (også som billede)
http://www.cmsnl.com/suzuki-sv1000s-2003-2005-usa_model16249/partslist/97464.html
Der skal selvfølgelig tjekkes om det er rigtige årgang.
Jeg kan ikke lige finde huset.
> Noget andet er: Hvad skulle dog have slidt pakdåsen på en nyere motorcykel?
Ja, man bør nok lige tjekke akslen.
Ivar Magnusson
| |
Armand (09-04-2010)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 09-04-10 21:44 |
|
Ivar skrev:
> Armand skrev:
>
>> Men dét kan kun et kig i en manual eller pakdåsen, når man står med den i
>> hånden, afgøre!
>
> Ja, det skulle være muligt at finde tegninger på nettet, der kan hjælpe.
> Her er pakdåsen (også som billede)
> http://www.cmsnl.com/suzuki-sv1000s-2003-2005-usa_model16249/partslist/97464.html
> Der skal selvfølgelig tjekkes om det er rigtige årgang.
> Jeg kan ikke lige finde huset.
>
Som det ser ud dér, så sidder der en seperat låseplade udvendigt,
hvorved at pakningen kan komme dén vej ud efter at pladen er afskruet!
Jeg vil dog ikke engang bruge en skruetrækker som billedlig beskrivelse
af hvorledes man fjerner den - Arbejdet er spildt for stedse hvis akslen
får blot én ridse under 'udgravning'.
Rette værktøj er en art proptrækker, som man bruger i sæt (á træk
overfor hinanden) - Den hedder vis simmerrings-udtrækker.
(træ)skruer og tænger til at trække med er nærmeste primi-løsning.
--
Armand.
| |
Kai Harrekilde-Peter~ (08-04-2010)
| Kommentar Fra : Kai Harrekilde-Peter~ |
Dato : 08-04-10 22:02 |
|
Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:
> Jesper Pedersen skrev:
>> Hej NG
>>
>> Naboen har en SV1000 stående.
>> Den er dog utæt ved pakdåsen ved udgangsakslen, ved forreste kædehjul.
>> Er sådan en svær at skifte, og skal der bruges noget specialværktøj
>> til at få den nye på plads?
>> Har lade mig fortælle en skruetrækker er hvad der skal bruges til at
>> få den ud.
>>
>
> Måske nok, men det er endog meget sandsynligt at den ikke kan komme
> samme vej i igen: Tit er udgangspakdåser med krave på bagsiden.
>
> Men dét kan kun et kig i en manual eller pakdåsen, når man står med
> den i hånden, afgøre!
>
> Noget andet er: Hvad skulle dog have slidt pakdåsen på en nyere motorcykel?
> For stram kæde?
> Wheelie'eri?
Tjaaaaa. Hygge-Johnny's race-TLR havde problemer med oliespild fra
udgangslejet for nogle år siden, og det skyldes så vidt vides hverken
stram kæde eller wheelies.
Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)
Yamaha YZF-R6 '08 (humlebi) http://dfmc.dk/?id=29
| |
"J.C.Kløve" (08-04-2010)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 08-04-10 21:51 |
|
Den 08-04-2010 22:16, Jesper Pedersen skrev:
> Hej NG
>
> Naboen har en SV1000 stående.
> Den er dog utæt ved pakdåsen ved udgangsakslen, ved forreste kædehjul.blingsslaven
> Er sådan en svær at skifte, og skal der bruges noget specialværktøj
> til at få den nye på plads?
> Har lade mig fortælle en skruetrækker er hvad der skal bruges til at
> få den ud.
>
Hmmm
Det lyder ikke rigtigt... (siger ikke at der ikke kan være tilfældet, men..)
Er I nu sikre på at det ikke er koblingsslaven der smider væske? . .
..den sidder lige ved siden af
Det er ikke usædvanligt at den lækker i al almindelighed, og slet ikke
efter en vinter opbevaring, hvor pakninger godt kan nå at sætte sig, og
opgive evered ved sæsonstart. (tejk lige om der er væske i beholderen
oven på koblingsmasteren)
--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld
DMC - MCTC - DFMC
| |
Jesper Pedersen (09-04-2010)
| Kommentar Fra : Jesper Pedersen |
Dato : 09-04-10 02:13 |
|
> Noget andet er: Hvad skulle dog have slidt pakd sen p en nyere motorcykel?
> For stram k de?
> Wheelie'eri?
Eller også bare en discount maskine...
> Ifald: S er det sandsynligt at det i grunden er udgangslejet der er
> f rdigt og at pakd sen derfor ikke kan holde t t n r akslen tr kkes
> bagud. Og hjullejet kommer man ikke ind til udefra
Nej det er jeg nu klar over. Men det kommer fra den pakdåse.
For nogle år tilbage skiftede jeg en på min CX'er, og det var let nok
udefra med en skruetrækker.
| |
Jens S (09-04-2010)
| Kommentar Fra : Jens S |
Dato : 09-04-10 21:42 |
|
Følgende er skrevet af Jesper Pedersen:
> Hej NG
>
> Naboen har en SV1000 stående.
> Den er dog utæt ved pakdåsen ved udgangsakslen, ved forreste kædehjul.
> Er sådan en svær at skifte, og skal der bruges noget specialværktøj
> til at få den nye på plads?
> Har lade mig fortælle en skruetrækker er hvad der skal bruges til at
> få den ud.
>
> Jesper
> XBR600s & VT250 Spada
nu er det vel ikke fordi han smører kæden for godt/meget, så al
smørelsen løber nedad når kæden bliver varm.
det er jo set før.
jens s.
esbjerg
vfr 800 2006
| |
Brian Lund Larsen (13-04-2010)
| Kommentar Fra : Brian Lund Larsen |
Dato : 13-04-10 04:12 |
|
On Apr 9, 10:41 pm, Jens S <jupite...@bbsyd.dk> wrote:
> Følgende er skrevet af Jesper Pedersen:
>
> > Hej NG
>
> > Naboen har en SV1000 stående.
> > Den er dog utæt ved pakdåsen ved udgangsakslen, ved forreste kædehjul.
> > Er sådan en svær at skifte, og skal der bruges noget specialværktøj
> > til at få den nye på plads?
> > Har lade mig fortælle en skruetrækker er hvad der skal bruges til at
> > få den ud.
>
> > Jesper
> > XBR600s & VT250 Spada
>
> nu er det vel ikke fordi han smører kæden for godt/meget, så al
> smørelsen løber nedad når kæden bliver varm.
> det er jo set før.
Jeg har prøvet både dette og den utætte koblingsslave på min SV1000s,
begge kan godt umiddelbart ligne at der siver noget fra udgangsakslen
og det kan være lidt svært at lokalisere hvis det hele er bunket godt
ind i gammel kædeolie.
| |
|
|