Hejsa
Vores grundejerforning er frivillig, dvs. man ikke er forpligtet til at
betale til foreningen og det er jo sådan set ok. Problemet er, at
ejerforeningen stiller nogle goder til rådighed for dem der BETALER, men
de benyttes også af dem der IKKE betaler.
Det drejer sig bl.a. om brug af containere til haveaffald, lån af
motorsav og frit trailerlån (ejerforeningen har 2 stk trailere).
Containerne, er svære fysisk at gøre noget ved, men må man true med at
sende en regning, hvis man ser en ikke betalende bruge containeren? Hvis
man så sender en regning og den ikke betales, hvad kan man så gøre?
Det samme gælderfor trailerlån. Trailerne er aflåste, men det kan være
MEGET svært at få nøgler tilbage fra udmeldte medlemmer. Må man her true
med at skifte samtlige nøgler/låse for det udmeldtes medlems regning? Og
hvis vedkommende ikke betaler, hvad kan man så gøre? Må vi sende det til
inkasso eller lign?
Baggrund: Vi er potentielt ca. 140 medlemmer, men pt er kun 115
medlemmer af foreningen (og det er støt faldende), men vi ved at
faciliteterne benyttes af folk der ikke er medlemmer. Og da der er stort
tryk på både trailerlån og opfyldning af containere, er det irriterende
at os, der betaler, ikke nødvendigvis kan bruge faciliteterne, fordi
nogle freebee's bruger dem.
Beløbet er den nette sum for medlemsskab, beløber sig 450 kroner om
året, så de fleste kunne nok overkomme denne udgift. Men som det ser ud
nu med færre medlemmer og stadig større brug af faciliteterne, er vi
måske nødt til at have kontingentet!
Sikke en smøre
Håber på lidt feedback alligevel!
//Søren