Ja - emnet har da så lige været oppe et par gange før.
Men på min mc fandt jeg i efteråret ud af at det problem kan skyldes - vand
!
Udefra ser det jo meget pænt ud - klap-låg med nøgle-hullet pænt afdækket af
en lille klap.
Men efter flere gange i sæsonens løb at være gået død efter 10-12 km's
kørsel for så at genstarte uden problemer efter en kort pause - og så dø
igen efter samme distance. Låget på tanken åbnet hver gang - men på
nødsporet kan du sjældent hør noget som helst :o/
Altså måtte jeg jo tage mig sammen en aften og skille skidtet ad. Når man
klapper låget op ser det meget sødt ud med en lille gummi-studs på flangen
omkring hullet i tanken og en tilsvarende plast-studs på låget. Tydeligvis
udluftningen - der går selvfølgelig en slange ned fra studsen på flangen.
Desværre er det en plast-tank med flere plast-skjolde omkring, så jeg valgte
ikke lige at følge slangen i første omgang.
I stedet skilte jeg dækselet ad - fanden til ting at begynde på med en
lommelygte i munden - og så helst uden at tabe en skrue el.lign. ned i
tanken ! Men skilt blev det - og indenunder var der ganske rigtigt hul i
"prop-delen" - altså ned mod tanken.
Men ovenpå "prop-delen" var der så noget med en gummi-pakning, der dækker
hele toppen af plast-delen. Og det er fordi der er en kanal fra hullet mod
tanken til studsen i kanten - den der passer med gummi-studsen i flangen.
Stadig ser det jo fint ud - men der lå altså få dråber vand i denne kanal -
derfor ikke altid udluftning !
Det ser ud til at vandet kan dryppe ind gennem nøglehullet, selvom hullet er
afdækket.
Vand tørret væk, alting samlet + smurt nøglehul/lås med silicone-spray i
rigelige mængder - så får vi se om det kan holde vandet ude.
Besværlig beskrivelse ? Ja - det havde været lettere hvis man ku' smide et
par billeder med....men så skulle jeg jo skille skidtet ad igen !
Åh - der sidder forresten 3 fjedre i proppen - der opdage man først når alle
skruer er ude - pas på de fjedre
--
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når vejret spilder