On 2 Apr., 16:52, Begbie <y2j66...@yahoo.dk> wrote:
> Jeg satte batteriet på, tømte svømmehusene (eller de fik da lov at
> løbe i ca. 5 sekunder hver) og startede den.
Hvorfor gjorde du dog det? Du skal blot fylde dem helt op inden start
- du huskede vel at komme karburatorsprit i tanken, inden du
afsluttede din sidste tur, saa sprit-benzinblandingen naaede helt
gennem bemzinsystemet. Og du har holdt det fyldt nogenlunde vinteren
igennem?
Hvis ikke, saa proev det naeste aar; det virker for mne cykler efter
n op til 13' overvintring - det ene aar helt fremme i sewptember med
9 -10 mdr 'gammel' benzin. Udfordringen er at holde svoemmerhusene
fyldt vinteren igennem paa cykler med benzinpumpe uden at toerne
motoren unoedig; men det er der sikkert en mulighed for paa Hornet'en
ogsaa...
> Men da den var helt koldt, ville den ikke rigtig tage omdrejninger -
> til at starte med kunne den faktisk ikke klare mere end 2.000 (og det
> lød ikke specielt godt da den ikke ville mere).
Som andre siger, sikkert fordi motoren ikke taendte paa alle cyl. Det
kan der vaere flere grunde til.
> Der gik ca. 10 minutter hvor den stod i frigear og blev varm, og til
> sidst kørte den omdrejninger op som den plejer - i starten gik det
> iøvrigt markant bedre hvis jeg stille og roligt lod omdrejninger
> stige, istedet for at køre for hurtigt op.
En anden gang, saa koer den stille og roligt i stedet for at lade den
koere i tomgang saa laenge. Den traekker sig hurtigere varm, og
tomgang er ingen god driftstilstand for nogen motor IMHO
> Kan det tyde på at der har været for meget "gamle benzin" i bunden af
> tanken til at starte med?
Efter saa kort tid ikke gammel, men for daarlig, maaske lige frem frit
vand, som du burde have undgaaet ved at fylde karburatorsprit i
forinden. Og goer det gerne et par gange i loebet af saesonen for at
binde evt. vand i benzinen. Om efteraaret hver gang, saa du er sikker
paa at have et spritblandet benzinsystem, hvis sidste weekends tur
ogsaa skulle blive aarets sidste
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK