|
| ...hjælp Fra : kop |
Dato : 01-04-10 10:36 |
|
Kære tekniske eksperter i denne gruppe!
Jeg (min kære nabo Kirsten) har et problem med en dejlig Honda VT 500.
Maskinen går som en drøm indtil den har kørt i ca. 5-7 min, dvs driftsvarm,
så begynder den at miste effekt, for så pludselig at få fuld effekt igen,
for derefter at miste effekt igen. Efter ca 5-10 min. kørsel på denne måde,
dør den som regel. Når den er kold kan den igen startes og seancen gentager
sig. Den lokale Honda forhandler konstaterede omgående at det var
tændboksen. En sådan blev fremskaffet fra USA.... men samme problem, en ny
blev fremskaffet fra Holland... samme problem.
Kan nogen hér finde de vise sten? Hvis det lykkes, vil taknemmeligheden
ingen ende tage........
kop BMW F800ST
| |
Dan \"748\" Dethlefs~ (01-04-2010)
| Kommentar Fra : Dan \"748\" Dethlefs~ |
Dato : 01-04-10 11:23 |
|
Den 01-04-2010 11:35, kop skrev:
> Kære tekniske eksperter i denne gruppe!
>
> Jeg (min kære nabo Kirsten) har et problem med en dejlig Honda VT 500.
> Maskinen går som en drøm indtil den har kørt i ca. 5-7 min, dvs driftsvarm,
> så begynder den at miste effekt, for så pludselig at få fuld effekt igen,
> for derefter at miste effekt igen. Efter ca 5-10 min. kørsel på denne måde,
> dør den som regel. Når den er kold kan den igen startes og seancen gentager
> sig. Den lokale Honda forhandler konstaterede omgående at det var
> tændboksen. En sådan blev fremskaffet fra USA.... men samme problem, en ny
> blev fremskaffet fra Holland... samme problem.
>
> Kan nogen hér finde de vise sten? Hvis det lykkes, vil taknemmeligheden
> ingen ende tage........
>
Ovenstående kunne godt type på stoppet udluftning til tanken.
Så prøv at åbne tankdækslet når det sker, og hør efter om det giver en
"svup" lyd.
--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S
www.dethlefsens.dk
www.robertsmc.dk
| |
Armand (02-04-2010)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 02-04-10 00:16 |
|
kop skrev:
> Kære tekniske eksperter i denne gruppe!
>
> Jeg (min kære nabo Kirsten) har et problem med en dejlig Honda VT 500.
> Maskinen går som en drøm indtil den har kørt i ca. 5-7 min, dvs driftsvarm,
> så begynder den at miste effekt, for så pludselig at få fuld effekt igen,
> for derefter at miste effekt igen. Efter ca 5-10 min. kørsel på denne måde,
> dør den som regel. Når den er kold kan den igen startes og seancen gentager
> sig. Den lokale Honda forhandler konstaterede omgående at det var
> tændboksen. En sådan blev fremskaffet fra USA.... men samme problem, en ny
> blev fremskaffet fra Holland... samme problem.
>
> Kan nogen hér finde de vise sten? Hvis det lykkes, vil taknemmeligheden
> ingen ende tage........
>
Et af mine mantra'er er: Tilstoppet tankdæksel/udluftning!
Prøv ved næstkommende lejlighed at fjerne tankdækslet straks efter at
den er død og lyt grundigt efter om den ikke giver et *svup* (af
indtrængende luft) lige i åbnings-øjeblikket.
Selv om der ikke høres sådant et svup, kan man hurtigt konstantere om
fjernelse af tankdækslet allifgevel har medført at der løber bensin til
karbunaderne hvorved at der kan startes væsentlig tidligere end nu!
--
Armand.
| |
Carsten Finn Rasmuss~ (02-04-2010)
| Kommentar Fra : Carsten Finn Rasmuss~ |
Dato : 02-04-10 10:47 |
|
Lyder fuldstændig som karburatoris.
--
Carsten (3600)
HELD... er noget der indtræffer når grundig forberedelse mødes med en
gunstig lejlighed...
"kop" <kop@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4bb468c8$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Kære tekniske eksperter i denne gruppe!
>
> Jeg (min kære nabo Kirsten) har et problem med en dejlig Honda VT 500.
> Maskinen går som en drøm indtil den har kørt i ca. 5-7 min, dvs
> driftsvarm, så begynder den at miste effekt, for så pludselig at få fuld
> effekt igen, for derefter at miste effekt igen. Efter ca 5-10 min. kørsel
> på denne måde, dør den som regel. Når den er kold kan den igen startes og
> seancen gentager sig. Den lokale Honda forhandler konstaterede omgående at
> det var tændboksen. En sådan blev fremskaffet fra USA.... men samme
> problem, en ny blev fremskaffet fra Holland... samme problem.
>
> Kan nogen hér finde de vise sten? Hvis det lykkes, vil taknemmeligheden
> ingen ende tage........
>
> kop BMW F800ST
>
| |
kop (02-04-2010)
| Kommentar Fra : kop |
Dato : 02-04-10 11:25 |
|
Desværre var det ikke tankdækslet. Jeg er helt på Herrens mark.... mon der
er andre gode forslag fra de tekniske eksperter?
kop
| |
Armand (02-04-2010)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 02-04-10 11:37 |
|
kop skrev:
> Desværre var det ikke tankdækslet. Jeg er helt på Herrens mark.... mon der
> er andre gode forslag fra de tekniske eksperter?
>
Jeg kan godt tilslutte mig indskuddet om karburatoris - Gi'
tank-indholdet en passende mængde karburatorsprit!
--
Armand.
| |
Ukendt (02-04-2010)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 02-04-10 11:52 |
|
Ja isen lyder rigtigt , og opstår mest ved 4 g da luften her er tungst
Men et andet forslag kunne være næsten stoppet benzinfilter i tanken
PE
| |
Armand (02-04-2010)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 02-04-10 11:57 |
|
P.E. skrev:
> Ja isen lyder rigtigt , og opstår mest ved 4 g da luften her er tungst
>
> Men et andet forslag kunne være næsten stoppet benzinfilter i tanken
>
- - - Eller en klemt slange :-/
--
Armand.
| |
Flemming Disc (02-04-2010)
| Kommentar Fra : Flemming Disc |
Dato : 02-04-10 19:08 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4bb5cd61$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> P.E. skrev:
>> Ja isen lyder rigtigt , og opstår mest ved 4 g da luften her er tungst
>>
>> Men et andet forslag kunne være næsten stoppet benzinfilter i tanken
>>
> - - - Eller en klemt slange :-/
Eller en benzin slange der ligger på noget meget varmt, så benzin koger
--
Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk
| |
Ib Jakobsen (03-04-2010)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 03-04-10 11:09 |
|
Den 02-04-2010 20:07, Flemming Disc skrev:
> "Armand"<armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:4bb5cd61$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> P.E. skrev:
>>> Ja isen lyder rigtigt , og opstår mest ved 4 g da luften her er tungst
>>>
>>> Men et andet forslag kunne være næsten stoppet benzinfilter i tanken
>>>
>> - - - Eller en klemt slange :-/
>
> Eller en benzin slange der ligger på noget meget varmt, så benzin koger
>
Eller en flink mand M/K der har monteret et ekstra filter på slangen af
papirtypen. De kan være være for tætte i strukturen så flowet er
begrænset. Eller er hul på vakuumslange til benzinhanen. Hvis den har
den type hane. Så den kun åbner delvist.
--
MVH
Ib Jakobsen
| |
OFH (02-04-2010)
| Kommentar Fra : OFH |
Dato : 02-04-10 19:30 |
|
"kop" <kop@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:4bb468c8$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Kære tekniske eksperter i denne gruppe!
>
> Jeg (min kære nabo Kirsten) har et problem med en dejlig Honda VT 500.
> Maskinen går som en drøm indtil den har kørt i ca. 5-7 min, dvs
> driftsvarm, så begynder den at miste effekt, for så pludselig at få fuld
> effekt igen, for derefter at miste effekt igen. Efter ca 5-10 min. kørsel
> på denne måde, dør den som regel. Når den er kold kan den igen startes og
> seancen gentager sig. Den lokale Honda forhandler konstaterede omgående at
> det var tændboksen. En sådan blev fremskaffet fra USA.... men samme
> problem, en ny blev fremskaffet fra Holland... samme problem.
>
> Kan nogen hér finde de vise sten? Hvis det lykkes, vil taknemmeligheden
> ingen ende tage........
>
> kop BMW F800ST
>
Lyder som udluftningsslangen til tanken. Tjek om den er klemt et sted. Jeg
havde samme problem. På min mc var det fordi udluftningsslangen hang for
langt nede ved asfalten. Det resulterede i at der opstod undertryk for enden
af slangen og dermed også i tanken.
Hilsen Ove
| |
Ukendt (03-04-2010)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 03-04-10 23:42 |
|
KOP
Vi vil simpelhen vide , hvad var problemet
PE
| |
kop (04-04-2010)
| Kommentar Fra : kop |
Dato : 04-04-10 15:02 |
|
Nu har jeg snart været alt igennem....mangler lige den lille vacumslange til
benzinhanen.... indtil videre har intet hjulpet.....
Men indtil videre...... mange tak for alle gode forslag.
kop
| |
Bo Nielsen (19-04-2010)
| Kommentar Fra : Bo Nielsen |
Dato : 19-04-10 11:17 |
|
kop skrev:
> Nu har jeg snart været alt igennem....mangler lige den lille vacumslange til
> benzinhanen.... indtil videre har intet hjulpet.....
> Men indtil videre...... mange tak for alle gode forslag.
>
> kop
>
>
Kører den hvis du sætter hanen på PRI?
Det løste problemet for mig, indtil jeg fik skiftet en gammel, stivnet
membranventil.
ScooterBo
| |
|
|