/ Forside / Interesser / Hus og have / Hus og have / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hus og have
#NavnPoint
Nordsted1 30351
3773 24011
pbp_et 20871
dova 19847
ans 15297
stig54 12614
vagnr 12599
transor 11828
katekismus 10999
10  trimare46 9702
Kattelort i køkkenhaven
Fra : Lars Stokholm


Dato : 01-04-10 11:50

Der er en kat der har fået for vane at komme og klare sine toiletvaner i
min køkkenhave, hvilket jeg mildt sagt synes er noget forbandet svineri.
(Jeg kan lige se det havde været min hund der havde gjort katteejeren
samme ulejlighed... men bortset fra det...) Hvad er der at gøre ved den
slags problem? Kan man strø noget peber eller et andet uskadeligt
krydderi ud, så katten finder sig et andet sted?

 
 
Tom Andersen (01-04-2010)
Kommentar
Fra : Tom Andersen


Dato : 01-04-10 13:01


"Lars Stokholm" <lars.stokholm@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4bb47a45$0$273$14726298@news.sunsite.dk...
> Der er en kat der har fået for vane at komme og klare sine toiletvaner i
> min køkkenhave, hvilket jeg mildt sagt synes er noget forbandet svineri.
> (Jeg kan lige se det havde været min hund der havde gjort katteejeren
> samme ulejlighed... men bortset fra det...) Hvad er der at gøre ved den
> slags problem? Kan man strø noget peber eller et andet uskadeligt
> krydderi ud, så katten finder sig et andet sted?

Der skal nok en del peber til

Vi har selv fornøjelsen af både vore egne og naboens katte, men mest på
såbede. Vores løsning er nogle baner tilklippede fårehegn/ trødhegn, som jeg
lægger i rækken.
Når katten ikke kan komme til at skrabe jord til efter sig finder den som
regel et andet sted. Forskellige plastnet vil sikkert have samme virkning.

Når først der er planter i bedene er problemet meget lille - men nogle
mennesker kan jo bruge hele livet på at være sur på naboens kat, børn, kone,
hæk, plæneklipper o.s.v.

Tom




Lars Stokholm (01-04-2010)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 01-04-10 16:50

Tom Andersen wrote:
> Vi har selv fornøjelsen af både vore egne og naboens katte, men mest på
> såbede. Vores løsning er nogle baner tilklippede fårehegn/ trødhegn, som jeg
> lægger i rækken.

Købeløsninger (over bagatelgrænsen) duer ikke.

> Når først der er planter i bedene er problemet meget lille - men nogle
> mennesker kan jo bruge hele livet på at være sur på naboens kat, børn, kone,
> hæk, plæneklipper o.s.v.

Ja, det er jo altid dem der brokker sig, der er noget galt med.

Jeg synes ikke det er et lille problem, at jeg skal vaske kattelort af
min persille og purløg.

Per H. Nielsen (01-04-2010)
Kommentar
Fra : Per H. Nielsen


Dato : 01-04-10 17:14

Lars Stokholm wrote:
> Jeg synes ikke det er et lille problem, at jeg skal vaske kattelort af
> min persille og purløg.

Det må være nogen lidt specielle katte, der færdes i din have, hvis de ligefrem
besørger på dine planter. Normale katte er meget omhyggelige med at dække
deres efterladenskaber med jord.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dk>
Phone: +45 51941116 Facebook: http://www.facebook.dk/dkscan
PGP key: http://www.dkscan.dk/phn.asc
My Danish Scanner Pages: http://www.dkscan.dk



Mads Lie Jensen (01-04-2010)
Kommentar
Fra : Mads Lie Jensen


Dato : 01-04-10 17:53

On Thu, 1 Apr 2010 18:14:22 +0200, "Per H. Nielsen" <phn@dkscan.dkx>
wrote:

>> Jeg synes ikke det er et lille problem, at jeg skal vaske kattelort af
>> min persille og purløg.
>
>Det må være nogen lidt specielle katte, der færdes i din have, hvis de ligefrem
>besørger på dine planter. Normale katte er meget omhyggelige med at dække
>deres efterladenskaber med jord.

Det bliver det ikke mindre ulækkert af - når man sidder med lortet på
nallerne
--
Mads Lie Jensen - mads@gartneriet.dk - ICQ #25478403
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Per H. Nielsen (01-04-2010)
Kommentar
Fra : Per H. Nielsen


Dato : 01-04-10 19:13

Mads Lie Jensen wrote:
> On Thu, 1 Apr 2010 18:14:22 +0200, "Per H. Nielsen" <phn@dkscan.dkx>
> wrote:
>> Det må være nogen lidt specielle katte, der færdes i din have, hvis
>> de ligefrem besørger på dine planter. Normale katte er meget
>> omhyggelige med at dække deres efterladenskaber med jord.
>
> Det bliver det ikke mindre ulækkert af - når man sidder med lortet på
> nallerne

Bestemt ikke. Kattelort i sandkasser og i bede, man skal luge,
er bestemt ikke rart. Men at påstå, at katte besørger på ens
purløg og persille må bero på uvidenhed om de faktiske forhold.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dk>
Phone: +45 51941116 Facebook: http://www.facebook.dk/dkscan
PGP key: http://www.dkscan.dk/phn.asc
My Danish Scanner Pages: http://www.dkscan.dk



Mads Lie Jensen (01-04-2010)
Kommentar
Fra : Mads Lie Jensen


Dato : 01-04-10 19:39

On Thu, 1 Apr 2010 20:13:27 +0200, "Per H. Nielsen" <phn@dkscan.dkx>
wrote:

>> Det bliver det ikke mindre ulækkert af - når man sidder med lortet på
>> nallerne
>
>Bestemt ikke. Kattelort i sandkasser og i bede, man skal luge,
>er bestemt ikke rart. Men at påstå, at katte besørger på ens
>purløg og persille må bero på uvidenhed om de faktiske forhold.

Eller måske han faktisk har set det?

--
Mads Lie Jensen - mads@gartneriet.dk - ICQ #25478403
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Ukendt (01-04-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-04-10 17:41


"Lars Stokholm" <lars.stokholm@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4bb4c09b$0$276$14726298@news.sunsite.dk...
> Tom Andersen wrote:
>> Vi har selv fornøjelsen af både vore egne og naboens katte, men mest på
>> såbede. Vores løsning er nogle baner tilklippede fårehegn/ trødhegn, som
>> jeg
>> lægger i rækken.
>
> Købeløsninger (over bagatelgrænsen) duer ikke.
>
>> Når først der er planter i bedene er problemet meget lille - men nogle
>> mennesker kan jo bruge hele livet på at være sur på naboens kat, børn,
>> kone,
>> hæk, plæneklipper o.s.v.
>
> Ja, det er jo altid dem der brokker sig, der er noget galt med.
>
> Jeg synes ikke det er et lille problem, at jeg skal vaske kattelort af
> min persille og purløg.


Enig, det fandeme svineri uden lige!



Tom Andersen (01-04-2010)
Kommentar
Fra : Tom Andersen


Dato : 01-04-10 19:30

Desværre røg der et svar direkte til Lars - beklager ...

"Lars Stokholm" <lars.stokholm@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4bb4c09b$0$276$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Købeløsninger (over bagatelgrænsen) duer ikke.

?

> Jeg synes ikke det er et lille problem, at jeg skal vaske kattelort af
> min persille og purløg.

Så prøv min løsning

Tom



CC (01-04-2010)
Kommentar
Fra : CC


Dato : 01-04-10 17:22

"Lars Stokholm" skrev i meddelelsen ..
> Der er en kat der har fået for vane at komme og klare sine toiletvaner i
> min køkkenhave, hvilket jeg mildt sagt synes er noget forbandet svineri.
> (Jeg kan lige se det havde været min hund der havde gjort katteejeren
> samme ulejlighed... men bortset fra det...) Hvad er der at gøre ved den
> slags problem? Kan man strø noget peber eller et andet uskadeligt
> krydderi ud, så katten finder sig et andet sted?

Læs her og bliv klogere:
http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/kattelovgivning

Det er måske nemmere at finde ejeren og bede om, at "kreaturet" bliver væk
fra din grund.
Kattelemme burde forbydes ved lov.


Martin Bak (01-04-2010)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 01-04-10 17:23


"CC" <CC@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4bb4c819$0$278$14726298@news.sunsite.dk...
> "Lars Stokholm" skrev i meddelelsen ..
>> Der er en kat der har fået for vane at komme og klare sine toiletvaner i
>> min køkkenhave, hvilket jeg mildt sagt synes er noget forbandet svineri.
>> (Jeg kan lige se det havde været min hund der havde gjort katteejeren
>> samme ulejlighed... men bortset fra det...) Hvad er der at gøre ved den
>> slags problem? Kan man strø noget peber eller et andet uskadeligt
>> krydderi ud, så katten finder sig et andet sted?
>
> Læs her og bliv klogere:
> http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/kattelovgivning
>
> Det er måske nemmere at finde ejeren og bede om, at "kreaturet" bliver væk
> fra din grund.
> Kattelemme burde forbydes ved lov.
>
Folk der vil holde katte indespærrede burde kunne straffes for
dyremishandling.

--
Martin
www.martinbak.dk/



Ukendt (01-04-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-04-10 17:40


"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:4bb4c869$0$273$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "CC" <CC@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:4bb4c819$0$278$14726298@news.sunsite.dk...
>> "Lars Stokholm" skrev i meddelelsen ..
>>> Der er en kat der har fået for vane at komme og klare sine toiletvaner i
>>> min køkkenhave, hvilket jeg mildt sagt synes er noget forbandet svineri.
>>> (Jeg kan lige se det havde været min hund der havde gjort katteejeren
>>> samme ulejlighed... men bortset fra det...) Hvad er der at gøre ved den
>>> slags problem? Kan man strø noget peber eller et andet uskadeligt
>>> krydderi ud, så katten finder sig et andet sted?
>>
>> Læs her og bliv klogere:
>> http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/kattelovgivning
>>
>> Det er måske nemmere at finde ejeren og bede om, at "kreaturet" bliver
>> væk fra din grund.
>> Kattelemme burde forbydes ved lov.
>>
> Folk der vil holde katte indespærrede burde kunne straffes for
> dyremishandling.
>
> --
> Martin
> www.martinbak.dk/
>
>


Så meld dyr internatet i Rødovre eller Herlev, de er spæret inde alle sammen
også kattene!



lom k (02-04-2010)
Kommentar
Fra : lom k


Dato : 02-04-10 12:09

CC wrote:

> "Lars Stokholm" skrev i meddelelsen ..
> > Der er en kat der har fået for vane at komme og klare sine
> > toiletvaner i min køkkenhave, hvilket jeg mildt sagt synes er
> > noget forbandet svineri. (Jeg kan lige se det havde været min
> > hund der havde gjort katteejeren samme ulejlighed... men bortset
> > fra det...) Hvad er der at gøre ved den slags problem? Kan man
> > strø noget peber eller et andet uskadeligt krydderi ud, så katten
> > finder sig et andet sted?
>
> Læs her og bliv klogere:
> http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/kattelovgivning
>
> Det er måske nemmere at finde ejeren og bede om, at "kreaturet"
> bliver væk fra din grund. Kattelemme burde forbydes ved lov.

hmmm sjovt nok med så mange katte som bliver væk for deres ejere,
når de nu er så gode til at passe på dem så de ikke chikanere
naboer mv.

fordi katte ejere ikke er for kloge ( menere alle skal have glæde af
dem) betyder det jo ikke at hunde ejere er meget bedre. tænker i sær
på.
hunde uden snor, ejere som ikke samler op efter deres hund. eller top
scor. samler op, putter i plast pose og smider posen i naturen. flot
gået. men der er naturligvis både katte og hunde ejere som kan tænke
selv. lige som med bilister etc etc etc...

--


Martin [6000] (01-04-2010)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 01-04-10 18:05

> Ja, det er jo altid dem der brokker sig, der er noget galt med.

Du rammer faktisk hovedet på sømmet i dit andet indlæg.. tænk sig hvis
det havde været en hund - så havde der været råbt højlydt og det havde
været iorden at brokke sig.

Men fordi det er en kat så er det åhhh så naturligt og det er kattens
natur og alt det BRÆK man skal høre på fra folk der elsker at have kat,
så længe den bare er på den udvendige side af døren.

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Kurt Hansen (01-04-2010)
Kommentar
Fra : Kurt Hansen


Dato : 01-04-10 23:11

On 01 Apr 2010 17:04:51 GMT, "Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk>
wrote:

>> Ja, det er jo altid dem der brokker sig, der er noget galt med.
>
>Du rammer faktisk hovedet på sømmet i dit andet indlæg.. tænk sig hvis
>det havde været en hund - så havde der været råbt højlydt og det havde
>været iorden at brokke sig.

Hundeejere praler ofte af, at deres køter er næsten lige så klog som
et menneske. Efter et par minutters samtale med manden, er man ikke
utilbøjelig til at give ham ret.

Lars Stokholm (01-04-2010)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 01-04-10 20:46

Per H. Nielsen wrote:
> Lars Stokholm wrote:
>> Jeg synes ikke det er et lille problem, at jeg skal vaske kattelort af
>> min persille og purløg.
>
> Det må være nogen lidt specielle katte, der færdes i din have, hvis de ligefrem
> besørger på dine planter. Normale katte er meget omhyggelige med at dække
> deres efterladenskaber med jord.

Læser jeg det rigtigt hvis du med dit indlæg vil påstå, at det kun er
ulækkkert hvis lorten rent faktisk bliver spiddet af purløgen - eller
hvis den bliver båret af persillebladene? Så må jeg indrømme at jeg er
sart efter dine standarder. Men det er jeg i min gode ret til at være,
når planterne står i mit eget bed.

Per H. Nielsen (01-04-2010)
Kommentar
Fra : Per H. Nielsen


Dato : 01-04-10 22:35

Lars Stokholm wrote:
> Læser jeg det rigtigt hvis du med dit indlæg vil påstå, at det kun er
> ulækkkert hvis lorten rent faktisk bliver spiddet af purløgen - eller
> hvis den bliver båret af persillebladene? Så må jeg indrømme at jeg er
> sart efter dine standarder. Men det er jeg i min gode ret til at være,
> når planterne står i mit eget bed.

Min påstand er ganske simpel: Der vil aldrig, som du påstod, være kattelort
på din purløg eller persille.
Du er naturligvis i din fulde ret til at finde det ulækkert, at kattene besørger
i dit
bed. Men lad det så blive ved det og lad være med at komme med påstande om
at du skal vaske kattelort af dine grøntsager, for det har intet på sig.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dk>
Phone: +45 51941116 Facebook: http://www.facebook.dk/dkscan
PGP key: http://www.dkscan.dk/phn.asc
My Danish Scanner Pages: http://www.dkscan.dk



Kurt Hansen (01-04-2010)
Kommentar
Fra : Kurt Hansen


Dato : 01-04-10 23:14

On Thu, 1 Apr 2010 21:45:36 +0200, Lars Stokholm
<lars.stokholm@gmail.com> wrote:

>Per H. Nielsen wrote:
>> Lars Stokholm wrote:
>>> Jeg synes ikke det er et lille problem, at jeg skal vaske kattelort af
>>> min persille og purløg.
>>
>> Det må være nogen lidt specielle katte, der færdes i din have, hvis de ligefrem
>> besørger på dine planter. Normale katte er meget omhyggelige med at dække
>> deres efterladenskaber med jord.
>
>Læser jeg det rigtigt hvis du med dit indlæg vil påstå, at det kun er
>ulækkkert hvis lorten rent faktisk bliver spiddet af purløgen - eller
>hvis den bliver båret af persillebladene? Så må jeg indrømme at jeg er
>sart efter dine standarder. Men det er jeg i min gode ret til at være,
>når planterne står i mit eget bed.

Vær glad for at du ikke fik noget af den rabaldergrød min mor lavede,
da jeg var knægt. Hver morgen fik rabarberne indholdet af natpotten ud
over sig. Ypperlig rabaldergrød, kan jeg hilse at sige.

Lars Stokholm (01-04-2010)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 01-04-10 20:51

Tom Andersen wrote:
>> Købeløsninger (over bagatelgrænsen) duer ikke.
>
> ?

Jeg mener, at jeg ikke vil af med penge til formålet.

Lars Stokholm (01-04-2010)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 01-04-10 23:13

Per H. Nielsen wrote:
> Min påstand er ganske simpel: Der vil aldrig, som du påstod, være
> kattelort på din purløg eller persille. Du er naturligvis i din fulde
> ret til at finde det ulækkert, at kattene besørger i dit bed. Men lad
> det så blive ved det og lad være med at komme med påstande om at du
> skal vaske kattelort af dine grøntsager, for det har intet på sig.

Der må ligge en flue et sted i store smerter. Tak for bidraget.

Per H. Nielsen (01-04-2010)
Kommentar
Fra : Per H. Nielsen


Dato : 01-04-10 23:52

Lars Stokholm wrote:
> Der må ligge en flue et sted i store smerter. Tak for bidraget.

Ja velbekomme. Andet kan du næppe svare, når dit bidrag har bygget på at
"overdrivelse fremmer forståelsen".

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dk>
Phone: +45 51941116 Facebook: http://www.facebook.dk/dkscan
PGP key: http://www.dkscan.dk/phn.asc
My Danish Scanner Pages: http://www.dkscan.dk



Lars Stokholm (01-04-2010)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 01-04-10 23:19

Kurt Hansen wrote:
> Hundeejere praler ofte af, at deres køter er næsten lige så klog som
> et menneske. Efter et par minutters samtale med manden, er man ikke
> utilbøjelig til at give ham ret.

Jeg måtte tænke længe, for at komme op med noget der kunne matche dit
indlæg, men jeg kan ikke komme nærmere end følgende.

HUNDE ER SEJERE END KATTE! QED.

Jeg kan bare glæde mig over, at du ikke nævnte ordet potensforlænger,
for så havde jeg nok måtte melde pas.

Ukendt (02-04-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-04-10 07:17


"Lars Stokholm" <lars.stokholm@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4bb51be8$0$273$14726298@news.sunsite.dk...
> Kurt Hansen wrote:
>> Hundeejere praler ofte af, at deres køter er næsten lige så klog som
>> et menneske. Efter et par minutters samtale med manden, er man ikke
>> utilbøjelig til at give ham ret.
>
> Jeg måtte tænke længe, for at komme op med noget der kunne matche dit
> indlæg, men jeg kan ikke komme nærmere end følgende.
>
> HUNDE ER SEJERE END KATTE! QED.
>
> Jeg kan bare glæde mig over, at du ikke nævnte ordet potensforlænger,
> for så havde jeg nok måtte melde pas.

Men desværre er hunde også udstyret med et røvhul. En million fluer kan ikke
tage fejl Æd lort!



Maria Frederiksen (05-04-2010)
Kommentar
Fra : Maria Frederiksen


Dato : 05-04-10 14:12

> Der er en kat der har fået for vane at komme og klare sine toiletvaner i
> min køkkenhave, hvilket jeg mildt sagt synes er noget forbandet svineri.

Hvis det er en vildkat, så kan du hegne bedet af eller gøde med hønsemøg.
Begge dele er effektive over for både katte, harer, fasaner og hvad der
ellers kan gå i ens grøntsager af dyr. Hjortetakolie er også effektivt, men
så er dine grøntsager uspiselige, og det er jo ikke lige pointen.

Vi lægger net over de bede, der ikke skal gødes med hønsemøg. Det fungerer.

Mvh Maria


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste