Jeg har det billigste blybatteri jeg kunne finde
(
http://www.biltema.dk/products/product.asp?iSecId=1193&iItemId=951209) på
12V 12A stående i skuret. Når jeg skal jumpstarte en scooter, en MC eller
andet 12V (ikke bil), har jeg ladet det op med en lader så det er fuldt op,
så kobler jeg det på med hjemmelavede ledninger (egentligt 2 ledere fra et
220V 16A installationskabel) påloddet et par næb fra en gammel lader. Det
kombineret med et fuldt opladet batteri på cyklen har været nok til at vække
alt indtil nu. Og så er jeg ikke bange for at brænde noget af.
En lidt Storm P agtig løsning, men det virker, og jeg har faktisk hjulpet en
Suzuki Alto i gang med det 12A batteri. - Nu var der heller ingen problemer
med Altoen, andet end at dens batteri var fladt pga en fejl 40 fra ejers
side
.
Rexman
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
news:4ba150a9$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Begbie skrev:
>> Et par års erfaring siger mig at det ikke altid er lige nemt at starte
>> en mc efter 4 måneders vinterhi, selv med et fuldt ladet batteri.
>> Sidste år måtte jeg ha’ hjælp af en til at løbe min Hornet 600 i gang…
>>
>> Hvordan er det nu med brug af startkabler fra en bil? Nogen siger at
>> det intet problem er, andre mener det modsatte.
>>
>> I min lille verden tænker jeg 12v bilbatteri + 12v mc batteri = ingen
>> problem. Min er det teknisk set korrekt?
>>
> Helt rigtigt! Der kan dog blive bøvl med at finde plads til startkablets
> klemmer: Ved startrelæet plejer der at være bedst tilgængelighed, og den
> kraftige ledning der løber til startrelæet kommer alligevel direkte fra
> akkumulatorens pluspol.
>
> Men prøv lige et andet trick dette forår:
> Tøm alle svømmerhuse helt for (dovent) bensin og få dem fyldt helt efter
> igen inden at du forsøger dig v.h.a. Hornet'ens eget batteri - Dét plejer
> at kunne gøre det
>
> --
> Armand.