After serious thinking Anders Majland wrote :
>>> Står der ikke i din manuel eller servicehæfte hvad der skal gennemgåes ved
>>> et eftersyn ?
>>
>> Garanteret - har faktisk ikke kigget.
>> Jeg ved, at ventilerne skal indstilles hver 12.000 - og det tror jeg
>> fortsat jeg vil lade værkstedet gøre.
>
> Nu tog jeg så og fulgte mit eget link ,,,,
>
> Skifte olie hver 6000km men kun oliefilter hver 18000 (sammen med luftfilter)
>
> Tændrør hver 12000
> Ventiler hver 24000
>
> Kontrol af ventiler er også rimeligt ligetil - Men justering er med shims og
> man ved ikke hvad man skal bruge før man har skilt det ad... Dvs gør man det
> selv er det nok en fordel at gøre om vinteren hvor det ikke gør så meget at
> man skal vente på de rigtige shims ....
>
> Jeg har en dl650 til opbevaring denne vinter. Men ikke lige vejr til at
> lånetur ... Men hvis han ikke snart henter den er jeg jo nærmest forpligtiget
> til at lufte den. Den kan jo bestemt ikke have godt af at stå stille meget
> længere
>
> /A
>
>
>
>>
>>
>>>
>>>> Hertil skal ligges, at jeg ikke er synderligt "motor" klog...
>>>
>>> Det kan du blive
>>>
>>> Med tålmodighed og omhyggelighed kan man sagtens selv lave det meste
>>> service. på nogen cykler er der nogen ting som kræver specialværktøj
>>> og/eller specialviden...
>>>
>>> Sørg dog for at værktøjet er iorden. Det kan godt være at du kan klare det
>>> meste med en "polygriphammer" men arbejdet bliver også derefter. Husk også
>>> at få købt et par momentnøgler... Cyklen bliver hurtigt noget forskruet
>>> hvis du blot bruger "overarmsmoment" Specielt mindre bolte skal skrues
>>> overraskende let.
>>
>> har faktisk anskaffet mig lidt værktøj løbende.
>> Bla. en momentnøgle, så jeg kunne spænde forhjul korrekt (efter at værksted
>> have overspændt det).
>>
>>
>>
>>>
>>> Men langt det meste er ligetil og tager blot tid ....
>>>
>>> Her er en manual
http://mikeschinkel.com/motorcycles/vstrom/
>>>
>>> Læs på opgaven inden du går igang. Så kan du jo vurdere om der er noget du
>>> vil lade et værksted om. F.eks ved jeg ikke hvor let det er at kontrollere
>>> ventiler på en vstrom
>>>
>>
>>
>> Jeg tror, at ligeså snart vi skal pille ved motoren selv (minus olie), så
>> er jeg lost.
>> Bremser, forgaffel olie, motorolie mm - det tror jeg faktisk godt, at jeg
>> selv vil kunne skifte og kontrollere i fremtiden.
>>
>> Så jeg overvejer kun at lade den komme til service for hver 12.000, hvor
>> der skal stilles ventiler. Og så ellers fikse resten selv.
>>
>>
>>
>> --
>>
>> Best Regards / Venlig hilsen
>> Michael Vilhelmsen
>> This is an automatic signature of MesNews.
>> Site :
http://www.mesnews.net
>>
>>
Jeg kan ikke få linket til at virke :(
--
Best Regards / Venlig hilsen
Michael Vilhelmsen
This is an automatic signature of MesNews.
Site :
http://www.mesnews.net