On 12 Mar., 15:12, Hekto <hektobl...@gmail.com> wrote:
> On 12 Mar., 14:04, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
> wrote:
>
>
>
> > > Sikke dog en barnlig holdning.
> > > Hvis jeg ikke må få, må de andre heller ikke.
>
> > Der er allerede indført differenteret kørekort til motorcykler således at de
> > yngste bliver begrænset til mc'er med "lille" effekt. Og det trods noget
> > tvivlsom dokumnetation på at det skulle gøre den store forskel i
> > ulykkesstatistikken. 34hk er rigeligt til at komme ud over fysikkens grænser
> > på små snoede veje
>
> > Man kan med rette spørge hvorfor en 18årig ikke må tage kørekort til en mc
> > med 50hk når han må køre en bil uden begrænsning ?
>
> > Kører han råddent er risikoen for at han slår sig selv ihjel på mc'en måske
> > nok større end i bil - modsat er risikoen for at han i bil tager andre med i
> > et uheld måske også større ...
>
> > Så hvis man vil indføre en maks effekt grænse for motorcykler, hvorfor så
> > ikke også gøre det for biler - hvad er forskellen ? Kunne evt gøres som et
> > vægt/effekt forhold istedet således at en 7personers stationcar kan få lov
> > at have lidt flere hk end en 2 personers smart ...
>
> > PS nej jeg er ikke fortaler for flere regler eller begrænsninger
>
> Det er jo bare en handels-teknisk foranstaltning ... hvor EU-
> vrøvlehovederne (igen) ikke kan se ud over deres egen næsetip!
>
> Begrundelsen er jo hverken modefænomener som CO2, sikkerhed eller
> andet ... bare det at varerne skal kunne bevæge sig frit over
> grænserne. Frankrigs enegang medfører så bare at det skal indføres i
> alle lande. Sjovt nok fungerer det så ikke på samme måde med danske
> afgifter???
>
> --
>
> /Hekto
Hej
Vi (DMC) har forsøgt at opstøve baggrunden for historien hos JP, men
der er ikke rigtig nogen steder hos hverken FEMA eller FIM, der er
dukket noget op indtil videre, så det KAN være lidt en "and", som den
gode Hollnagel blot er hoppet op på ryggen af. Nu er danske
myndigheder nemlig meget usynlige i internationale fora om
trafiksikkerhed. Vores egen Finn Kronborg (DMC og MCSG) er via FIM
faktisk den eneste gennem mange år, som har været aktiv deltager i
blandt andet den europæiske sikkerhedsorg ETSC..,. eller er det
ESTC....
) Min fjel... har heller ikke fornemmet nogen rørelse om
sagen, men det kan være en misforståelse omkring en fransk systemregel
om HK og forsikringer.
Men jeg ved, at formand Rolf i løbet af en uges tid skal til møde med
flere af de danske embedsmænd i anden anledning og han vil prøve at
finde ud af hovede eller hale i sagen. Under alle omstændigheder, så
ER der modsat manges mening nogen, der forsøger at holde snor i
"systemet".
Jeg tror heller ikke, at EU slipper om ved den idé uden kamp og i sin
tid troede den gamle kommissær Martin Bangemann at han kunne lure mc-
folket og han tabte! Og den kan de nye også, hvis blot vi står sammen.
Mvh
Stup
XS 1100S