dufur skrev:
> On 08/03/10 22.32, Armand wrote:
>> Orla Pedersen skrev:
>>> On Mon, 08 Mar 2010 00:17:55 +0100, dufur wrote:
>>>
>>>> Jeg vil gætte på de er to kædeled ude af sync.
>>>
>>> Det er givetvis fortændingsmærket at du kigger på, og ikke topmærket på
>>> svinghjulet/generator. Tjek lige ind ad hullet éngang til. Motoren kan
>>> nemlig ikke gå rundt med knastakslerne forsat 2 tænder á ca. 30°.
>>>
>> Ohh - Skepsis til arbejdets præcision
>> En detalje jeg ikke tillod mig, men ikke desto mere ganske relevant.
>> Min fejl er måske at jeg umiddelbart læste det som én aksel ude af sync.
>>
>>
>> Det er måske mest simpelt at dobbelttjekke ved at gå baglæns og 'tørne'
>> motoren til knast-hjulenes mærker peger mod/fra hinanden og derefter
>> kontrollere om der ikke er et matchende tændingsmærke ved dén position!
>>
>
> De peger aldrig direkte mod hinanden.
>
OK!
> Nå nu har jeg fiflet lidt og drejet akslen ved udstødnings ventilerne.
> Det var to hak på kæden, og nu peger mærkerne på akselerne som de skal.
> Har ikke haft tænding på endnu, men håber da at kunne høre en motor, som
> går lidt renere end før, og ikke bare en røgsky :)
>
Tørn for guds skyld en gang eller to med hånden efter at
knastkædestrammeren er genmonteret!
Til dét kræves givetvis et eller andet fif for at få den til at holde
sig inde indtil på plads, hvorefter den skal belaste kæden samt låse sig
i yderst mulige position!
--
Armand.