On 6 Mar., 21:42, KentBM <kentmagnussenFJ_...@gmail.com> wrote:
> Den 06-03-2010 18:04, Steen Gruby skrev:> On Sat, 06 Mar 2010 17:40:35 +0100, knud.aaga...@gmail.com wrote:
>
> >> Det ender da med at blive lidt kedeligt
> >>
http://magacin.dk/motorcykler/artikler/vis.php?elementID=1085
>
> > Det ville klæde de folkevalgte at koncentrere sig om at styre butikken
> > og lade andre om at skændes, rette agurker ud og klare de tekniske
> > udfordringer.
> > Hvis de folkevalgte blot ville indskrænke sig til at udtale sig om det
> > de har forstand på ville der brede sig en behagelig tavshed
>
> Men her er det jo endnu værre.
>
> I EU er det EU-kommissionen, der stiller lovforlag. Og der er ingen
> folkevalgte i EU-kommissionen. Det er alle sammen embedsmænd uden nogen
> som helst politisk (over for vælgerne) ansvar. Og EU-kommissionen kan
> derfor komme med de mest afskyelige lovforslag, som først bliver
> diskuteret i folketinget efter vedtagelsen i EU. Og så er det for sent.
Et direktivforslag skal vedtages af EU-Parlamentet, inden det ryger
til ministerrådet (Samlingen af ministre inden for det felt, som
direktivet handler om), og Parlamentet kan dømme et direktivforslag
dødt efter de nye regler og parlamentet kan via en indviklet procedure
bede kommissionen om at begynde et direktivarbejde. Og så kan en
million underskrifter fra borgere i EU-landene kræve en lov igangsat
efter de nye regler. Derfor skal man som seriøs dansk motorcyklist
være medlem der, hvor der gøres noget.
>
> For mig at se er der ikke den store lyst til at diskutere, hvad vi skal
> med EU blandt folketingsmedlemmerne uanset farve og parti. Og derfor
> heller ikke interesse i at ændre tingenes tilstand.
Det er så en hel anden snak, for det er i sidste ende et spørgsmål om
hals og håndsret over skatteintægter og nye skatteskruer på nationalt
plan.
>
> Så vores eneste værn mod tåbeligheder og uvidenhed er nogle få
> lobbyister i EU, hvis tale om motorcykler nok drukner i stemmerne fra
> mere indflydelsesrige (har flere penge) interessenter som for eksempel
> underholdningsindustrien. Selvom jeg formoder, at motorcykel
> fabrikanterne i dette tilfælde er på vores side.
Sidstnævnte er på sin vis korrekt og modsat andre producenter af
forbrugsvarer, så lytter de meget til forbrugerne og ved, at hvis de
går for meget ind på de uvidendes linjer, så dropper forbrugerne deres
produkter. Og så er "de få" lobbyister i EU en sandhed med
modifikationer. Efter mere end 20 år både på scenen og i kulissen, så
vægtes lobbyisterne fra FEMA, FIM, ACEM og hvad de mc-relaterede org
hedder ganske tungt i Parlamentet og man lytter, for til dato har
politikerne kun fundet seriøse begrundelser og ingen skjulte
dagsordner, for de findes sådan set ikke i vores verden. For hvis
industrien prøver på noget, så ryger de ud af fællesskabet og det har
de ikke råd til.
>
> --
>
> Kent
Og med kendskabet til systemet er det forstemmende, når et direktiv
dukker op indsat i en dansk lov, så brokker en masse mennesker sig
(Erhverv og andet), Men medierne burde spørge dem: "Hvorfor gjorde i
ikke noget unde direktivets tilblivelse og gjorde opmærksom på de
uheldige følger?". Når først direktivet er vedtaget i ministerrådet,
SÅ er det for sent. Og der kan måske kun den der million underskrifter
gøre noget. Men det kræver et næstudie af Lissabon-traktaten.
Mvh
Stup
XS1100S, som først nu er ved at få rystet kulden af sig...