Den 07-03-2010 16:43, Armand skrev:
> J.C.Kløve skrev:
>> Den 03-03-2010 22:08, Armand skrev:
>>> Per skrev:
>>
>>> 3. opkog af TL1000 blev da SV650 i 2003 skiftede design á det støbte
>>> alu-stel, hvor man forsøgte at gen-introducere 1000'eren som SV1000 -
>>> Dén fik det akkurat lige så svært på verdensmarkedet som de to
>>> forgængere og har tilsyneladende kun kunnet sælge (ud fra prisen)
>>> herhjemme!
>>
>> Det er da en udlægning, jo jo, den holdt i 5 år på markedet K3 til K8,
>> meget almindeligt i grunden
>>
> Findes der en K8? - Jeg kan kun støve den op som K5 på nettet!
> Er K8 ikke blot en falsk varebetegnelse for de overgemte modeller der er
> blevet solgt herhjemme i 2008??
>
> Hvis man går ud fra at den kun bev solgt til 2005 har SV1000 kun levet
> halvt så lang tid som Tl1000, der produceredes fra 1998 og indtil
> re-naming i 2002!
>
Jo jo der findes en K8, men ikke en K9
K3 "den oprindelige med "høj mås"
K4 Røven sænkes
K5, (6, 7, 8) Stel sort, effekten øges til 125 hp
> Dén ville jeg egentlig også placere som flop - Honda er nok bare bedre
> til at holde hovedet højt til at man lægger mærke til noget :-/
LOL
>
>> Ser man på anmeldelserne af TL >>før en kendis journalist smed den
>> under en test<< var de overvejende positive...
>>
> Var der ikke også en engelsk privat TL-ejer der mistede livet på M1?
Sikkert, der ryger jo immervæk et par MC'ister hvert år, også på andet
end TL'ere
>
> I sammenlignng med 650'eren, der blev lanceret et par år efter TL1000 er
> storesøsteren så afgjort et flop!
Jo men så er alle 1k'er jo et flop???
Der sælges betydeligt flere CBR 600, end ditto 1000...
>
> Det sker oftest at der lanceres en lillesøster til en topmodel og
> således er baggrunden for SV650's fremkomst vel også - Men at man senere
> går den anden vej og navngiver et upgrade af 1000'eren efter 650'eren,
> tyder på at man kæmper med et alvorligt image-problem.!
>
arrr den er søgt
> At den danske Suzuki-importør er i stand til at finde SV1000'ere at tage
> hjem til spotpris, viser tydeligt at der står en overproduktion på nogle
> markeder.
Hentet i tyskland, der gik der ikke mange af dem, det var K3'ere der
blev hentet, resten blev solgt efter den almindelige "politik" sidste
års model er 10.000 billigere end dette års...
>
> > SV'eren blev trukket idet den ikke solgte nok til, at det var
> > omkostningen værd at "gunne" den op til EURO III, og IV,
> >
>
> Hvor jeg ofte har citeret en engelsk motorjournalist for at kalde
> TL1000'eren for 'almost un-breakable', læste jeg i denne uge en kort
> artikel omkring Bimota's floppede(!) forsøg på at komme ind i WSBK. Deri
> nævnes TL-motoren brugt i SB8K'en, som almost un-tuneable
> TL1000R's 135 gade-heste, er tilsyneladende meget tæt på den øvre grænse
> for motoren, hvilket godt kan begrunde at Suzuki frygtede Eoro III/IV.
> SV1000 er i sig selv også slanket 20hk i.f.t. TL-S, hvilket også lugter
> af "øko-tuning" :-/
>
De bedste tunings resultater står jhs for med ca 140 hp (baghjul),
hvilket passer meget fodt med de 135 for TL, der så ikke kan tunes meget
mere...
Men ja det var nok ikke basis for udvikling af en under EURO IV (min er
faktisk Øvro III godkendt...)
Næ det der peger i retning af, at der er et minimalt marked (og
tilsyneladende reserveret Duc.) for V2, er at hverken Honda, eller
Suzuki har lanceret en "1198" opfølgning til V2 modellerne.
Honda kunne ellers bryste sig med ikke så lidt popularitet endda (måske
ikke i salg men i "folkets hyllest") med deres SP I og II. (dem Kunne
jeg fortsat fristes af
Aprilia Havde en vis succes med Millen, men igen sammenlignet med hvad?
Det blev aldrig "årets mest solgte" og der hvor pengene blev hentet hjem
var vel reelt på "aflægger modellerne".
> Iøvrigt virker du meget touchy!
> Det er der ingen grund til - Det er jo ikke en XJ600!
>
Ikke specielt, men der bringes mange ammestuehistorier til torvs, og af
og til må man jo korrigere
.... og XJ600 51j *ER* den bedste motorcykel der er bygget! - for lige at
få den på plads
--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld
DMC - MCTC - DFMC