|
| Pris: SWM TL320 '82 Fra : Hekto |
Dato : 02-03-10 03:13 |
|
Kender nogen ny-prisen dansk/udenlandsk/med/uden afgift på en SWM
TL320 årgang '82 (trial maskine)
--
/Hekto
| |
Ivar (02-03-2010)
| Kommentar Fra : Ivar |
Dato : 02-03-10 17:34 |
|
Hekto skrev:
> Kender nogen ny-prisen dansk/udenlandsk/med/uden afgift på en SWM
> TL320 årgang '82 (trial maskine)
Det kan jeg ikke svare dig på, men i 1979 kostede en SWM 320 TL
(277 ccm) 4790 DM i Tyskland. Til sammenligning kostede en
Montessa 348 Trial (306 ccm) 4315 DM, og en Yamaha TY250 (246 ccm)
3735 DM.
En DM kostede den gang små 3 kr.
Ivar Magnusson
| |
Hekto (02-03-2010)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 02-03-10 14:24 |
|
On Mar 2, 5:34 pm, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote:
> Hekto skrev:
>
> > Kender nogen ny-prisen dansk/udenlandsk/med/uden afgift p en SWM
> > TL320 rgang '82 (trial maskine)
>
> Det kan jeg ikke svare dig p , men i 1979 kostede en SWM 320 TL
> (277 ccm) 4790 DM i Tyskland. Til sammenligning kostede en
> Montessa 348 Trial (306 ccm) 4315 DM, og en Yamaha TY250 (246 ccm)
> 3735 DM.
> En DM kostede den gang sm 3 kr.
>
> Ivar Magnusson
Takker ... 15.000 Kr. er da et udgangspunkt. Jeg går ud fra at det var
uden afgift?
--
/Hekto
| |
Armand (03-03-2010)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 03-03-10 02:29 |
|
Hekto skrev:
> On Mar 2, 5:34 pm, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote:
>> Hekto skrev:
>>
>>> Kender nogen ny-prisen dansk/udenlandsk/med/uden afgift p en SWM
>>> TL320 rgang '82 (trial maskine)
>> Det kan jeg ikke svare dig p , men i 1979 kostede en SWM 320 TL
>> (277 ccm) 4790 DM i Tyskland. Til sammenligning kostede en
>> Montessa 348 Trial (306 ccm) 4315 DM, og en Yamaha TY250 (246 ccm)
>> 3735 DM.
>> En DM kostede den gang sm 3 kr.
>>
>> Ivar Magnusson
>
> Takker ... 15.000 Kr. er da et udgangspunkt. Jeg går ud fra at det var
> uden afgift?
>
Hvis du snakker om rigtig trial, så er det sports-aggregater der ikke er
beregnet for indregistrering, hvorved at afgift er irrelevant!
--
Armand.
| |
N/A (03-03-2010)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 03-03-10 15:28 |
|
| |
Ivar (03-03-2010)
| Kommentar Fra : Ivar |
Dato : 03-03-10 18:00 |
|
Hekto skrev:
> Takker ... 15.000 Kr. er da et udgangspunkt. Jeg går ud fra at det var
> uden afgift?
Prisen er fra Motorrad Katalog 1979. De viste model kan er
uden lygter. Jeg går ud fra at prisen er med tysk moms, der
dengang var på 12-13 %. Der har mig bekendt aldrig været noget
der hed registreringsafgift i Tyskland.
Ivar Magnusson
| |
Ivar (03-03-2010)
| Kommentar Fra : Ivar |
Dato : 03-03-10 18:29 |
|
Ivar skrev:
> De viste model kan er uden lygter
Det gik helt galt, der skulle have stået: Den viste
model er uden lygter.
Ivar Magnusson
| |
N/A (03-03-2010)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 03-03-10 02:29 |
|
| |
Hekto (03-03-2010)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 03-03-10 00:54 |
|
On 3 Mar., 02:29, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> Hekto skrev:
>
> > On Mar 2, 5:34 pm, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote:
> >> Hekto skrev:
>
> >>> Kender nogen ny-prisen dansk/udenlandsk/med/uden afgift p en SWM
> >>> TL320 rgang '82 (trial maskine)
> >> Det kan jeg ikke svare dig p , men i 1979 kostede en SWM 320 TL
> >> (277 ccm) 4790 DM i Tyskland. Til sammenligning kostede en
> >> Montessa 348 Trial (306 ccm) 4315 DM, og en Yamaha TY250 (246 ccm)
> >> 3735 DM.
> >> En DM kostede den gang sm 3 kr.
>
> >> Ivar Magnusson
>
> > Takker ... 15.000 Kr. er da et udgangspunkt. Jeg går ud fra at det var
> > uden afgift?
>
> Hvis du snakker om rigtig trial, så er det sports-aggregater der ikke er
> beregnet for indregistrering, hvorved at afgift er irrelevant!
>
> --
> Armand.
Classic dual schock. Lygter und ganze molevitten. Det bør forsøges.
--
/Hekto
| |
Armand (03-03-2010)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 03-03-10 15:28 |
|
Hekto skrev:
> On 3 Mar., 02:29, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
>>
>> Hvis du snakker om rigtig trial, så er det sports-aggregater der ikke er
>> beregnet for indregistrering, hvorved at afgift er irrelevant!
>
> Classic dual schock. Lygter und ganze molevitten. Det bør forsøges.
>
- - - Og en uhyre lav gearing, endsamt bremser der er udlagt efter den
deraf sammenhængende hastighed
Mc-revyen har den ikke listet i starten af 80'erne, så regn ikke med at
der eksisterer en typegodkendelse.
På den anden side: Hvis man køber den udenlands og den har været
gaderegistreret dér, skulle det vel være muligt :-/
Hvoraf ideen? Ungdomsminder??
--
Armand.
| |
Carsten Jensen (03-03-2010)
| Kommentar Fra : Carsten Jensen |
Dato : 03-03-10 17:16 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4b8e71ff$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hekto skrev:
>> On 3 Mar., 02:29, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
>>>
>>> Hvis du snakker om rigtig trial, så er det sports-aggregater der ikke er
>>> beregnet for indregistrering, hvorved at afgift er irrelevant!
>>
>> Classic dual schock. Lygter und ganze molevitten. Det bør forsøges.
>>
> - - - Og en uhyre lav gearing, endsamt bremser der er udlagt efter den
> deraf sammenhængende hastighed
>
> Mc-revyen har den ikke listet i starten af 80'erne, så regn ikke med at
> der eksisterer en typegodkendelse.
> På den anden side: Hvis man køber den udenlands og den har været
> gaderegistreret dér, skulle det vel være muligt :-/
>
> Hvoraf ideen? Ungdomsminder??
>
> --
> Armand.
Der er lige kommet nye regler for trial og enduro så vi kan komme på vejen
til små penge.
Du skal dog nok tale med ham jeg skrev en mail om. Han har været med til at
lave det.
| |
Hekto (03-03-2010)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 03-03-10 09:27 |
|
On 3 Mar., 15:28, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> Hekto skrev:> On 3 Mar., 02:29, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
>
> >> Hvis du snakker om rigtig trial, s er det sports-aggregater der ikke er
> >> beregnet for indregistrering, hvorved at afgift er irrelevant!
>
> > Classic dual schock. Lygter und ganze molevitten. Det b r fors ges.
>
> - - - Og en uhyre lav gearing, endsamt bremser der er udlagt efter den
> deraf sammenh ngende hastighed
>
> Mc-revyen har den ikke listet i starten af 80'erne, s regn ikke med at
> der eksisterer en typegodkendelse.
> P den anden side: Hvis man k ber den udenlands og den har v ret
> gaderegistreret d r, skulle det vel v re muligt :-/
>
> Hvoraf ideen? Ungdomsminder??
>
> --
> Armand.
Kald det en fiks idé?! Og, så er det vel dels egnet for aldrende
mænd og kan vel også gøre det ud for motion? Ihvertfald kunne jeg
forestille mig at det er god ryg- og balancetræning.
Den har været registreret - deraf ideen. Carstem- tak fo mail, jeg
tager fat i ham.
--
/Hekto
| |
Hekto (03-03-2010)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 03-03-10 13:13 |
|
On Mar 3, 5:16 pm, "Carsten Jensen" <Nonnebo.s...@mail.dk> wrote:
> "Armand" <arm...@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelsenews:4b8e71ff$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
>
> > Hekto skrev:
> >> On 3 Mar., 02:29, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
>
> >>> Hvis du snakker om rigtig trial, s er det sports-aggregater der ikke er
> >>> beregnet for indregistrering, hvorved at afgift er irrelevant!
>
> >> Classic dual schock. Lygter und ganze molevitten. Det b r fors ges.
>
> > - - - Og en uhyre lav gearing, endsamt bremser der er udlagt efter den
> > deraf sammenh ngende hastighed
>
> > Mc-revyen har den ikke listet i starten af 80'erne, s regn ikke med at
> > der eksisterer en typegodkendelse.
> > P den anden side: Hvis man k ber den udenlands og den har v ret
> > gaderegistreret d r, skulle det vel v re muligt :-/
>
> > Hvoraf ideen? Ungdomsminder??
>
> > --
> > Armand.
>
> Der er lige kommet nye regler for trial og enduro s vi kan komme p vejen
> til sm penge.
> Du skal dog nok tale med ham jeg skrev en mail om. Han har v ret med til at
> lave det.
Jep!
http://www.bike.dk/content/2759/
Men umiddelbart burde afgiften være en bagatal ... selv om man aldrig
ved hvad skattebassen kan finde på. Så man kan jo lave et trade-off
imellem fast aluminium og så klistermærker.
--
/Hekto
| |
|
|