|
| VFR1200F DK premiere hos Aagesen i aftes Fra : Richard |
Dato : 25-02-10 14:03 |
|
Kom netop tilbage fra Aagesens fremvisning af VFR1200F - DK premiere
paastod de - fed cykel, indfriede mine forventninger om en model med
bare lidt bedre plads til at finde sig til rette i saedet og variere
stillingen end paa VFR og tilsvarende stoerrelser. Afproevet bag en
anden str 54-56 i foeresaedet fandt jeg tilmed rigtig god plads paa
bagsaedet, bedre end ventet. Vaegten, som den nu kan foeles fra
sadlen, var ogsaa lavere end ventet.
Men med mine 183cm uden lange ben var pladsen faktisk saa god i
saedet, at snydetanken - luftfilterkassen - sagtens kunne vaere 5-6 cm
laengere og hoejere bagtil og dermed have givet plads til en ordentlig
benzinbeholdning - formentlig vefferens stoerste manko til laengere
ture; en US bekendt valgte da ogsaa netop af den grund en Deauville i
stedet i forrige uge, Honda altsaa, tanken er en ommer !#!
Aagesen har denne foerste danske VFR1200F lidt endnu; de viser den
bl.a. til jubilaet nu paa loerdag - Torben ryd kalenderen og koer til
Koe'strup
Glaeder mig nu blot til proeveturen senere paa foraaret, hvornaar det
saa kommer i aar...
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Pierre (25-02-2010)
| Kommentar Fra : Pierre |
Dato : 25-02-10 22:45 |
|
"Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev
> Aagesen har denne foerste danske VFR1200F lidt endnu; de viser den
> bl.a. til jubilaet nu paa loerdag - Torben ryd kalenderen og koer til
> Koe'strup
Er det den der snart kommer med dobbeltkoblingsgearkasse?
Pierre
| |
PMH (26-02-2010)
| Kommentar Fra : PMH |
Dato : 26-02-10 00:27 |
|
"Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i en meddelelse
news:ad3fc7a1-92eb-4da0-8c20-b4b7f00c9015@y17g2000yqd.googlegroups.com...
>
> Men med mine 183cm uden lange ben var pladsen faktisk saa god i
> saedet, at snydetanken - luftfilterkassen - sagtens kunne vaere 5-6 cm
> laengere og hoejere bagtil og dermed have givet plads til en ordentlig
> benzinbeholdning - formentlig vefferens stoerste manko til laengere
> ture; en US bekendt valgte da ogsaa netop af den grund en Deauville i
> stedet i forrige uge, Honda altsaa, tanken er en ommer !#!
>
Hvis man vælger en Deauville i stedet for den nye VFR, så siger
det vist mere om køberen end om mc'en.
Om tanken så kun kunne indeholde 2 liter, så valgte jeg VFR'en
til en hver tid.
De mange tankninger gør jo bare, at man får en anledning til
at beundre maskinen de flere gange. Noget man bestemt ikke
får trang til ved Deauvillen
PMH
| |
Torben Scheel (26-02-2010)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 26-02-10 07:40 |
|
Richard wrote:
> Aagesen har denne foerste danske VFR1200F lidt endnu; de viser den
> bl.a. til jubilaet nu paa loerdag - Torben ryd kalenderen og koer til
> Koe'strup
>
Ay ay, Sir! Ses vi?
Muligvis tager jeg turen forbi i dag i stedet, der er "lidt" travlt på
hjemmefronten.
--
vh
Torben
| |
Richard (26-02-2010)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 26-02-10 10:42 |
|
On 25 Feb., 22:44, "Pierre" <p...@debie.dk> wrote:
> > Aagesen har denne foerste danske VFR1200F lidt endnu; de viser den
> > bl.a. til jubilaet nu paa loerdag
>
> Er det den der snart kommer med dobbeltkoblingsgearkasse?
Ja, som VFR1200D – og måske også snart som en kædetrukken gadecykel,
hvis man kan tolke de indskudte billeder af den kædetrukne model på
den video, der skulle vise VFR1200F samlebåndet, men også viser en
kædetrukken model:
http://www.youtube.com/watch?v=djWpWVnFz8I
Eller hvad er det ellers for en mc, der vises i de sekvenser,
octaneteddy nævner?
--
Richard Pade Sorgenfri, DK
| |
KentBM (27-02-2010)
| Kommentar Fra : KentBM |
Dato : 27-02-10 21:36 |
|
Den 26-02-2010 18:41, Richard skrev:
> Ja, som VFR1200D – og måske også snart som en kædetrukken gadecykel,
> hvis man kan tolke de indskudte billeder af den kædetrukne model på
> den video, der skulle vise VFR1200F samlebåndet, men også viser en
> kædetrukken model:
Denne
http://www.youtube.com/watch?v=Mr5bEV-6lPo&feature=fvw
omhandler samme emne vil jeg tro, da jeg ikke taler fransk.
Det nærmest jeg er kommet frem til er, at det er en CBR 600. Bemærk, at
der ud over kædetræk også er fire udstødningsåbninger fremad, hvilket
der vel ikke er på VFR.
Så du skal nok ikke regne med en kædetrukket model.
--
Kent
| |
N/A (01-03-2010)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 01-03-10 21:56 |
|
| |
Richard (26-02-2010)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 26-02-10 10:44 |
|
On 26 Feb., 07:40, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:
> > Aagesen har denne foerste danske VFR1200F lidt endnu; de viser den
> > bl.a. til jubilaet nu paa loerdag - Torben ryd kalenderen og koer til
> > Koe'strup
>
> Ay ay, Sir! Ses vi?
Måske kan jeg lige nå forbi mellem 10 og 11, har et andet ærinde
derefter.
> Muligvis tager jeg turen forbi i dag i stedet, der er "lidt" travlt p
> hjemmefronten.
Nåeh, nåede du det så?
Den var alligevel ikke for stor, vel
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Torben Scheel (26-02-2010)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 26-02-10 20:05 |
|
Richard skrev:
> On 26 Feb., 07:40, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:
>
>>> Aagesen har denne foerste danske VFR1200F lidt endnu; de viser den
>>> bl.a. til jubilaet nu paa loerdag - Torben ryd kalenderen og koer til
>>> Koe'strup
>> Ay ay, Sir! Ses vi?
>
> Måske kan jeg lige nå forbi mellem 10 og 11, har et andet ærinde
> derefter.
>
>> Muligvis tager jeg turen forbi i dag i stedet, der er "lidt" travlt p
>> hjemmefronten.
>
> Nåeh, nåede du det så?
>
> Den var alligevel ikke for stor, vel
>
Jeg nåede det ikke - håber at jeg kan finde tid i morgen.
Mine forventninger er at den er for lille, og prisen er for stor, jo
--
vh
Torben
| |
Richard (26-02-2010)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 26-02-10 10:58 |
|
On 26 Feb., 00:26, "PMH" <t...@tjaa.dk> wrote:
> > <snip> en ordentlig
> > benzinbeholdning - formentlig vefferens stoerste manko til laengere
> > ture; en US bekendt valgte da ogsaa netop af den grund en Deauville i
> > stedet i forrige uge, Honda altsaa, tanken er en ommer !#!
>
> Hvis man vælger en Deauville i stedet for den nye VFR, så siger
> det vist mere om køberen end om mc'en.
Eller om en anden måde at have mc på
Nuvel, historien er, at vedkommende i garagen havde bl.a. en nyere
VFR, en TDM900 foruden en lille V-strom, som blev brugt til daglig
transport og lettere langture og nu trængte til en afløser. Den skulle
have kardan, være vandkølet, egnet til turkørsel uden at være alt for
tung og med 200 miles mellem optankningerne – og gerne V4 som køreren
havde haft flere af gennem årene. ØD havde været en VF1200 i form af
en lettere ST1300 eller Blackbird med kardan – en VFR1200F som den
1200cc VFR, den vel er nærmest, var ok på nær tankkapaciteten. Med de
nævnte andre cykler til at dække småvejs- og tungere langturskørsel
var Deauvillen det oplagt valg, ikke sandt?
> De mange tankninger gør jo bare, at man får en anledning til
> at beundre maskinen de flere gange. Noget man bestemt ikke
> får trang til ved Deauvillen
Tjah, det var så heller ikke formålet
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
N/A (26-02-2010)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 26-02-10 20:05 |
|
| |
Richard (26-02-2010)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 26-02-10 14:29 |
|
On 26 Feb., 20:04, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:
> > Den var alligevel ikke for stor, vel
>
> Mine forventninger er at den er for lille, og prisen er for stor, jo
Indfrier VFR1200F alligevel de to forventniger, står der en DN-01 lige
ved siden af
--
Richard pade, Sorgenfri, DK
– der tager det som en cadeau til DN-01, at BMW har kopieret dens
kåbesnude til sin 6cyl. concept bike. Two makes a couple, right
| |
N/A (27-02-2010)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 27-02-10 21:36 |
|
| |
Richard (28-02-2010)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 28-02-10 02:30 |
|
On 27 Feb., 21:35, KentBM <kentmagnussenFJ_...@gmail.com> wrote:
> Denne http://www.youtube.com/watch?v=Mr5bEV-6lPo&feature=fvw
> omhandler samme emne vil jeg tro, da jeg ikke taler fransk.
>
> Det nærmest jeg er kommet frem til er, at det er en CBR 600. Bemærk, at
> der ud over kædetræk også er fire udstødningsåbninger fremad, hvilket
> der vel ikke er på VFR.
En rækkefirer spøgte i tankerne ud fra et af billederne, men de var
ikke tilstrækkligt opløste til at afgøre det. Godt det.
> Så du skal nok ikke regne med en kædetrukket model.
Nej nok ikke, personlig foretrækker jeg også kardan, men kæden kunne
sidde på en mere sportslig VFR1200R-model el. lign., som andre måske
kunne være interesserede i
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
KentBM (01-03-2010)
| Kommentar Fra : KentBM |
Dato : 01-03-10 21:56 |
|
Den 28-02-2010 10:29, Richard skrev:
> Nej nok ikke, personlig foretrækker jeg også kardan, men kæden kunne
> sidde på en mere sportslig VFR1200R-model el. lign., som andre måske
> kunne være interesserede i
Det jeg har læst om (i engelsk Bike eller MCN) er en ST 1300 afløser,
hvor fronten af kåben går lige så langt frem som forhjulet og fungere
som deformationszone. Lige som i en bil. Jeg kan ikke huske om det blev
suppleret af en Airbag. I stil af Gold Wing.
--
Kent
| |
Torben Scheel (02-03-2010)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 02-03-10 07:20 |
|
KentBM wrote:
> Den 28-02-2010 10:29, Richard skrev:
>> Nej nok ikke, personlig foretrækker jeg også kardan, men kæden kunne
>> sidde på en mere sportslig VFR1200R-model el. lign., som andre måske
>> kunne være interesserede i
> Det jeg har læst om (i engelsk Bike eller MCN) er en ST 1300 afløser,
> hvor fronten af kåben går lige så langt frem som forhjulet og fungere
> som deformationszone. Lige som i en bil. Jeg kan ikke huske om det blev
> suppleret af en Airbag. I stil af Gold Wing.
>
Uden sele eller airbag giver en deformationszone ikke meget mening.
--
vh
Torben
| |
jopa (02-03-2010)
| Kommentar Fra : jopa |
Dato : 02-03-10 15:08 |
|
Torben Scheel skrev:
>>
> Uden sele eller airbag giver en deformationszone ikke meget mening.
Næ har personligt taget den med 120 ud over styret og cyklen vil være
smadret under alle omstændigheder, så kan ikke se fidusen
--
Mvh. John Paulsen
www.wordpresstema.dk
| |
Johnny Hansen (02-03-2010)
| Kommentar Fra : Johnny Hansen |
Dato : 02-03-10 15:08 |
|
"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4b8cadfb$0$278$14726298@news.sunsite.dk...
> Uden sele eller airbag giver en deformationszone ikke meget mening.
>
> --
> vh
> Torben
mig bekendt er en deformationszone beregnet til at optage energien i et
sammenstød - sele og airbag har ingen indflydelse på dette..
| |
N/A (02-03-2010)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 02-03-10 17:08 |
|
| |
KentBM (03-03-2010)
| Kommentar Fra : KentBM |
Dato : 03-03-10 18:01 |
|
Den 02/03/10 07.19, Torben Scheel skrev:
> Uden sele eller airbag giver en deformationszone ikke meget mening.
>
Nu skriver jeg jo heller ikke, at der ikke er en Airbag. Bare at jeg
ikke husker noget om det.
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/Honda/honda_vfr1200t_pan_european.htm
Jeg kan ikke finde noget på motorcyclenews.com , men som det fremgår af
billederne stammer de fra MCN. Så det er da muligt, at det er et MCN design.
--
Kent
| |
N/A (02-03-2010)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 02-03-10 17:08 |
|
| |
Hekto (02-03-2010)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 02-03-10 08:50 |
|
On 2 Mar., 15:08, "Johnny Hansen" <Johnny-hnos...@pc.dk> wrote:
> "Torben Scheel" <torben_sch...@hotmail.com> skrev i en meddelelsenews:4b8cadfb$0$278$14726298@news.sunsite.dk...
>
> > Uden sele eller airbag giver en deformationszone ikke meget mening.
>
> > --
> > vh
> > Torben
>
> mig bekendt er en deformationszone beregnet til at optage energien i et
> sammenstød - sele og airbag har ingen indflydelse på dette..
Nøøøh ... men deformationszonen gør heller ikke megen gavn når man
'forlader' cyklen. Hvis man blev på cyklen kunne den jo gøre lidt
gavn.
--
/Hekto
| |
"J.C.Kløve" (02-03-2010)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 02-03-10 17:08 |
|
Den 02-03-2010 16:50, Hekto skrev:
> On 2 Mar., 15:08, "Johnny Hansen"<Johnny-hnos...@pc.dk> wrote:
>> "Torben Scheel"<torben_sch...@hotmail.com> skrev i en meddelelsenews:4b8cadfb$0$278$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>>> Uden sele eller airbag giver en deformationszone ikke meget mening.
>>
>>> --
>>> vh
>>> Torben
>>
>> mig bekendt er en deformationszone beregnet til at optage energien i et
>> sammenstød - sele og airbag har ingen indflydelse på dette..
>
> Nøøøh ... men deformationszonen gør heller ikke megen gavn når man
> 'forlader' cyklen. Hvis man blev på cyklen kunne den jo gøre lidt
> gavn.
>
jup
Men "på cyklen" er nok det sidste sted man har lyst til at være i sådan
en situation
--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld
DMC - MCTC - DFMC
| |
|
|