/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Rust på udstødning
Fra : Jakob Viggo Hansen


Dato : 31-01-10 12:05

Under vinterrenovering af min YZF600R Thundercat fik jeg pillet
udstødningssystemet af for at foretage en nærmere inspektion.

Til min frustration viste der sig at været dannet små huller (ø2-3mm) nær
2-1 samlingen (systemet er 4-2-1). Med en stålbørste/boremaskine har jeg
fjernet al løst materiale rundt om hullerne, og stålet omkring ser OK ud.

Forrørerne er iøvrigt i god tilstand, der er selvfølgelig nogen spor efter
tæring, men al overfladerust/korrosion blev nemt pudset væk. Min plan var at
male hele systemet med varmebestandig maling, men efter at have fundet de
huller er jeg blevet sat lidt tilbage.

Min umiddelbare tanke var at tage forrørerne til en pladsesmed/autorep og
bede ham "lappe" hullerne, men jeg har fået at vide at en løsning med kemisk
metal er det eneste som kan bruges, da det er vanskeligt at svejse på det
svækkede metal rundt om hullerne.

Har nogen her i gruppen erfaring fra en lign. situation - eller er der nogen
der kender en god pladesmed/svejse/udstødningsspecialist i
københavnsområdet?

Alle gode råd modtages med taknemmelighed.



 
 
Tonny Poulsen (31-01-2010)
Kommentar
Fra : Tonny Poulsen


Dato : 31-01-10 15:01

"Jakob Viggo Hansen" <jakobviggohansen@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:4b6563d2$0$282$14726298@news.sunsite.dk...
> Alle gode råd modtages med taknemmelighed.

Har du ikke lige et billed ? så vi ved hvor slemt det er
mvh tp


Jakob Viggo Hansen (31-01-2010)
Kommentar
Fra : Jakob Viggo Hansen


Dato : 31-01-10 15:27


"Tonny Poulsen" <topo@adslhome.dk> wrote in message
news:4b658ce1$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Jakob Viggo Hansen" <jakobviggohansen@gmail.com> skrev i meddelelsen
> news:4b6563d2$0$282$14726298@news.sunsite.dk...
>> Alle gode råd modtages med taknemmelighed.
>
> Har du ikke lige et billed ? så vi ved hvor slemt det er
> mvh tp

her er to billeder, det ene som en oversigt

http://i900.photobucket.com/albums/ac207/Vader_02/exhaustrotsmall.jpg

det næste noget tættere på, så man bedre kan se problemet

http://i900.photobucket.com/albums/ac207/Vader_02/exhaust_rot_close.jpg


Tak for jeres input!

/Jakob


Jakob Viggo Hansen (31-01-2010)
Kommentar
Fra : Jakob Viggo Hansen


Dato : 31-01-10 15:31


"Jakob Viggo Hansen" <jakobviggohansen@gmail.com> wrote in message
news:4b65931d$0$274$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Tonny Poulsen" <topo@adslhome.dk> wrote in message
> news:4b658ce1$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> "Jakob Viggo Hansen" <jakobviggohansen@gmail.com> skrev i meddelelsen
>> news:4b6563d2$0$282$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Alle gode råd modtages med taknemmelighed.
>>
>> Har du ikke lige et billed ? så vi ved hvor slemt det er
>> mvh tp
>
> her er to billeder, det ene som en oversigt
>
> http://i900.photobucket.com/albums/ac207/Vader_02/exhaustrotsmall.jpg
>
> det næste noget tættere på, så man bedre kan se problemet
>
> http://i900.photobucket.com/albums/ac207/Vader_02/exhaust_rot_close.jpg
>
>
> Tak for jeres input!
>
> /Jakob

Glemte at nævne at billederne her er taget før stålbørsten fik taget rigtigt
fat. Korrosionen er fjernet fra næsten hele det omkringliggende område, så
jeg er nogenlunde sikker på at stålet omkring hullerne er OK. Selvom jeg
sliber meget vedholdende lige på/over hullerne, udvides de ikke.

/Jakob


Tonny Poulsen (31-01-2010)
Kommentar
Fra : Tonny Poulsen


Dato : 31-01-10 15:48

"Jakob Viggo Hansen" <jakobviggohansen@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:4b65931d$0$274$14726298@news.sunsite.dk...

Hej igen, jeg synes det ligner et ret kedeligt rust angreb, og jeg synes
også at det sidder et kedeligt sted, = alt der kan forlænge leve tiden er
kun en stakket frist, men igen hvis pengene er små,så ville jeg prøve med
kemisk metal, eller en bandage af asbest,coladåse og et spændebånd. havde
angrebet været på et mere cylindrisk område ville jeg nok havde fundet tic
svejseren og noget rør bandage frem
mvh tp


Armand (03-02-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 03-02-10 23:27

Tonny Poulsen skrev:
> "Jakob Viggo Hansen" <jakobviggohansen@gmail.com> skrev i meddelelsen
> news:4b65931d$0$274$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Hej igen, jeg synes det ligner et ret kedeligt rust angreb, og jeg synes
> også at det sidder et kedeligt sted, = alt der kan forlænge leve tiden
> er kun en stakket frist, men igen hvis pengene er små,så ville jeg prøve
> med kemisk metal, eller en bandage af asbest,coladåse og et spændebånd.
> havde angrebet været på et mere cylindrisk område ville jeg nok havde
> fundet tic svejseren og noget rør bandage frem
>

Det er tydeligt at den forstærkning der er i Y'et, er fejlkonstrueret så
der er dannet en lille lomme hvori der kan ligge vand og tære - For der
er vel ikke nogen problemer på samme sted nedenunder!?

Nu hvor sagerne er pillet af ville jeg som smed nok vove at lappe hele
hjørnet med én trekantet plade der dels skal dække hele det møre
område,(*) og dels nå ned til forstærkningen, som den skal svejses
sammen med så tæt på (for)kanten som muligt. Derved fjerner man samtidig
lommen så vand fremover ikke vil ligge dér og gnave.
Den nærmestliggende efterbehandling er et par pift fra en dåse med
Alu-Zink, men bliv ikke forskrækket af at det vil ose noget efter den
førstkommende opstart.
Regn sluttelig ikke med at det holder meget andet end et par år førend
samme problem viser sig et andet sted, så det vil være smart at skrive
JJB's link bag øret til næste gang!


(*):
Hér er det som med bunden på gamle biler: Man SKAL være hård og prikke
kontant i materialet for at erkende hvor langt man skal ud før der dels
er materialetykkelse at svejse på, dels tilstrækkeligt med materiale til
at det ikke snarligt gennemtærer på ny efter reperation!

--
Armand.

GSX 750 (31-01-2010)
Kommentar
Fra : GSX 750


Dato : 31-01-10 15:05


"Jakob Viggo Hansen" <jakobviggohansen@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:4b6563d2$0$282$14726298@news.sunsite.dk...
> Under vinterrenovering af min YZF600R Thundercat fik jeg pillet
> udstødningssystemet af for at foretage en nærmere inspektion.
>
> Til min frustration viste der sig at været dannet små huller (ø2-3mm) nær
> 2-1 samlingen (systemet er 4-2-1). Med en stålbørste/boremaskine har jeg
> fjernet al løst materiale rundt om hullerne, og stålet omkring ser OK ud.
>
> Forrørerne er iøvrigt i god tilstand, der er selvfølgelig nogen spor efter
> tæring, men al overfladerust/korrosion blev nemt pudset væk. Min plan var
> at male hele systemet med varmebestandig maling, men efter at have fundet
> de huller er jeg blevet sat lidt tilbage.
>
> Min umiddelbare tanke var at tage forrørerne til en pladsesmed/autorep og
> bede ham "lappe" hullerne, men jeg har fået at vide at en løsning med
> kemisk metal er det eneste som kan bruges, da det er vanskeligt at svejse
> på det svækkede metal rundt om hullerne.
>
> Har nogen her i gruppen erfaring fra en lign. situation - eller er der
> nogen der kender en god pladesmed/svejse/udstødningsspecialist i
> københavnsområdet?
>
> Alle gode råd modtages med taknemmelighed.
>
>

Hej.
Havde samme problem med min gsx 750 es, dog var rørene her faktisk helt
rådnet op og samledåsen var hullet. Jeg afmonterede systemet, sleb det helt
ned og tog til min kammerat der svejsede det sammen igen og lappede
hullerne, i det ellers meget tynde metal. Det har holdt lige siden og det er
½ år siden nu og udstødningerne er stadig rimelig pæne at kigge på.
Mvh
Jarl
--
Der nok kommer til at finde nyt udstødningssystem her til sommer


Jakob Viggo Hansen (31-01-2010)
Kommentar
Fra : Jakob Viggo Hansen


Dato : 31-01-10 22:21

"GSX 750" <no@name.invalid> wrote in message
news:4b658e20$0$282$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Jakob Viggo Hansen" <jakobviggohansen@gmail.com> skrev i meddelelsen
> news:4b6563d2$0$282$14726298@news.sunsite.dk...
>> Under vinterrenovering af min YZF600R Thundercat fik jeg pillet
>> udstødningssystemet af for at foretage en nærmere inspektion.
>>
>> Til min frustration viste der sig at været dannet små huller (ø2-3mm) nær
>> 2-1 samlingen (systemet er 4-2-1). Med en stålbørste/boremaskine har jeg
>> fjernet al løst materiale rundt om hullerne, og stålet omkring ser OK ud.
>>
>> Forrørerne er iøvrigt i god tilstand, der er selvfølgelig nogen spor
>> efter tæring, men al overfladerust/korrosion blev nemt pudset væk. Min
>> plan var at male hele systemet med varmebestandig maling, men efter at
>> have fundet de huller er jeg blevet sat lidt tilbage.
>>
>> Min umiddelbare tanke var at tage forrørerne til en pladsesmed/autorep og
>> bede ham "lappe" hullerne, men jeg har fået at vide at en løsning med
>> kemisk metal er det eneste som kan bruges, da det er vanskeligt at svejse
>> på det svækkede metal rundt om hullerne.
>>
>> Har nogen her i gruppen erfaring fra en lign. situation - eller er der
>> nogen der kender en god pladesmed/svejse/udstødningsspecialist i
>> københavnsområdet?
>>
>> Alle gode råd modtages med taknemmelighed.
>>
>>
>
> Hej.
> Havde samme problem med min gsx 750 es, dog var rørene her faktisk helt
> rådnet op og samledåsen var hullet. Jeg afmonterede systemet, sleb det
> helt ned og tog til min kammerat der svejsede det sammen igen og lappede
> hullerne, i det ellers meget tynde metal. Det har holdt lige siden og det
> er ½ år siden nu og udstødningerne er stadig rimelig pæne at kigge på.
> Mvh
> Jarl
> --
> Der nok kommer til at finde nyt udstødningssystem her til sommer

Jeg tror at jeg vil prøve at finde en svejsekyndig til at lave en løsning á
lá den du beskriver.
Jeg tror på at metallet omkring hullerne har styrke nok til at bære en
svejsning, og så må jeg jo følge den overbevisning

Tak for de gode råd, også til til Tonny.

/Jakob


Hekto (31-01-2010)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 31-01-10 15:33

On Jan 31, 10:21 pm, "Jakob Viggo Hansen" <jakobviggohan...@gmail.com>
wrote:
> "GSX 750" <n...@name.invalid> wrote in message
>
> news:4b658e20$0$282$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
>
>
>
> > "Jakob Viggo Hansen" <jakobviggohan...@gmail.com> skrev i meddelelsen
> >news:4b6563d2$0$282$14726298@news.sunsite.dk...
> >> Under vinterrenovering af min YZF600R Thundercat fik jeg pillet
> >> udstødningssystemet af for at foretage en nærmere inspektion.
>
> >> Til min frustration viste der sig at været dannet små huller (ø2-3mm) nær
> >> 2-1 samlingen (systemet er 4-2-1). Med en stålbørste/boremaskine har jeg
> >> fjernet al løst materiale rundt om hullerne, og stålet omkring ser OK ud.
>
> >> Forrørerne er iøvrigt i god tilstand, der er selvfølgelig nogen spor
> >> efter tæring, men al overfladerust/korrosion blev nemt pudset væk. Min
> >> plan var at male hele systemet med varmebestandig maling, men efter at
> >> have fundet de huller er jeg blevet sat lidt tilbage.
>
> >> Min umiddelbare tanke var at tage forrørerne til en pladsesmed/autorep og
> >> bede ham "lappe" hullerne, men jeg har fået at vide at en løsning med
> >> kemisk metal er det eneste som kan bruges, da det er vanskeligt at svejse
> >> på det svækkede metal rundt om hullerne.
>
> >> Har nogen her i gruppen erfaring fra en lign. situation - eller er der
> >> nogen der kender en god pladesmed/svejse/udstødningsspecialist i
> >> københavnsområdet?
>
> >> Alle gode råd modtages med taknemmelighed.
>
> > Hej.
> > Havde samme problem med min gsx 750 es, dog var rørene her faktisk helt
> > rådnet op og samledåsen var hullet. Jeg afmonterede systemet, sleb det
> > helt ned og tog til min kammerat der svejsede det sammen igen og lappede
> > hullerne, i det ellers meget tynde metal. Det har holdt lige siden og det
> > er ½ år siden nu og udstødningerne er stadig rimelig pæne at kigge på.
> > Mvh
> > Jarl
> > --
> > Der nok kommer til at finde nyt udstødningssystem her til sommer
>
> Jeg tror at jeg vil prøve at finde en svejsekyndig til at lave en løsning á
> lá den du beskriver.
> Jeg tror på at metallet omkring hullerne har styrke nok til at bære en
> svejsning, og så må jeg jo følge den overbevisning
>
> Tak for de gode råd, også til til Tonny.
>
> /Jakob

TIG' den og send den til metallisering med rustrfit bagefter.
Forkromning er en mulighed med det holder sjældent så længe.

--

/Hekto

Jakob Viggo Hansen (02-02-2010)
Kommentar
Fra : Jakob Viggo Hansen


Dato : 02-02-10 12:10

"Hekto" <hektoblast@gmail.com> wrote in message
news:3d8f9fd0-5913-4331-b868-32ab9887731e@m16g2000yqc.googlegroups.com...
On Jan 31, 10:21 pm, "Jakob Viggo Hansen" <jakobviggohan...@gmail.com>
wrote:
> "GSX 750" <n...@name.invalid> wrote in message
>
> news:4b658e20$0$282$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
>
>
>
> > "Jakob Viggo Hansen" <jakobviggohan...@gmail.com> skrev i meddelelsen
> >news:4b6563d2$0$282$14726298@news.sunsite.dk...
> >> Under vinterrenovering af min YZF600R Thundercat fik jeg pillet
> >> udstødningssystemet af for at foretage en nærmere inspektion.
>
> >> Til min frustration viste der sig at været dannet små huller (ø2-3mm)
> >> nær
> >> 2-1 samlingen (systemet er 4-2-1). Med en stålbørste/boremaskine har
> >> jeg
> >> fjernet al løst materiale rundt om hullerne, og stålet omkring ser OK
> >> ud.
>
> >> Forrørerne er iøvrigt i god tilstand, der er selvfølgelig nogen spor
> >> efter tæring, men al overfladerust/korrosion blev nemt pudset væk. Min
> >> plan var at male hele systemet med varmebestandig maling, men efter at
> >> have fundet de huller er jeg blevet sat lidt tilbage.
>
> >> Min umiddelbare tanke var at tage forrørerne til en pladsesmed/autorep
> >> og
> >> bede ham "lappe" hullerne, men jeg har fået at vide at en løsning med
> >> kemisk metal er det eneste som kan bruges, da det er vanskeligt at
> >> svejse
> >> på det svækkede metal rundt om hullerne.
>
> >> Har nogen her i gruppen erfaring fra en lign. situation - eller er der
> >> nogen der kender en god pladesmed/svejse/udstødningsspecialist i
> >> københavnsområdet?
>
> >> Alle gode råd modtages med taknemmelighed.
>
> > Hej.
> > Havde samme problem med min gsx 750 es, dog var rørene her faktisk helt
> > rådnet op og samledåsen var hullet. Jeg afmonterede systemet, sleb det
> > helt ned og tog til min kammerat der svejsede det sammen igen og lappede
> > hullerne, i det ellers meget tynde metal. Det har holdt lige siden og
> > det
> > er ½ år siden nu og udstødningerne er stadig rimelig pæne at kigge på.
> > Mvh
> > Jarl
> > --
> > Der nok kommer til at finde nyt udstødningssystem her til sommer
>
> Jeg tror at jeg vil prøve at finde en svejsekyndig til at lave en løsning
> á
> lá den du beskriver.
> Jeg tror på at metallet omkring hullerne har styrke nok til at bære en
> svejsning, og så må jeg jo følge den overbevisning
>
> Tak for de gode råd, også til til Tonny.
>
> /Jakob

TIG' den og send den til metallisering med rustrfit bagefter.
Forkromning er en mulighed med det holder sjældent så længe.

--

/Hekto



Hekto,
processen med "metallisering med rustfrit" er jeg lidt uklar på. Hvad er
det?
Og ved du hvem der kan udføre det?

mange hilsner
Jakob


Hekto (04-02-2010)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 04-02-10 04:33

On 2 Feb., 12:10, "Jakob Viggo Hansen" <jakobviggohan...@gmail.com>
wrote:
> "Hekto" <hektobl...@gmail.com> wrote in message
>
> news:3d8f9fd0-5913-4331-b868-32ab9887731e@m16g2000yqc.googlegroups.com...
> On Jan 31, 10:21 pm, "Jakob Viggo Hansen" <jakobviggohan...@gmail.com>
> wrote:
>
>
>
> > "GSX 750" <n...@name.invalid> wrote in message
>
> >news:4b658e20$0$282$14726298@news.sunsite.dk...
>
> > > "Jakob Viggo Hansen" <jakobviggohan...@gmail.com> skrev i meddelelsen
> > >news:4b6563d2$0$282$14726298@news.sunsite.dk...
> > >> Under vinterrenovering af min YZF600R Thundercat fik jeg pillet
> > >> udstødningssystemet af for at foretage en nærmere inspektion.
>
> > >> Til min frustration viste der sig at været dannet små huller (ø2-3mm)
> > >> nær
> > >> 2-1 samlingen (systemet er 4-2-1). Med en stålbørste/boremaskine har
> > >> jeg
> > >> fjernet al løst materiale rundt om hullerne, og stålet omkring ser OK
> > >> ud.
>
> > >> Forrørerne er iøvrigt i god tilstand, der er selvfølgelig nogen spor
> > >> efter tæring, men al overfladerust/korrosion blev nemt pudset væk. Min
> > >> plan var at male hele systemet med varmebestandig maling, men efter at
> > >> have fundet de huller er jeg blevet sat lidt tilbage.
>
> > >> Min umiddelbare tanke var at tage forrørerne til en pladsesmed/autorep
> > >> og
> > >> bede ham "lappe" hullerne, men jeg har fået at vide at en løsning med
> > >> kemisk metal er det eneste som kan bruges, da det er vanskeligt at
> > >> svejse
> > >> på det svækkede metal rundt om hullerne.
>
> > >> Har nogen her i gruppen erfaring fra en lign. situation - eller er der
> > >> nogen der kender en god pladesmed/svejse/udstødningsspecialist i
> > >> københavnsområdet?
>
> > >> Alle gode råd modtages med taknemmelighed.
>
> > > Hej.
> > > Havde samme problem med min gsx 750 es, dog var rørene her faktisk helt
> > > rådnet op og samledåsen var hullet. Jeg afmonterede systemet, sleb det
> > > helt ned og tog til min kammerat der svejsede det sammen igen og lappede
> > > hullerne, i det ellers meget tynde metal. Det har holdt lige siden og
> > > det
> > > er ½ år siden nu og udstødningerne er stadig rimelig pæne at kigge på.
> > > Mvh
> > > Jarl
> > > --
> > > Der nok kommer til at finde nyt udstødningssystem her til sommer
>
> > Jeg tror at jeg vil prøve at finde en svejsekyndig til at lave en løsning
> > á
> > lá den du beskriver.
> > Jeg tror på at metallet omkring hullerne har styrke nok til at bære en
> > svejsning, og så må jeg jo følge den overbevisning
>
> > Tak for de gode råd, også til til Tonny.
>
> > /Jakob
>

> Hekto,
> processen med "metallisering med rustfrit" er jeg lidt uklar på. Hvad er
> det?
> Og ved du hvem der kan udføre det?
>
> mange hilsner
> Jakob

Metallisering er en proces hvor man overfladebehandler et emne ved at
sprøjte 'flydende' metal på det i et passende lag. Man kan bruge
aluminium og rustfri f.eks. Ved at varme en elektrode op elektrisk
smelter man materialet der så sprøjtes over på emnte.

Bagefter kan man preparere det metalliserede emne med vandglas og når
rørene opvarmes bliver dette til en form for keramisk overflade der er
ganske korrosionsfast.

--

/Hekto

Jens Jacob Bager Jen~ (03-02-2010)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 03-02-10 20:01

Køb nye:
http://www.mandp.co.uk/productInfo.aspx?catRef=544583

Ca. 2000kr for et sæt rustfrie. Det er ok billigt, også så får du ALDRIG
problemet igen. At male jernforrør har jeg aldrig fået til at holde.

--
Jens Jacob Bager Jensen
Suzuki SV 1000 N '05, Suzuki DR 650 Dakar '90
Polyteknisk MC og Ténéré.dk



Jakob Viggo Hansen (08-02-2010)
Kommentar
Fra : Jakob Viggo Hansen


Dato : 08-02-10 14:35

Hej gruppe,

tak for alle inputs og gode råd.
I sidste ende blev løsningen at tage rørerne til et maskinværksted (Ingana),
som påtog sig at svejse på det.

Som forudsagt her i gruppen, bl.a. af Armand, har han næsten dækket HELE
området omkring hullerne med svejsemateriale - flere steder har metallet
rundt om de synlige huller været så svækket at det forsvandt under
varmepåvirkningen.

Selve reparationen er helt ok.

Her er FØR:
http://i900.photobucket.com/albums/ac207/Vader_02/exhaust_rot_close.jpg

og her er EFTER:
http://i900.photobucket.com/albums/ac207/Vader_02/exhaust_post-weld_close3.jpg

og her i større perspektiv
http://i900.photobucket.com/albums/ac207/Vader_02/exhaust_post-weld_wide.jpg


Et par ting irriterer mig dog en kende:

1) rør 1+2 (fra højre, i køreretning) er ude af "alignment" så der bliver
noget mas med at få systemet monteret igen. Jeg antager at varmepåvirkningen
har haft en virkning her.

2) Den samlede omkostning på rep. overstiger med ca. 15% den pris som f.eks.
JJB's link angiver for et nyt system i rustfrit stål


Havde jeg spottet JJB's gode råd noget før, havde jeg nok valgt den løsning
istedet. Det kunne jo ha' været lækkert med et sæt i rustfrit stål. Oh well,
det bliver så først om et par år!
Nu har den fået en god omgang varmebestandig sort spray maling, og lige nu
ser det faktisk ganske godt ud.

Tak for hjælpen!


mvh Jakob


"Jakob Viggo Hansen" <jakobviggohansen@gmail.com> wrote in message
news:4b6563d2$0$282$14726298@news.sunsite.dk...
> Under vinterrenovering af min YZF600R Thundercat fik jeg pillet
> udstødningssystemet af for at foretage en nærmere inspektion.
>
> Til min frustration viste der sig at været dannet små huller (ø2-3mm) nær
> 2-1 samlingen (systemet er 4-2-1). Med en stålbørste/boremaskine har jeg
> fjernet al løst materiale rundt om hullerne, og stålet omkring ser OK ud.
>
> Forrørerne er iøvrigt i god tilstand, der er selvfølgelig nogen spor efter
> tæring, men al overfladerust/korrosion blev nemt pudset væk. Min plan var
> at male hele systemet med varmebestandig maling, men efter at have fundet
> de huller er jeg blevet sat lidt tilbage.
>
> Min umiddelbare tanke var at tage forrørerne til en pladsesmed/autorep og
> bede ham "lappe" hullerne, men jeg har fået at vide at en løsning med
> kemisk metal er det eneste som kan bruges, da det er vanskeligt at svejse
> på det svækkede metal rundt om hullerne.
>
> Har nogen her i gruppen erfaring fra en lign. situation - eller er der
> nogen der kender en god pladesmed/svejse/udstødningsspecialist i
> københavnsområdet?
>
> Alle gode råd modtages med taknemmelighed.
>
>


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste