Armand skrev:
>> At gamle maskiner skal restaureres til originalstand er der ingen
>> diskussion om - Det skylder vi eftertiden.
>>
> JOW! Og for hulen hvor der lægges arbejde i dét kriterie hos ham 'A1' -
> Det er ikke en side man skal surfe forbi lige efter at have vundet i
> lotto :-|
I har selvfølgelig ret i at en perfekt restaureret CB750 eller z900 er
vanvittig smuk. Det er der heldigvis en masse mennesker som synes og der
er derfor masser af 100% originale eksemplarer der bliver passet som små
babyer.
I mine øjne er der derfor ingen problemer i at bruge nogen af de mange
mange cykler, der ellers på et tidspunkt ville ruste op i et skur, som
grundlag for noget kreativt. Hvis det nu drejede sig om sjældne maskiner
var det noget andet, men der findes tusindvis af de her modeller.
>> Jeg bryder mig ikke om de ombygninger der er vist i tidligere link i
>> denne tråd....... Jeg har set den ene af
>> maskinerne på kunstindustrimuseet, og for mig lgner det blot en CB750
>> motor i et Seeley stel til 160kkr og jeg kan ikke se formålet med den.
>>
>Hov, hov - Du glemmer Harley-style hjulene i bildæks-dimensioner og al
>den matsorte maling!
Snip - flere meninger...
> Helt ærligt så minder de Wrench-aber mig mest af alt om nogle
> intelektuelle der har fået en åbenbaring: At det kan lade sig gøre at
> bruge hænderne til noget kreativt :-|
Helt ærligt så synes jeg de har fundet en fin niche med en stil der
læner sig op af f.eks. bratstyle.
Se
http://www.bratstyle.com/custom/custom.htm
Wrenchmonkees maskiner er noget af det mere gennemførte man ser i det
segment. I mine øjne er der en cool-nes over deres maskiner som ikke kan
købes mange andre steder, nyt eller brugt.
> Hvis man skal bruge måneder på at kaste en alutank på, samt at
> tilpasse/designe en sæde-bagende, for efterfølgende at hælde godt med
> matsort maling på, så tror sq da fanden at sådan en gammel ged skal
> koste et par hundrede tusinde kr !!
Her er jeg til gengæld enig. 70-200 tusind for en 15-20 år gammel
skrællet japaner er lige i overkanten :)
Til gengæld kan de bruges til inspiration. Min egen drøm er at bygge en
Yamaha XS650 som noget caferacer/bratstyle/bobber lignende. Det bliver
sjovt når jeg får tid/råd.
/Mads