/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
bigami
Fra : Peter Holm


Dato : 30-11-09 23:02

hejsa

er det muligt at have 2 adsl-udbydere på een gang på samme telefonlinie i et
privat hjem (Telenor og TDC) ?

--
Venlig hilsen
Peter



 
 
Asbjorn Hojmark (30-11-2009)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 30-11-09 23:14

On Mon, 30 Nov 2009 23:01:45 +0100, "Peter Holm"
<peterholm67@hotmail*REMOVE*.com> wrote:

> er det muligt at have 2 adsl-udbydere på een gang på samme telefonlinie
> i et privat hjem (Telenor og TDC) ?

Nej, ikke på den samme linie.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Sørensen (01-12-2009)
Kommentar
Fra : Sørensen


Dato : 01-12-09 08:17


"Asbjorn skrev >

> Nej, ikke på den samme linie.
>
>
Det er dog muligt at have begge udbydere så skal du bare købe en
ekstra linie til 40 kr. md. Der er dog ikke leveringspligt på
bærelinier, så det kan godt være der skal kringles lidt for at få
det op at køre.

vh.
Sørensen


TBC (01-12-2009)
Kommentar
Fra : TBC


Dato : 01-12-09 15:08

"Sørensen" <nogen@microsoft.com> skrev i meddelelsen
news:4b14c2eb$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Asbjorn skrev >
>
>> Nej, ikke på den samme linie.
>>
>>
> Det er dog muligt at have begge udbydere så skal du bare købe en ekstra
> linie til 40 kr. md. Der er dog ikke leveringspligt på bærelinier, så det
> kan godt være der skal kringles lidt for at få det op at køre.

....Og i den forbindelse vil det nok være det smarteste at bestille non-tdc
forbindelsen først på den eksisterende linje, og forsøge at få den ekstra
bærelinje efterfølgende på betingelse af at der kan leveres en ekstra
bærelinje. Det er jo trods alt TDC selv der varetager infrastrukturen.


Bjarke Hansen (01-12-2009)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 01-12-09 09:54

On 1 Dec., 08:17, Sørensen <no...@microsoft.com> wrote:
> "Asbjorn  skrev >
>
> > Nej, ikke på den samme linie.
>
> Det er dog muligt at have begge udbydere så skal du bare købe en
> ekstra linie til 40 kr. md. Der er dog ikke leveringspligt på
> bærelinier, så det kan godt være der skal kringles lidt for at få
> det op at køre.

Man behøver nu ikke bestille bærelinie. Der er i dag flere udbydere
der køre på seperate rå kobber linier, uden ekstra betaling.

Man skal bare svare nej, til at der er telefonstik på adressen og
bestille og betale for teknikerbesøg. Her er telia bredbånd så vidt
jeg ved de billigste med 500kr. Her laves der jo som alle andre
tilfælde bestilling på en råkobber linie, og er der tråde nok i
kablerne burde det da være muligt.

Chano Andersen (01-12-2009)
Kommentar
Fra : Chano Andersen


Dato : 01-12-09 20:41

Peter Holm skrev:
> er det muligt at have 2 adsl-udbydere på een gang på samme telefonlinie i et
> privat hjem (Telenor og TDC) ?
>

Jeg ved ikke om det er særligt for firmaer, men der hvor jeg arbejder,
har vi KUN et telefonstik, og ADSL både fra Fullrate og TDC. Hvordan det
i praksis er lavet, ved jeg ikke, men der er ikke sat ekstra stik op
eller trukket ekstra ledninger. Det hele er lavet ved hjælp af kabler
fra den eksisterende installation.

- Chano Andersen

Sørensen (02-12-2009)
Kommentar
Fra : Sørensen


Dato : 02-12-09 09:01


"Chano skrev >
> Jeg ved ikke om det er særligt for firmaer, men der hvor jeg
> arbejder, har vi KUN et telefonstik, og ADSL både fra Fullrate
> og TDC. Hvordan det i praksis er lavet, ved jeg ikke, men der
> er ikke sat ekstra stik op eller trukket ekstra ledninger. Det
> hele er lavet ved hjælp af kabler fra den eksisterende
> installation.
>
>
Du kan roligt regne med at det ikke køre på een linie, der er to
linier ind, det teknikkeren nogle gange gør i firmaer er at
levere linien direkte i et patchpanel i rackskabet, ellers er der
nok et stik du ikke har opdaget ;.))

vh,
Sørensen


Chano Andersen (02-12-2009)
Kommentar
Fra : Chano Andersen


Dato : 02-12-09 23:29

Sørensen skrev:
> Du kan roligt regne med at det ikke køre på een linie, der er to linier
> ind, det teknikkeren nogle gange gør i firmaer er at levere linien
> direkte i et patchpanel i rackskabet, ellers er der nok et stik du ikke
> har opdaget ;.))

Nu er det kun et kontor, så der er ikke nogen videre infrastruktur,
heller ikke et rackskab. Telefonstikket er samme type som jeg har i min
lejlighed.

Det giver mere mening, at der er flere trådpar i samme kabel, og at det
ekstra par er benyttet til den ekstra ADSL.

- Chano Andersen.

Anders Majland (02-12-2009)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 02-12-09 13:30

> Jeg ved ikke om det er særligt for firmaer, men der hvor jeg arbejder, har
> vi KUN et telefonstik, og ADSL både fra Fullrate og TDC. Hvordan det i
> praksis er lavet, ved jeg ikke

Der kan nemt være trukket et kabel med flere kobberpar. Privat har jeg et
kabel med 4 kobberpar og 2 lysledere. Desværre ender lyslederne i et skab
for enden af min matrikkel ... Tidligere har jeg haft liv i 2 kobberpar. Et
med ISDN og et med antalog tlf +ADSL. Pt kun sidstnævnte og sidst jeg
spurgte kunne jeg ikke få liv i kobberet fra isdn til en extra adsl, da der
ikke var ledigt kobber...

(Med 5777 meter til centralen kan adsl'en ikke trække ret høj hastighed så
ideen med en extra var for bedre at kunne håndtere dage hvor vi begge
arbejder hjemmefra ... )


Men skal der liv i kobberet igen skal jeg bestille en analog telefonlinie
hos TDC - Så skal de jo skaffe kobberet ... Dernæst kan der så lægges en
adsl på ...


Bjarke Hansen (03-12-2009)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 03-12-09 09:12

On 2 Dec., 13:29, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:

> Der kan nemt være trukket et kabel med flere kobberpar. Privat har jeg et
> kabel med 4 kobberpar og 2 lysledere. Desværre ender lyslederne i et skab
> for enden af min matrikkel ...

Ja sådan er det også hos mig, og 7 andre matrikler der ender i samme
skab... Men der bliver nok ikke lagt fiber til centralen foreløbigt,
selvom de netop lige har haft gravet op foran skabet for at rette en
fejl, hvor DONG´s fiber og sikkert også TDC fiber er lige nedenfor
alligevel... Men fremskudte centraler kommer nok først, og så fiber om
+10år sikkert.... Men nu med ejerskabet af dongs fiber, må man da håbe
at det kan tages i brug.

Anders Majland (08-12-2009)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 08-12-09 15:38

> > Der kan nemt være trukket et kabel med flere kobberpar. Privat har jeg
> > et
>> kabel med 4 kobberpar og 2 lysledere. Desværre ender lyslederne i et skab
> > for enden af min matrikkel ...

> Men fremskudte centraler kommer nok først, og så fiber om
> +10år sikkert

Vi er kun 3 husstande på vejen tilbage med luftledninger. Resten har fået
dem i jorden og ved samme lejlighed tomrør lagt med ind

Så er det ikke godt at vide om de er foran eller jeg er foran da jeg har
fiberen helt ind .... Men klager ikke. Skyline er ved at have kørt ganske
stabilt og de kan levere op til 5/5 mbit her (har pgs prisen dog valgt at
nøjes med 4/2)

ADSL'en har jeg kun haft som backup siden jeg fik wimax/skyline, men den er
nu opsagt til årets udgang. Min "nye" backup er mobil på tdc's 3g net og
joikuspot programmet.

Jeg arbejder som regel hjemmefra et par dage om ugen og så bliver man for
alvor afhængig af en internetforbindelse der virker. Og da jeg derfor ikke
kan slippe for multimediebeskatningen skal jeg bare have en ny
bruttolønsordning aftalt. Så betyder en hund fra eller til for en
internetforbindelse jo lidt mindre end hvis den skulle betales netto... Og
met et mobilt bredbånds abb på mobilen giver det også større frihed "i
marken"

/A



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408914
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste