/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Telenors e-mail er ofte nede
Fra : Kert Rats


Dato : 16-11-09 13:49

De sidste par dage har jeg oplevet nedbrud flere gange af kortere eller
længere varighed.
Lige nu er e-mail nede.

Har andre oplevet tilsvarende problemer med Telenor?


Venligst

Kert Rats



 
 
Klaus D. Mikkelsen (16-11-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 16-11-09 14:21

Kert Rats skriver:
>
> De sidste par dage har jeg oplevet nedbrud flere gange af kortere eller
> længere varighed.
> Lige nu er e-mail nede.
>
> Har andre oplevet tilsvarende problemer med Telenor?

Nej, men da de hed Sonofon.....aldrig i livet om jeg frivilligt kommer
til at betale penge til den koncern igen.



KLaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Kert Rats (16-11-2009)
Kommentar
Fra : Kert Rats


Dato : 16-11-09 14:25


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:4B0151D3.A41BCA03@du.kan.finde.den...
> Kert Rats skriver:
>>
>> De sidste par dage har jeg oplevet nedbrud flere gange af kortere eller
>> længere varighed.
>> Lige nu er e-mail nede.
>>
>> Har andre oplevet tilsvarende problemer med Telenor?
>
> Nej, men da de hed Sonofon.....aldrig i livet om jeg frivilligt kommer
> til at betale penge til den koncern igen.
>

Lige nu er min e-mail nede, og jeg har abonnement hos Telenor.
Jeg spørger, om andre Telenor-kunder har tilsvarende e-mail-problemer.


Venligst

Kert Rats



.Kody (16-11-2009)
Kommentar
Fra : .Kody


Dato : 16-11-09 15:20

Kert Rats forklarede den 16-11-2009:
> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
> news:4B0151D3.A41BCA03@du.kan.finde.den...
>> Kert Rats skriver:
>>>
>>> De sidste par dage har jeg oplevet nedbrud flere gange af kortere eller
>>> længere varighed.
>>> Lige nu er e-mail nede.
>>>
>>> Har andre oplevet tilsvarende problemer med Telenor?
>>
>> Nej, men da de hed Sonofon.....aldrig i livet om jeg frivilligt kommer
>> til at betale penge til den koncern igen.
>>
>
> Lige nu er min e-mail nede, og jeg har abonnement hos Telenor.
> Jeg spørger, om andre Telenor-kunder har tilsvarende e-mail-problemer.
>
>
> Venligst
>
> Kert Rats

Nej aldrig

..Kody



Michael Kjærsgård (17-11-2009)
Kommentar
Fra : Michael Kjærsgård


Dato : 17-11-09 18:10

> Lige nu er min e-mail nede, og jeg har abonnement hos Telenor.
> Jeg spørger, om andre Telenor-kunder har tilsvarende e-mail-problemer.

Klaus benytter blot enhver lejlighed til at fortælle Usenet om hans uheldige
oplevelser med Sonofon - det vænner man sig til (omend det bliver lidt
trivielt at høre om i længden :))

Jeg har ikke selv oplevet problemer men iht. driftstatus på
http://www.telenor.dk/privat/kundeservice/kundeservice_bredbaand/teknisk_hjaelp/driftsstatus/index.aspx
har der i dag og i går været sporadiske problemer på i hvert fald webmailen.

Har du stadig problemer? I så fald - benytter du webmail eller POP3, og
hvilken fejl får du?

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk
//Gratis webhosting: http://gratishotel.dk



Esben (17-11-2009)
Kommentar
Fra : Esben


Dato : 17-11-09 20:12

Michael Kjærsgård <mk@vindenand.dk> wrote:

> > Lige nu er min e-mail nede, og jeg har abonnement hos Telenor.
> > Jeg spørger, om andre Telenor-kunder har tilsvarende e-mail-problemer.
>
> Klaus benytter blot enhver lejlighed til at fortælle Usenet om hans
> uheldige oplevelser med Sonofon - det vænner man sig til (omend det bliver
> lidt trivielt at høre om i længden :))
>
> Jeg har ikke selv oplevet problemer men iht. driftstatus på
> http://www.telenor.dk/privat/kundeservice/kundeservice_bredbaand/teknisk_h
> jaelp/driftsstatus/index.aspx har der i dag og i går været sporadiske
> problemer på i hvert fald webmailen.
>
> Har du stadig problemer? I så fald - benytter du webmail eller POP3, og
> hvilken fejl får du?

Mærkeligt - lige nu virker webmail, men min POP har ikke virket i mange
timer - mystisk!

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Michael Kjærsgård (17-11-2009)
Kommentar
Fra : Michael Kjærsgård


Dato : 17-11-09 20:46

> Mærkeligt - lige nu virker webmail, men min POP har ikke virket i mange
> timer - mystisk!

Hvilken fejlbesked får du? Forkert brugernavn/pass? Kunne ikke oprettes
forbindelse til serveren? Eller?

Bag hostnavnet mail.telenor.dk gemmer sig 4 forskellige IP-adresser -
http://www.digwebinterface.com/?hostnames=mail.telenor.dk&type=&ns=resolver&useresolver=208.67.222.222

Hvad sker der hvis du prøver at sætte dem (en af gangen) ind i stedet for
mail.telenor.dk ? Hvis det fejler med en bestemt, oplys evt. hvilken så kan
andre måske prøve om de kan bekræfte den tendens, og så bør der nok (fra
Telenors side) kigges på pågældende server.

(Husk dog efter endt test at ændre din opsætning tilbage til
mail.telenor.dk - ellers risikerer du problemer igen hvis f.eks. IP-adressen
på et tidspunkt skifter el. lign.)

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk
//Gratis webhosting: http://gratishotel.dk



Esben (17-11-2009)
Kommentar
Fra : Esben


Dato : 17-11-09 23:03

Michael Kjærsgård <mk@vindenand.dk> wrote:

> > Mærkeligt - lige nu virker webmail, men min POP har ikke virket i mange
> > timer - mystisk!
>
> Hvilken fejlbesked får du? Forkert brugernavn/pass? Kunne ikke oprettes
> forbindelse til serveren? Eller?
>
> Bag hostnavnet mail.telenor.dk gemmer sig 4 forskellige IP-adresser -
> http://www.digwebinterface.com/?hostnames=mail.telenor.dk&type=&ns=resolve
> r&useresolver=208.67.222.222
>
> Hvad sker der hvis du prøver at sætte dem (en af gangen) ind i stedet for
> mail.telenor.dk ? Hvis det fejler med en bestemt, oplys evt. hvilken så
> kan andre måske prøve om de kan bekræfte den tendens, og så bør der nok
> (fra Telenors side) kigges på pågældende server.
>
> (Husk dog efter endt test at ændre din opsætning tilbage til
> mail.telenor.dk - ellers risikerer du problemer igen hvis f.eks.
> IP-adressen på et tidspunkt skifter el. lign.)

Jeg er gammel get2net kunde. Fejlen hedder "Server not responding; 706
Lost connection to the server"

Virker stadigt ikke - har ikke haft tid til at fejlmelde det.

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Klaus D. Mikkelsen (17-11-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 17-11-09 23:54

Esben skriver:
>
> Jeg er gammel get2net kunde. Fejlen hedder "Server not responding; 706
> Lost connection to the server"

Jo, men Comx er nok ikke så vilde med at du bruger en anden mailserver
end deres til at poste igennem (hvis altså det er det du forsøger). At
hente bør ikke være noget problem. Men som jeg (åbenbart ikke må skrive
uden Michael mobber mig) så er det sku ikke verdens mest stabile
koncern.....

http://moppe.dk/sononews.html

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Chano Andersen (19-11-2009)
Kommentar
Fra : Chano Andersen


Dato : 19-11-09 21:22

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> hente bør ikke være noget problem. Men som jeg (åbenbart ikke må skrive
> uden Michael mobber mig) så er det sku ikke verdens mest stabile
> koncern.....
>
> http://moppe.dk/sononews.html

Det er ca. 3 år siden? Har du nogle mere nutidige erfaringer?

- Chano Andersen

Klaus D. Mikkelsen (19-11-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 19-11-09 21:47

Chano Andersen skriver:
>
> Det er ca. 3 år siden? Har du nogle mere nutidige erfaringer?

Med deres mobiltelefoni desværre.



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Chano Andersen (20-11-2009)
Kommentar
Fra : Chano Andersen


Dato : 20-11-09 07:42

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Chano Andersen skriver:
>> Det er ca. 3 år siden? Har du nogle mere nutidige erfaringer?
>
> Med deres mobiltelefoni desværre.

Jeg har sjovt nok haft mobil hos dem de sidste 5-6 år, uden nævneværdige
problemer, andet end dækningen visse steder på togstrækningen mellem
Roskilde og Hvalsø, hvor den falder ud, der har en Telmore mobil (TDC)
så samme problem (Generelt har den ene dækning når den anden ikke har),
så det er nok bare et radio mæssigt hul, hvor signalerne ikke rækker.

- Chano Andersen

Klaus D. Mikkelsen (20-11-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 20-11-09 16:53

Chano Andersen skriver:
>
> Jeg har sjovt nok haft mobil hos dem de sidste 5-6 år,

Det har jeg også.

> uden nævneværdige
> problemer, andet end dækningen visse steder på togstrækningen mellem
> Roskilde og Hvalsø, hvor den falder ud,

Nu ved jeg jo så ikke, hvor meget du bruger din mobiltelefon, men jeg
bruger min forholdsvis meget qua mit arbejde. Lige i tiden er det ikek
så galt, men ellers oplever samtlige teknikere at samtalen pludseligt
bliver afbrudt. Der kommer så samtidig netværksfejl i displayet, hvis
man efterfølgende ringer op.

Århus Nord (broen/afkørslen) er et sikkert "nu smider jeg dig af" og det
har det været i 10-12 år, til trods for at sonofon udemærket vidste det
allerede dengang.

2 kollegaer har TDC kort til deres telefoner, da de er med i
vagtordning, men kun har gangske få steder i deres hjem, hvor de kan få
et svagt singal.



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Asbjorn Hojmark (21-11-2009)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 21-11-09 10:55

On Fri, 20 Nov 2009 16:53:22 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> Århus Nord (broen/afkørslen) er et sikkert "nu smider jeg dig af"
> og det har det været i 10-12 år, til trods for at sonofon udemærket
> vidste det allerede dengang.

Jeg har også haft Sonofon mobil i mange år, og kender en del steder,
hvor jeg *ved* at forbindelsen ryger. De er *fuldstændig* ligeglade
med, hvis man rapporterer det til dem.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Andreas Plesner Jaco~ (21-11-2009)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 21-11-09 13:21

On 2009-11-21, Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:
>
>> Århus Nord (broen/afkørslen) er et sikkert "nu smider jeg dig af"
>> og det har det været i 10-12 år, til trods for at sonofon udemærket
>> vidste det allerede dengang.
>
> Jeg har også haft Sonofon mobil i mange år, og kender en del steder,
> hvor jeg *ved* at forbindelsen ryger. De er *fuldstændig* ligeglade
> med, hvis man rapporterer det til dem.

Det er lidt forunderligt, hvis det forholder sig sådan, når man ved hvor
mange ressourcer mobilselskaberne bruger på at afdække
dækningskvaliteten. Det må næsten betyde at områdets udformning gør det
svært/dyrt at sætte en mast korrekt op.

--
Andreas

Michael Kjærsgård (18-11-2009)
Kommentar
Fra : Michael Kjærsgård


Dato : 18-11-09 16:50

> Jeg er gammel get2net kunde.

Ahh - der er for nylig slettet gamle Tele2 hostnavne - hvis din
mailopsætning er "fra dengang" skal du list manuelt - se
http://telenor.dk/tele2mail


--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk
//Gratis webhosting: http://gratishotel.dk




Esben (23-11-2009)
Kommentar
Fra : Esben


Dato : 23-11-09 20:59

Michael Kjærsgård <mk@vindenand.dk> wrote:

> > Jeg er gammel get2net kunde.
>
> Ahh - der er for nylig slettet gamle Tele2 hostnavne - hvis din
> mailopsætning er "fra dengang" skal du list manuelt - se
> http://telenor.dk/tele2mail

Det var det der var problemet. Mener ikke at have modtaget noget
information om det, men nu virker husets fem adresser igen

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Andreas Plesner Jaco~ (17-11-2009)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 17-11-09 23:15

On 2009-11-17, Michael Kjærsgård <mk@vindenand.dk> wrote:
>
> Hvad sker der hvis du prøver at sætte dem (en af gangen) ind i stedet for
> mail.telenor.dk ? Hvis det fejler med en bestemt, oplys evt. hvilken så kan
> andre måske prøve om de kan bekræfte den tendens, og så bør der nok (fra
> Telenors side) kigges på pågældende server.

Alle fire svarer fint på både port 25 og 110, og jeg kunne også logge
ind på POP3 på alle fire.

--
Andreas

Kert Rats (17-11-2009)
Kommentar
Fra : Kert Rats


Dato : 17-11-09 22:04


"Michael Kjærsgård" <mk@vindenand.dk> skrev i en meddelelse
news:4b02d8e9$0$274$14726298@news.sunsite.dk...
>> Lige nu er min e-mail nede, og jeg har abonnement hos Telenor.
>> Jeg spørger, om andre Telenor-kunder har tilsvarende e-mail-problemer.
>
> Klaus benytter blot enhver lejlighed til at fortælle Usenet om hans
> uheldige oplevelser med Sonofon - det vænner man sig til (omend det bliver
> lidt trivielt at høre om i længden :))
>
> Jeg har ikke selv oplevet problemer men iht. driftstatus på
> http://www.telenor.dk/privat/kundeservice/kundeservice_bredbaand/teknisk_hjaelp/driftsstatus/index.aspx
> har der i dag og i går været sporadiske problemer på i hvert fald
> webmailen.
>
> Har du stadig problemer? I så fald - benytter du webmail eller POP3, og
> hvilken fejl får du?
>

Jeg oplever, at min e-mail ikke kan få forbindelse til serveren.
Jeg bruger Outlook Express 6.0 - om det er en POP3, ved jeg ikke.

Problemet er løst lige nu, men det kommer og går.


Venligst

Kert Rats



Henning S Christians~ (16-11-2009)
Kommentar
Fra : Henning S Christians~


Dato : 16-11-09 19:24


"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse
news:hdrho0$jkr$1@news.eternal-september.org...
> De sidste par dage har jeg oplevet nedbrud flere gange af kortere eller
> længere varighed.
> Lige nu er e-mail nede.
>
> Har andre oplevet tilsvarende problemer med Telenor?
>
>
> Venligst
>
> Kert Rats
>

Yep, havde problemer igår aftes men idag virker det igen



hanzen (16-11-2009)
Kommentar
Fra : hanzen


Dato : 16-11-09 19:40


"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse
news:hdrho0$jkr$1@news.eternal-september.org...
> De sidste par dage har jeg oplevet nedbrud flere gange af kortere eller
> længere varighed.
> Lige nu er e-mail nede.
>
> Har andre oplevet tilsvarende problemer med Telenor?
>

Lidt forsinkelse af og til.

Og så var det lige den mail jeg modtog den 3/11.
Den var afsendt den 6 september ....2007. !!!!!!!!

Men da hed det Cybercity så det kan Telenar vel ikke bebrejdes.
--

hilzen
hanzen



Michael Kjærsgård (16-11-2009)
Kommentar
Fra : Michael Kjærsgård


Dato : 16-11-09 22:49

> Og så var det lige den mail jeg modtog den 3/11.
> Den var afsendt den 6 september ....2007. !!!!!!!!

Jeg vil vove den påstand at den ikke har lagt på Telenors mailserver siden
'07 :)

Der er efter min bedste overbevisning sket en af følgende:

-Datoen på afsenders computer går forkert og står til 2007
-Mailen er vitterligt skrevet i 2007 i et e-mailprogram modtageren ikke
bruger til daglig (mange har f.eks. installeret både Outlook og Outlook
Express men bruger kun det ene) - afsenderen har så åbnet programmet for
nylig og mailen er blevet sendt.

Hvis du poster headeren fra mailen kan vi sikkert se nærmere på hvornår den
vitterligt er sendt "ud i verden" og hvor den evt. er forsinket :)

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk
//Gratis webhosting: http://gratishotel.dk



Bertel Lund Hansen (16-11-2009)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 16-11-09 23:12

Michael Kjærsgård skrev:

> -Mailen er vitterligt skrevet i 2007 i et e-mailprogram modtageren ikke
> bruger til daglig (mange har f.eks. installeret både Outlook og Outlook
> Express men bruger kun det ene) - afsenderen har så åbnet programmet for
> nylig og mailen er blevet sendt.

Så ville den være mærket med afsendertidspunktet.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/         FIDUSO: http://fiduso.dk/

Andreas Plesner Jaco~ (16-11-2009)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 16-11-09 23:18

On 2009-11-16, Bertel Lund Hansen <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote:
>
>> -Mailen er vitterligt skrevet i 2007 i et e-mailprogram modtageren ikke
>> bruger til daglig (mange har f.eks. installeret både Outlook og Outlook
>> Express men bruger kun det ene) - afsenderen har så åbnet programmet for
>> nylig og mailen er blevet sendt.
>
> Så ville den være mærket med afsendertidspunktet.

Sådan fungerer de færreste email-programmers "Udbakke". Hvis den først
ligger der, har den fået datomærkning.

--
Andreas

Bertel Lund Hansen (17-11-2009)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 17-11-09 00:35

Andreas Plesner Jacobsen skrev:

> > Så ville den være mærket med afsendertidspunktet.

> Sådan fungerer de færreste email-programmers "Udbakke". Hvis den først
> ligger der, har den fået datomærkning.

I Agent 1.93 (fra 2002):

Uanset om jeg benytter Agents indbyggede "Send later" eller jeg
afbryder min netforbindelse og vælger "Send now" som mærker
mailen med en rød, sur smiley, så stemples mailen med det
tidspunkt den forlader mit system når jeg senere får den afsendt.

Det ville da også være temmelig skørt om 1. en mail kunne ligge
uopdaget i 2 år i en udbakke og 2. hvis det vitterligt var
tilfældet at brugeren sendte den med den forsinkelse.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/         FIDUSO: http://fiduso.dk/

Andreas Plesner Jaco~ (17-11-2009)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 17-11-09 00:47

On 2009-11-16, Bertel Lund Hansen <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote:
>
>> Sådan fungerer de færreste email-programmers "Udbakke". Hvis den først
>> ligger der, har den fået datomærkning.
>
> I Agent 1.93 (fra 2002):
>
> Uanset om jeg benytter Agents indbyggede "Send later" eller jeg
> afbryder min netforbindelse og vælger "Send now" som mærker
> mailen med en rød, sur smiley, så stemples mailen med det
> tidspunkt den forlader mit system når jeg senere får den afsendt.
>
> Det ville da også være temmelig skørt om 1. en mail kunne ligge
> uopdaget i 2 år i en udbakke og 2. hvis det vitterligt var
> tilfældet at brugeren sendte den med den forsinkelse.

Jeg taler om de tilfælde, hvor brugeren har forsøgt at sende den, og
ikke har sluppet af med den, og den ligger til senere afsendelse.

--
Andreas

Bertel Lund Hansen (17-11-2009)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 17-11-09 01:52

Andreas Plesner Jacobsen skrev:

> > Uanset om jeg benytter Agents indbyggede "Send later" eller jeg
> > afbryder min netforbindelse og vælger "Send now" som mærker
> > mailen med en rød, sur smiley, så stemples mailen med det
> > tidspunkt den forlader mit system når jeg senere får den afsendt.

> Jeg taler om de tilfælde, hvor brugeren har forsøgt at sende den, og
> ikke har sluppet af med den, og den ligger til senere afsendelse.

Prøv at læse hvad jeg skrev. På mit system ville en mail som jeg
forgæves afsendte i 2007 blive mærket med 2009 hvis jeg fik den
sendt i dag. Derfor mener jeg at det må være en server på mailens
rute, som har haft alvorlig hikke.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/         FIDUSO: http://fiduso.dk/

Philip Nunnegaard (17-11-2009)
Kommentar
Fra : Philip Nunnegaard


Dato : 17-11-09 06:28

Bertel Lund Hansen skrev:

> Prøv at læse hvad jeg skrev. På mit system ville en mail som jeg
> forgæves afsendte i 2007 blive mærket med 2009 hvis jeg fik den
> sendt i dag. Derfor mener jeg at det må være en server på mailens
> rute, som har haft alvorlig hikke.

Og er det ikke netop serveren der angiver tidspunktet?

Jeg har en lille sjov historie fra efteråret 2002, der bekræfter mig i
mit udsagn:

Mit webhotel havde indstillet serverens ur til en helt forkert dato i 2007.

Jeg nåede at modtage 2 emails på den emailadresse som var tilknyttet mit
domæne i tidsrummet fra fejlen skete, til de fik rettet datoen på serveren.
Disse to mails var stemplet med den pågældende dato i 2007.
Og i øvrigt blev de efterfølgende ved med at ligge øverst i min indbakke
i lang tid frem.

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Michael Kjærsgård (17-11-2009)
Kommentar
Fra : Michael Kjærsgård


Dato : 17-11-09 18:05

> Prøv at læse hvad jeg skrev. På mit system ville en mail som jeg
> forgæves afsendte i 2007 blive mærket med 2009 hvis jeg fik den
> sendt i dag.

Jeg har ikke testet for nylig - men i hvert fald i tidligere versioner af
Outlook Express blev datostemplet sat når der blev trykket "Send" i
mailvinduet. Hvornår mailen reelt forlod udbakken var i det tilfælde
underordnet.

> Derfor mener jeg at det må være en server på mailens
> rute, som har haft alvorlig hikke.

Det er jeg - efter nye oplysninger andetsteds i tråden - til gengæld ikke
utilbøjelig til at give dig ret i har været årsagen i det pågældende
tilfælde.

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk
//Gratis webhosting: http://gratishotel.dk



hanzen (17-11-2009)
Kommentar
Fra : hanzen


Dato : 17-11-09 07:45


"Michael Kjærsgård" <mk@vindenand.dk> skrev i en meddelelse
news:4b01c8d7$0$270$14726298@news.sunsite.dk...
>> Og så var det lige den mail jeg modtog den 3/11.
>> Den var afsendt den 6 september ....2007. !!!!!!!!
>
> Jeg vil vove den påstand at den ikke har lagt på Telenors mailserver siden
> '07 :)
>
> Der er efter min bedste overbevisning sket en af følgende:
>
> -Datoen på afsenders computer går forkert og står til 2007

Nej. Den blev sendt i 2007. Jeg ventede på den. ;-(

> -Mailen er vitterligt skrevet i 2007 i et e-mailprogram modtageren ikke
> bruger til daglig (mange har f.eks. installeret både Outlook og Outlook
> Express men bruger kun det ene) - afsenderen har så åbnet programmet for
> nylig og mailen er blevet sendt.

Kun 1 mailprogram der bruges dagligt.
>


--

hilzen
hanzen



hanzen (17-11-2009)
Kommentar
Fra : hanzen


Dato : 17-11-09 07:55


"Michael Kjærsgård" <mk@vindenand.dk> skrev i en meddelelse
news:4b01c8d7$0$270$14726298@news.sunsite.dk...
>> Og så var det lige den mail jeg modtog den 3/11.
>> Den var afsendt den 6 september ....2007. !!!!!!!!
>
> Jeg vil vove den påstand at den ikke har lagt på Telenors mailserver siden
> '07 :)
>
> Der er efter min bedste overbevisning sket en af følgende:
>
> -Datoen på afsenders computer går forkert og står til 2007
> -Mailen er vitterligt skrevet i 2007 i et e-mailprogram modtageren ikke
> bruger til daglig (mange har f.eks. installeret både Outlook og Outlook
> Express men bruger kun det ene) - afsenderen har så åbnet programmet for
> nylig og mailen er blevet sendt.
>
> Hvis du poster headeren fra mailen kan vi sikkert se nærmere på hvornår
> den vitterligt er sendt "ud i verden" og hvor den evt. er forsinket :)
------------------------

Return-Path: <signatur-autosvar@tdc.dk>
Delivered-To: xxxxxxxxxxx
Received: from msafe1.cybercity.dk (msafe1.cybercity.dk [212.242.40.138])
by uf5.cybercity.dk (Postfix) with SMTP id 38251205953
for <xxxxxxx>; Tue, 3 Nov 2009 23:25:01 +0100 (CET)
Received: from cicero4.cybercity.dk ( cicero4.cybercity.dk [212.242.40.52])
by msafe1.cybercity.dk (MailSafe);
Thu, 06 Sep 2007 11:3:31 +0100
X-Greylist: whitelisted by SQLgrey-1.7.5
Received: from ymer.certifikat.dk (ymer.certifikat.dk [62.243.75.175])
by cicero4.cybercity.dk (Postfix) with ESMTP id EB3B33CBDB3
for <xxxxxxx>; Thu, 6 Sep 2007 11:03:25 +0200 (CEST)
Received: from valhal (valhal.certifikat.dk [192.168.4.110])
by ymer.certifikat.dk (Postfix) with ESMTP id 8F423270C2;
Thu, 6 Sep 2007 11:03:25 +0200 (MEST)
Message-ID: <29799973.1189069403914.JavaMail.weblogic@valhal>
Date: Thu, 6 Sep 2007 11:03:23 +0200 (MEST)
From: "signatur-autosvar@tdc.dk" <signatur-autosvar@tdc.dk>
Reply-To: "signatur-autosvar@tdc.dk" <signatur-autosvar@tdc.dk>
To: xxxxxxx
Subject: Vigtig information om din digitale signatur
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-MailSafe-MsgId: 0965f0ad-4117-7bf8-a170-14619e370146
------------------

--

hilzen
hanzen




Michael Kjærsgård (17-11-2009)
Kommentar
Fra : Michael Kjærsgård


Dato : 17-11-09 18:03

> Received: from msafe1.cybercity.dk (msafe1.cybercity.dk [212.242.40.138])
> by uf5.cybercity.dk (Postfix) with SMTP id 38251205953
> for <xxxxxxx>; Tue, 3 Nov 2009 23:25:01 +0100 (CET)
> Received: from cicero4.cybercity.dk ( cicero4.cybercity.dk
> [212.242.40.52])
> by msafe1.cybercity.dk (MailSafe);
> Thu, 06 Sep 2007 11:3:31 +0100

Ja ud fra det må jeg godt nok give dig ret i det ser ud som om mailen har
lagt på msafe1 siden 2007... Jeg kender ikke til det pågældende setup, men
som det fremgår af tidligere indlæg i denne gruppe så havde Telenor et
større nedbrud på mailsystemet i slut oktober / start november. Mit -
fuldstænding udokumenterede - bud vil derfor være at der måske er sparket
til en server/proces i den forbindelse som har fået pågældende mail videre i
systemet.
Det er naturligvis uheldigt at en sådan forsinkelse kan opstå.


--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk
//Gratis webhosting: http://gratishotel.dk



hanzen (17-11-2009)
Kommentar
Fra : hanzen


Dato : 17-11-09 18:57


"Michael Kjærsgård" <mk@vindenand.dk> skrev i en meddelelse
news:4b02d743$0$274$14726298@news.sunsite.dk...
>> Received: from msafe1.cybercity.dk (msafe1.cybercity.dk [212.242.40.138])
>> by uf5.cybercity.dk (Postfix) with SMTP id 38251205953
>> for <xxxxxxx>; Tue, 3 Nov 2009 23:25:01 +0100 (CET)
>> Received: from cicero4.cybercity.dk ( cicero4.cybercity.dk
>> [212.242.40.52])
>> by msafe1.cybercity.dk (MailSafe);
>> Thu, 06 Sep 2007 11:3:31 +0100
>
> Ja ud fra det må jeg godt nok give dig ret i det ser ud som om mailen har
> lagt på msafe1 siden 2007... Jeg kender ikke til det pågældende setup, men
> som det fremgår af tidligere indlæg i denne gruppe så havde Telenor et
> større nedbrud på mailsystemet i slut oktober / start november. Mit -
> fuldstænding udokumenterede - bud vil derfor være at der måske er sparket
> til en server/proces i den forbindelse som har fået pågældende mail videre
> i systemet.
> Det er naturligvis uheldigt at en sådan forsinkelse kan opstå.
>

Jeg har naturligvis spurgt Telenor.
Efter en uges tid fik jeg et ikke-svar.
----------
"Det kan jeg desværre ikke svare dig på.

Det kan ske ind i mellem at en mail sætter sig fast.

Men det er desværre ikke muligt for os at spore."

-------------


--

hilzen
hanzen



Per Fahrenholz Smith (17-11-2009)
Kommentar
Fra : Per Fahrenholz Smith


Dato : 17-11-09 20:56

hanzen skrev:
> Subject: Vigtig information om din digitale signatur
>

Heh...

Jeg synes især den bliver skæg når man læser det subject der blev sendt
med...

hanzen (17-11-2009)
Kommentar
Fra : hanzen


Dato : 17-11-09 21:07


"Per Fahrenholz Smith" <pernews@smith.mine.nu> skrev i en meddelelse
news:4b02ffe1$0$1696$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> hanzen skrev:
>> Subject: Vigtig information om din digitale signatur
>>
>
> Heh...
>
> Jeg synes især den bliver skæg når man læser det subject der blev sendt
> med...

Det er nok derfor de har besluttet at transportere den langsomt og meget
forsigtigt.
--

hilzen
hanzen



Klaus Jørgensen (17-11-2009)
Kommentar
Fra : Klaus Jørgensen


Dato : 17-11-09 18:04

Kert Rats wrote :
> De sidste par dage har jeg oplevet nedbrud flere gange af kortere eller
> længere varighed.
> Lige nu er e-mail nede.
>
> Har andre oplevet tilsvarende problemer med Telenor?

Et par af mine mail-konti hos Telenor kunne ikke tilgås, og andre kunne
godt. Samtidig var deres driftsstatus (igen) nede.
Og så var ADSL-forbindelsen nede et stykke tid i lørdags.

Jeg overvejer kraftigt at skifte til f.eks. Fullrate, men skal lige
have fundet ud af om jeg skal lave eget domæne, eller flytte
mailadresser til GMail/Hotmail (som jo desværre er langsomme til POP3).



--
/klaus



Klaus Jørgensen (19-11-2009)
Kommentar
Fra : Klaus Jørgensen


Dato : 19-11-09 21:28

on 17-11-2009, Klaus Jørgensen supposed :
> Og så var ADSL-forbindelsen nede et stykke tid i lørdags.

....og i morges var den så nede igen.

--
/klaus



Rene Joergensen (17-11-2009)
Kommentar
Fra : Rene Joergensen


Dato : 17-11-09 20:43

hanzen <hanzen@mailmeej.dk> wrote:

> Det kan ske ind i mellem at en mail sætter sig fast.

Hahaha .. Sætter sig fast .. hahahaha

--
-René


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408914
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste