Tom Larsen skrev:
> der skulle selvfølgelig stå ZL instedet for vl...beklager
>
> On 7 Nov., 17:50, Tom Larsen <mrnul...@gmail.com> wrote:
>> nogen kendskab til ovenstående modeller. Er det motoren fra de
>> velkendt GPZ og GPX der er lagt i et cruiser stel.
>> Har søgt på google, men finder kun noget som vægt,hk osv.
>
Kawasakis vandkølede firecylindrede fra de første 10 års tid findes i
tre motorserier:
- Den der stammer fra GPZ900R, som har knastkædetunnelen i venstre side
af cylinderen og er brugt i Z1000RX; ZX10; ZZR1100 og senest i
touring-modellen GPZ1100!
- Den der stammer fra GPZ600R, som har knastkædetunnelen i midten af
cylinderblokken og er brugt i GPX600/750; ZZR600 og ZXR750
- Den der stammer fra den sene ZX9 (C), som har knastkædetunnelen i
højre side af cylinderen.
Jeg bruger oftest <
http://www.powersportspro.com> til at pinpointe
modeller v.h.a. reservedelsficher, og selvom siden har sine
begrænsninger i kraft af at være amerikansk skulle den jo være speciel
sikker omkring Eliminantor'erne som jo er modeller beregnet for det
amerikanske marked.
Af Powersportspro.com fremgår det tydeligt at ZL900 og ZL1000 er af
GPZ900-linien, og 600'eren er fra GPZ600-linien!
ZL600 fremstilles á to bølger og den sene fra midten af 90'eren kan
måske nok sammenlignes med ZZR, men 'forskellen er den samme', ikke
mindst ud fra at ZL slet ikke følger de sportslige 600's ydelses-potentiale!
--
Armand.