/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Spørgsmål vedr. arveafkald
Fra : No@Mail


Dato : 30-10-09 16:57

Jeg har et spørgsmål til denne gruppe som jeg håber på, at nogle kan svare
på.

Det drejer sig om, at vores Far er død. Vi er 3 helbørn og et særbarn på
vores Far´s side.
Han sat i uskiftet bo efter vores Mor.

vores halvbror sidder i håbløs gæld og vil i denne forbindelse give
arveafkald. Nu sidder jeg som bobestyrer
og fik i denne forbindelse et udlæg i vores halvbrors arv fra told&skat på
den del af arven som vil tilkomme ham
når vi får solgt de aktiver der er i boet.

Det skal oplyses at jeg har været i skifteretten og oplyst hvem der
arvninger i boet, og vores halvbror havde derfor ikke på dette tidspunkt
givet arveafkald.
Er der nogle som kan oplyse mig om, om det kan lade sig gøre at vores bror
giver arveafkald uden told&skat omstøder hans arveafkald, når de nu har
sendt krav om udlæg i hans del af arven.

Jeg vil være glad for hvis nogle kunne hjælpe med svar.

mvh Kim


 
 
Preben Andersen (30-10-2009)
Kommentar
Fra : Preben Andersen


Dato : 30-10-09 19:19

"No@Mail" <No@Mail.dk> skrev i meddelelsen
news:4aeb0ccb$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Jeg har et spørgsmål til denne gruppe som jeg håber på, at nogle kan svare
> på.
>
> Det drejer sig om, at vores Far er død. Vi er 3 helbørn og et særbarn på
> vores Far´s side.
> Han sat i uskiftet bo efter vores Mor.
>
> vores halvbror sidder i håbløs gæld og vil i denne forbindelse give
> arveafkald. Nu sidder jeg som bobestyrer
> og fik i denne forbindelse et udlæg i vores halvbrors arv fra told&skat på
> den del af arven som vil tilkomme ham
> når vi får solgt de aktiver der er i boet.
>
> Det skal oplyses at jeg har været i skifteretten og oplyst hvem der
> arvninger i boet, og vores halvbror havde derfor ikke på dette tidspunkt
> givet arveafkald.
> Er der nogle som kan oplyse mig om, om det kan lade sig gøre at vores bror
> giver arveafkald uden told&skat omstøder hans arveafkald, når de nu har
> sendt krav om udlæg i hans del af arven.
>
> Jeg vil være glad for hvis nogle kunne hjælpe med svar.



Ja, det er jo et smukt forsøg på at snyde din brors kreditorer. I skulle
skamme jer!
--
/Preben


CC (30-10-2009)
Kommentar
Fra : CC


Dato : 30-10-09 19:27

"Preben Andersen" skrev i meddelelsen ...
> Ja, det er jo et smukt forsøg på at snyde din brors kreditorer. I skulle
> skamme jer!
> --
> /Preben
>
Dit svar hører til i en anden gruppe ikke her.......


Bertel Lund Hansen (30-10-2009)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 30-10-09 19:39

Preben Andersen skrev:

> Ja, det er jo et smukt forsøg på at snyde din brors kreditorer. I skulle
> skamme jer!

Du skulle selv skamme dig for at skrive sådan noget pjat i stedet
for at svare ordentligt - eller holde kæft.

--
Bertel
Jeg har fået ny offentlig mailadresse.

Preben Andersen (30-10-2009)
Kommentar
Fra : Preben Andersen


Dato : 30-10-09 20:03

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i meddelelsen
news:slcme5thk4kdik8h9j6d3dm8rj140dtif7@news.stofanet.dk...
>
> Du skulle selv skamme dig for at skrive sådan noget pjat i stedet
> for at svare ordentligt - eller holde kæft.

Jeg gør ganske som det passer mig din klaphat. Det jeg skriver er ikke
pjat, det er dybt alvorligt.
Hvor meget jura er der i øvrigt i det svar, du har givet?


Bertel Lund Hansen (30-10-2009)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 30-10-09 21:33

Preben Andersen skrev:

> Jeg gør ganske som det passer mig din klaphat.

Det gør Kim nok også, din klaphat.

--
Bertel
Jeg har fået ny offentlig mailadresse.

Ukendt (30-10-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-10-09 22:49

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i meddelelsen
news:4aeb2e0c$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "No@Mail" <No@Mail.dk> skrev i meddelelsen
> news:4aeb0ccb$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Jeg har et spørgsmål til denne gruppe som jeg håber på, at nogle kan
>> svare på.
>>
>> Det drejer sig om, at vores Far er død. Vi er 3 helbørn og et særbarn
>> på vores Far´s side.
>> Han sat i uskiftet bo efter vores Mor.
>>
>> vores halvbror sidder i håbløs gæld og vil i denne forbindelse give
>> arveafkald. Nu sidder jeg som bobestyrer
>> og fik i denne forbindelse et udlæg i vores halvbrors arv fra
>> told&skat på den del af arven som vil tilkomme ham
>> når vi får solgt de aktiver der er i boet.
>>
>> Det skal oplyses at jeg har været i skifteretten og oplyst hvem der
>> arvninger i boet, og vores halvbror havde derfor ikke på dette
>> tidspunkt givet arveafkald.
>> Er der nogle som kan oplyse mig om, om det kan lade sig gøre at vores
>> bror giver arveafkald uden told&skat omstøder hans arveafkald, når de
>> nu har sendt krav om udlæg i hans del af arven.
>>
>> Jeg vil være glad for hvis nogle kunne hjælpe med svar.
>
>
>
> Ja, det er jo et smukt forsøg på at snyde din brors kreditorer. I
> skulle skamme jer!

Styr dig lige - han stiller et relevant spørgsmål og skal naturligvis
ikke forvente at få et politisk svar i denne gruppe.



Bertel Lund Hansen (30-10-2009)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 30-10-09 19:41

No@Mail skrev:

> Er der nogle som kan oplyse mig om, om det kan lade sig gøre at vores bror
> giver arveafkald uden told&skat omstøder hans arveafkald, når de nu har
> sendt krav om udlæg i hans del af arven.

Arveafkaldet vil blive omstødt under alle omstændigheder. Det har
kun til formål at unddrage en kreditor sine penge og i stedet
forære dem til et familiemedlem (eller flere).

Faktisk ligger det på grænsen til bedrageri.

--
Bertel
Jeg har fået ny offentlig mailadresse.

Kurt B. Andersen (30-10-2009)
Kommentar
Fra : Kurt B. Andersen


Dato : 30-10-09 19:46


"No@Mail" <No@Mail.dk> skrev i meddelelsen
news:4aeb0ccb$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Jeg har et spørgsmål til denne gruppe som jeg håber på, at nogle kan svare
> på.
>
> Det drejer sig om, at vores Far er død. Vi er 3 helbørn og et særbarn på
> vores Far´s side.
> Han sat i uskiftet bo efter vores Mor.
>
> vores halvbror sidder i håbløs gæld og vil i denne forbindelse give
> arveafkald. Nu sidder jeg som bobestyrer
> og fik i denne forbindelse et udlæg i vores halvbrors arv fra told&skat på
> den del af arven som vil tilkomme ham
> når vi får solgt de aktiver der er i boet.
>
> Det skal oplyses at jeg har været i skifteretten og oplyst hvem der
> arvninger i boet, og vores halvbror havde derfor ikke på dette tidspunkt
> givet arveafkald.
> Er der nogle som kan oplyse mig om, om det kan lade sig gøre at vores bror
> giver arveafkald uden told&skat omstøder hans arveafkald, når de nu har
> sendt krav om udlæg i hans del af arven.
>
> Jeg vil være glad for hvis nogle kunne hjælpe med svar.
>
> mvh Kim
I følge denne side kan det ikke lade sig gøre. For at undgå at kreditorer
skal løbe med en arv, skal man give arveafkald, mens dem man skal arve er i
live.
http://www.juraeksperten.dk/fordele_ulemper_arveafkald.html

Kurt



No@Mail (31-10-2009)
Kommentar
Fra : No@Mail


Dato : 31-10-09 09:03

> "No@Mail" <No@Mail.dk> skrev i meddelelsen
> news:4aeb0ccb$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Jeg har et spørgsmål til denne gruppe som jeg håber på, at nogle kan
>> svare på.
>>
>> Det drejer sig om, at vores Far er død. Vi er 3 helbørn og et særbarn på
>> vores Far´s side.
>> Han sat i uskiftet bo efter vores Mor.
>>
>> vores halvbror sidder i håbløs gæld og vil i denne forbindelse give
>> arveafkald. Nu sidder jeg som bobestyrer
>> og fik i denne forbindelse et udlæg i vores halvbrors arv fra told&skat
>> på den del af arven som vil tilkomme ham
>> når vi får solgt de aktiver der er i boet.
>>
>> Det skal oplyses at jeg har været i skifteretten og oplyst hvem der
>> arvninger i boet, og vores halvbror havde derfor ikke på dette tidspunkt
>> givet arveafkald.
>> Er der nogle som kan oplyse mig om, om det kan lade sig gøre at vores
>> bror giver arveafkald uden told&skat omstøder hans arveafkald, når de nu
>> har sendt krav om udlæg i hans del af arven.
>>
>> Jeg vil være glad for hvis nogle kunne hjælpe med svar.
>>
>> mvh Kim
> I følge denne side kan det ikke lade sig gøre. For at undgå at kreditorer
> skal løbe med en arv, skal man give arveafkald, mens dem man skal arve er
> i live.
> http://www.juraeksperten.dk/fordele_ulemper_arveafkald.html
>
> Kurt

Her kom så det svar jeg havde brug for Tak for det Kurt.

Ja man kan godt "brænde" nællerne hvis man drager moral
ind i spørgsmålet. Men det var absolut ikke min hensigt.
mvh Kim


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste