/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Selvhenter - konto spærret - er tilmeldt a~
Fra : KR


Dato : 25-10-09 11:57

Er der andre kunder ved Selvhenter, der har problemer
med ikke at kunne ringe eller sende sms'er?

Jeg kan hverken ringe eller sende sms'er og tjekkede så på
Selvhenter.dk, hvor jeg kunne se at saldoen er minus 10 kr,
selvom jeg er tilmeldt automatisk optankning, det virker
åbenbart ikke lige nu.
Når jeg ringer op, bliver der sagt, at kontoen er spærret
pga. manglende betaling.
--
Mvh. KR


 
 
KR (25-10-2009)
Kommentar
Fra : KR


Dato : 25-10-09 12:26

Jeg skrev selv:
> Jeg kan hverken ringe eller sende sms'er og tjekkede så på
> Selvhenter.dk, hvor jeg kunne se at saldoen er minus 10 kr,
> selvom jeg er tilmeldt automatisk optankning, det virker
> åbenbart ikke lige nu.

Problemet er løst.
Jeg har lige afmeldt automatisk optankning og betalte manuelt,
hvad der heldigvis godt kunne lade sig gøre. Så telefonen
er brugelig igen.


Henrik Stidsen (25-10-2009)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 25-10-09 14:58

"KR" <nospam@invalid> wrote in
news:4ae42efd$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Jeg kan hverken ringe eller sende sms'er og tjekkede så på
> Selvhenter.dk, hvor jeg kunne se at saldoen er minus 10 kr,
> selvom jeg er tilmeldt automatisk optankning, det virker
> åbenbart ikke lige nu.

DIBS havde problemer i går, lørdag, så det er nok derfor automatisk
optankning ikke har virket.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

KR (25-10-2009)
Kommentar
Fra : KR


Dato : 25-10-09 17:03

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev:
> DIBS havde problemer i går, lørdag, så det er nok derfor automatisk
> optankning ikke har virket.

Tak for dit svar. Det er muligt, at det er derfor.
Man kunne dog godt tro, at der er andre
problemer på Selvhenter også, når ens telefon
bliver spærret pga. et minus på knap 10 kr.
--
Mvh. KR


Henrik Stidsen (25-10-2009)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 25-10-09 17:39

"KR" <nospam@invalid> wrote in
news:4ae476d1$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Man kunne dog godt tro, at der er andre
> problemer på Selvhenter også, når ens telefon
> bliver spærret pga. et minus på knap 10 kr.

Det kunne godt lyde som om deres system til at holde styr på regning,
optankning og spærring ikke er helt gennemtænkt (en abonnent med automatisk
optankning tilmeldt skal ikke spærres hvis der er underskud på kontoen og
tekniske problemer med optankningen).

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Leif Neland (25-10-2009)
Kommentar
Fra : Leif Neland


Dato : 25-10-09 18:19

Henrik Stidsen skrev:
> "KR" <nospam@invalid> wrote in
> news:4ae476d1$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
>
>> Man kunne dog godt tro, at der er andre
>> problemer på Selvhenter også, når ens telefon
>> bliver spærret pga. et minus på knap 10 kr.
>
> Det kunne godt lyde som om deres system til at holde styr på regning,
> optankning og spærring ikke er helt gennemtænkt (en abonnent med automatisk
> optankning tilmeldt skal ikke spærres hvis der er underskud på kontoen og
> tekniske problemer med optankningen).
>
Hvorfor ikke?

Hvis kunden tror at der optankes automatisk, skal teleselskabet bare
blive ved med at lade kunden ringe?

Så kan kunden til sidst jo skylde en formue.

Måske har kunden lukket sit kort og fået et nyt.
Måske er kunden gået konkurs...

Ved at lukke for telefonen opnår selskabet at kunden reagerer.


Leif

Henrik Stidsen (25-10-2009)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 25-10-09 18:37

Leif Neland <leif@neland.dk> wrote in
news:4ae4886b$0$36570$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

>> Det kunne godt lyde som om deres system til at holde styr på regning,
>> optankning og spærring ikke er helt gennemtænkt (en abonnent med
>> automatisk optankning tilmeldt skal ikke spærres hvis der er
>> underskud på kontoen og tekniske problemer med optankningen).

> Hvorfor ikke?

Fordi kunden ikke skal straffes for en teknisk fejl hos en underleverandør,
f.eks. DIBS.

> Hvis kunden tror at der optankes automatisk, skal teleselskabet bare
> blive ved med at lade kunden ringe?

Ja, hvis årsagen til at der ikke kan tankes op er en teknisk fejl.

Selvfølgelig kan man sætte en grænse for hvor stor kredit man vil give en
kunde i forbindelse med tekniske problemer men det bør ikke være kundens
problem at teleselskabets underleverandør har problemer.

> Så kan kunden til sidst jo skylde en formue.
> Måske har kunden lukket sit kort og fået et nyt.

Så afvises betalingen med en fejl om at kortet er udløbet - så skal
automatisk optankning afmeldes og telefonen spærres med det samme.

> Måske er kunden gået konkurs...

Så vil du ikke få pengene uanset hvorfor der opstår underskud - mig bekendt
findes der ingen systemer der spærrer for telefonen mens opkaldet er igang,
opkald bogføres som regel først når opkaldet afsluttes. Ringer man til
udlandet kan et enkelt kald godt trække rigtig mange penge fra kontoen.

Der er mange muligheder for at kunden kan oparbejde gæld uden at kunne
betale. Kunden kan afgå ved døden og pengene dermed være tabt, kunden kan
undlade at betale sin regning, flytte til udlandet - udbyder man en service
er der en risiko, sådan er livet som teleudbyder.

> Ved at lukke for telefonen opnår selskabet at kunden reagerer.

Ja, kunden bliver sur og firmaet får negativ omtale, et problem hos en
underleverandør er ikke kundens problem men firmaets problem. Så længe
optankningen afvises pga. en teknisk fejl så bør kunden ikke straffes. DIBS
afviser med forskellige fejlbeskeder alt efter om det er teknik eller
ubrugeligt kort så det kan godt skelnes.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Michael Kjærsgård (25-10-2009)
Kommentar
Fra : Michael Kjærsgård


Dato : 25-10-09 22:01

> Fordi kunden ikke skal straffes for en teknisk fejl hos en
> underleverandør,
> f.eks. DIBS.

Hvis OP's telefon er lukket med en skyldig saldo på 10 kr. er det ikke
gårsdagens DIBS-problemer der er årsagen - der lukkes først ved minus 50
eller når saldoen har været negativ i en uge. (Dermed ikke sagt det ikke kan
være DIBS-problemer der er årsagen, de har vist været nede flere gange på
det seneste).

> mig bekendt
> findes der ingen systemer der spærrer for telefonen mens opkaldet er igang

Det gør der nu - jeg ved at Telenor taletid, CBB m.fl. fungerer på den
måde - og sikkert også andre.

> udbyder man en service
> er der en risiko, sådan er livet som teleudbyder.

Men risikoen kan minimeres ved bl.a. at lukke telefonen for prepaid
abonnenter når saldoen er negativ.

> Ja, kunden bliver sur og firmaet får negativ omtale, et problem hos en
> underleverandør er ikke kundens problem men firmaets problem. Så længe
> optankningen afvises pga. en teknisk fejl så bør kunden ikke straffes.
> DIBS
> afviser med forskellige fejlbeskeder alt efter om det er teknik eller
> ubrugeligt kort så det kan godt skelnes.

Enig, det ville være en smartere måde at gøre det på, men nu ved vi jo i
realiteten ikke om det i dette tilfælde kunne være OP's egen skyld (nyt kort
el. lign.)

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk
//Gratis webhosting: http://gratishotel.dk



Henrik Stidsen (25-10-2009)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 25-10-09 22:07

"Michael Kjærsgård" <mk@vindenand.dk> wrote in
news:4ae4bc78$0$272$14726298@news.sunsite.dk:

>> Fordi kunden ikke skal straffes for en teknisk fejl hos en
>> underleverandør,
>> f.eks. DIBS.

> Hvis OP's telefon er lukket med en skyldig saldo på 10 kr. er det ikke
> gårsdagens DIBS-problemer der er årsagen - der lukkes først ved minus
> 50 eller når saldoen har været negativ i en uge. (Dermed ikke sagt det
> ikke kan være DIBS-problemer der er årsagen, de har vist været nede
> flere gange på det seneste).

Ja DIBS har haft problemer flere gange på det seneste, et par gange pga.
problemer hos PBS (den ene gang gik det ud over alle dankortbetalinger i
hele landet).

Jeg kender ikke Selvhenters grænse for spærring.

>> mig bekendt
>> findes der ingen systemer der spærrer for telefonen mens opkaldet er
>> igang

> Det gør der nu - jeg ved at Telenor taletid, CBB m.fl. fungerer på den
> måde - og sikkert også andre.

Afbryder de kaldet hvis man når til 0kr? (eller hvilken grænse de nu
bruger).

>> udbyder man en service
>> er der en risiko, sådan er livet som teleudbyder.

> Men risikoen kan minimeres ved bl.a. at lukke telefonen for prepaid
> abonnenter når saldoen er negativ.

Det er rigtigt - men lige præcis det med tekniske problemer på automatiske
optankninger er ikke noget der giver nogen speciel stor risiko idet det er
så sjældent det står på ret længe.

>> Ja, kunden bliver sur og firmaet får negativ omtale, et problem hos
>> en underleverandør er ikke kundens problem men firmaets problem. Så
>> længe optankningen afvises pga. en teknisk fejl så bør kunden ikke
>> straffes. DIBS
>> afviser med forskellige fejlbeskeder alt efter om det er teknik eller
>> ubrugeligt kort så det kan godt skelnes.

> Enig, det ville være en smartere måde at gøre det på, men nu ved vi jo
> i realiteten ikke om det i dette tilfælde kunne være OP's egen skyld
> (nyt kort el. lign.)

Rigtigt, der er mange muligheder.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Michael Kjærsgård (25-10-2009)
Kommentar
Fra : Michael Kjærsgård


Dato : 25-10-09 22:38

> Afbryder de kaldet hvis man når til 0kr? (eller hvilken grænse de nu
> bruger).

Ja - ved 0 kr. afbrydes du med en prompt noget lig "Saldoen er i 0, og der
kan ikke foretages opkald"

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk
//Gratis webhosting: http://gratishotel.dk



Henrik Stidsen (25-10-2009)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 25-10-09 23:15

"Michael Kjærsgård" <mk@vindenand.dk> wrote in
news:4ae4c521$0$269$14726298@news.sunsite.dk:

>> Afbryder de kaldet hvis man når til 0kr? (eller hvilken grænse de nu
>> bruger).

> Ja - ved 0 kr. afbrydes du med en prompt noget lig "Saldoen er i 0, og
> der kan ikke foretages opkald"

Vildt, har godt hørt før at Telenors netværk er noget hurtigere med at
taksere kaldene end TDC's men troede ik de var så kvikke til det.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Anders Majland (26-10-2009)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 26-10-09 11:06

> Det kunne godt lyde som om deres system til at holde styr på regning,
> optankning og spærring ikke er helt gennemtænkt (en abonnent med
> automatisk
> optankning tilmeldt skal ikke spærres hvis der er underskud på kontoen og
> tekniske problemer med optankningen).

Telmore gør det samme - fandens bøvl

Godt nok har jeg fået refunderet de gebyrer de havde pålagt mig/os ...

De burde få forskellige fejlmeldinger om det er det enkelte creditkort der
fejler eller det er et mere generelt problem ... Men de sletter bare
automatisk optankning hvis betalingen fejler en gang.



Henrik Stidsen (26-10-2009)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 26-10-09 18:49

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> wrote in
news:4ae57473$0$281$14726298@news.sunsite.dk:

> De burde få forskellige fejlmeldinger om det er det enkelte creditkort
> der fejler eller det er et mere generelt problem ... Men de sletter
> bare automatisk optankning hvis betalingen fejler en gang.

De får forskellige fejlkoder alt efter hvorfor det fejler.

Efter hvad jeg kender til Telmores system så lyder det ikke rigtigt at de
sletter ved enhver fejl.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Anders Majland (26-10-2009)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 26-10-09 20:35

> Efter hvad jeg kender til Telmores system så lyder det ikke rigtigt at de
> sletter ved enhver fejl.

Jeg har blot prøvet det to gange det sidste år.

Har en mobilchef konto. Den tankes med de 1000kr ad gangen der er maks.

Når en telefon løber tør tager den fra chefkontoen - er der ikke dækning på
chefkontoen tanker den automatisk og overfører dernæst til mobilen.

Men det er som skrevet sket to gange at mobilchef kontoen ikke er tanket
automatisk. Så går mobilen i minus og hvis man ikke reagerer meget hurtigt
på det så lukkes telefonen.

Sidst gik en mobil i minus sent aften og kl 3 nat blev den lukket med et
minus på et par hundrede (opkald foretaget i udlandet tæller jo hurtigt). En
anden telefon var da også gået under 0 men endnu ikke spærret.

For at komme videre skal kortet igen aktiveres til mobilchef kontoen og der
skal manuelt føres penge over til de telefoner som er gået under 0. Ført
derefter virker automatisk optankning igen ...

Og sådan noget sker selvfølgelig helst en weekend eller på et tidspunkt jeg
har ferie ...

/A


Henrik Stidsen (26-10-2009)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 26-10-09 20:39

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> wrote in
news:4ae5f9ca$0$272$14726298@news.sunsite.dk:

> Når en telefon løber tør tager den fra chefkontoen - er der ikke
> dækning på chefkontoen tanker den automatisk og overfører dernæst til
> mobilen.

ahhh, lyder som et problem med deres tankning fra mobilchef og ikke fra
kreditkortet.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Chano Andersen (28-10-2009)
Kommentar
Fra : Chano Andersen


Dato : 28-10-09 19:58

Henrik Stidsen skrev:
> "Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> wrote in
> news:4ae5f9ca$0$272$14726298@news.sunsite.dk:
>
>> Når en telefon løber tør tager den fra chefkontoen - er der ikke
>> dækning på chefkontoen tanker den automatisk og overfører dernæst til
>> mobilen.
>
> ahhh, lyder som et problem med deres tankning fra mobilchef og ikke fra
> kreditkortet.
>

Mobilchef kontoen kunne ikke tankes op, pga. fejl på betalingssystemet.
Så jo, det har med kortet at gøre.

- Chano Andersen

Henrik Stidsen (28-10-2009)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 28-10-09 23:38

Chano Andersen <sunsite092009@chanoandersen.dk> wrote in
news:4ae89448$0$276$14726298@news.sunsite.dk:

>> ahhh, lyder som et problem med deres tankning fra mobilchef og ikke fra
>> kreditkortet.

> Mobilchef kontoen kunne ikke tankes op, pga. fejl på betalingssystemet.
> Så jo, det har med kortet at gøre.

Jo jo, men nu ska du adskille tingene :)

Jeg tror du skal se det som at der er to forskellige processer til
optankning, en til dem der skal tanke fra en Mobilchef konto og en til dem
der tanker automatisk via kort (både almindelige taletidskonti og Mobilchef
konti). Hvis den der henter fra Mobilchef kontoen ikke forholder sig til om
der er problemer med automatisk optankning så har du problemet - og jeg
tror det er sådan det er gået uden at jeg dog har detaljekendskab til
Telmores system.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste