/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Så prøvede jeg det første olieski
Fra : Dak


Dato : 09-10-09 18:49

Og ja gæt hvad der skete?

Total deja vu!

Dog var der første gang med GS'eren en kammi med men nu gjorde jeg det
helt alene. Kan også fortælle at bundkarret i en gs er stærkere end på
en cbr. :-/

Ja, hvis du ikke har gættet det endnu så skruede jeg den forkerte vej!
Med det resultat at der kom en revne på flere cm ved bundproppen.
:,-( Og mig som skulle bruge cyklen i morgen.

Så spørgsmålet er om sådan en revne kan laves? Ved jo at den kan laves
hvis jeg kværner den men med en revne?

Og nogen som ved hvad et bundkar koster til min cykel?




--
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

 
 
Hans Paulin \(6310\) (09-10-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 09-10-09 19:00

Dak skrev:

> Så spørgsmålet er om sådan en revne kan laves? Ved jo at den kan laves
> hvis jeg kværner den men med en revne?

Det kan svejses hvis du kender én der har grejet.

(Kaj's MC i Sønderborg lavede det for mig for en 30 år siden )
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



MKS - 74 (09-10-2009)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 09-10-09 19:06

On Fri, 09 Oct 2009 19:48:38 +0200, Dak <dak_n@hotmail.com> wrote:

>Ja, hvis du ikke har gættet det endnu så skruede jeg den forkerte vej!

Ak-ak-ak og ve, det var ikke så smart .

>Så spørgsmålet er om sådan en revne kan laves? Ved jo at den kan laves
>hvis jeg kværner den men med en revne?

Det kan måske lade sig gøre ja, men om _du_ kan, det er straks en
anden sag!? En dygtig alu-svejser f.eks kan måske fikse det, andre har
forsøgt med andre nød-klyt-fixes, der måske, måske ikke holder, en del
opgiver den løsning p.g.a manglende tekniske evner og køber et brugt,
du er bestemt ikke den første og næppe heller sidste der laver det
stunt (jeg har f.eks solgt et par stykker af dem til dine
lidelsesfæller ).

>Og nogen som ved hvad et bundkar koster til min cykel?

Nyt er det temmelig dyrt ca. 1250,-, brugt typisk 3-600,- , når man
ellers kan finde et indenfor en rimelig tidshorisont (Honda delenr -
11210MV9670), det er det samme som til F2'eren, hvilket gør det lidt
nemmere, men stadig ikke det allernemmeste at source brugt.

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:
http://cbr600.dyndns.dk/


MKS - 74 (09-10-2009)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 09-10-09 19:13

On Fri, 09 Oct 2009 20:05:42 +0200, MKS - 74 <cbr600dk@gmail.com>
wrote:

>Nyt er det temmelig dyrt ca. 1250,-, brugt typisk 3-600,- , når man
>ellers kan finde et indenfor en rimelig tidshorisont (Honda delenr -
>11210MV9670), det er det samme som til F2'eren, hvilket gør det lidt
>nemmere, men stadig ikke det allernemmeste at source brugt.

Her er dog en mulighed -

<http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=230374335149&ru=http://shop.ebay.de:80/%3F_from%3DR40%26_trksid%3Dm38%26_nkw%3D230374335149%26_fvi%3D1&_rdc=1#ht_1944wt_991>

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:
http://cbr600.dyndns.dk/


Dak (09-10-2009)
Kommentar
Fra : Dak


Dato : 09-10-09 19:22


>
> Her er dog en mulighed -
>
> <http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=230374335149&ru=http://shop.ebay.de:80/%3F_from%3DR40%26_trksid%3Dm38%26_nkw%3D230374335149%26_fvi%3D1&_rdc=1#ht_1944wt_991>
>

Har aldrig handlet på ebay før da mit tyske ikke er helt så godt. Men
står der ikke de kun sender i tyskland eller står der de sender fra
tyskland?


--
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

MKS - 74 (09-10-2009)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 09-10-09 19:28

On Fri, 09 Oct 2009 20:22:21 +0200, Dak <dak_n@hotmail.com> wrote:


>Har aldrig handlet på ebay før da mit tyske ikke er helt så godt. Men
>står der ikke de kun sender i tyskland eller står der de sender fra
>tyskland?

Jow og han har da også skrevet specifikt at han kun sender til D, men
prøv alligevel at spørge pænt, du kan højst få et nej og må så søge
videre...

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:
http://cbr600.dyndns.dk/


Ukendt (09-10-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-10-09 22:19

>>Har aldrig handlet på ebay før da mit tyske ikke er helt så godt. Men
>>står der ikke de kun sender i tyskland eller står der de sender fra
>>tyskland?
>

jeg plejer bare at spørge hvad forsendelsespris til dk er, og jeg har endnu
ikke oplevet en der ikke har givet en pris, så den detalje skal du ikke lade
dig slå ud af. Sørg dog for at få prisen inden bud


Armand (10-10-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 10-10-09 00:09

MKS - 74 skrev:
> On Fri, 09 Oct 2009 20:22:21 +0200, Dak <dak_n@hotmail.com> wrote:
>
>
>> Har aldrig handlet på ebay før da mit tyske ikke er helt så godt. Men
>> står der ikke de kun sender i tyskland eller står der de sender fra
>> tyskland?
>
> Jow og han har da også skrevet specifikt at han kun sender til D, men
> prøv alligevel at spørge pænt, du kan højst få et nej og må så søge
> videre...
>
Ofte er det en ren forglemmelse at internettet rækker langt udover riget
grænser.
Jeg får generelt positive svar når jeg forespørger, men jeg pointerer
også diskret at "flere lande = flere bydere => højere slutpris".

Men indenfor den sidste tid har der været én der ophuggede en F2'er på
dk.marked.privat.motorcykel.stumpemarked - Prøv da lige hám!

--
Armand.

Ukendt (09-10-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-10-09 19:31

Jeg har fået svejst mange bundkar om på mine dragbikes , da de skal ændres
for at kunne bruges , men men men

Problemet med alubundkar er at de faktisk er så porsøse , og aluen er fyldt
op med olie , og derfor svære at få tæt , det er at svejse slibe af svejse
og
slibe af , intil der ikke er nogen urenheder , men så har bundkaret været
så varmt så mange gange at der er mange spændninger i at det revner et andet
sted

Så der er kun et at gøre , nyt brugt på , og det skal så kryds spændes af
flere gange , til det rigtige moment

PE





N/A (09-10-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 09-10-09 20:15



daniel (09-10-2009)
Kommentar
Fra : daniel


Dato : 09-10-09 13:08

On Oct 9, 9:31 pm, "PE" <x112kvik4u (a) dotcomprik. DK> wrote:
> Jeg har fået svejst mange bundkar om på mine dragbikes , da de skal ændres
> for at kunne bruges , men men men
>
> Problemet med alubundkar er at de faktisk er så porsøse , og aluen er fyldt
> op med olie , og derfor svære at få tæt , det er at svejse slibe af svejse
> og
>  slibe af , intil der ikke er nogen urenheder , men så har bundkaret været
> så varmt så mange gange at der er mange spændninger i at det revner et andet
> sted
>
> Så der er kun et at gøre , nyt brugt på , og det skal så kryds spændes af
> flere gange , til det rigtige moment
>
> PE

ok nu har du fået de gode råd og alt det der...så kommer vi til
røvhuls-kommentaren.
Skrue forkerte vej ?!?!?!
Der er nok max to skruer på din MC som skal skrues "forkerte" vej
(hjulene), hvordan ? hvordan ? hvordan ?
Jeg håber forklaring er du havde sat luft boret på max, i forkerte
retning...og ikke have et millisekund til at overveje hvorfor den sad
så fast...

Dak (09-10-2009)
Kommentar
Fra : Dak


Dato : 09-10-09 20:15


>> PE
>
> ok nu har du fået de gode råd og alt det der...så kommer vi til
> røvhuls-kommentaren.
> Skrue forkerte vej ?!?!?!
> Der er nok max to skruer på din MC som skal skrues "forkerte" vej
> (hjulene), hvordan ? hvordan ? hvordan ?
> Jeg håber forklaring er du havde sat luft boret på max, i forkerte
> retning...og ikke have et millisekund til at overveje hvorfor den sad
> så fast...

Luft hvad? sådan noget nymodens stads har jeg ikke. Har bare store
overarme og en momentnøgle. der gik kun et halvt sekund og så
sprøjtede olien ellers bare ud fra revnen. Kunne hellere ikke forstå det
da jeg plejer at kunne skrue den halvt ud før der kommer olie. Så da
olien løb ud og jeg ikke kunne skrue skruen af med hånden så måtte jeg
jo skynde mig at sætte momentnøglen på igen og skrue videre. og efter et
par minutter opdagede jeg så grunden til at olien lige pludselig kom for
tidligt.

Og ja der var olie over det hele.

--
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Grunnet (09-10-2009)
Kommentar
Fra : Grunnet


Dato : 09-10-09 21:18


"Dak" <dak_n@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:4acf8b9a$0$281$14726298@news.sunsite.dk...
>
>>> PE
>>
>> ok nu har du fået de gode råd og alt det der...så kommer vi til
>> røvhuls-kommentaren.
>> Skrue forkerte vej ?!?!?!
>> Der er nok max to skruer på din MC som skal skrues "forkerte" vej
>> (hjulene), hvordan ? hvordan ? hvordan ?
>> Jeg håber forklaring er du havde sat luft boret på max, i forkerte
>> retning...og ikke have et millisekund til at overveje hvorfor den sad
>> så fast...
>
> Luft hvad? sådan noget nymodens stads har jeg ikke. Har bare store
> overarme og en momentnøgle. der gik kun et halvt sekund og så
> sprøjtede olien ellers bare ud fra revnen. Kunne hellere ikke forstå det
> da jeg plejer at kunne skrue den halvt ud før der kommer olie. Så da olien
> løb ud og jeg ikke kunne skrue skruen af med hånden så måtte jeg jo skynde
> mig at sætte momentnøglen på igen og skrue videre. og efter et par
> minutter opdagede jeg så grunden til at olien lige pludselig kom for
> tidligt.



Momentnøgle - det er sådan en med skralde-funktion - så skal man huske
Armand's gode råd - indstil skraldenøglen til at skrue den rigtige vej
medens du har den oppe "i lyset", når den først vender på hovedet nede under
bundkarret kommer man meget let til at stille den til at skrue den forkerte
vej.
Jeg ved godt det er "set i bagklogskabens klare lys" og jeg håber da du
finder et brugt bundkar til en fornuftig pris.
Det der er sket for dig kunne såmænd være sket for mange (og det er det nok
også uden vi har hørt om det).
Forøvrigt er en momentnøgle ikke beregnet til at løsne bolte med, kun til at
spænde, og hvis den så let smadrer dit bundkar tyder det på at det er en af
de store nøgler, formentligt også alt for stor til at kunne spænde en
olieprop med rette moment.


--
Steen
GL 500 SilverWing '84



S.B. (09-10-2009)
Kommentar
Fra : S.B.


Dato : 09-10-09 22:05


"Grunnet" <neets@slet-disse-ord-besked.com> skrev i en meddelelse
news:4acf9a54$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Dak" <dak_n@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> news:4acf8b9a$0$281$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>>>> PE
>>>
>>> ok nu har du fået de gode råd og alt det der...så kommer vi til
>>> røvhuls-kommentaren.
>>> Skrue forkerte vej ?!?!?!
>>> Der er nok max to skruer på din MC som skal skrues "forkerte" vej
>>> (hjulene), hvordan ? hvordan ? hvordan ?
>>> Jeg håber forklaring er du havde sat luft boret på max, i forkerte
>>> retning...og ikke have et millisekund til at overveje hvorfor den sad
>>> så fast...
>>
>> Luft hvad? sådan noget nymodens stads har jeg ikke. Har bare store
>> overarme og en momentnøgle. der gik kun et halvt sekund og så
>> sprøjtede olien ellers bare ud fra revnen. Kunne hellere ikke forstå det
>> da jeg plejer at kunne skrue den halvt ud før der kommer olie. Så da
>> olien løb ud og jeg ikke kunne skrue skruen af med hånden så måtte jeg jo
>> skynde mig at sætte momentnøglen på igen og skrue videre. og efter et par
>> minutter opdagede jeg så grunden til at olien lige pludselig kom for
>> tidligt.
>
>
>
> Momentnøgle - det er sådan en med skralde-funktion - så skal man huske
> Armand's gode råd - indstil skraldenøglen til at skrue den rigtige vej
> medens du har den oppe "i lyset", når den først vender på hovedet nede
> under bundkarret kommer man meget let til at stille den til at skrue den
> forkerte vej.
> Jeg ved godt det er "set i bagklogskabens klare lys" og jeg håber da du
> finder et brugt bundkar til en fornuftig pris.
> Det der er sket for dig kunne såmænd være sket for mange (og det er det
> nok også uden vi har hørt om det).
> Forøvrigt er en momentnøgle ikke beregnet til at løsne bolte med, kun til
> at spænde, og hvis den så let smadrer dit bundkar tyder det på at det er
> en af de store nøgler, formentligt også alt for stor til at kunne spænde
> en olieprop med rette moment.
>
>
> --
> Steen
> GL 500 SilverWing '84


Fejlen er ret typisk da man jo skruer "omvendt retning" for at få den ud.
Normalt når man skruer en skrue i drejer man med uret, altså er at skrue
af - mod uret.
Her er problemet så bare at man skal skrue en bolt nedad, i stedet for
normalt opad, når den afmonteres, og tænker man ikke over det har vanen nemt
ved at bare dreje mod uret, ganske som man plejer.
Vel de færreste der ligger på gulvet under den og kigger op når man løsner
en bundprop

Søren



N/A (09-10-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 09-10-09 20:15



Hekto (11-10-2009)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 11-10-09 04:03

On 9 Okt., 23:04, "S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> wrote:
> "Grunnet" <ne...@slet-disse-ord-besked.com> skrev i en meddelelsenews:4acf9a54$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
>
>
>
> > "Dak" <da...@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> >news:4acf8b9a$0$281$14726298@news.sunsite.dk...
>
> >>>> PE
>
> >>> ok nu har du fået de gode råd og alt det der...så kommer vi til
> >>> røvhuls-kommentaren.
> >>> Skrue forkerte vej ?!?!?!
> >>> Der er nok max to skruer på din MC som skal skrues "forkerte" vej
> >>> (hjulene), hvordan ? hvordan ? hvordan ?
> >>> Jeg håber forklaring er du havde sat luft boret på max, i forkerte
> >>> retning...og ikke have et millisekund til at overveje hvorfor den sad
> >>> så fast...
>
> >> Luft hvad? sådan noget nymodens stads har jeg ikke. Har bare store
> >> overarme og en momentnøgle. der gik kun et halvt sekund og så
> >> sprøjtede olien ellers bare ud fra revnen. Kunne hellere ikke forstå det
> >> da jeg plejer at kunne skrue den halvt ud før der kommer olie. Så da
> >> olien løb ud og jeg ikke kunne skrue skruen af med hånden så måtte jeg jo
> >> skynde mig at sætte momentnøglen på igen og skrue videre. og efter et par
> >> minutter opdagede jeg så grunden til at olien lige pludselig kom for
> >> tidligt.
>
> > Momentnøgle - det er sådan en med skralde-funktion - så skal man huske
> > Armand's gode råd - indstil skraldenøglen til at skrue den rigtige vej
> > medens du har den oppe "i lyset", når den først vender på hovedet nede
> > under bundkarret kommer man meget let til at stille den til at skrue den
> > forkerte vej.
> > Jeg ved godt det er "set i bagklogskabens klare lys" og jeg håber da du
> > finder et brugt bundkar til en fornuftig pris.
> > Det der er sket for dig kunne såmænd være sket for mange (og det er det
> > nok også uden vi har hørt om det).
> > Forøvrigt er en momentnøgle ikke beregnet til at løsne bolte med, kun til
> > at spænde, og hvis den så let smadrer dit bundkar tyder det på at det er
> > en af de store nøgler, formentligt også alt for stor til at kunne spænde
> > en olieprop med rette moment.
>
> > --
> > Steen
> > GL 500 SilverWing '84
>
> Fejlen er ret typisk da man jo skruer "omvendt retning" for at få den ud.
> Normalt når man skruer en skrue i drejer man med uret, altså er at skrue
> af - mod uret.
> Her er problemet så bare at man skal skrue en bolt nedad, i stedet for
> normalt opad, når den afmonteres, og tænker man ikke over det har vanen nemt
> ved at bare dreje mod uret, ganske som man plejer.
> Vel de færreste der ligger på gulvet under den og kigger op når man løsner
> en bundprop
>
> Søren

Den udvidede version:

Hun ligger nede under MC'en med nøglen på aftapningsproppen. Han
sidder på sædet og kigger ned.

Er det denne vej jeg skal dreje? - spørger hun.
Hmmm ... Ja! - svarer han.

Problemet var også her at han så det fra den forkerte side, og damen
tog ordentligt ved. Heldigvis blev problemet løst ved at skære et
større gevind og sætte en bøsning i. Men - hans ansigtsudtryk
bagefter, vil jeg aldrig glemme!

--
/Hekto

Armand (10-10-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 10-10-09 00:02

Dak skrev:
> Og ja gæt hvad der skete?
>
> Total deja vu!
>
> Dog var der første gang med GS'eren en kammi med men nu gjorde jeg det
> helt alene. Kan også fortælle at bundkarret i en gs er stærkere end på
> en cbr. :-/
>
> Ja, hvis du ikke har gættet det endnu så skruede jeg den forkerte vej!
> Med det resultat at der kom en revne på flere cm ved bundproppen.
> :,-( Og mig som skulle bruge cyklen i morgen.
>
> Så spørgsmålet er om sådan en revne kan laves? Ved jo at den kan laves
> hvis jeg kværner den men med en revne?
>
> Og nogen som ved hvad et bundkar koster til min cykel?
>
For lige at gnide salt i såret:
Mit væsentligste GDS-råd omkring emnet er at man bruger en skraldenøgle
til at løsne bundskruen (og for den sags skyld alle geveind der sidder
"under-op") derved at dén kan indstilles og kontrolleres til "løsn"
foran én før man forvirres af "under-op"-retningen!

Husk dét 3. gang!

--
Armand.

Martin [6000] (10-10-2009)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 10-10-09 00:57


> nemt ved at bare dreje mod uret, ganske som man plejer. Vel de færreste
> der ligger på gulvet under den og kigger op når man løsner en bundprop
>

Hmm.. hvorfor ikke? det gør jeg altid på biler og kan se ikke se hvorfor
det skulle være anderledes på mc

Kender faktisk ikke nogen der _ikke_ gør det nu jeg tænker nærmere
efter

--
Martin

Arne Lorenzen (10-10-2009)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 10-10-09 08:42

Martin [6000] skrev den 10 okt 2009 i
news:4acfcdc6$0$291$14726298@news.sunsite.dk:

>
> Kender faktisk ikke nogen der _ikke_ gør det nu jeg tænker nærmere
> efter
>

Jeg gør ikke, jeg bruger liften

--
Mvcbfh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183

Thore Jensen Bergens~ (10-10-2009)
Kommentar
Fra : Thore Jensen Bergens~


Dato : 10-10-09 07:17

Dak skrev:
>
> Så spørgsmålet er om sådan en revne kan laves? Ved jo at den kan laves
> hvis jeg kværner den men med en revne?
Selvfølgelig kan den det.

Den kan som nogle anfører svejses, af en som kan svejse alu.

Men jeg ville personligt ikke tøve med at forsøge mig med kemisk metal,
da det "bare" er et bundkar og der ikke er meget tryk på den anden side.
Det burde nemt kunne holde.

>
> Og nogen som ved hvad et bundkar koster til min cykel?
>
Kig på ebay.de

Thore

Knud Dam (10-10-2009)
Kommentar
Fra : Knud Dam


Dato : 10-10-09 10:58


"Thore Jensen Bergenstoff" <crap@bergenstoff.dk> skrev i en meddelelse
news:4ad026da$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Men jeg ville personligt ikke tøve med at forsøge mig med kemisk metal, da
> det "bare" er et bundkar og der ikke er meget tryk på den anden side. Det
> burde nemt kunne holde.

Risikoen for, at det ikke holder er lille; men konsekvensen er meget, meget
stor.

Jeg ville finde et brugt bundkar.

; - )

KD, FZ1-S, 97 kkm




Martin [6000] (10-10-2009)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 10-10-09 10:28

> En bil kniber det med at sidde ved siden af og nå bundproppen, kan man
> sagtes ved en MC. og relativt svært at løfte en MC 80 cm op og ligge på
> gulvet og nå proppen, liften er lissom lidt i vejen

Jeg vil da stadig ligge mig ned og kigge op for at se hvad jeg laver.. så
kan det også være jeg undgår dumme-fejl som den Dak har lavet her... ;)

Med mindre det er fysisk umuligt for mig at se hvad jeg laver, så vil jeg
altid positionere mig så jeg kan se den skrue/bolt jeg arbejder med.

--
Martin

Jens Jacob Bager Jen~ (11-10-2009)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 11-10-09 10:38

> Og nogen som ved hvad et bundkar koster til min cykel?

Fjols Køb et brugt bundkar (Sig pænt tak for Michaels link) og en
bundkarspakning og følg for fremtiden Armands råd mht. skralden. Det
trick underviser jeg altid ny-skruere i nede i PMC. Når du bruger en
momentnøgle til at løsne med så er armen så lang at du ingen fornemmelse
har af hvor hårdt du har fat det lille 12mm hovede på bundproppen. Når
du nu samler igen en gang, så husk at sæt en god magent på skruen.
F.eks. http://www.elextra.dk/main.aspx?page=article&artno=H24724 Model
"D" i 10X 4mm. Så stærk man ikke fatter det!

--
Jens Jacob Bager Jensen
Suzuki SV 1000 N '05, Suzuki DR 650 Dakar '90
Polyteknisk MC og Ténéré.dk



"J.C.Kløve" (11-10-2009)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 11-10-09 16:42

Jens Jacob Bager Jensen skrev://zip//

> Når du bruger en
> momentnøgle til at løsne med så er armen så lang at du ingen fornemmelse
> har af hvor hårdt du har fat det lille 12mm hovede på bundproppen. //zip//
>

Man bruger da sgu'ette sin momentnøgle til at skilde noget ad med !

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC
http://dunant65.blogspot.com/

Dak (11-10-2009)
Kommentar
Fra : Dak


Dato : 11-10-09 17:55

Jens Jacob Bager Jensen skrev:
>> Og nogen som ved hvad et bundkar koster til min cykel?
>
> Fjols Køb et brugt bundkar (Sig pænt tak for Michaels link) og en
> bundkarspakning og følg for fremtiden Armands råd mht. skralden. Det
> trick underviser jeg altid ny-skruere i nede i PMC. Når du bruger en
> momentnøgle til at løsne med så er armen så lang at du ingen fornemmelse
> har af hvor hårdt du har fat det lille 12mm hovede på bundproppen. Når
> du nu samler igen en gang, så husk at sæt en god magent på skruen.
> F.eks. http://www.elextra.dk/main.aspx?page=article&artno=H24724 Model
> "D" i 10X 4mm. Så stærk man ikke fatter det!
>


æhh... hvad skal magneten gøre godt for i mit skrue fortagende? Og
tak michael.


--
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Jens Jacob Bager Jen~ (12-10-2009)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 12-10-09 07:25

>> husk at sæt en god magent på skruen.
>> http://www.elextra.dk/main.aspx?page=article&artno=H24724 Model "D" i
>> 10X 4mm.
>
> æhh... hvad skal magneten gøre godt for i mit skrue fortagende? Og
> tak michael.


Den trækker bare små metal fnuller ud af olien, så du sparer din
oliepumpe for unødvendigt slid. På en CBR er der aldrig mere end en
smule metal slam. På min DR 600 sad der noget der lignede et helt
juletræ og en fer!

--
Jens Jacob Bager Jensen
Suzuki SV 1000 N '05, Suzuki DR 650 Dakar '90
Polyteknisk MC og Ténéré.dk



Simon (11-10-2009)
Kommentar
Fra : Simon


Dato : 11-10-09 17:42

> Med det resultat at der kom en revne på flere cm ved bundproppen.
> Så spørgsmålet er om sådan en revne kan laves?

Flere mener at udskiftning er bedst, men her er dog link til nogen som
laver alu-rep:
http://www.absvejs.dk/sider/index.asp?TKID=46&HKID=13

--
Simon, Århus
Kawa ER-6n '07

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste