/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
triumph T120R
Fra : Carsten Finn Rasmuss~


Dato : 07-10-09 09:36

Hej NG

Er her nogen Triumph nørder?

Har købt en Bonneville fra 1965 i Sverige. Cyklen har "matching numbers",
men der er tilsyneladende et ciffer for meget i stelnummeret.

Cykler fra 1963 til 1969 bør have et nummer mellem DU101 og DU90282, altså
max 5 cifre.

Min hedder T120R DU248080 !!!

Nogen der kan hjælpe?

Jeg har papirer på at cyklen havde samme nummer i Michigan USA i 1984.


--
Carsten (3600)
HELD... er noget der indtræffer når grundig forberedelse mødes med en
gunstig lejlighed...



 
 
Hekto (07-10-2009)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 07-10-09 03:27

On 7 Okt., 10:35, "Carsten Finn Rasmussen" <c...@c.invalid> wrote:
> Hej NG
>
> Er her nogen Triumph nørder?
>
> Har købt en Bonneville fra 1965 i Sverige. Cyklen har "matching numbers",
> men der er tilsyneladende et ciffer for meget i stelnummeret.
>
> Cykler fra 1963 til 1969 bør have et nummer mellem DU101 og DU90282, altså
> max 5 cifre.
>
> Min hedder T120R DU248080 !!!
>
> Nogen der kan hjælpe?
>
> Jeg har papirer på at cyklen havde samme nummer i Michigan USA i 1984.
>
> --
> Carsten (3600)
> HELD... er noget der indtræffer når grundig forberedelse mødes med en
> gunstig lejlighed...

Jeg aner ikke om det er årsagen; men på et tidspunkt var europæiske
VIN-numre ikke lovlige i USA. Ducati måtte f.eks. svejse en lap over
det oprindelige stelnummer og hugge et USA-nummer i denne lap.
Det passer meget godt med at det var i midtfirserne.

--
/Hekto

Carsten Finn Rasmuss~ (07-10-2009)
Kommentar
Fra : Carsten Finn Rasmuss~


Dato : 07-10-09 11:01

Hekto wrote:
> On 7 Okt., 10:35, "Carsten Finn Rasmussen" <c...@c.invalid> wrote:
>
> Jeg aner ikke om det er årsagen; men på et tidspunkt var europæiske
> VIN-numre ikke lovlige i USA. Ducati måtte f.eks. svejse en lap over
> det oprindelige stelnummer og hugge et USA-nummer i denne lap.
> Det passer meget godt med at det var i midtfirserne.

Et bud, men det tror jeg ikke.

Cyklen er produceret til det amerikanske marked (T120R) i 1965. Tror
desværre at nogen har fiflet med serienumrene i staterne før 1984

Eneste redning ser ud til at være, at det sidste tal ikke er et tal men et
bogstav.... og indikerer en eller anden specialmodel. jeg tror sgu ikke
meget på det


--
Carsten (3600)
HELD... er noget der indtræffer når grundig forberedelse mødes med en
gunstig lejlighed...



Hekto (07-10-2009)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 07-10-09 04:59

On 7 Okt., 12:01, "Carsten Finn Rasmussen" <c...@c.invalid> wrote:
> Hekto wrote:
> > On 7 Okt., 10:35, "Carsten Finn Rasmussen" <c...@c.invalid> wrote:
>
> > Jeg aner ikke om det er årsagen; men på et tidspunkt var europæiske
> > VIN-numre ikke lovlige i USA. Ducati måtte f.eks. svejse en lap over
> > det oprindelige stelnummer og hugge et USA-nummer i denne lap.
> > Det passer meget godt med at det var i midtfirserne.
>
> Et bud, men det tror jeg ikke.
>
> Cyklen er produceret til det amerikanske marked (T120R) i 1965.  Tror
> desværre at nogen har fiflet med serienumrene i staterne før 1984
>
> Eneste redning ser ud til at være, at det sidste tal ikke er et tal men et
> bogstav.... og indikerer en eller anden specialmodel.  jeg tror sgu ikke
> meget på det
>
> --
> Carsten (3600)
> HELD... er noget der indtræffer når grundig forberedelse mødes med en
> gunstig lejlighed...

Har du problemer med nummeret . eller er det bare fordi du er
bysgerrig m.h.t. produktionsår m.v.?

Carsten Finn Rasmuss~ (07-10-2009)
Kommentar
Fra : Carsten Finn Rasmuss~


Dato : 07-10-09 12:12

Hekto wrote:
>
> Har du problemer med nummeret . eller er det bare fordi du er
> bysgerrig m.h.t. produktionsår m.v.?

Problemer og problemer.....
jeg tror ikke det vil have betydning for registrering af cyklen. Alle
officielle papirer ser ud til at være i orden....

men det har stor betydning for prisen.... Både min købspris og evt. senere
salgspris.
det vil også have indflydelse op restaureringen. Ingen grund til at bringe
et 'falsum' så tæt på original som muligt


--
Carsten (3600)
HELD... er noget der indtræffer når grundig forberedelse mødes med en
gunstig lejlighed...



flopper (07-10-2009)
Kommentar
Fra : flopper


Dato : 07-10-09 13:13


"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> skrev i meddelelsen
news:4acc52eb$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej NG
>
> Er her nogen Triumph nørder?
>
> Har købt en Bonneville fra 1965 i Sverige. Cyklen har "matching numbers",
> men der er tilsyneladende et ciffer for meget i stelnummeret.
>
> Cykler fra 1963 til 1969 bør have et nummer mellem DU101 og DU90282, altså
> max 5 cifre.
>
> Min hedder T120R DU248080 !!!
>
> Nogen der kan hjælpe?
>
> Jeg har papirer på at cyklen havde samme nummer i Michigan USA i 1984.
>
Hejsa

Kunne det tænkes at sidste ciffer er et kontrolciffer, som i vores cpr nr,
og de første 5 er serienr.?
Ikke fordi jeg ved noget som helst om triumphs nr politik, men en tanke jeg
fik

--

Flopper


Futte & Co. (07-10-2009)
Kommentar
Fra : Futte & Co.


Dato : 07-10-09 16:07

Carsten Finn Rasmussen skrev:
> Hej NG
>
> Er her nogen Triumph nørder?
>
> Har købt en Bonneville fra 1965 i Sverige. Cyklen har "matching numbers",
> men der er tilsyneladende et ciffer for meget i stelnummeret.
>
> Cykler fra 1963 til 1969 bør have et nummer mellem DU101 og DU90282, altså
> max 5 cifre.
>
> Min hedder T120R DU248080 !!!
>
> Nogen der kan hjælpe?
>
> Jeg har papirer på at cyklen havde samme nummer i Michigan USA i 1984.
>
>

prøv http://www.triumphmotorcycles.dk kik på "til og om modellen"
eller prøv at ringe til dem, de er rigtig flinke folk når det gælder Triumph

--

Jørgen, Brøndby
http://dfmc.dk/?id=70
Victoria KR26N Aero, 1954
Triumph T120R Bonneville, 1969

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste