/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Unlock af Huawei E960?
Fra : Claus E Beyer


Dato : 04-09-09 15:44

I dag har jeg haft mit Huawei E960 modem i 6 måneder og fik låsekoden fra
"3" i dag. Jeg downloadede programmet "CardLock_UnLock.exe" og kørte det,
indtastede derefter den 8-cifrede kode som jeg havde fået af "3". Der kom en
tekstboks frem med "Unlock succeed", og så troede jeg alt var godt.

Jeg prøvede derefter at indsætte et CBB sim-kort og et Unotel sim-kort i
routeren og forsøgte at komme på nettet. Inden da ændrede jeg lige APN inde
i routeren fra "bredband.tre.dk" til "internet", som jo er gældende for både
CBB og Unotel.

Det lykkedes mig dog ikke at komme på nettet med E960, hverken med
routerdelen eller modemdelen. Det virkede som om den stadig er låst til "3",
da den fungerer fint når jeg sætter 3-sim-kortet i den igen.

Hvis jeg kører "CardLock_UnLock.exe" atter en gang, får jeg blot meldingen
at "Datacard is already unlocked".

Håber at nogen kan hjælpe med til at jeg kan få E960 til at køre med alle
sim-kort.

(sendt til både news:dk.teknik.telefoni.mobil og
news:dk.teknik.telefoni.mobil.unlock)

Claus



 
 
Claus E Beyer (04-09-2009)
Kommentar
Fra : Claus E Beyer


Dato : 04-09-09 16:17

"Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4aa127ed$0$279$14726298@news.sunsite.dk
> I dag har jeg haft mit Huawei E960 modem i 6 måneder og fik låsekoden
> fra "3" i dag. Jeg downloadede programmet "CardLock_UnLock.exe" og
> kørte det, indtastede derefter den 8-cifrede kode som jeg havde fået
> af "3". Der kom en tekstboks frem med "Unlock succeed", og så troede
> jeg alt var godt.

Se mere her: http://claus.beyer.adr.dk/HuaweiCEB.pdf

-cb


GiWeo (04-09-2009)
Kommentar
Fra : GiWeo


Dato : 04-09-09 16:59




Har du slået pin-kode anmodningen fra ?



Claus E Beyer (04-09-2009)
Kommentar
Fra : Claus E Beyer


Dato : 04-09-09 17:12

"GiWeo" <no@mail.here> skrev i en meddelelse
news:49e2a5dr9n6907tbavdma6pgerinpeqirr@4ax.com

> Har du slået pin-kode anmodningen fra ?

Ja.


Claus E Beyer (05-09-2009)
Kommentar
Fra : Claus E Beyer


Dato : 05-09-09 05:39

"Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4aa13c6f$0$280$14726298@news.sunsite.dk
> "GiWeo" <no@mail.here> skrev i en meddelelse
> news:49e2a5dr9n6907tbavdma6pgerinpeqirr@4ax.com
>
>> Har du slået pin-kode anmodningen fra ?
>
> Ja.

Har nu fået den til at virke med Unotel, Telia samt nogle udenlandske kort,
men den nægter fortsat hårdnakket at fungere med CBB.

Claus


Ejvind Kruse (05-09-2009)
Kommentar
Fra : Ejvind Kruse


Dato : 05-09-09 07:06


"Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> skrev

> Jeg prøvede derefter at indsætte et CBB sim-kort og et Unotel sim-kort i
> routeren og forsøgte at komme på nettet. Inden da ændrede jeg lige APN inde
> i routeren fra "bredband.tre.dk" til "internet", som jo er gældende for både
> CBB og Unotel.
>
> Det lykkedes mig dog ikke at komme på nettet med E960, hverken med
> routerdelen eller modemdelen. Det virkede som om den stadig er låst til "3",
> da den fungerer fint når jeg sætter 3-sim-kortet i den igen.

Har haft samme problem, både med et Sony Ericsson W21 og med et Huawei E169,
i begge tilfælde løste en firmwareopdatering problemet.

--
Ejvind


Kim (06-09-2009)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 06-09-09 01:32

Jeg har prøver med en 3 USB at opdatere (udskifte) hele softwaren der ligger
på 3 USB modemet med en opdatering fra Telomre.
Men den vil have den 8 ciftet factory kode som er ens på alle modemer, Jeg
kender den bare ikke.
Så kunne ikke Debrande mit 3 modem til eks Telmore

For jeg har nu forgæves forsøgt at få forbindelse på nettet med et 3 sim
kort købt sammen med modemet.
Jeg mener og forventer som bare at man sætter kortet i en hvilken som helst
pc. Så installere den selv softwaren og man er på.
Men men men
Jeg har nu 2 gange været nede i 3 butikken med 3 forskelllige bærbare da den
ikke kan skabe forbindelse.
En fra 3 gik ind på de forskellige pcér og lavede en masse i
enhedshåndtering samt opdaterede modemet til den nyeste software.
Enter en del ringen rundt og ændringer i hvilken server modemet skulle
finde/bruge lykkes det.
Men efter jeg så kom hjem og comp naturligvis genstartede fandt
enhedshåndteringen nyt hardware. og så virkede det ikke igen
Det er tilfældet på alle 3 pcér af forskellige mærker . Både med XP Pro og
Vista.
Tilbage til 3 butikken igen og de fik det til at virke som første gang.
Og når pc.en har været slukket duer det ikke mere
Den eneste måde jeg kan komme på detet på. Er afstallere 3 connect. Fjerne
div usb enheder i enhedshåndteringen og lade den søge med modemmet i.
Så kan jeg hvis jeg er heldig komme på.
Synes bare ikke det er tilfredsstillende at skulle bøvle en time før jeg
kommer på nettet.
Jeg havde en ide om jeg skulle bruge det til at have med rundt og hjælpe
venner med pc problemer og jeg via den altid nemt kunne komme på netttet.
Har prøvet at låne et modem fra en der her et Telmore modem og en fra
Telenor. Det cykler bare igennem uden problemer.
3 butikken kan ikke hjælpe mig ud over det de har prøvet, Og beder mig ringe
til kundeservice.
De siger bare jeg skal opdatere softwaren som jo er gjort mange nu. Og jeg
skal på den pc jeg bruger gøre en masse avancerede ændringer bl,a i
enhedshåndteringen. Men hvorfor skal jeg spilde tid og have sådan et bøvl
hvergang ?
Har forgæves forsøgt et lede efter en email adresse til 3. For vil så have
byttet modemet til et andet eller have en anden løsning.
Kundeservice siger bare.. Efter 1 times support hvor jeg betaler hvergang.
Så nu virker det.. Og vi kan jo ikke bytte noget der virrker.
Ja. Til næste gang siger jeg eller til jeg skal bruge den på en anden pc ,
siger jeg til dem.
De svare bare at de kan se jeg er på med modemet nu og så farvel og tak..
( det er ca en måned gammel, og desværre har jeg forlagt min kvittering )

Hvad gør jeg
Har nogen deres email ?
Har nogen den 8 ciftet kode
Har nogen et Huawie E960 fra et andet selskab end 3. Så vil jeg hente deres
software og tegne abb hos dem hvis det lykkes mig at debrande til deres
software.

Mvh Kim

"Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:4aa127ed$0$279$14726298@news.sunsite.dk...
>I dag har jeg haft mit Huawei E960 modem i 6 måneder og fik låsekoden fra
> "3" i dag. Jeg downloadede programmet "CardLock_UnLock.exe" og kørte det,
> indtastede derefter den 8-cifrede kode som jeg havde fået af "3". Der kom
> en
> tekstboks frem med "Unlock succeed", og så troede jeg alt var godt.
>
> Jeg prøvede derefter at indsætte et CBB sim-kort og et Unotel sim-kort i
> routeren og forsøgte at komme på nettet. Inden da ændrede jeg lige APN
> inde
> i routeren fra "bredband.tre.dk" til "internet", som jo er gældende for
> både
> CBB og Unotel.
>
> Det lykkedes mig dog ikke at komme på nettet med E960, hverken med
> routerdelen eller modemdelen. Det virkede som om den stadig er låst til
> "3",
> da den fungerer fint når jeg sætter 3-sim-kortet i den igen.
>
> Hvis jeg kører "CardLock_UnLock.exe" atter en gang, får jeg blot meldingen
> at "Datacard is already unlocked".
>
> Håber at nogen kan hjælpe med til at jeg kan få E960 til at køre med alle
> sim-kort.
>
> (sendt til både news:dk.teknik.telefoni.mobil og
> news:dk.teknik.telefoni.mobil.unlock)
>
> Claus
>
>


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste