/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Opsigelse af 3-mobil saboteres?
Fra : Benny Bomstærk


Dato : 29-09-09 15:45

Hej
Vi kan ikke komme i forbindelse med 3 på det særlige telefonnummer som man
i kontrakten SKAL ringe på for at opsige abonnementet. Vi har også sendt en
email men den besvares ikke. Pengene trækker de bare over PBS.

De har heller ingen fysisk butik eller kontoradresse hvor man kan aflevere
en skriftlig opsigelse med kvittering på kopi. 3-butikkerne vil ikke
modtage opsigelser.

Hvordan opsiger vi abonnementet på en måde så det holder i retten, når 3
efterfølgende truer med inkasso. Kan vi bare afvise PBS betalingen og sende
hovedkontoret et brev med at opsigelse har været forsøgt mange gange og at
abonnementet hermed stopper straks?

 
 
Claus E Beyer (29-09-2009)
Kommentar
Fra : Claus E Beyer


Dato : 29-09-09 15:50

"Benny Bomstærk" <@.invalid> skrev i en meddelelse
news:h9t6hl$8cm$1@news.eternal-september.org
> Hej
> Vi kan ikke komme i forbindelse med 3 på det særlige telefonnummer
> som man i kontrakten SKAL ringe på for at opsige abonnementet. Vi har
> også sendt en email men den besvares ikke. Pengene trækker de bare
> over PBS.

> De har heller ingen fysisk butik eller kontoradresse hvor man kan
> aflevere en skriftlig opsigelse med kvittering på kopi. 3-butikkerne
> vil ikke modtage opsigelser.

> Hvordan opsiger vi abonnementet på en måde så det holder i retten,
> når 3 efterfølgende truer med inkasso. Kan vi bare afvise PBS
> betalingen og sende hovedkontoret et brev med at opsigelse har været
> forsøgt mange gange og at abonnementet hermed stopper straks?

Jeg plejer at faxe til dem på 70 313 131.

Claus


JYH (29-09-2009)
Kommentar
Fra : JYH


Dato : 29-09-09 16:42

Benny Bomstærk wrote:
> Hej
> Vi kan ikke komme i forbindelse med 3 på det særlige telefonnummer
> som man i kontrakten SKAL ringe på for at opsige abonnementet. Vi har
> også sendt en email men den besvares ikke. Pengene trækker de bare
> over PBS.
>
> De har heller ingen fysisk butik eller kontoradresse hvor man kan
> aflevere en skriftlig opsigelse med kvittering på kopi. 3-butikkerne
> vil ikke modtage opsigelser.
>
> Hvordan opsiger vi abonnementet på en måde så det holder i retten,
> når 3 efterfølgende truer med inkasso. Kan vi bare afvise PBS
> betalingen og sende hovedkontoret et brev med at opsigelse har været
> forsøgt mange gange og at abonnementet hermed stopper straks?

Hvis det er dem her:
http://privat.3.dk/Kundeservice/Kontakt-os/

Så ville jeg sende et anbefalet brev med opsigelsen,
samt en klage over, at I ikke kan komme i kontakt
med dem på det særlige telefonnummer.







Jean (29-09-2009)
Kommentar
Fra : Jean


Dato : 29-09-09 18:02

"Benny Bomstærk" skrev:
> Hvordan opsiger vi abonnementet på en måde så det holder i retten, når 3
> efterfølgende truer med inkasso. Kan vi bare afvise PBS betalingen og
> sende
> hovedkontoret et brev med at opsigelse har været forsøgt mange gange og at
> abonnementet hermed stopper straks?

Langt det nemmeste er at portere nummeret væk. Fx til TDC Click
www.tdc.dk/click

Så sørger de for en portering, og det tager så godt 1 md., da du har en
måneds opsigelse.
Det koster dig pt. kun 25 kr., og så skal du ikke bruge mere tid på det.

Mvh jean.


Claus E Beyer (29-09-2009)
Kommentar
Fra : Claus E Beyer


Dato : 29-09-09 18:08

"Jean" <ask@me> skrev i en meddelelse
news:4ac22fa9$0$36572$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
> "Benny Bomstærk" skrev:
>> Hvordan opsiger vi abonnementet på en måde så det holder i retten,
>> når 3 efterfølgende truer med inkasso. Kan vi bare afvise PBS
>> betalingen og sende
>> hovedkontoret et brev med at opsigelse har været forsøgt mange gange
>> og at abonnementet hermed stopper straks?

> Langt det nemmeste er at portere nummeret væk. Fx til TDC Click
> www.tdc.dk/click

> Så sørger de for en portering, og det tager så godt 1 md., da du har
> en måneds opsigelse.
> Det koster dig pt. kun 25 kr., og så skal du ikke bruge mere tid på
> det.

Og så har du endda 200 kr. at snakke for på din TDC Click.

Claus


Jean (29-09-2009)
Kommentar
Fra : Jean


Dato : 29-09-09 22:27

Claus skrev:
> Og så har du endda 200 kr. at snakke for på din TDC Click.

Præcis! Og man er fri for at bruge mere af sin fritid på det.
Jeg opsiger kun abonnementer hos onlineselskaber, da det kan gøres online...
:)

Mvh Jean.


SnipSnapSnude (30-09-2009)
Kommentar
Fra : SnipSnapSnude


Dato : 30-09-09 10:22

On Tue, 29 Sep 2009 22:26:46 +0100, Jean wrote:

> Præcis! Og man er fri for at bruge mere af sin fritid på det.
> Jeg opsiger kun abonnementer hos onlineselskaber, da det kan gøres online...
> :)

Ja jeg vil også kun benytte selskaber med fuld net-selvbetjening fremover.
Men TDC tager jo faktureringsbebyrer og vil endda ikke betale mig et gebyr
for at jeg bruger tid på at betale dem. Jeg kan ikke se forskellen på at
opkræve et fakturagebyr fra sælgers side, og så et udlignende
betalingsbegyr fra købers side.

Jean (30-09-2009)
Kommentar
Fra : Jean


Dato : 30-09-09 19:00

"SnipSnapSnude" skrev:
> Ja jeg vil også kun benytte selskaber med fuld net-selvbetjening fremover.
> Men TDC tager jo faktureringsbebyrer og vil endda ikke betale mig et gebyr
> for at jeg bruger tid på at betale dem. Jeg kan ikke se forskellen på at
> opkræve et fakturagebyr fra sælgers side, og så et udlignende
> betalingsbegyr fra købers side.

Jeg er slet ikke med.

TDC Click tager 2 kr. optankning, og det er den udgift TDC har til PBS for
at kunden benytter sit dankort/visadankort.
"Almindelige" TDC-abonnementer er gratis at betale via PBS. Betaler man via
girokort, som er væsentligt dyrere for selskaberne, så tager TDC 39 kr...
hvilket er helt fair, da der ingen argumenter er tilbage for ikke at benytte
PBS.

"Jeg gider ikke de bare kan opkræve det de vil"... Fejl! Du kan altid
afvise en betaling, samt fortryde en betaling, selv efter pengene er hævet.
"Jeg får ikke oversigt over mit forbrug" - jow det gør du!

Mvh Jean.


SnipSnapSnude (02-10-2009)
Kommentar
Fra : SnipSnapSnude


Dato : 02-10-09 14:13

On Wed, 30 Sep 2009 19:00:21 +0100, Jean wrote:

> Jeg er slet ikke med.

Jeg har defineret mine egne handelsbetingelser, og der står at jeg tager
gebyr for at betale fakturaer via pbs og netbank. Yderligere tager et gebyr
for håndtering og indskanning af gammeldags papir som jeg finder
belastende. Gebyret dækker alene mine omkostninger til køb og drift af
personale til at hente konvolutter samt driften af skanneren.

Da jeg havde TDC tog de gebyr for at modtage mine penge via netbank, så
derfor skrottede jeg TDC. De skylder mig iøvrigt stadig for de gebyrer som
jeg pålagde dem, bl.a. ekspeditionsgebyr kr.250 i forbindelse med opsigelse
af abb.

SnipSnapSnude (02-10-2009)
Kommentar
Fra : SnipSnapSnude


Dato : 02-10-09 14:36

On Wed, 30 Sep 2009 19:00:21 +0100, Jean wrote:

> "Jeg gider ikke de bare kan opkræve det de vil"... Fejl!

TDC har altid været rådne og vil altid forblive det. Det abb du snakker om
er lusket, fordi TDC kan smide gebyrer på, selvom der ikke er penge på
kontoen, f.eks gebyrer for spærring/genåbning, Administratioinsgebyr ved
afslutning af kundens konto, rykker mv.
Derudover kræver de registrering og logning på CPR nummer, samt sender en
masse oplysninger ud på nettets søgeportaler som krak, Eniro mv.

Et reelt teleselskab ville bare lave fuld selvbetjening via nettet og så
blokere for serviceydelser når der ikke er penge på kontoen.
Så fuck TDC og alt hvad de finder på fremover.

Henrik Stidsen (02-10-2009)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 02-10-09 15:19

SnipSnapSnude <SnipSnapSnude@SnipSnapSnude.invalid> wrote in
news:ha4vjj$do2$1@news.eternal-september.org:

> samt sender en
> masse oplysninger ud på nettets søgeportaler som krak, Eniro mv.

Det er et lovkrav at de gør det hvis du ønsker det. Hvis du ikke ønsker det
må de ikke. Med andre ord, hvis de gør det er det fordi du har bedt dem
gøre det.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste