|
| Slukke kabelmodem - må man det? Fra : cje |
Dato : 26-09-09 10:04 |
|
hej!
Kan nogen be- eller afkræfte den påstand, jeg netop har hørt fra Stofa-
support om, at man skal lade være med at slukke sit modem når det ikke
er i brug, da det så skal "ringe op" til netværket hver gang og det
kan et modem i længden ikke holde til?! Det skulle bla. medføre en
ustabil forbindelse...
Jeg slukker for al hardware, som ikke bruges - også mit modem. Jeg har
haft det i snart 4 år, og det virker endnu selvom det stort set er
blevet tændt mindst en gang hver dag.
Har det noget på sig?
Mvh
Claus
| |
Per (26-09-2009)
| Kommentar Fra : Per |
Dato : 26-09-09 18:01 |
|
cje wrote:
> hej!
>
> Kan nogen be- eller afkræfte den påstand, jeg netop har hørt fra
> Stofa- support om, at man skal lade være med at slukke sit modem når
> det ikke er i brug, da det så skal "ringe op" til netværket hver gang
> og det kan et modem i længden ikke holde til?! Det skulle bla.
> medføre en ustabil forbindelse...
>
> Jeg slukker for al hardware, som ikke bruges - også mit modem. Jeg har
> haft det i snart 4 år, og det virker endnu selvom det stort set er
> blevet tændt mindst en gang hver dag.
>
> Har det noget på sig?
>
>
Ja den skal "ringe op" til netværket hver gang den har været slukket - det
tager så 30 sek - 1 min at få en IP adr. tildelt.
Nej din forbindelse bliver ikke det mindste ustabil af dette. Nogen gange
kan det endda være en fordel at genstarte sit modem/router for at få en
bedre forbindelse !!!
Nej det betyder INTET for dit udstyr - alt mit bliver også slukket. Der er
endda god økonomi og miljø i at slukke alt hvad man ikke bruger.
Det lyder som en pjat-udddannet ung-arbejder fra Stofa du har haft fat i.
mvh. Per
| |
Robert Piil (26-09-2009)
| Kommentar Fra : Robert Piil |
Dato : 26-09-09 20:52 |
|
Per skrev:
> Det lyder som en pjat-udddannet ung-arbejder fra Stofa du har haft fat i.
Mon ikke det er noget med at de sender opdateringer ud til
Zaptor-boksene om natten ind imellem.
--
Robert Piil
http://piil.org/
| |
skibber (27-09-2009)
| Kommentar Fra : skibber |
Dato : 27-09-09 11:27 |
|
On 26-09-2009 21:51:50, Robert Piil wrote:
> Per skrev:
>
>> Det lyder som en pjat-udddannet ung-arbejder fra Stofa du har haft fat i.
>
> Mon ikke det er noget med at de sender opdateringer ud til
> Zaptor-boksene om natten ind imellem.
>
Måske men kan de ikke få forbindelse
ligger den opdatering sikkert på hold
til du er på igen.
/fb
| |
Bjarke Hansen (01-10-2009)
| Kommentar Fra : Bjarke Hansen |
Dato : 01-10-09 11:14 |
|
On 26 Sep., 19:01, "Per" <mes...@hotmail.com> wrote:
> Det lyder som en pjat-udddannet ung-arbejder fra Stofa du har haft fat i.
tjaa det skal du vist ikke være så sikker på.... Hvis du kigger på en
støjmålling af kabel-tv nettet så støjer modemmerne ret meget når de
starter op.. Men det er nok ikke det store der kan gøres for det...
| |
cje (04-10-2009)
| Kommentar Fra : cje |
Dato : 04-10-09 23:48 |
|
>
> Det lyder som en pjat-udddannet ung-arbejder fra Stofa du har haft fat i.
>
> mvh. Per
Det lyder desværre rigtigt. Den egentlige grund til at jeg kontaktede
support var, at jeg kun får under 1/3 i download-hastighed i forhold
til hvad forbindelsen burde levere.
I går ringede jeg igen og fik fat på en anden medarbejder, som seriøst
gik ind i problemstillingen, og efterfølgende fandt ud af, at mit
modem har en fejl, som forhindrer fuld hastighed. Ombytning på vej!
/cje
| |
|
|