On 24 Sep., 15:16, "Jon&Ann-Rikka" <s...@sapm.dk> wrote:
> ">>>xxxxxxxxxxxxxxx
>
>
>
> >> Nææhh.. Der er jo brodne kar i alle grupper, men jeg har endnu ikke set
> >> beviser for at fart gør objekter usynlige.
>
> >> --
> >> MVH
> >> Ann-Rikka & Jon Søgaard
> >>
www.home1.stofanet.dk/tikasminde/
> >> Fan af Günther Bremzklotz, die lahngsamste rennfahrer der welt
> >> Suzuki GS500E 98'
>
> > Nææhh, for at bruge dine egne ord, men det er da ikke mange måneder siden,
> > vi så en wideo her på siden om en mc, der kørte direkte ind i siden på en
> > bil. Når vi følger trafik kameraet så er vejen fri og ved en fart på de 50
> > til 60 km i timen (som formodentlig var hastighedsbegrænsningen på
> > stedet) var det ikke noget problem at se, hvad der kørte på vejen. (en
> > blød kurve)
> > Denne her gut kørte måske det 3 dobbelt og så skulle det gå galt, hvad det
> > så også gjorde.
> > Desværre har jeg ikke link til wideo mere.
> > Jeg vil ikke tage nogen i forsvar, men en mand på 75år har nok ikke helt
> > den reaktion og synsevne som en 18 årig.
> > Vi ved jo ikke hvem der holder i bilen ved sidevejen.
>
> > vh
> > Poul
> > Honda shadow VF1100
> > Nissan X-Trail
>
> xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
>
> Enig. men ( og dette er min egen mening, og man behøves ikke være enig) det
> virker som om at når en skal vurdere om det er forsvarligt at køre ud,
> vurderes der ofte " jeg er i tvivl om jeg kan nå det, men det går sq nok
> lige " hvor man efter min mening burde tænke: Jeg er i tvivl, jeg bliver
> lige holdende lidt længere.
> Når man når en hvis alder, og ved at synet måske ikke er hvad det har været,
> burde man netop være langt mere opmærksom, eller slet ikke sætte sig bag
> rattet. Sidstnævnte mulighed er nok den sværeste beslutning at tage for
> mange, da det jo er at fratage sig selv en frihed.
>
> Når dette er sagt, så er der selvfølgelig dem der vælger at frasorterer sig
> selv livet, ved at bryde loven så meget, selvom ulykker ved lavere hastighed
> også kan koste liv, afhængig af hvor (u)heldig man er.
>
> --
> MVH
> Ann-Rikka & Jon Søgaard
www.home1.stofanet.dk/tikasminde/
> Fan af Günther Bremzklotz, die lahngsamste rennfahrer der welt
> Suzuki GS500E 98'
En vurdering af ulykken giver følgende data
MC fører 50 år
MC passager 54 år - ægtefælle til fører
MC ligner på billederne ældre japansk chopper
Fører bil 75 år
Fører af bil på ferie = ubekendt med forholdene
Jeg vil godt gætte på at der næppe er blevet kørt specielt stærkt og
ulykken alt andet lige alt overvejende skyldes uopmærksomhed hos
billisten - måske kombineret med manglende evne til at vurdere
hastigheden på en mindre objekt end en lastvogn eller en bus...
Jeg har tidligere konfronteret en billist der kørte ud foran mig (jeg
var forberedt og derfor intet uheld) som bestemt mente jeg kørte ALT
for stærkt og derfor selv var skyld i "risikoen"... Jeg kørte såmænd
det man måtte, men er selvfølgeligt hurtigere deroppe end ham i ladaen
der kom fra samme kryds - men jeg kørte I K K E F O R H U R T I G
T
Bent
GSF1200S