kresten skrev:
> Tak for de mange svar. Egentlig var jeg ikke klar over at det var en 2-
> takter jeg havde fundet. Det var en fejl, jeg var vist ikke så
> grundig. Strengt taget har jeg ikke noget behov. Derfor skal det også
> være en rigtig motorcykel, og ikke noget med to takter eller scooter,
> selv om der er mange fordele for en fattigrøv som mig. Det skal være
> legetøj og søndagsture. Jeg så en mulighed for at slippe om ved de
> faste udgifter ved at købe en veteran(35 år).
>
> Jeg kan fint leve med kick-start og en medtaget cykel uden alufælge,
> men hvis benzinforbruget og udgifter til reperation æder besparelsen
> er der jo ikke så meget ræson i ideen. Men hvis en gammel BMW fra '53
> kan gå 21 km/l ser det jo helt fornuftigt ud, eller?
>
Hvis du alligevel ikke regner med at køre andet end lidt løst
fornøjelseskørsel, kan forbruget vel i grunden være ligegyldigt :-/
Anyhow, det er de færreste motorcykler, inklusive totaggerne, der kører
kortere end nogen given bensinbil, eller sagt med andre ord: de færreste
nærmer sig end ikke 10km/l men snarere maximalt(forbrug) 14-15km/l, så
at sigte efter forbruget er spildt møje!
Driftsudgifterne:
Vægtafgiften er den samme for alle motorcykler - Den beløber sig til den
uhyrlige sum á 580,-kr!
Med en ældre og dermed formodentlig billigere motorcykel, kan
forsikrings-selskabernes uhyrlige kaskopræmier næppe være på tale og en
mindre (á slagvolumen) motorcykel er til at ansvarsforsikre for småpenge!
Summa summarum: der er frit spil for hjertet til at vælge
--
Armand.
(der såmænd selv godt kunne tænke sig at have så'en en 3½'er BMW fra
'59(*) stående i kælderen (*): =God årgang!)