Tom Christensen skrev:
> Hej Armand.
>>>
>> Flækket topstykke :-/ =
>>
>> Forsøg at spule en sulfo-opløsning på topstykkerne lige efter opstart
>> (kort derefter bliver sagerne så varme at der dannes damp til hinder
>> for udsynet) og se om der blæses sæbebobler et sted!
>
>
> Tusind tak, det vil jeg prøve i morgen.
> Hvilke af symptomerne får dig til at tænke på topstykket?
>
Stort set det hele!
Et flækket topstykke vil medføre for mager blanding og Backfire ved
påløb er en tydelig indikation af at karbureringen er for mager, ligesom
at man primært vil registrere en magrere blanding i det nedre gasområde
(á især tomgangen) hvor nåle-dysen endnu ikke blander sig.
Der vil altid være en gasstiling eller omdrejnings-område hvor en
dysefejl træder tydeligere igennen og det passer i dit tilfælde sikkert
med de 2000rpm - måske at definitionen snarere drejer sig om den
gasstilling der skal til for at bringe den op på 2000rpm, frem for
omdrejningerne i sig selv :-/
Et omdrejnings-defineret problem er meget svært at lænke sammen med
noget specifikt, andet end vibrationer (i et stik med dårlig forbindelse
eller ved en kortslutning der bringes i kontakt) og dét kunne måske
hænge sammen med tændingsledningerne som beskrevet; men så igen:
Backfire ved påløb hænger sammen med karbureringen og ikke
tændingskortslutning.
For lige at dvæle ved tændingen alligevel: Er det vacuum-avancering på
så'en en XV'ers tænding??
--
Armand.