|
| Ska vi ha diesel mc :-) Fra : Ukendt |
Dato : 20-08-09 19:51 |
| | |
Snuske Basse (20-08-2009)
| Kommentar Fra : Snuske Basse |
Dato : 20-08-09 13:57 |
| | |
Anders Majland (21-08-2009)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 21-08-09 08:36 |
|
> Diesel motorcykel, ja tak, lidt f.eks. på:
> http://www.dieselkrad.info/
Der er jo også det hoolandske projekt
http://www.dieselmotorcycles.eu/
Motoren kender jeg - Den holder herude med 4 hjul
Min smart kostede ca 60000kr før afgifter og moms. Det gav en pris på ca
105.000kr med moms og afgifter men plus extraudstyr og
leveringsomkostninger. Havde den været en mc til 60.000kr havde prisen med
afgifter været 175.000kr istedet.
Motorcykler får jo ingen rabat for at køre langt på literen, eller fradrag
for partikelfilter så der er det bare 105 pct. af værdien mellem
8.900-24.900 kr. og 180 pct. af resten. Så baseret på prisen i holland på
17500 euro og det er med 19% moms vil prisen med danske afgifter og 25 %
moms være ca 350.000kr
Så kan det vist være ligemeget hvor langt den kører literen ....
Men yamaha'en er da interessant. Det skal nok bare kombineres med vario
gearet fra en aprilia mana da dieselen jo har et temmelig snævert
arbejdsområde...
Kunne jeg få en diesel mc til samme pris som min smart var jeg da temmelig
interesseret .... Men ovenstående afgiftsbetragtninger gør nok at de ikke
bliver interessante i dk ...
| |
Ukendt (21-08-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 21-08-09 09:44 |
|
<snip> Motorcykler får jo ingen rabat for at køre langt på literen, eller
fradrag
> for partikelfilter så der er det bare 105 pct. af værdien mellem
> 8.900-24.900 kr. og 180 pct. af resten. Så baseret på prisen i holland på
> 17500 euro og det er med 19% moms vil prisen med danske afgifter og 25 %
> moms være ca 350.000kr
>
> Så kan det vist være ligemeget hvor langt den kører literen ....
>
> Men yamaha'en er da interessant. Det skal nok bare kombineres med vario
> gearet fra en aprilia mana da dieselen jo har et temmelig snævert
> arbejdsområde...
>
> Kunne jeg få en diesel mc til samme pris som min smart var jeg da temmelig
> interesseret .... Men ovenstående afgiftsbetragtninger gør nok at de ikke
> bliver interessante i dk ...
HVad med abs og katalysator. er der slet ingen fradrag?
Anyway, man må formode at der er mere metal / flere hjul etc. på en bil end
en mc, så hvis den nu ender på 40k før afgift..
En anden ting er, at rigtigt mange maskiner ligger på 200.000kr, og det ser
ikke ud til at skræmme købere, og kunne man nu køre 30km/l, lave vilde
accelerationer (godt træk fra lave omdr.) og ellers køre langt med lave
omdrejninger (mindre støj, mindre vibrationer), så er 200k vel ikke slemt?
| |
Torben Scheel (21-08-2009)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 21-08-09 10:16 |
|
news.tele.dk wrote:
> HVad med abs og katalysator. er der slet ingen fradrag?
> Anyway, man må formode at der er mere metal / flere hjul etc. på en bil
> end en mc, så hvis den nu ender på 40k før afgift..
> En anden ting er, at rigtigt mange maskiner ligger på 200.000kr, og det
> ser ikke ud til at skræmme købere, og kunne man nu køre 30km/l, lave
> vilde accelerationer (godt træk fra lave omdr.) og ellers køre langt med
> lave omdrejninger (mindre støj, mindre vibrationer), så er 200k vel ikke
> slemt?
For mig ville det ikke betyde det store. Jeg fravælger diesel næsten
alene udfra stanken og de fedtede fingre.
Jeg havde "fornøjelsen" af en Touran TDI på ferien - kort et snavert
arbejdsområde. I en bil er der en pointe i lavere motorstøj - ikke på MC.
--
vh
Torben
| |
Dennis Hellan Peders~ (21-08-2009)
| Kommentar Fra : Dennis Hellan Peders~ |
Dato : 21-08-09 15:22 |
|
"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4a8e65d0$0$295$14726298@news.sunsite.dk...
> For mig ville det ikke betyde det store. Jeg fravælger diesel næsten
> alene udfra stanken og de fedtede fingre.
>
Hemmmm ....He-he........... så dyrker du heller ikke sex mere!
--
Mvh.
Dennis Pedersen.
99' BMW R 1150 GS
06' Kawasaki ER-6n ABS (fruens)
| |
Jesper Hedegaard (21-08-2009)
| Kommentar Fra : Jesper Hedegaard |
Dato : 21-08-09 22:38 |
|
"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(@)dalbynet.dk> skrev i en meddelelse
news:5a69$4a8ead8f$55183fa0$32648@news.arrownet.dk...
>
> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4a8e65d0$0$295$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> For mig ville det ikke betyde det store. Jeg fravælger diesel næsten
>> alene udfra stanken og de fedtede fingre.
>>
>
> Hemmmm ....He-he........... så dyrker du heller ikke sex mere!
>
>
>
>
> --
> Mvh.
> Dennis Pedersen.
> 99' BMW R 1150 GS
> 06' Kawasaki ER-6n ABS (fruens)
>
>
Den var sgu under bæltestedet
--
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder
| |
Torben Scheel (24-08-2009)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 24-08-09 08:21 |
|
Dennis Hellan Pedersen wrote:
>
> Hemmmm ....He-he........... så dyrker du heller ikke sex mere!
>
Well, sex giver i det mindste en gevinst
--
vh
Torben
| |
Torben Scheel (24-08-2009)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 24-08-09 08:23 |
|
Torben Scheel wrote:
> Dennis Hellan Pedersen wrote:
>
>>
>> Hemmmm ....He-he........... så dyrker du heller ikke sex mere!
>>
> Well, sex giver i det mindste en gevinst
>
Og - lugten kan (snuser lidt til indexfinger) - vaskes af.
--
vh
Torben
| |
Armand (02-09-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 02-09-09 18:53 |
|
Torben Scheel skrev:
> Torben Scheel wrote:
>> Dennis Hellan Pedersen wrote:
>>
>>>
>>> Hemmmm ....He-he........... så dyrker du heller ikke sex mere!
>>>
>> Well, sex giver i det mindste en gevinst
>>
> Og - lugten kan (snuser lidt til indexfinger) - vaskes af.
>
Hvad med smagen, har du også testet for dén ved samme lejlighed?
--
Armand.
| |
Torben Scheel (03-09-2009)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 03-09-09 07:27 |
|
Armand wrote:
> Hvad med smagen, har du også testet for dén ved samme lejlighed?
>
Jeg kan som sagt ikke lide diesel, så nej
--
vh
Torben
| |
Armand (03-09-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 03-09-09 09:22 |
|
Torben Scheel skrev:
> Armand wrote:
>
>> Hvad med smagen, har du også testet for dén ved samme lejlighed?
>>
> Jeg kan som sagt ikke lide diesel, så nej
>
Vil det sige at ligesom at bremsevædske smager af ørevoks(!) så smager
diesel som . . . . ?
--
Armand.
| |
Torben Scheel (03-09-2009)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 03-09-09 12:32 |
|
Armand wrote:
> Torben Scheel skrev:
>> Armand wrote:
>>
>>> Hvad med smagen, har du også testet for dén ved samme lejlighed?
>>>
>> Jeg kan som sagt ikke lide diesel, så nej
>>
> Vil det sige at ligesom at bremsevædske smager af ørevoks(!) så smager
> diesel som . . . . ?
>
....fisk? Arj - det kan jeg ikke tro
--
vh
Torben
| |
Armand (03-09-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 03-09-09 12:38 |
|
Torben Scheel skrev:
> Armand wrote:
>> Torben Scheel skrev:
>>> Armand wrote:
>>>
>>>> Hvad med smagen, har du også testet for dén ved samme lejlighed?
>>>>
>>> Jeg kan som sagt ikke lide diesel, så nej
>>>
>> Vil det sige at ligesom at bremsevædske smager af ørevoks(!) så smager
>> diesel som . . . . ?
>>
> ...fisk? Arj - det kan jeg ikke tro
>
Hæ!
Bio-diesel kan vel egentlig godt være baseret på fiske-olie :-/
--
Armand.
| |
Torben Scheel (03-09-2009)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 03-09-09 12:41 |
|
Armand wrote:
> Hæ!
> Bio-diesel kan vel egentlig godt være baseret på fiske-olie :-/
>
Alm. fyringsolie er vel også primært lavet af havdyr.
--
vh
Torben
| |
Steen Gruby (03-09-2009)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 03-09-09 12:40 |
|
On Thu, 03 Sep 2009 08:27:03 +0200, Torben Scheel
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:
Hej Torben.
>>
>Jeg kan som sagt ikke lide diesel, så nej
Jeg er også lidt valen når det gælder Diesel til MC, men jeg vil
aldrig eje en bil der ikke er udstyret med en Diesel motor.
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
Velocette Venom Clubman 1960
www.gruby.dk
| |
Ukendt (03-09-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 03-09-09 13:00 |
|
On Thu, 03 Sep 2009 13:40:24 +0200, Steen Gruby wrote:
Hej Steen
> Jeg er også lidt valen når det gælder Diesel til MC, men jeg vil
> aldrig eje en bil der ikke er udstyret med en Diesel motor.
Så'en HDI/TDI/TCI med 24 gear for at kompencere for det elendige
omdrejningsområde.
--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
12-6-08
| |
Steen Gruby (03-09-2009)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 03-09-09 13:37 |
|
On Thu, 3 Sep 2009 13:59:33 +0200, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:
Hej Orla.
>
>Så'en HDI/TDI/TCI med 24 gear for at kompencere for det elendige
>omdrejningsområde.
Tjaeh, I disse moderne remtrækstider, så hvorfor ikke et SimplaBelt
gear - Du ved DAF type
Med sådan et kan du holde motoren på toppen af momentkurven under hele
accellerationen, og lade den smutte ned på laveste mulige omdrejninger
ved cruise - Så er det problem løst.
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
Velocette Venom Clubman 1960
www.gruby.dk
| |
Armand (03-09-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 03-09-09 13:52 |
|
Steen Gruby skrev:
> On Thu, 3 Sep 2009 13:59:33 +0200, Orla Pedersen
> <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:
>
> Hej Orla.
>> Så'en HDI/TDI/TCI med 24 gear for at kompencere for det elendige
>> omdrejningsområde.
>
> Tjaeh, I disse moderne remtrækstider, så hvorfor ikke et SimplaBelt
> gear - Du ved DAF type
> Med sådan et kan du holde motoren på toppen af momentkurven under hele
> accellerationen, og lade den smutte ned på laveste mulige omdrejninger
> ved cruise - Så er det problem løst.
>
Og det er vel egentlig dét at Aprilia har taget hånd om på Mana'en.
Men det holder vel ikke til meget mere end déns ca 9Nm og dét er jo ikke
et tal der lyder særlig TD-agtigt
Turbo D's gode moment vil jo kunne udnyttes til en ekstrem høj gearing,
hvorved at et givent smalt omdrejnings-område vil svare til et meget
bredt spænd i hastighed :-/
I øvrigt mener jeg nu ikke at husstandens Pu'gøjt 206hdi ligefrem har et
totalt ubrugeligt smalt omdrejningsområde, og det er vel i grunde så'en
en motor at Yamaha's ideer skal sammenlignes med!?
--
Armand.
| |
Ukendt (03-09-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 03-09-09 13:57 |
|
On Thu, 03 Sep 2009 14:51:35 +0200, Armand wrote:
> Turbo D's gode moment vil jo kunne udnyttes til en ekstrem høj gearing,
> hvorved at et givent smalt omdrejnings-område vil svare til et meget
> bredt spænd i hastighed :-/
Nix, det er lige så ringe som en V2, om ikke ringere.
> I øvrigt mener jeg nu ikke at husstandens Pu'gøjt 206hdi ligefrem har et
> totalt ubrugeligt smalt omdrejningsområde, og det er vel i grunde så'en
> en motor at Yamaha's ideer skal sammenlignes med!?
Nu er HDI'en ikke værst, men VW er nu oppe på 7 gear til deres common-rail
TD'er :-/
--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
12-6-08
| |
Armand (03-09-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 03-09-09 15:19 |
|
Orla Pedersen skrev:
> On Thu, 03 Sep 2009 14:51:35 +0200, Armand wrote:
>
>> Turbo D's gode moment vil jo kunne udnyttes til en ekstrem høj gearing,
>> hvorved at et givent smalt omdrejnings-område vil svare til et meget
>> bredt spænd i hastighed :-/
>
> Nix, det er lige så ringe som en V2, om ikke ringere.
>
Momentet?
--
Armand.
| |
Ukendt (03-09-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 03-09-09 18:26 |
|
On Thu, 03 Sep 2009 16:18:47 +0200, Armand wrote:
> Orla Pedersen skrev:
> > On Thu, 03 Sep 2009 14:51:35 +0200, Armand wrote:
>>
>>> Turbo D's gode moment vil jo kunne udnyttes til en ekstrem høj gearing,
>>> hvorved at et givent smalt omdrejnings-område vil svare til et meget
>>> bredt spænd i hastighed :-/
>>
>> Nix, det er lige så ringe som en V2, om ikke ringere.
>>
> Momentet?
Jup, momentets udbredelse. 0 - 1.500 omdrejninger/min. er ubrugeligt.
Allerede ved 3.000 omdrejninger/min. er festen forbi, derfor de mange gear.
Husk på, at alle totaludvekslinger tager udgangspunkt i 0
omdrejninger/min., et smalt område "langt" fra 0 kan ikke bringes til virke
bredt, uanset totalgearing.
--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
12-6-08
| |
Armand (03-09-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 03-09-09 21:52 |
|
Orla Pedersen skrev:
> On Thu, 03 Sep 2009 16:18:47 +0200, Armand wrote:
>> Orla Pedersen skrev:
>>
>>> Nix, det er lige så ringe som en V2, om ikke ringere.
>>>
>> Momentet?
>
> Jup, momentets udbredelse. 0 - 1.500 omdrejninger/min. er ubrugeligt.
> Allerede ved 3.000 omdrejninger/min. er festen forbi, derfor de mange gear.
> Husk på, at alle totaludvekslinger tager udgangspunkt i 0
> omdrejninger/min., et smalt område "langt" fra 0 kan ikke bringes til virke
> bredt, uanset totalgearing.
>
ÅH ja!
--
Armand.
| |
Anders Majland (03-09-2009)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 03-09-09 19:15 |
|
> Nu er HDI'en ikke værst, men VW er nu oppe på 7 gear til deres common-rail
> TD'er :-/
Sikkert primært bestemt af marketingsafdelingen (alle de andre har jo 6) og
for at få et fornuftigt eu-forbrug
Men hollænderen med 0,8 turbo diesel motor og vario gear ala mana'en er en
diesel mc jeg gerne ville prøve og evt eje (men ikke til de aktyuelle
priser)
Smarten har kun 5 gear til den motor ...
| |
Jesper Hedegaard (21-08-2009)
| Kommentar Fra : Jesper Hedegaard |
Dato : 21-08-09 14:00 |
|
"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse
news:4a8e4e47$0$303$14726298@news.sunsite.dk...
>> Diesel motorcykel, ja tak, lidt f.eks. på:
>> http://www.dieselkrad.info/
>
> Der er jo også det hoolandske projekt
> http://www.dieselmotorcycles.eu/
>
> Motoren kender jeg - Den holder herude med 4 hjul
>
> Min smart kostede ca 60000kr før afgifter og moms. Det gav en pris på ca
> 105.000kr med moms og afgifter men plus extraudstyr og
> leveringsomkostninger. Havde den været en mc til 60.000kr havde prisen med
> afgifter været 175.000kr istedet.
>
> Motorcykler får jo ingen rabat for at køre langt på literen, eller fradrag
> for partikelfilter så der er det bare 105 pct. af værdien mellem
> 8.900-24.900 kr. og 180 pct. af resten. Så baseret på prisen i holland på
> 17500 euro og det er med 19% moms vil prisen med danske afgifter og 25 %
> moms være ca 350.000kr
>
> Så kan det vist være ligemeget hvor langt den kører literen ....
>
> Men yamaha'en er da interessant. Det skal nok bare kombineres med vario
> gearet fra en aprilia mana da dieselen jo har et temmelig snævert
> arbejdsområde...
>
> Kunne jeg få en diesel mc til samme pris som min smart var jeg da temmelig
> interesseret .... Men ovenstående afgiftsbetragtninger gør nok at de ikke
> bliver interessante i dk ...
Jamen helt klart jeg også skal ha' en diesel-mc.
Så skal den vold-chippes, så jeg kan svare igen med samme størrelse røgskyer
som alle de tåge-Åger nu gør i deres biler og kassevogne.
Fordelen ved selv at køre diesel vil jo så også være at man for een gangs
skyld kan lægge røgskyen bag sig i stedet for at få det hele i hovedet som
nu
--
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder
| |
"J.C.Kløve" (21-08-2009)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 21-08-09 17:56 |
| | |
Ukendt (21-08-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 21-08-09 19:17 |
| | |
mig selv (18-08-2011)
| Kommentar Fra : mig selv |
Dato : 18-08-11 06:18 |
| | |
mig selv (18-08-2011)
| Kommentar Fra : mig selv |
Dato : 18-08-11 06:30 |
| | |
Leif (18-08-2011)
| Kommentar Fra : Leif |
Dato : 18-08-11 16:05 |
|
"mig selv" <skoleskibe@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:rj8p471juf8ge9v6vrfdtutkt8ocvklcqp@4ax.com...
>
> Min egen diesel MZ registreret med diesel som drivmiddel ¶;)
>
Hvordan får du den til at gå på diesel?
Hvor meget er lavet om?
Kompression, tænding karburator?
/Leif
| |
Per V. Misser (18-08-2011)
| Kommentar Fra : Per V. Misser |
Dato : 18-08-11 22:11 |
|
"Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk> skrev i en meddelelse
news:4e4d2a2e$0$36583$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "mig selv" <skoleskibe@gmail.com> skrev i meddelelsen
> news:rj8p471juf8ge9v6vrfdtutkt8ocvklcqp@4ax.com...
>>
>> Min egen diesel MZ registreret med diesel som drivmiddel ¶;)
>>
> Hvordan får du den til at gå på diesel?
> Hvor meget er lavet om?
> Kompression, tænding karburator?
>
> /Leif
Nej, en benziner kan ikke laves om til diesel. Kompressionen er meget
anderledes. Der er ingen tænding, der tændes ved kompressionsvarmen. Der er
ikke karburering. Men der er indsprøjtning fra en pumpe via dyse(r) i
cylinderen på rette tidspunkt, hvorved brændstoffet antændes ved
kompressionsvarmen.
Eneste mulighed er at der er indbygget en dieselmotor som erstatning for den
oprindelige.
--
Per V. Misser
CX500E82
F800ST08
SuperFox56 (projekt)
| |
address_is@invalid.i~ (18-08-2011)
| Kommentar Fra : address_is@invalid.i~ |
Dato : 18-08-11 22:36 |
|
"Per V. Misser" <per_misser@mail.dk> wrote:
> "Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk> skrev i en meddelelse
> news:4e4d2a2e$0$36583$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> "mig selv" <skoleskibe@gmail.com> skrev i meddelelsen
>> news:rj8p471juf8ge9v6vrfdtutkt8ocvklcqp@4ax.com...
>>>
>>> Min egen diesel MZ registreret med diesel som drivmiddel ¶;)
>>>
>> Hvordan får du den til at gå på diesel?
>> Hvor meget er lavet om?
>> Kompression, tænding karburator?
>>
>> /Leif
>
> Nej, en benziner kan ikke laves om til diesel. Kompressionen er meget
> anderledes. Der er ingen tænding, der tændes ved kompressionsvarmen. Der er
> ikke karburering. Men der er indsprøjtning fra en pumpe via dyse(r) i
> cylinderen på rette tidspunkt, hvorved brændstoffet antændes ved
> kompressionsvarmen.
> Eneste mulighed er at der er indbygget en dieselmotor som erstatning for den
> oprindelige.
Rigtigt, der er monteret en 400cc 1 cyl blæserkølet dieselmotor, der
trækker gennem en variator.
--
brassball
| |
|
|