"Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
news:4a811086$0$304$14726298@news.sunsite.dk...
> En rædselshistorie fra det virkelige liv:
>
> I august 2008 beslutter vi at vores gamle kaleche til vores Nidelv 26 er
> ved at være udskiftningsmoden, og da vi har været glade for den medfødte
> letvægtskaleche fra Helly Hansen, beslutter vi os for at købe en ny magen
> til.
>
> Efter at have kontaktet Helly Hansen i Norge på anbefaling af Nidelv og
> have fået sendt 6(!) identiske sæt stofprøver er vi ved at blive
> vanvittige. Vi kunne i processen simpelthen ikke forstå hvorfor de ikke
> kan sende en prøve magen til det stof vi havde. Så efter megen email
> korrespondance og telefonisk kontakt får vi langt om længe oplyst at det
> stof (Markilux) vi oprindeligt fik kalechen i er udgået, og at de kun har
> eet letvægtsstof. O.k. det kunne de jo bare have sagt fra starten af, og
> hvorfor fa'n sender den samme person nu lige den samme stofprøve 6 gange
> uden at undre sig over det?!
>
> Vi bestiller, men med lidt bange anelser. Noget tyder jo på at begrebet
> fjellaber har noget på sig. Ordren bliver bekræftet til levering den 10/5,
> og vi betaler allerede i februar for kalechen.
>
> Nå, men den 10/5 oprinder, og som jeg mere eller mindre havde forventet
> kommer der ingen kaleche. Så fat i Helly Hansen, og vi finder ud af at
> kalechen er forsenet (det norske ord for at de har fucket det op). Får så
> en ny leveringstid et par uger efter, men da min tillid til Helly Hansen
> efterhånden er lidt reduceret, beder jeg udtrykkelig vores faste
> kontaktperson checke 100% op på at de nu faktisk også får produceret det
> bestillingsnummer vi har anført. Noget kunne jo gå galt ;)
>
> Godt, men kalechen kommer så i første uge af juni. Glade skal vi nu have
> dyret monteret, men finder ud af at hullerne er placeret som smidt ud med
> en møggreb, og desuden er det nogle andre mærkværdigheder ved kalechen
> såsom at der helt mangler en strop i bagenden og der er syet nogle
> dobbeltflapper på i begge sider forrest.
>
> Da det er lidt problematisk bare at returnere grundet told/moms, beslutter
> vi på anbefaling fra Helly Hansen at få en lokal kalechemager til at kigge
> på sagen, og vurdere om den kan tilrettes. Jeg kontakter derfor en sådan i
> Silkeborg, som her på egnen har et godt ry. Den fyr jeg snakker med får
> adresse og tlf.nr. og lover at vende tilbage indenfor ca. 1-2 uger, men
> de har travlt op til ferien! Da jeg så efter lang tids venten følger op på
> sagen ved at ringe til firmaet den 17/7, får jeg fat i mester selv, som
> intet har hørt om sagen, og iøvrigt siger at det var da en skam for de har
> haft masser af tid til at kigge på sagen. Men han skal i sommerhus den
> følgende uge, og lover at se på sagen den følgende uge. Jeg giver ham
> adresse og telefonnummer, og han spørger om båden ligger på adressen
> hvlket jeg bekræfter, men beder ham ringe forud således at jeg kan have
> (del)monteret den nye kaleche før han kommer.
>
> Ugen oprinder og ingen kommer. Prøver at ringe, men der er ferielukket og
> mails bliver heller ikke besvaret.
>
> Ugen efter igen får jeg så fat i "mester" via at han svarer på emails fra
> ugen før, som skriver at jeg jo skulle have sendt ham en email med
> adressen. Ploink!
>
> Da det her pisser ned, og jeg skal på rejse til England, så står sagen nu
> der at jeg har bedt Helly Hansen tage deres amatøragtige makværk retur med
> fuld kreditering. Dette har de lovet, omend jeg har mine bange anelser
> m.h.t. den danske moms jeg har betalt ved indførslen.
>
> Sagen standser så ikke helt her, idet fjellaben beder mig sende kalechen
> retur. Det vil sikkert også være genialt med tanke på
> indfortoldningsprocessen i Norge bare at proppe kalechen i en papkasse og
> skrive Helly Hansen udenpå! Så jeg har bedt dem arrangere afhentning og
> sikre at de fornødne papiper er til stede til sikring af at indførsel og
> evt. til brug for mit forsøg på at få moms retur af noget jeg ikke har
> fået. Formodentlig vi dette overstige verdensfirmaets evner, men de får
> lige et par dage til at vurdere dette store projekt. Og iøvrigt har jeg
> ikke den store lyst til at proppe flere penge i sagen end hvad jeg
> allerede har gjort idet kalechen inkl. moms er fuldt betalt.
>
> MEN, det stiller mig blot i den triste situation at vi har en utæt
> kaleche, og gerne skulle have en ny på båden. Vil derfor godt høre om
> nogen kan anbefale et sted at få en sådan indenfor en rimelig køreafstand
> af Silkeborg?
Hej,
lang og træls historie hvoraf mange ting er genkendelige - bl.a. manglende
tilbagesvar o.s.v. som vi oplevede da vi skulle bestille hynder - det er
åbenbart normalt med ligegyldighed indenfor den branche.... men... for også
at komme med en positiv historie og en eventuel løsning: vores kaleche blev
leveret på dato som bestilt og alle aftaler blev prompte skriftligt
bekræftet - de lader til at have styr på den slags. Vi handlede i Kolding
hos
http://www.schultz-kalecher.dk/ - jeg ved ikke om de kan hjælpe dig men
prøv at tale med dem - de er flinke.
venlig hilsen
JN