Hej
"Henrik Palshøj" <dykRE@MOVEmil.dk> skrev i en meddelelse
news:4a3bb339$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej alle.
>
> Jeg kan se at temperatur nålen på min CB500 sjældent når særlig langt op i
> middel området for ikke at sige at den altid ligger nede på linien mellem
> cold og middel. Er det normalt, skal måske tilføje at jeg køre den pænt.
> Men er det normalt.
Det skader da aldrig at spørge
Jeg ser det samme på min CX, og har slået mig til tåls med at det ikke er
præsicionsinstrumenter som japserne har fået monteret på vores ellers
udmærkede gamle Hondaer. Jeg nøjes med at konstatere, at rørene fra
vandpumpe til køler bliver varme efter nogen tids kørsel, hvilket viser at
termostaten slipper vand igennem. Samtidig konstaterer jeg ved
håndspålæggelse at cylinderdæksler bliver så varme, at det er sandsynligt at
termostaten ikke er fastgroet i åben tilstand.
Jeg tror at instrumentet vil sladre, hvis cirkulationen stopper af en eller
anden grund, men mere kan det vist heller ikke bruges til.
Det forholder sig på samme måde med brændstofmåleren. Den viser troligt,
hvis tanken er fyldt, hvilket jeg godt selv vidste.... Så snart der er lidt
forbrug viser den trekvart tom, og det uanset at jeg må over på reserven Så
her henholder jeg mig til triptælleren, som det er lykkedes at gøre så
stabil at der kan uddrages nogle erfaringstal om hvornår det er betimeligt
at tanke. Tallene er sikkert ikke det samme som kilometre, men det gør jo
heller ikke noget, blot man undgår at køre tanken tør
--
Per V. Misser
CX500E82
SuperFox56