|
| Kædesmøring der løber eller olielækage? Fra : Begbie |
Dato : 13-06-09 07:24 |
| | |
Hans Paulin \(6310\) (13-06-2009)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 13-06-09 15:48 |
|
Begbie skrev:
> Beklager uvidenheden, og takker på forhånd.
Ved ikke med din, men min (Suzuki) p*sser altid lidt efter kædesmøring og en
efterfølgende køretur; håber det bedste for dig
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk
| |
Andersen [3650] (13-06-2009)
| Kommentar Fra : Andersen [3650] |
Dato : 13-06-09 15:51 |
|
Begbie har bragt dette til verden:
> Det kommer til at lyde lidt dumt, men jeg pøver alligevel...
>
> Da jeg kom ud til min Hornet idag, så den sådan ud ved gearkassen/
> kædeskærmen:
> http://www.geocities.com/kristoffersen06/Billede023.jpg
>
> Her et knap så godt billede:
> http://www.geocities.com/kristoffersen06/Billede025.jpg
>
> Jeg er i tvivl om overstående. Hvordan kan jeg være sikker på at der
> ikke er tale om oliespild fra gearkassen?
>
> Beklager uvidenheden, og takker på forhånd.
En DNA analyse af den spildte olie, gearkasseolie og kædesmøreolie
burde kunne komme med det rette svar
--
Med venlig hilsen
Andersen [3650]
andersen snabela nospam prik danmark
| |
Matthias H Matthies~ (13-06-2009)
| Kommentar Fra : Matthias H Matthies~ |
Dato : 13-06-09 16:45 |
|
"Begbie" <y2j66_99@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
news:f674f379-c0d0-4174-973b-b0da2909d90e@u9g2000prd.googlegroups.com...
Det kommer til at lyde lidt dumt, men jeg pøver alligevel...
Da jeg kom ud til min Hornet idag, så den sådan ud ved gearkassen/
kædeskærmen:
http://www.geocities.com/kristoffersen06/Billede023.jpg
Her et knap så godt billede:
http://www.geocities.com/kristoffersen06/Billede025.jpg
Jeg er i tvivl om overstående. Hvordan kan jeg være sikker på at der
ikke er tale om oliespild fra gearkassen?
Beklager uvidenheden, og takker på forhånd.
Den tingest der er boltet på må være drevet til speedometer eller hvad?
Hvis det er drevet, så bliver det trukket af bolten der holder tandhjulet.
Skulle der komme olie ud fra motoren, så vil det løbe ned bag tandhjulet og
ud på jorden.
Jeg vil helt bestemt mere det er fra kædesmøringen.
Hilsen Matthias
| |
Begbie (13-06-2009)
| Kommentar Fra : Begbie |
Dato : 13-06-09 09:53 |
|
> Den tingest der er boltet på må være drevet til speedometer eller hvad?
Det tror jeg, ved det faktisk ikke.
> Hvis det er drevet, så bliver det trukket af bolten der holder tandhjulet.
> Skulle der komme olie ud fra motoren, så vil det løbe ned bag tandhjulet og
> ud på jorden.
> Jeg vil helt bestemt mere det er fra kædesmøringen.
> Hilsen Matthias
Jo, den fik da også en omgang med kædesmøring sidste weekend.
Har tidligere set lignende, dog ikke så kraftigt, og der været sikker
på at det var kædesmøringen, men var i tvivl denne gang.
Mht. til kædesmøringen har jeg altid været af den opfattelse at for
meget var bedre end for lidt, men det kan være at jeg "forlænge
intervallerne" lidt nu.
| |
Matthias H Matthies~ (13-06-2009)
| Kommentar Fra : Matthias H Matthies~ |
Dato : 13-06-09 17:15 |
|
Mht. til kædesmøringen har jeg altid været af den opfattelse at for
meget var bedre end for lidt, men det kan være at jeg "forlænge
intervallerne" lidt nu.
Nej, du skal ikke forlænge intervallerne. Du skal smøre efter behov og så
måske med lidt mindre mængde olie pr. gang.
Pyt da med den lille smule olie der løber ud. Den kan en klud med lidt
benzin eller petroleum nemt fjerne.
Hilsen Matthias
| |
Armand (13-06-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 13-06-09 20:21 |
|
Matthias H Matthiessen skrev:
>
>
> Mht. til kædesmøringen har jeg altid været af den opfattelse at for
> meget var bedre end for lidt, men det kan være at jeg "forlænge
> intervallerne" lidt nu.
>
> Nej, du skal ikke forlænge intervallerne. Du skal smøre efter behov og
> så måske med lidt mindre mængde olie pr. gang.
> Pyt da med den lille smule olie der løber ud. Den kan en klud med lidt
> benzin eller petroleum nemt fjerne.
>
Man burde også kunne "lappe" pakfladen for pågældende bolt-on v.h.a. en
gang kædespray, hvoraf man tørrer det overskydende af dagen efter :-/
--
Armand.
| |
Armand (13-06-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 13-06-09 20:19 |
|
Begbie skrev:
>> Den tingest der er boltet på må være drevet til speedometer eller hvad?
> D
>
> Mht. til kædesmøringen har jeg altid været af den opfattelse at for
> meget var bedre end for lidt, men det kan være at jeg "forlænge
> intervallerne" lidt nu.
Væn dig til at smøre efter(*) at du har kørt istedet for lige inden at
du skal køre, så løber der ikke nær så meget, og så tyndt af kæden!
(*):
Ved hjemkomst om aftenen/eftermiddagen er i grunden ikke mere ubelejligt
end lige før næste tur :-/
--
Armand.
| |
Per (14-06-2009)
| Kommentar Fra : Per |
Dato : 14-06-09 08:45 |
|
Armand wrote:
> Begbie skrev:
>>> Den tingest der er boltet på må være drevet til speedometer eller
>>> hvad? D
>>
>> Mht. til kædesmøringen har jeg altid været af den opfattelse at for
>> meget var bedre end for lidt, men det kan være at jeg "forlænge
>> intervallerne" lidt nu.
>
> Væn dig til at smøre efter(*) at du har kørt istedet for lige inden at
> du skal køre, så løber der ikke nær så meget, og så tyndt af kæden!
:-/
Og husk at smøre på indersiden af kæden og ikke ydersiden - en fejl mange
begår
mvh. Per
| |
N/A (13-06-2009)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 13-06-09 20:19 |
|
| |
Begbie (18-06-2009)
| Kommentar Fra : Begbie |
Dato : 18-06-09 06:02 |
|
> Den tingest der er boltet på må være drevet til speedometer eller hvad?
> Hvis det er drevet, så bliver det trukket af bolten der holder tandhjulet.
> Skulle der komme olie ud fra motoren, så vil det løbe ned bag tandhjulet og
> ud på jorden.
> Jeg vil helt bestemt mere det er fra kædesmøringen.
> Hilsen Matthias
Jeg fortsætter lige min bekymring lidt endnu…
Jeg har lige kørt 700km på under 24 timer på cyklen (første gang jeg
har prøvet et sådan tur), uden problemer. Men jeg har lavet følgende
observationer:
http://www.geocities.com/kristoffersen06/Billede028.jpg
Der er som om udslippet udspringer fra den tingest som vi tror, er
drevet til speedometer. Det er svært at se på billedet, men der spor
af ”udslippet” omkring pakningen til den slange køre ned i, og såmænd
også nogen pletter omkring, som er fremhævet.
http://www.geocities.com/kristoffersen06/Billede029.jpg
Her ses en tyk sort masse der samler sig længere ned under det
tidligere omtalte område (kæde/gear/mm.).
Er der mig der endnu ikke kender min mc godt nok, eller burde jeg
gribe til en forebyggende handling af en eller slags?
| |
Jacob Bunk Nielsen (18-06-2009)
| Kommentar Fra : Jacob Bunk Nielsen |
Dato : 18-06-09 13:08 |
|
Begbie <y2j66_99@yahoo.dk> writes:
> Jeg fortsætter lige min bekymring lidt endnu…
>
> Jeg har lige kørt 700km på under 24 timer på cyklen (første gang jeg
> har prøvet et sådan tur), uden problemer. Men jeg har lavet følgende
> observationer:
>
> http://www.geocities.com/kristoffersen06/Billede028.jpg
Selv om du tager fine billeder, så er det vildt svært at se hvordan det
ser ud. Jeg kan se at du desværre ikke bor i nærheden af mig, ellers var
du velkommen til lige at rulle forbi i aften, og så kunne man give et
bud. Måske der er nogle fra Skjern(?)-området kan hjælpe dig, hvis du
ruller forbi i aften.
Hvor går den slange/det kabel folk tror er speedometer-drevet hen? Så
kan vi måske lige få bekræftet at det vitterlig er speedometerdrevet.
--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)
| |
Begbie (18-06-2009)
| Kommentar Fra : Begbie |
Dato : 18-06-09 11:34 |
|
> Selv om du tager fine billeder, så er det vildt svært at se hvordan det
> ser ud. Jeg kan se at du desværre ikke bor i nærheden af mig, ellers var
> du velkommen til lige at rulle forbi i aften, og så kunne man give et
> bud. Måske der er nogle fra Skjern(?)-området kan hjælpe dig, hvis du
> ruller forbi i aften.
>
> Hvor går den slange/det kabel folk tror er speedometer-drevet hen? Så
> kan vi måske lige få bekræftet at det vitterlig er speedometerdrevet.
>
> --
> Jacob | ........@
> Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=* www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)
Jeg valgt søge min lokal fagmand (Skjern mc), og efter meget kort tid
nået han frem til at det var kædefedt som varmes op under længere
ture, sådan at det bliver flydende og danner de overnævnte symptomer.
| |
Dennis Hellan Peders~ (19-06-2009)
| Kommentar Fra : Dennis Hellan Peders~ |
Dato : 19-06-09 09:42 |
|
"Begbie" <y2j66_99@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:e47e8fe4-aabe-4361-923a-21aba6f28aa1@r34g2000vba.googlegroups.com...
Jeg valgt søge min lokal fagmand (Skjern mc), og efter meget kort tid
nået han frem til at det var kædefedt som varmes op under længere
ture, sådan at det bliver flydende og danner de overnævnte symptomer.
8<-------------------
Hej
Få monteret en automatisk kædesmørrings enhed, det har jeg haft på
flere af mine tidligere cykler, og det er IMHO en uundværlig ting til
kæde cykler, har selv lige monteret en ScottOiler på fruens mc.
husk lige at rengøre kæde og tandhjul i petrolium inden mont. af den
automatiske smører, så er du sluppet af med de problemer der irriterer
dig, altså med hensyn til kæden
--
Mvh.
Dennis Pedersen.
99' BMW R 1150 GS
06' Kawasaki ER-6n ABS (fruens)
| |
|
|