| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Portering af nummer, har nu ventet 3 mdr. Fra : Lars Arup | 
  Dato :  09-06-09 23:09 |  
  |   
            Jeg er trofast Telia kunde og har to erhvervsabb. Det ene skal blot beholdes 
 og det andet som hedder easy biz har min datter brugt og hun ville gerne 
 have TDC Play.
 
 Vi gik derfor i en telebutik 17 marts og købte en SE W715 med et Max One 
 abb. og bad om at få hendes nuv nummer porteret til dette nye abb.
 
 Der ville gå ca 1 måned fik vi af vide, men da tlf ikke var låst kunne den 
 umiddelbart bruges på det gamle abb så det var OK
 
 
 Ved købet blev under skrevet en formular med alle(troede jeg) oplysninger 
 der var behov for til porteringen.
 
 Efter ca 3 uger fik jeg en ny fuldmagt jeg skulle underskrive og tilføje 
 yderligere oplysnger vedr CVR nummer mv.  Det gjorde jeg selvf straks og 
 mente så at sagen kørte.
 
 Ca 14 dage efter modtog jeg en ny lign fuldmagt, som jeg underskrev og 
 sendte ind.
 
 Ca 17 maj ringede jeg ind til TDC og hørte hvordan det gik. Jo man kunne se 
 at der mgl oplysnger om CVR No det kunne jeg give med det samme mundtligt, 
 og så ville der gå ca 1 måned så skulle det være OK.
 
 
 Så idag har jeg modtaget endnu en fuldmagt med ønske om oplysninger vedre 
 Navn, CVR,  ICC no, og andet.
 
 Men helt ærligt hvorlænge skal jeg (og min datter) vente!
 
 Jeg talte en dag med en Teliamedarb i anden anledning og han sagde at det 
 var helt normalt for alle selskaber at man spændte ben for hinanden i 
 sådanne situationer.
 
 Hjælp, hvad kan jeg gøre og hvem skal "slå i hovedet" ?
 
 
 MVH Lars Arup
 
 
 
 
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Chano Andersen (10-06-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Chano Andersen | 
  Dato :  10-06-09 06:01 |  
  |   
            Lars Arup wrote:
 > Så idag har jeg modtaget endnu en fuldmagt med ønske om oplysninger vedre 
 > Navn, CVR,  ICC no, og andet.
 
 Du er da i det mindste ikke afkrævet firmastempel. ;)
 
 > Men helt ærligt hvorlænge skal jeg (og min datter) vente!
 
 Det kommer an på selskabet. TDC kan også være bøvlede at flytte fra.
 
 > Jeg talte en dag med en Teliamedarb i anden anledning og han sagde at det 
 > var helt normalt for alle selskaber at man spændte ben for hinanden i 
 > sådanne situationer.
 
 Det er bestemt ikke normalt at man genere hinanden på den måde, det er i 
 hvert fald ikke det indtryk jeg har fået igennem mit arbejde i branchen. 
 Normalt forløber en portering uden problemer, der er lige situationer 
 hvor et selskab kræver "CVR nummer og firmastempel" eller hvor TDC 
 kræver "Opsigelse af tillægsprodukter" men i de fleste tilfælde er det 
 problemfrit for kunden, en enkelt ny fuldmagt, eller et opkald til TDC 
 er normalt løsningen.
 
 > Hjælp, hvad kan jeg gøre og hvem skal "slå i hovedet" ?
 
 Du skal slå dit gamle teleselskab i hovedet, og få dem til at forklare, 
 hvad der blokere for at du kan portere nummeret til TDC, derefter kan du 
 så eventuelt høre TDC om de ikke kan fremskynde processen, når først 
 fuldmagten er godkendt. (Ikke altid en god idé at få TDC til at gøre 
 noget ud over normal procedurer da deres automatik så bliver forvirret, 
 og det måske kan ende med at tage længere tid.)
 
 - Chano Andersen
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Bertel Lund Hansen (10-06-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen | 
  Dato :  10-06-09 08:03 |  
  |  
 
            Lars Arup skrev:
 > Jeg talte en dag med en Teliamedarb i anden anledning og han sagde at det 
 > var helt normalt for alle selskaber at man spændte ben for hinanden i 
 > sådanne situationer.
 Det er det ikke. Jeg har flyttet mit mobilnummer to gange, og
 begge gange gik der det antal dage (under 10) som den nye udbyder
 lovede. Begge udbydere kører dog på TDC's net. Jeg ved ikke om
 det letter ekspeditionen.
 -- 
 Bertel
 http://bertel.lundhansen.dk/         FIDUSO:  http://fiduso.dk/
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jean (10-06-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jean | 
  Dato :  10-06-09 19:09 |  
  |   
            Lars Arup skrev:
 > Hjælp, hvad kan jeg gøre og hvem skal "slå i hovedet" ?
 
 Det der oftest går galt i porteringer er følgende:
 - Kunden forsøger at flytte et nummer hos selskab A i firmanavn til et 
 privatnavn hos firma B, eller omvendt.
 - Kunden oplyser forkert ICC/mobilnr... eller ekspedienten/sælgeren noterer 
 forkert.
 
 Jeg arbejder i branchen...  :)
 
 Du kan eventuelt prøve at gå i din TDC Butik, og forklare dem det, og de kan 
 så kontake NP-afdelingen, og høre hvad der skal til for at der sker noget i 
 sagen.
 
 Mvh Jean. 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Lars Arup (12-06-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lars Arup | 
  Dato :  12-06-09 22:09 |  
  |   
            Tak for alle svar. Jeg var i  telebutikken igår.Ekspedienten og jeg udfyldte 
 den sidste fuldmagt sammen, med alle oplysninger og han faxede den til to 
 forskellige adresser hos TDC.
 Jeg håber det lykkedes denne gang!
 
 MVH Lars Arup
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |