/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Pengeafpresning. Cybercity (nu ejet af Tel~
Fra : Jesus-loves-you


Dato : 05-06-09 11:19

For noget tid siden i dette forår opkøbte det norske Telenor bl.a.
Cybercity (her i Danmark).

Som kunde opdagede man ret hurtig konsekvensen heraf:

Den indgående PBS-ordning (som havde eksisteret i mange år) var blevet
annulleret af selskabet, UDEN at man fik det at vide, således at man nu
pludselig blev opkrævet et administrationsgebyr på (vist nok) 39 kr.


Min genbo har fået tilsvarende problemer med betalingen for
bredbåndsforbindelse, vedkommende ellers har betalt for igennem længere tid
(vist nok).

Jeg brokkede mig til selskabet over denne urimelige markedsføring, og må på
en eller anden måde have fået medhold, for jeg fik i hvert fald en e-mail
fra dem, hvori de annullerede administrationsgebyret.

Endvidere skrev de bla. følgende:

Sent: Tuesday, March 03, 2009 8:58 PM

=== citat start ===

Men PBS aftalen bliver ikke flyttet og du bedes derfor tilmelde dig via din
bank eller vores hjemmeside.

=== citat slut ====


Og så tænker man:

Jamen, jeg ér jo allerede tilmeldt, dit fjols!


Samtidig var det blevet vanvittigt dyrt at benytte gammeldags
modem-forbindelse, hvis man - som jeg - foretog mange opkald i løbet af en
dag.

Jeg bestilte derfor bredbånd for noget tid siden i en Sonofon-forretning,
som åbenbart også ejer Cybercity.

Jeg fik at vide (mundligt), at alt var inklusiv i prisen til 170 kr. pr.
måned, og at betalingen kunne ske via PBS (som jeg tidligere som kunde jo
har gjort).

Alligevel tillader Cybercity sig at kræve et administrationsgebyr på 39 kr.
(foruden 99 kr for at udsende udstyret), da jeg modtager pakken 2½ uge
senere.

Nå, ja ... tænker jeg så og betaler via min bank.

Hidentil når man har gjort det sådan, da bliver man *automatisk* tilmeldt
PBS fremover. Det gælder både husleje, licens osv. og faktisk også den
oprindelige PBS-ordning med min daværende internetudbyder, som så er gået i
"arv" gennem flere internetudbyderfirmaer, som har opkøbt hinanden. Og det
uden nogen problemer hidentil.

Så dét troede jeg selvfølgelig også, at jeg blev denne gang.

Men nej.

Nu har jeg IGEN modtaget en regning, hvor de forlanger (foruden de 170 kr.)
endvidere også 39 kr. i Administrationsgebyr.

Og nu kan jeg jo godt se, at de på deres foregående regning, som kom med
pakken skrev:

=== citat start ===

Betal regningen via Betalingsservice og spar administrationsgebyret. Klik
ind på www.cybercity.dk/pbs og tilmeld dig med det samme. Vær opmærksom på,
at du kan modtage mindst én regning efter tilmeldingen - Du skal derfor
betale dine regninger som normalt, indtil regningen fremgår af oversigten
fra Betalingsservice.

=== citat slut ====


Og så tænker man:


Det er jo *falsk* markedsføring.

Bedrageri hedder det vist nok på dansk., pengegriske svin!

Det snerper jo hen af pengeafpresning, idet man jo er afhængig af
bredbåndsforbindelsen, og dermed ikke kan tillade sig hvad-som-helst overfor
firmaet; idet ALT afhængig af deres forgodtbefindende, apropos spytslikkeri!


Hmm ... (memory on from) ...

Newsgroups:
News:dk.politik
News:no.kultur.folklore.ufo
Sent: Friday, May 23, 2008, CET 13:00, GMT 11:00
Subject: Intern hilsen (tak for sidst) ? - Was: ...
7486 <news:4836a3c5$0$90272$14726298@news.sunsite.dk>
<http://groups.google.com/group/dk.politik/msg/c57c24f7329bbd2f>


Det bliver derfor nu spændende at se, hvad straffen eventuelt bliver. Et
lille vågent øje skal vi i hvert fald nok holde med Telenor (og dets
datter-selskaber) !

(NB! No dirty tricks. De vil ØJEBLIKKELIG blive diskvalificeret, no matter
what!)


Kopi af denne nyhedsmeddelse sendes muligvis til Forbrugerombudsmanden samt
Cybercity, idet ... (kunden"...

And then I heard a voice said (perhaps ET):
(2009-06-05, Friday, day no 156, CET 11:58, GMT 09:58)
- "Klienten."

("kunden" bør altid vide besked, var jeg ved at skrive.)

Yes, that's correct, Sir! ...

CET 12:15
- "Let's keep an eye ... "

CET 12:15
- "On them."

CET 12:15
- "Folks."


With kind regards,
Mogens Kall, The servant of Michael, the *fool* of Christ.
--
Coming up news: Iran hit by a meteor. Iran is no more (Jer.49,34-Jos.10,11)
Last OUTPUT: 8788 <news:4a28c270$0$90269$14726298@news.sunsite.dk>
Info <http://groups.google.com/group/dk.test/msg/0c2acbb0aa88edf8>
<http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/>. File-number: 8789



 
 
Gunnar007 (05-06-2009)
Kommentar
Fra : Gunnar007


Dato : 05-06-09 12:00


"Jesus-loves-you" <John15.13@1.John4.8.Heaven> skrev i meddelelsen
news:4a28f107$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
> For noget tid siden i dette forår opkøbte det norske Telenor bl.a.
> Cybercity (her i Danmark).
>
> Som kunde opdagede man ret hurtig konsekvensen heraf:
>
> Den indgående PBS-ordning (som havde eksisteret i mange år) var blevet
> annulleret af selskabet, UDEN at man fik det at vide, således at man nu
> pludselig blev opkrævet et administrationsgebyr på (vist nok) 39 kr.

Velkommen i klubben, og da jeg tilmeldte min regning til pbs er der nu gået
2 mdr, og jeg har endnu engang modtaget en papirfaktura.. Ringede og klagede
til kundeservice, som postulerede at det skam var pbs der var længe om det.
Sjovt nok har jeg aldrig oplevet pbs er længere tid om det, end den næste
mdr's betaling.

Derfor er jeg nu på vej væk fra Cybercity , tiltrods for jeg har været kunde
der siden de startede..

Derudover har jeg flere venner som har mail adresser hos Cybercity, som
cybercity nu ophører med at have.
Det drejer sig bland andet om domænet transport.dk og bog.dk
Surt at være erhvervsdrivende og have en mail hos Cybercity med
@transport.dk og nu skal skifte brevpapir, visitkort, og alt andet ud, fordi
de mener at tiden er inde at sælge det fra.

Kun endnu en grund til at forlade den synkende skude.

Hilsen G


Jesus-loves-you (05-06-2009)
Kommentar
Fra : Jesus-loves-you


Dato : 05-06-09 12:23

"Gunnar007" skrev
<news:h0atra$1095$1@newsbin.cybercity.dk>

[ ... file 8789 ... ]

(Klage for øvrigt sendt til Forbrugerombudsmanden samt Cybercity i dag
klokken 12.25, dansk tid)

> > For noget tid siden i dette forår opkøbte det norske Telenor bl.a.
> > Cybercity (her i Danmark).
> >
> > Som kunde opdagede man ret hurtig konsekvensen heraf:
> >
> > Den indgående PBS-ordning (som havde eksisteret i mange år) var blevet
> > annulleret af selskabet, UDEN at man fik det at vide, således at man nu
> > pludselig blev opkrævet et administrationsgebyr på (vist nok) 39 kr.
>
> Velkommen i klubben, og da jeg tilmeldte min regning til pbs er der nu
> gået 2 mdr, og jeg har endnu engang modtaget en papirfaktura.. ...


Pengegriske svin !!!

> ... Ringede og klagede
> til kundeservice, som postulerede at det skam var pbs der var længe om
> det.
> Sjovt nok har jeg aldrig oplevet pbs er længere tid om det, end den næste
> mdr's betaling.
>
> Derfor er jeg nu på vej væk fra Cybercity , tiltrods for jeg har været
> kunde der siden de startede..
>
> Derudover har jeg flere venner som har mail adresser hos Cybercity, som
> cybercity nu ophører med at have.
> Det drejer sig bland andet om domænet transport.dk og bog.dk
> Surt at være erhvervsdrivende og have en mail hos Cybercity med
> @transport.dk og nu skal skifte brevpapir, visitkort, og alt andet ud,
> fordi de mener at tiden er inde at sælge det fra.
>
> Kun endnu en grund til at forlade den synkende skude.


And then I heard the voice again said (perhaps ET):
(2009-06-05, Friday, day no 156, CET 13:11, GMT 11:11)
- "Advarsel."

Så! Nu får de sg_ givetvis tæv af "Big-sister" !!!

CET 13:15
- "Program."

Program on ?

CET 13:15
- "Classified."

Hmm ... (memory on from) ...

Subject: Republikken Danmark (og interface 61 news)
8788 <news:4a28d098$0$90268$14726298@news.sunsite.dk>
<http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/7924d437bd297513>


Hør! Det minder mig en "anelse" om det kinesiske ordsprog, som lyder:

At slagte hønen for at skræmme aben.

Is that it, ET ?


With kind regards,
Mogens Kall, The servant of Michael, the *fool* of Christ.
--
Coming up news: Iran hit by a meteor. Iran is no more (Jer.49,34-Jos.10,11)
Last OUTPUT: 8789 <news:4a28f107$0$90267$14726298@news.sunsite.dk>
Info <http://groups.google.com/group/dk.test/msg/0c2acbb0aa88edf8>
<http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/>. File-number: 8790



Jesus-loves-you (05-06-2009)
Kommentar
Fra : Jesus-loves-you


Dato : 05-06-09 12:32

"Jesus-loves-you" skrev
8790 <news:4a28fff4$0$90268$14726298@news.sunsite.dk>
>
> "Gunnar007" skrev
> <news:h0atra$1095$1@newsbin.cybercity.dk>
>
> [ ... file 8789 ... ]
>
> (Klage for øvrigt sendt til Forbrugerombudsmanden samt Cybercity i dag
> klokken 12.25, dansk tid)
>
> > > For noget tid siden i dette forår opkøbte det norske Telenor bl.a.
> > > Cybercity (her i Danmark).
> > >
> > > Som kunde opdagede man ret hurtig konsekvensen heraf:
> > >
> > > Den indgående PBS-ordning (som havde eksisteret i mange år) var blevet
> > > annulleret af selskabet, UDEN at man fik det at vide, således at man
> > > nu pludselig blev opkrævet et administrationsgebyr på (vist nok) 39
> > > kr.
> >
> > Velkommen i klubben, og da jeg tilmeldte min regning til pbs er der nu
> > gået 2 mdr, og jeg har endnu engang modtaget en papirfaktura.. ...
>
>
> Pengegriske svin !!!
>
> > ... Ringede og klagede
> > til kundeservice, som postulerede at det skam var pbs der var længe om
> > det.
> > Sjovt nok har jeg aldrig oplevet pbs er længere tid om det, end den
> > næste mdr's betaling.
> >
> > Derfor er jeg nu på vej væk fra Cybercity , tiltrods for jeg har været
> > kunde der siden de startede..
> >
> > Derudover har jeg flere venner som har mail adresser hos Cybercity, som
> > cybercity nu ophører med at have.
> > Det drejer sig bland andet om domænet transport.dk og bog.dk
> > Surt at være erhvervsdrivende og have en mail hos Cybercity med
> > @transport.dk og nu skal skifte brevpapir, visitkort, og alt andet ud,
> > fordi de mener at tiden er inde at sælge det fra.
> >
> > Kun endnu en grund til at forlade den synkende skude.
>
>
> And then I heard the voice again said (perhaps ET):
> (2009-06-05, Friday, day no 156, CET 13:11, GMT 11:11)
> - "Advarsel."
>
> Så! Nu får de sg_ givetvis tæv af "Big-sister" !!!
>
> CET 13:15
> - "Program."
>
> Program on ?
>
> CET 13:15
> - "Classified."
>
> Hmm ... (memory on from) ...
>
> Subject: Republikken Danmark (og interface 61 news)
> 8788 <news:4a28d098$0$90268$14726298@news.sunsite.dk>
<http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/7924d437bd297513>
>
>
> Hør! Det minder mig en "anelse" om det kinesiske ordsprog, som lyder:
>
> At slagte hønen for at skræmme aben.
>
> Is that it, ET ?


Tillad mig li' i den forbindelse at minde dig om, ET (robot, eller ej), at
psykopater er *afstumpede*. De mangler noget psykisk i deres personlighed...

And then I heard the voice again said (still perhaps ET):
(2009-06-05, Friday, day no 156, CET 13:25, GMT 11:25)
- "Nemlig."


Following up (now only) to ...
News:dk.videnskab.psykologi
.... idet psykiatri-nyhedsgruppen endnu ikke eksisterer.


With kind regards,
Mogens Kall, The servant of Michael, the *fool* of Christ.
--
Coming up news: Iran hit by a meteor. Iran is no more (Jer.49,34-Jos.10,11)
Last OUTPUT: 8790 <news:4a28fff4$0$90268$14726298@news.sunsite.dk>
Info <http://groups.google.com/group/dk.test/msg/0c2acbb0aa88edf8>
<http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/>. File-number: 8791



Jesus-loves-you (11-06-2009)
Kommentar
Fra : Jesus-loves-you


Dato : 11-06-09 11:05

"Jesus-loves-you" skrev
8790 <news:4a28fff4$0$90268$14726298@news.sunsite.dk>
>
> "Gunnar007" skrev
> <news:h0atra$1095$1@newsbin.cybercity.dk>
>
> [ ... file 8789 ... ]
>
> (Klage for øvrigt sendt til Forbrugerombudsmanden samt Cybercity i dag
> klokken 12.25, dansk tid)
>
> > > For noget tid siden i dette forår opkøbte det norske Telenor bl.a.
> > > Cybercity (her i Danmark).
> > >
> > > Som kunde opdagede man ret hurtig konsekvensen heraf:
> > >
> > > Den indgående PBS-ordning (som havde eksisteret i mange år) var blevet
> > > annulleret af selskabet, UDEN at man fik det at vide, således at man
> > > nu pludselig blev opkrævet et administrationsgebyr på (vist nok) 39
kr.


For en god orden skyld skal modpartens indsigelser her anføres; idet jeg har
modtaget følgende e-mail fra ...

From: Cybercity A/S
To: ... (Mogens Kall) ...
Sent: Tuesday, June 09, 2009, CET 16:10, GMT 14:10
Subject: Re: Pengeafpresning. Det kan I ikke være bekendt, Cybercity !!!
[eTrackNr: ... cut ...]

=== citat start ===

Kære Kall, Mogens


Mange tak for din henvendelse.

Der er tale om nogle misforståelser. Det er i høj grad til vores fordel, når
vores kunder betaler via PBS, og administrationomkostningerne på kr. 39,00
dækker kun lidt af omkostningerne ved kunder som betaler via giro
indbetalingskort.

Din sag er lidt mere komplex, da den dækker 2 forskellige forbindelser.

1.) Dit modem abonnement er overført fra Tele2. Desværre var det ikke muligt
for os, af overføre PBS oplysningerne, hvilket også blev skrevet i det brev
vi udsendte forud for konverteringen. I de tilfælde hvor kunder henvendte
sig, har vi valgt at kreditere gebyret, da der blandt andet kan være
uheldige situationer, hvor konverteringsbrevet ikke er nået frem til kunden.

2.) Dit ADSL abonnement er oprettet via Sonofon ... (cut) ... . Det er
desværre endnu ikke muligt, at få tilmeldt forbindelsen til PBS via vores
butikker, men det håber vi det bliver i fremtiden. ADSL- og modem
abonnementer ligger i 2 helt forskellige ordre systemer på helt forskellige
kontonumre. Da PBS kontonumre hænger sammen med både kontonummer i kundens
penge institut og kundens konto nummer hos leverandøren (f.eks. Cybercity),
så er det desværre ikke muligt at genbruge PBS kontrakten. Det burde dog
også stå på papirene fra Sonofon butiken, at der bliver opkrævet et
administrations gebyr, hvis kontoen ikke er tilmeldt PBS.

Undtagelsesvis har jeg krediteret de 2 gange administrations gebyr på den
næste faktura på kontonummeret.

Skulle du have flere spørgsmål eller ønsker du ovenstående uddybet, er du
velkommen til at besvare denne mail.
Med venlig hilsen
Joe Schaufuss

Klagebehandler
Reklamationsafdelingen
Cybercity A/S

=== citat slut ====


Andre nyheder "lidt" desangående:

=== citat start ===

TV2 Text (Norway, p124) Ons 10. jun (2009, CET) 06:04:30

Avventer salg av Telenor-aksjer

Telenors VimpelCom- aksjer selges ikke
før striden om aksjeposten er
behandlet i en ankedomstol, opplyser
russiske rettsmyndigheter til Reuters.
Ifølge den russiske føderale
nemsmannen vil det være en høring
onsdag. Aksjene vil ikke bli lagt ut
for salg selv om ankedomstolen i
Tyumen ikke kommer fram til noen
beslutning når saken behandles onsdag.

=== citat slut ====


With kind regards,
Mogens Kall, The servant of Michael, the *fool* of Christ.
--
Coming up news: Iran hit by a meteor. Iran is no more (Jer.49,34-Jos.10,11)
Last OUTPUT: 8811 <news:4a2c9c1c$0$90270$14726298@news.sunsite.dk>
Info <http://groups.google.com/group/dk.test/msg/0c2acbb0aa88edf8>
<http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/>. File-number: 8812



Jesus-loves-you (14-06-2009)
Kommentar
Fra : Jesus-loves-you


Dato : 14-06-09 13:10

"Jesus-loves-you" skrev ...

08790 <news:4a28fff4$0$90268$14726298@news.sunsite.dk>
<http://groups.google.dk/group/dk.forbruger/msg/1acf8e4d663905e5>
>
> "Gunnar007" skrev
> <news:h0atra$1095$1@newsbin.cybercity.dk>
>
> [ ... file 8789 ... ]
>
> (Klage for øvrigt sendt til Forbrugerombudsmanden samt Cybercity i dag
> klokken 12.25, dansk tid)
>
> > > For noget tid siden i dette forår opkøbte det norske Telenor bl.a.
> > > Cybercity (her i Danmark).
> > >
> > > Som kunde opdagede man ret hurtig konsekvensen heraf:
> > >
> > > Den indgående PBS-ordning (som havde eksisteret i mange år) var blevet
> > > annulleret af selskabet, UDEN at man fik det at vide, således at man
> > > nu pludselig blev opkrævet et administrationsgebyr på (vist nok) 39
> > > kr.


For en god orden skyld skal også Forbrugerombudsmandens ord her anføres;
idet jeg har modtaget følgende e-mail fra ...

From: Eva Vindsebæk Sjøgren (FS)
To: ... (Mogens Kall) ...
Sent: Friday, June 12, 2009, CET 10:55, GMT 08:55
Subject: SV: Pengeafpresning. Det kan I ikke være bekendt, Cybercity !!!

=== citat start ===

Tak for Deres e-mail sendt den 5. juni 2009, hvor De klager over, at
Cybercity tager 39 kr. i administrationsgebyr, hvis man betaler via PBS.

Forbrugerombudsmanden ser på alle de henvendelser, vi modtager, men vi kan
desværre ikke tage alle op til nærmere behandling.

Når vi skal vurdere, om en henvendelse skal behandles nærmere, lægger vi
blandt andet vægt på:

· om problemet giver anledning til mange klager,

· om der er tale om et generelt problem, der ses inden for flere
brancher, og

· hvor alvorligt problemet er for den enkelte.

Vi har gennemgået Deres henvendelse og besluttet, at vi ikke vil gøre
videre. Alligevel har henvendelser som Deres betydning, fordi de giver os et
grundlag for at tage stilling til, hvor der kan være særlige problemer og
dermed, hvordan Forbrugerombudsmanden kan gøre mest mulig gavn.

Deres henvendelse vil derfor ikke blive behandlet særskilt, men vil indgå i
vort erfaringsgrundlag ved tilrettelæggelse af Forbrugerombudsmandens
indsatsområder.

Uden at tage stilling til den konkrete sag kan vi dog generelt oplyse, at
erhvervsdrivende som hovedregel selv må bestemme, hvilke gebyrer de vil
opkræve samt størrelsen af disse. Markedsføringslovens § 15 fastslår dog, at
såfremt en erhvervsdrivende ændrer et gebyr til ulempe for forbrugeren,
eller hvis den erhvervsdrivende opkræver et nyt gebyr, skal dette varsles
med en rimelig frist, før ændringen får virkning for forbrugeren.

De kan finde information om markedsføringsloven og om Forbrugerombudsmandens
arbejde på www.forbrugerombudsmanden.dk.

Vi skal til slut oplyse, at Forbrugerombudsmanden ikke har pligt til at
behandle alle sager, han får forelagt. Vi henviser til § 1 i bekendtgørelse
nr. 173 af 26. februar 2007 om regler for Forbrugerombudsmandens virksomhed.


Med venlig hilsen
På Forbrugerombudsmandens vegne

Eva Sjøgren
Fuldmægtig, cand.jur.
Direkte tlf.: 32 66 91 53
E-mail: evs@fs.dk.off

Forbrugerombudsmanden
Amagerfælledvej 56
2300 København S
www.forbrugerombudsmanden.dk

=== citat slut ====


Bemærkes skal følgende sætning:

" ... Alligevel har henvendelser som Deres betydning, fordi de giver os et
grundlag for at tage stilling til, hvor der kan være særlige problemer og
dermed, hvordan Forbrugerombudsmanden kan gøre mest mulig gavn."


With kind regards,
Mogens Kall, The servant of Michael, the *fool* of Christ.
--
Coming up news: Iran hit by a meteor. Iran is no more (Jer.49,34-Jos.10,11)
Last OUTPUT: 8849 <news:4a34e19a$0$90263$14726298@news.sunsite.dk>
Info <http://groups.google.com/group/dk.test/msg/0c2acbb0aa88edf8>
<http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/>. File-number: 8850



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408938
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste