> Ja nogen må da have ombooket jer til et andet fly. Dér kunne kravene have
> været rejst. Endvidere har ALLE flyselskaber en repræsentant i de
> lufthavne der benyttes. Evt. en handlingagent. Her kunne kravene have
> været rejst.
Her er det så dig, der ikke har helt ret:
Vi blev ved lufthavnens ( PMI ) information desk - hvor vi som skrevet
_selv_ henvendte os fordi vi ikke kunde finde vores fly på afgangstavlerne -
opfordret til at henvende os ved en af skrankerne 60-69 for at få nærmere
besked.
Her stillede vi os så bag i en _lang_ kø - som i øvrigt viste sig at være
til Norwegian ! Som intet havde med sagen at gøre.
Efterhånden var vi en hel del, som dels kunne høre hinanden tale dansk, og
dels kunne se hinanden fare forvildet rundt. Ud af "det blå" dukkede så en
engelsktalende, lufthavnsklædt ( altså _ikke_ flyselskabsklædt ) kvinde op
som bad os stille os i køen til KLM-flyet til AMS.
Her fik vi så at vide at vi skulle flyve over AMS og der skifte til et andet
fly til CPH.
Altså var der ingen grund til at bede om nogen kompensation eller andet. Vi
er selvfølgelig indstillet på at der kan ske den slags. Og ingen kunne jo
vide hvordan det ville udvikle sig !
> I en force majeure situation kan man ikke altid forvente at der
> automatisk tages hånd om alle ens rettigheder. Slet ikke når man benytter
> lavpris selskaber.
Der gælder da mig bekendt ikke forskellige regler for forskellige
flyselskaber ??
> Det var ikke den form for dokumentation jeg tænkte på. Du vil have svært
> ved at modbevise en evt. påstand fra flyselskabet om at alle blev tilbudt
> hvad lovgivningen foreskriver, men at du/i tilsyneladende fejlagtigt ikke
> har fået/opfattet budskaberne.
Tjah. Men almindeligvis ligger bevisbyrden da hos den anklagede - altså
bliver det da lige så svært for flyselskabet at bevise at de faktisk gjorde
det ?
> Har du selv rejst kravene er det derimod en anden sag. Man kan ikke som
> passager "gemme" sig og så senere stille krav om noget der rent faktisk
> blev tilbudt. Jeg siger ikke det var sådan, jeg beskriver blot de pligter
> der følger med dine rettigheder.
Jeg har allerede skrevet at der rent fysisk slet ikke var nogen vi kunne
henvende os til og derfor heller ikke rejse vores krav.
Der var altså heller ikke en handling agent at se noget sted, lige som intet
åbent kontor var at finde !
Der er altså bestemt ikke tale om at jeg ville "gemme" mig - tvært imod !
>
> Har du en dato for hændelsen? Måske kan jeg finde noget frem.
Det har jeg selv gjort her:
http://drupal.rnw.nl/english/article/hailstones-damage-10-transavia-jets
> Oplyser de samme sted om en mulig kompensation hvis servicen udebliver?
Nej. Jeg henviser til
http://www.rejseliv.dk/artikel/penge-paa-bordet-naar-flyet-aflyses
> Linux is like a Teepee: No Gates, no Windows, Apache inside.
Fin sammenligning, i øvrigt
Med venlig hilsen
Bo