/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
En gennemsnitlig bil
Fra : Leo_Jensen


Dato : 29-05-09 04:25

Hejsa

Jeg har lige kørt turen Kolding-Sønderborg og retur i firmaets Opel
Zafira Flexivan 1.8 16V. Den gjorde det selvfølgelig uden det mindste
problem, men jeg blev da husket på hvorfor jeg har valgt ikke at have
en gennemsnitsbil.

Støj: Masser. Indsugningen støjer sundt og HØJT ved +120 km/t. Det
skulle ikke undre mig om man runder de 85 dB ved 140 km/t. Virkeligt
enerverende at høre på.
Betjening: Tåbeligt hård kobling. Formentlig slidt op, det kan ikke
passe at den skal være SÅ hård.
Affjedring, bremser og styring: Helt ok til motorvej. Bremserne føltes
dog ikke specielt ivrige efter at stoppe bilen.
Slid: Hul i førersæde, rust i panelsamlingen under fordørene. En bil
med 118.000 km på klokken og vel 2-3 år gammel. Resten var rimeligt
pænt og knirkefrit. Ikke at et knirk ville have en chance for at
trænge igennem for motorstøjen.
Motor: Slipper ikke gassen før måske et halvt sekund efter jeg har
gjort det, men det er nok et eller andet antiforureningssystem, der
bestemmer. Det har jeg oplevet i andre nye biler før, man kan sikkert
lære at leve med det. Trækker jævnt, men ikke voldsomt ..

Jeg er lidt overrasket over at en bil, som trods alt koster lidt
kroner med hvide plader er så trist en oplevelse. En rigtig
arbejdshest, og heller ikke mere end det.

Noget andet: Folk kører forbavsende langsomt på dette stykke motorvej.
Det er en 130-strækning, og jeg holdt 140 km/t på klokken, dvs
formentlig kun lidt over 130 km/t i virkeligheden, og jeg blev
overhalet 4 gange på hele turen. Mange kører noget der ligner 100 km/
t. De kører nok og sparer CO2-kvoter sammen...

MVH Leo

 
 
FGHK (29-05-2009)
Kommentar
Fra : FGHK


Dato : 29-05-09 12:47


"Leo_Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:e787b66d-ba16-402e-8406-97bf7ca2f590@t11g2000vbc.googlegroups.com...
Hejsa



Noget andet: Folk kører forbavsende langsomt på dette stykke motorvej.
Det er en 130-strækning, og jeg holdt 140 km/t på klokken, dvs
formentlig kun lidt over 130 km/t i virkeligheden, og jeg blev
overhalet 4 gange på hele turen. Mange kører noget der ligner 100 km/
t. De kører nok og sparer CO2-kvoter sammen...

MVH Leo

Forstår ikke helt.

Selv kører jeg sjældent over 110, da jeg tager hjemmefra i god tid og nyder
køreturen.

Jeg har aldríg forstået dem der kører som fanden er i hælene på dem, stress
dog af´.




Kent Oldhøj (29-05-2009)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 29-05-09 13:54

"FGHK" <Jegharikke@brugformail.dk> wrote in
news:4a1fcb35$0$15883$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Jeg har aldríg forstået dem der kører som fanden er i hælene på dem,
> stress dog af´.

De fleste biler har en hastighed hvor alting lissom går op i en højere
enhed. Det er ihvertfald min oplevelse. Den hastighed er meget forskellig,
og indstiller sig typisk først efter længere stræk.

I en 2CV var det 90 km/t. Min ex-svigerfars Xsara ville gerne køre 130. En
Alfa 147 JTD insisterede på 160 km/t, og jeg husker en BMW 2800 havde et
naturligt leje omkring 170 km/t.

Det er den hastighed jeg foretrækker at køre i en given bil, og den
hastighed jeg finder mindst stressende. Naturligvis forudsat forholdene
tillader det.

--
Linux is like a Teepee: No Gates, no Windows, Apache inside.

leo.5500@gmail.com (29-05-2009)
Kommentar
Fra : leo.5500@gmail.com


Dato : 29-05-09 07:02

On 29 Maj, 14:54, "Kent Oldhøj" <old...@gmail.com> wrote:
> "FGHK" <Jeghari...@brugformail.dk> wrote innews:4a1fcb35$0$15883$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>
> > Jeg har aldríg forstået dem der kører som fanden er i hælene på dem,
> > stress dog af´.
>
> De fleste biler har en hastighed hvor alting lissom går op i en højere
> enhed. Det er ihvertfald min oplevelse. Den hastighed er meget forskellig,
> og indstiller sig typisk først efter længere stræk.
>
> I en 2CV var det 90 km/t. Min ex-svigerfars Xsara ville gerne køre 130. En
> Alfa 147 JTD insisterede på 160 km/t, og jeg husker en BMW 2800 havde et
> naturligt leje omkring 170 km/t.
>
> Det er den hastighed jeg foretrækker at køre i en given bil, og den
> hastighed jeg finder mindst stressende. Naturligvis forudsat forholdene
> tillader det.
>
> --
> Linux is like a Teepee: No Gates, no Windows, Apache inside.

For Zafira'en var det nok omkring de 80 km/t, hvis man ønskede et
acceptabelt støjniveau. Ellers er de 140 km/t et fint tempo i den.

For 2CV'en har du helt ret, den skal op på 90 km/t for at have magt
over tingene i 4. gear.

I Jaguaren har jeg et bredt spænd fra 120-170 km/t hvor det hele bare
spinder. Det betyder så at fartpiloten er vigtig, ellers ligger man og
kører op og ned i tempo uden at opdage det. Det samme har jeg oplevet
i de 6-benede BMW'er, de har også et bredt område hvor de kører
harmonisk.

Leo

Mogens (29-05-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 29-05-09 16:29

<leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:466ae1b1-a712-4940-bb3b-78cce03ee90b@f16g2000vbf.googlegroups.com...

>> > Jeg har aldríg forstået dem der kører som fanden er i hælene på dem,
>> > stress dog af´.

>> De fleste biler har en hastighed hvor alting lissom går op i en højere
>> enhed.

> For Zafira'en var det nok omkring de 80 km/t, hvis man ønskede et
> acceptabelt støjniveau. Ellers er de 140 km/t et fint tempo i den.
> For 2CV'en har du helt ret, den skal op på 90 km/t for at have magt
> over tingene i 4. gear.
> I Jaguaren har jeg et bredt spænd fra 120-170 km/t hvor det hele bare
> spinder. Det betyder så at fartpiloten er vigtig, ellers ligger man og
> kører op og ned i tempo uden at opdage det. Det samme har jeg oplevet
> i de 6-benede BMW'er, de har også et bredt område hvor de kører
> harmonisk.

Og for mit vedkommende:
Fordi jég KA' LI' at køre stærkt




FGHK (02-06-2009)
Kommentar
Fra : FGHK


Dato : 02-06-09 07:23


"Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
news:nbTTl.9156$U5.112268@newsb.telia.net...

> Og for mit vedkommende:
> Fordi jég KA' LI' at køre stærkt
>
>
>
Jeg har intet problem med folk kører stærkt, mit problem er med folk der
kører DUMT:

F.eks. kører stærkt i byen, kører for tæt, laver farlige overhalinger,
kører i busbane, på fortov, på cykelsti, laver manøvrer andre bilister ikke
kan forudse osv. osv.

Man kan godt køre stærkt på en fornuftig måde på de rigtige steder.

Personligt kører jeg aldrig stærkt , og derfor ligger jeg i inderbanen på
motorvejen. Jeg giver gerne plads til dem der kører stærkt, for så er jeg
fri for at have dem bagved.




KASO (30-05-2009)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 30-05-09 07:38


"Leo_Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:e787b66d-ba16-402e-8406-97bf7ca2f590@t11g2000vbc.googlegroups.com...
Hejsa

Jeg har lige kørt turen Kolding-Sønderborg og retur i firmaets Opel
Zafira Flexivan 1.8 16V. Den gjorde det selvfølgelig uden det mindste
problem, men jeg blev da husket på hvorfor jeg har valgt ikke at have
en gennemsnitsbil.

Støj: Masser. Indsugningen støjer sundt og HØJT ved +120 km/t. Det
skulle ikke undre mig om man runder de 85 dB ved 140 km/t. Virkeligt
enerverende at høre på.
Betjening: Tåbeligt hård kobling. Formentlig slidt op, det kan ikke
passe at den skal være SÅ hård.
Affjedring, bremser og styring: Helt ok til motorvej. Bremserne føltes
dog ikke specielt ivrige efter at stoppe bilen.
Slid: Hul i førersæde, rust i panelsamlingen under fordørene. En bil
med 118.000 km på klokken og vel 2-3 år gammel. Resten var rimeligt
pænt og knirkefrit. Ikke at et knirk ville have en chance for at
trænge igennem for motorstøjen.
Motor: Slipper ikke gassen før måske et halvt sekund efter jeg har
gjort det, men det er nok et eller andet antiforureningssystem, der
bestemmer. Det har jeg oplevet i andre nye biler før, man kan sikkert
lære at leve med det. Trækker jævnt, men ikke voldsomt ..

Jeg er lidt overrasket over at en bil, som trods alt koster lidt
kroner med hvide plader er så trist en oplevelse. En rigtig
arbejdshest, og heller ikke mere end det.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Tjah - nu skal man ikke skære alle over en kam....

Vi har haft en Renault Grand Scénic 1.9dCi (diesel). Støjniveauet var lavt -
der var ikke nævneværdig forskel fra 110 til 180km/t, hvor man stadig havde
lav støj og nemt at tale sammen. Komforten var høj - en yderst komfortabel
bil at køre langt (og evt. hurtigt) i.

Nu har vi en MB Viano 2.2CDI 2004(som "Marco Polo") - trods det dyre logo,
er den betragteligt mere støjende end Renault'en - og den har netop fået
omlakereret alle døre pg.a. rust (der var ikke en plet på Renault'erne, vi
har haft - heller ikke efter mere end 8 år). Mens Mercedes'en var til
maleren, lånte vi en Audi A4, som heller ikke just imponerede med sit
støjniveau - den var undermotoriseret med en 1.6 motor, der roterede alt for
hurtigt på motorvejen - allerede ved 110km/t.


Martin [6000] (30-05-2009)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 30-05-09 17:08


> Og for mit vedkommende:
> Fordi jég KA' LI' at køre stærkt

Fy skamme! Det må man sandelig ikke kunne lide da... det er jo politisk
ukorrekt så det synger i disse tider



Martin [6000] (30-05-2009)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 30-05-09 20:33


> Absolut, men det blæser vi på

Fuldstændig

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste