/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Kvajet mig.......
Fra : H&M


Dato : 21-05-09 19:18

Hej NG

Er i gang med at give Pan'en lidt service.

Der skulle frisk DOT4 i den hydrauliske kobling.
Fik åbnet for udluftning som det første, olien løber fint ud af
slangen........doh!

Fik ikke lukket i tide, så nu er der ingen tryk på, uanset hvad jeg gør.
Håndtaget går bare i bund, også selvom jeg 124 gange har trykket
håndtag-holdt inde, åbnet for udluftning, lukket for udluftning og sluppet
håndtag, forfra igen.Og der kommer luft ud i slagen hver gang.
Jeg har lige nu en 40 cm slange på som er halvfyldt med olie. Den peger lige
op i luften. Og der er lukket for udluftningen.
Jeg har nu toppet op med DOT4 og sat håndtaget fast i indtrykket tilstand
med velcro, så må vi se i morgen.
Mener at have hørt det vil hjælpe, hvad siger i ?
Nogen andre gode tip til at komme ud af situationen. ?

Hvorfor bliver man ved med at lave sådan noget l...

På forhånd tak.

P.S. Det hele startede med at tandremmen skulle skiftes, hold da op man der
skal pilles mange stumper af Pan'en før man kan komme i gang med det
væsentlige....damn hele carporten er fuld af stumper.
Og ja, her kvajede jeg mig også Den ene knast smuttede da den nye rem
skulle på...bøvle bøvle, bliver spændende at se om den starter Ja ja
den drejer frit rundt, og alle mærker passer..........nu.


 
 
Thomas Jensen (21-05-2009)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 21-05-09 19:52

> Mener at have hørt det vil hjælpe, hvad siger i ?
> Nogen andre gode tip til at komme ud af situationen. ?
>
som jeg forstår dig, så har du lade den løbe tør ?
En nem måde at suge luft ud af systemet, hvis man ikke har en udlufter, er
at købe en stor sprøjte på apoteket.
Så suger du simpelt hen væsken igennem systemet og får luften med ud.
Husk at toppe op hele tiden, så du ikke suger ny luft med ind

Nemt og billigt.

--
mvh

Thomas Jensen
Yamaha FZS600 1998
http://dfmc.dk/?id=11




H&M (21-05-2009)
Kommentar
Fra : H&M


Dato : 21-05-09 20:22

>> Mener at have hørt det vil hjælpe, hvad siger i ?
>> Nogen andre gode tip til at komme ud af situationen. ?
>>
> som jeg forstår dig, så har du lade den løbe tør ?
> En nem måde at suge luft ud af systemet, hvis man ikke har en udlufter, er
> at købe en stor sprøjte på apoteket.
> Så suger du simpelt hen væsken igennem systemet og får luften med ud.
> Husk at toppe op hele tiden, så du ikke suger ny luft med ind
>
> Nemt og billigt.

Ahhhhh ja, pumpen virker ikke når den har været løbet tør, og ja den var
løbet tør.
Tak for tippet.
Nu ser morgendagen allerede lysere ud.


Søren Larsen (21-05-2009)
Kommentar
Fra : Søren Larsen


Dato : 21-05-09 20:45

Thomas Jensen wrote:
>> Mener at have hørt det vil hjælpe, hvad siger i ?
>> Nogen andre gode tip til at komme ud af situationen. ?
>>
> som jeg forstår dig, så har du lade den løbe tør ?
> En nem måde at suge luft ud af systemet, hvis man ikke har en udlufter, er
> at købe en stor sprøjte på apoteket.
> Så suger du simpelt hen væsken igennem systemet og får luften med ud.
> Husk at toppe op hele tiden, så du ikke suger ny luft med ind
>
> Nemt og billigt.
>
Inden du begynder på det, kan du med stor fordel sørge for at
udluftningsskruen er tæt, v.h.a. noget VVS-tape. Ellers risikerer du at
bruge lang tid på at suge frisk luft bag om udluftningsskruen og ind i
sprøjten.

/Søren

Per (21-05-2009)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 21-05-09 20:07

H&M wrote:
> Hej NG
>
> Er i gang med at give Pan'en lidt service.
>
> Der skulle frisk DOT4 i den hydrauliske kobling.
> Fik åbnet for udluftning som det første, olien løber fint ud af
> slangen........doh!
>
> Fik ikke lukket i tide, så nu er der ingen tryk på, uanset hvad jeg
> gør. Håndtaget går bare i bund, også selvom jeg 124 gange har trykket
> håndtag-holdt inde, åbnet for udluftning, lukket for udluftning og
> sluppet håndtag, forfra igen.Og der kommer luft ud i slagen hver gang.
> Jeg har lige nu en 40 cm slange på som er halvfyldt med olie. Den
> peger lige op i luften. Og der er lukket for udluftningen.
> Jeg har nu toppet op med DOT4 og sat håndtaget fast i indtrykket
> tilstand med velcro, så må vi se i morgen.
> Mener at have hørt det vil hjælpe, hvad siger i ?
> Nogen andre gode tip til at komme ud af situationen. ?

Jeg ville lade tyngdekraften arbejde.

Jeg ville ikke trykke håndtaget ind med velcro, da gennemstrømningen er
mindre med håndtaget trukket.

Dvs. fyld beholderen op uden låg på - åbn udluftningsskruen evt. fjern den
helt.
Så burde det begynde at løbe efter noget tid - og så kan du gå igang med at
lufte rigtig

Du ved tryk/slip tryk/slip samtidig med at du åbner og lukker for
udlufningsskruen.

Begynder det ikke at løbe så må du igang med noget pumpeværk som en anden
skriver.

Held og lykke.

mvh. Per



Søren Larsen (21-05-2009)
Kommentar
Fra : Søren Larsen


Dato : 21-05-09 20:47

Per wrote:
> H&M wrote:
>> Hej NG
>>
>> Er i gang med at give Pan'en lidt service.
>>
>> Der skulle frisk DOT4 i den hydrauliske kobling.
>> Fik åbnet for udluftning som det første, olien løber fint ud af
>> slangen........doh!
>>
>> Fik ikke lukket i tide, så nu er der ingen tryk på, uanset hvad jeg
>> gør. Håndtaget går bare i bund, også selvom jeg 124 gange har trykket
>> håndtag-holdt inde, åbnet for udluftning, lukket for udluftning og
>> sluppet håndtag, forfra igen.Og der kommer luft ud i slagen hver gang.
>> Jeg har lige nu en 40 cm slange på som er halvfyldt med olie. Den
>> peger lige op i luften. Og der er lukket for udluftningen.
>> Jeg har nu toppet op med DOT4 og sat håndtaget fast i indtrykket
>> tilstand med velcro, så må vi se i morgen.
>> Mener at have hørt det vil hjælpe, hvad siger i ?
>> Nogen andre gode tip til at komme ud af situationen. ?
>
> Jeg ville lade tyngdekraften arbejde.
>
> Jeg ville ikke trykke håndtaget ind med velcro, da gennemstrømningen er
> mindre med håndtaget trukket.
>
Øhh! med håndtaget trykket ind er der ingen gennemstrømning.

/Søren

Hekto (21-05-2009)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 21-05-09 15:42

Ducati?

Har du den på sidestøttefod kan det være svært at få al luft ud. Lidt
afhængig af om slavecylinderen sidder i højre elelr venstre side
selvf.
Sidder den til venstre, så afmonter slaven, tryk stemplet i bund og
fasthold det der, med et eller andet + en strip. Så udluftigen meget
omhyggeligt. Det er svært at få luften ud når den er monteret.



kalle (21-05-2009)
Kommentar
Fra : kalle


Dato : 21-05-09 20:44

Jeg har lavet samme stunt -- og fandt ud af, at der gemmer sig en
luftlomme helt oppe ved hovedcylinderen . Jeg afmonterede banjo bolten på
hovedcylinderen , eller hvordan sårn en Pan nu er skruet sammen, og fik
fyldt hovedcylinderen , ved at holde en finger for hullet, så der lige kan
løbe lidt vædske ud imens du trykker på håndtaget, og lukke helt tæt med
fingeren imens du langsomt slipper håndtaget igen, så hovedcylinderen kan nå
at suge vædske ind , gør dette 2 -3 gange, så tror jeg du kan løse
problemet , for inden hovedcylinderen er helt fyldt, kan du ikke udlufte
resten af systemet.
"H&M" <henning@slettesmosvad.dk> skrev i en meddelelse
news:4a159abb$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej NG
>
> Er i gang med at give Pan'en lidt service.
>
> Der skulle frisk DOT4 i den hydrauliske kobling.
> Fik åbnet for udluftning som det første, olien løber fint ud af
> slangen........doh!
>
> Fik ikke lukket i tide, så nu er der ingen tryk på, uanset hvad jeg gør.
> Håndtaget går bare i bund, også selvom jeg 124 gange har trykket
> håndtag-holdt inde, åbnet for udluftning, lukket for udluftning og sluppet
> håndtag, forfra igen.Og der kommer luft ud i slagen hver gang.
> Jeg har lige nu en 40 cm slange på som er halvfyldt med olie. Den peger
> lige op i luften. Og der er lukket for udluftningen.
> Jeg har nu toppet op med DOT4 og sat håndtaget fast i indtrykket tilstand
> med velcro, så må vi se i morgen.
> Mener at have hørt det vil hjælpe, hvad siger i ?
> Nogen andre gode tip til at komme ud af situationen. ?
>
> Hvorfor bliver man ved med at lave sådan noget l...
>
> På forhånd tak.
>
> P.S. Det hele startede med at tandremmen skulle skiftes, hold da op man
> der skal pilles mange stumper af Pan'en før man kan komme i gang med det
> væsentlige....damn hele carporten er fuld af stumper.
> Og ja, her kvajede jeg mig også Den ene knast smuttede da den nye rem
> skulle på...bøvle bøvle, bliver spændende at se om den starter Ja ja
> den drejer frit rundt, og alle mærker passer..........nu.



André S Hansen (22-05-2009)
Kommentar
Fra : André S Hansen


Dato : 22-05-09 06:51


"H&M" <henning@slettesmosvad.dk> skrev i meddelelsen
news:4a159abb$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej NG
>
> Er i gang med at give Pan'en lidt service.
>
> Der skulle frisk DOT4 i den hydrauliske kobling.
> Fik åbnet for udluftning som det første, olien løber fint ud af
> slangen........doh!
>
> Fik ikke lukket i tide, så nu er der ingen tryk på, uanset hvad jeg gør.
> Håndtaget går bare i bund, også selvom jeg 124 gange har trykket
> håndtag-holdt inde, åbnet for udluftning, lukket for udluftning og sluppet
> håndtag, forfra igen.Og der kommer luft ud i slagen hver gang.
> Jeg har lige nu en 40 cm slange på som er halvfyldt med olie. Den peger
> lige op i luften. Og der er lukket for udluftningen.
> Jeg har nu toppet op med DOT4 og sat håndtaget fast i indtrykket tilstand
> med velcro, så må vi se i morgen.
> Mener at have hørt det vil hjælpe, hvad siger i ?
> Nogen andre gode tip til at komme ud af situationen. ?

Har lige gjort det på en cbr1000f, efter hele system, havde været skilt af.
Tog kun 5/6 gange, inden der begyndte at komme væske ud.
Tror du ikke fejl er, at du først åbner luftskrue, når håndtag er i bund
Syntes at kunne huske, det er med at åbne skrue, lige efter man er begyndt
at tage kobling,
og lukke igen når det er i bund, inden man slipper greb ?
Er jo lavet lidt anderledes ind bremser, de går jo ikke helt i bund, på
samme måde ?

Mvh
André S Hansen


André S Hansen (22-05-2009)
Kommentar
Fra : André S Hansen


Dato : 22-05-09 07:07


"André S Hansen" <abc123bobbleboy@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
news:4a163d61$0$56779$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "H&M" <henning@slettesmosvad.dk> skrev i meddelelsen
> news:4a159abb$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
>> Hej NG
>>
>> Er i gang med at give Pan'en lidt service.
>>
>> Der skulle frisk DOT4 i den hydrauliske kobling.
>> Fik åbnet for udluftning som det første, olien løber fint ud af
>> slangen........doh!
>>
>> Fik ikke lukket i tide, så nu er der ingen tryk på, uanset hvad jeg gør.
>> Håndtaget går bare i bund, også selvom jeg 124 gange har trykket
>> håndtag-holdt inde, åbnet for udluftning, lukket for udluftning og
>> sluppet håndtag, forfra igen.Og der kommer luft ud i slagen hver gang.
>> Jeg har lige nu en 40 cm slange på som er halvfyldt med olie. Den peger
>> lige op i luften. Og der er lukket for udluftningen.
>> Jeg har nu toppet op med DOT4 og sat håndtaget fast i indtrykket tilstand
>> med velcro, så må vi se i morgen.
>> Mener at have hørt det vil hjælpe, hvad siger i ?
>> Nogen andre gode tip til at komme ud af situationen. ?
>
> Har lige gjort det på en cbr1000f, efter hele system, havde været skilt
> af.
> Tog kun 5/6 gange, inden der begyndte at komme væske ud.
> Tror du ikke fejl er, at du først åbner luftskrue, når håndtag er i bund
> Syntes at kunne huske, det er med at åbne skrue, lige efter man er begyndt
> at tage kobling,
> og lukke igen når det er i bund, inden man slipper greb ?
> Er jo lavet lidt anderledes ind bremser, de går jo ikke helt i bund, på
> samme måde ?
>
> Mvh
> André S Hansen

Yep har lige læst i haynes, åben luftskrue, pump greb, til der begynder at
komme væske ud, luk luftskrue, derefter kan man lufte ud på normal vis
Syntes nok der var et eller andet

Mvh
André S Hansen


H&M (22-05-2009)
Kommentar
Fra : H&M


Dato : 22-05-09 20:10

Løsningen......
To Fejl

1. Det viser sig at jeg har hældt ny olie ned oveni den pessar der ligger i
beholderen......DOH..
Da beholderen løb tør har den suget pessaren ned i beholderen, så det
for mig ser ud som om beholderen er foret med gummi.......Der må godt
smiles. Ok, ud med den, olie i, stadig ingen træk i det.....Suger, venter
prøver en masse, intet hjælper.

2. Luftlomme i hovedcylinder, Den løste jeg ved at trykke olie den forkerte
vej igennem med en stor 1dl sprøjte, det virkede i første hug, olien
trykkede al luft ud, og viola, så var der tryk. Herefter en alm. udluftning,
og alt ok.

Tak for hjælpen alle, altid rart med jeres hjælp.


André S Hansen (22-05-2009)
Kommentar
Fra : André S Hansen


Dato : 22-05-09 20:26


"H&M" <henning@slettesmosvad.dk> skrev i meddelelsen
news:4a16f894$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
> Løsningen......
> To Fejl
>
> 1. Det viser sig at jeg har hældt ny olie ned oveni den pessar der ligger
> i beholderen......DOH..
> Da beholderen løb tør har den suget pessaren ned i beholderen, så det
> for mig ser ud som om beholderen er foret med gummi.......Der må godt
> smiles. Ok, ud med den, olie i, stadig ingen træk i det.....Suger, venter
> prøver en masse, intet hjælper.
>
> 2. Luftlomme i hovedcylinder, Den løste jeg ved at trykke olie den
> forkerte vej igennem med en stor 1dl sprøjte, det virkede i første hug,
> olien trykkede al luft ud, og viola, så var der tryk. Herefter en alm.
> udluftning, og alt ok.
>
> Tak for hjælpen alle, altid rart med jeres hjælp.

He He

Mvh
André S Hansen


Armand (22-05-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 22-05-09 23:49

H&M skrev:
> Løsningen......
> To Fejl
>
> 1. Det viser sig at jeg har hældt ny olie ned oveni den pessar der
> ligger i beholderen......DOH..
> Da beholderen løb tør har den suget pessaren ned i beholderen, så det
> for mig ser ud som om beholderen er foret med gummi.......Der må godt
> smiles. Ok, ud med den, olie i, stadig ingen træk i det.....Suger,
> venter prøver en masse, intet hjælper.
>
> 2. Luftlomme i hovedcylinder, Den løste jeg ved at trykke olie den
> forkerte vej igennem med en stor 1dl sprøjte, det virkede i første hug,
> olien trykkede al luft ud, og viola, så var der tryk. Herefter en alm.
> udluftning, og alt ok.
>
Tilbage står så kun hvor meget du har svinet med det bremsevædske - Det
er som BUMS på lakerede flader og syre på plast =

--
Armand.

Hans Paulin \(6310\) (23-05-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 23-05-09 00:01

Armand skrev:

> H&M skrev:
>> Løsningen......
>> To Fejl
>>
>> 1. Det viser sig at jeg har hældt ny olie ned oveni den pessar der
>> ligger i beholderen......DOH..
>> Da beholderen løb tør har den suget pessaren ned i beholderen, så
>> det for mig ser ud som om beholderen er foret med gummi.......Der må
>> godt smiles. Ok, ud med den, olie i, stadig ingen træk i
>> det.....Suger, venter prøver en masse, intet hjælper.
>>
>> 2. Luftlomme i hovedcylinder, Den løste jeg ved at trykke olie den
>> forkerte vej igennem med en stor 1dl sprøjte, det virkede i første
>> hug, olien trykkede al luft ud, og viola, så var der tryk. Herefter
>> en alm. udluftning, og alt ok.
>>
> Tilbage står så kun hvor meget du har svinet med det bremsevædske -
> Det er som BUMS på lakerede flader og syre på plast =

Han skriver jo han har brugt olie, so no problem! :D
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Thomas Jensen (23-05-2009)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 23-05-09 08:08

> Han skriver jo han har brugt olie, so no problem! :D

udvendig smøring

--
mvh

Thomas Jensen
Yamaha FZS600 1998
http://dfmc.dk/?id=11



H&M (23-05-2009)
Kommentar
Fra : H&M


Dato : 23-05-09 10:05

>> 2. Luftlomme i hovedcylinder, Den løste jeg ved at trykke olie den
>> forkerte vej igennem med en stor 1dl sprøjte, det virkede i første hug,
>> olien trykkede al luft ud, og viola, så var der tryk. Herefter en alm.
>> udluftning, og alt ok.
>>
> Tilbage står så kun hvor meget du har svinet med det bremsevædske - Det er
> som BUMS på lakerede flader og syre på plast =
>
> --
> Armand.

Jep, lidt griset blev der, men den store sprøjte har minimeret mit svineri
en hel del, bla. ved at jeg nemt kunne tømme beholderen uden svineri, før
jeg trykkede vædsken den gale vej op i beholderen, og maskinen er blevet
vasket godt og grundigt, så der skullle ikke være bremsevædske tilbage.


Thomas Jensen (23-05-2009)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 23-05-09 13:51

> jeg trykkede vædsken den gale vej op i beholderen, og maskinen er blevet
> vasket godt og grundigt, så der skullle ikke være bremsevædske tilbage.
>
normalt suger man det også for netop at undgå svineri...

--
mvh

Thomas Jensen
Yamaha FZS600 1998
http://dfmc.dk/?id=11



Armand (23-05-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-05-09 14:19

Thomas Jensen skrev:
>> jeg trykkede vædsken den gale vej op i beholderen, og maskinen er blevet
>> vasket godt og grundigt, så der skullle ikke være bremsevædske tilbage.
>>
> normalt suger man det også for netop at undgå svineri...
>
- - - Og lader bælgen ligge løst over, for at fange de værste
bremsevædske-geysere

--
Armand.

Kell Petersen (01-06-2009)
Kommentar
Fra : Kell Petersen


Dato : 01-06-09 08:14

Jegplejer gerne at løsne slangen oppe ved resoirveret og sætte fingeren på
hullet , og trykker en masse gange ,, og når der så er tryk der , sætter jeg
slangen på igen og løsner længere nede , og gør det samme , og til sidst ..
Lufter jeg nede i nunden..

Så burde der være tryk på systemet igen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste