/ Forside / Interesser / Rejser / Camping / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Camping
#NavnPoint
Nordsted1 8094
katekismus 1655
piaskov 1410
dova 1350
henrikkre.. 1330
alka 1272
refi 1024
transor 1015
Benjamin... 850
10  ans 800
Dæktryk CV
Fra : Ukendt


Dato : 07-04-09 14:30

Har købt en brugt CV, hvor jeg er lidt itvivl med dæktrykket.
På selvedækket, står der MAX PSI 34, men på skærmkassen på selve CV står der
3 Bar...
Hvad skal der i?



 
 
Martin [6000] (07-04-2009)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 07-04-09 22:25

Den Tue, 07 Apr 2009 15:29:45 +0200 skrev jojo:

> Har købt en brugt CV, hvor jeg er lidt itvivl med dæktrykket. På
> selvedækket, står der MAX PSI 34, men på skærmkassen på selve CV står
> der 3 Bar...
> Hvad skal der i?

Jeg kan ikke lige omregningstabellen i knolden, men du skal ihvertfald
ikke fylde mere i end dækket er godkendt til

Så hvis 3 bar overstiger de 34 PSI så hold dig til 34 PSI - og omvendt.

Jørgen L. (07-04-2009)
Kommentar
Fra : Jørgen L.


Dato : 07-04-09 22:37

> Har købt en brugt CV, hvor jeg er lidt itvivl med dæktrykket.
> På selvedækket, står der MAX PSI 34, men på skærmkassen på selve CV står
> der 3 Bar...
> Hvad skal der i?

der kan google hjælpe
http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&rlz=1T4DADK_daDK283HR292&q=34+psi+to+bar

skriv i søge linien "34 psi to bar" i det her tilfælde 34 pounds per square
inch = 2.34421748 bar

Ud fra hvad du skriver er jeg bekymret for at du har dæk på der har den
rette bære evne.


--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD
Garmin SP 2820, 2650 og GPS 12. Garmin 2650 til salg
www.lmc-klub.dk


Ukendt (08-04-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-04-09 04:47


>
> Ud fra hvad du skriver er jeg bekymret for at du har dæk på der har den
> rette bære evne.

Mangler vidst lige et "ikke" der..
Jeg har lige fået den synet, er det ikke noget som de ville have fortalt
mig?
Det er en lille vogn, den vejer 775kg i egenvægt - Hvis det hjælper lidt.
Læste på en side, at man kunne give dækkende 10% mere en max tryk, hvad er
Jeres mening om det?



Jørgen L. (08-04-2009)
Kommentar
Fra : Jørgen L.


Dato : 08-04-09 09:07


"jojo" <noner> skrev i meddelelsen
news:ZJydnU6jR6rUg0HUnZ2dnUVZ_hOdnZ2d@posted.nordit...
>
>>
>> Ud fra hvad du skriver er jeg bekymret for at du har dæk på der har den
>> rette bære evne.
>
> Mangler vidst lige et "ikke" der..
> Jeg har lige fået den synet, er det ikke noget som de ville have fortalt
> mig?
> Det er en lille vogn, den vejer 775kg i egenvægt - Hvis det hjælper lidt.
> Læste på en side, at man kunne give dækkende 10% mere en max tryk, hvad er
> Jeres mening om det?

Det er en god ide, med 10 % mere tryk. Dette gælder også baghjulene på
bilen, maks dæktryk iht til bilens instruktionsbog + 10 %

Nu skriver du 775 kg i egen vægt, men hvad er den reelle total vægt ? altså
hvad skal dækkende bære ? den vægt er meget mere interesant end egenvægten.
Hvor gamle er dækkende ? er de mere end 5,99 år gamle bør de skiftes,
specielt hvis du skal ud og kører langt og endnu mere hvis du skal sydpå,
ned i varmen.

Hvad står der af størrelse og lasteevne osv på dækket ?


--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD
Garmin SP 2820, 2650 og GPS 12. Garmin 2650 til salg
www.lmc-klub.dk


S.B. (10-04-2009)
Kommentar
Fra : S.B.


Dato : 10-04-09 19:23


"Jørgen L." <Noemail@noemail.invalid> skrev i en meddelelse
news:49dc5b2c$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "jojo" <noner> skrev i meddelelsen
> news:ZJydnU6jR6rUg0HUnZ2dnUVZ_hOdnZ2d@posted.nordit...
>>
>>>
>>> Ud fra hvad du skriver er jeg bekymret for at du har dæk på der har den
>>> rette bære evne.
>>
>> Mangler vidst lige et "ikke" der..
>> Jeg har lige fået den synet, er det ikke noget som de ville have fortalt
>> mig?
>> Det er en lille vogn, den vejer 775kg i egenvægt - Hvis det hjælper lidt.
>> Læste på en side, at man kunne give dækkende 10% mere en max tryk, hvad
>> er Jeres mening om det?


Vi kører efter det max tryk der står på dækket, og så trækker vi 15% fra

Søren



Per Henneberg Kriste~ (11-04-2009)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 11-04-09 01:00


"S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> skrev i meddelelsen
news:49df8e98$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>>> Det er en lille vogn, den vejer 775kg i egenvægt - Hvis det hjælper
>>> lidt. Læste på en side, at man kunne give dækkende 10% mere en max tryk,
>>> hvad er Jeres mening om det?

> Vi kører efter det max tryk der står på dækket, og så trækker vi 15% fra

Normalen er plus 10%, det giver stabile dæksider ..

--
Per
Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- for "normal"
størrelse m. 3-4 skuffer - hør nærmere. Fjern fjern i mailadresse for at
skrive direkte


Jan Boegh (11-04-2009)
Kommentar
Fra : Jan Boegh


Dato : 11-04-09 09:26

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i meddelelsen
news:49dfdd8f$0$15895$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> skrev i meddelelsen
> news:49df8e98$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>>>> Det er en lille vogn, den vejer 775kg i egenvægt - Hvis det hjælper
>>>> lidt. Læste på en side, at man kunne give dækkende 10% mere en max
>>>> tryk, hvad er Jeres mening om det?
>
>> Vi kører efter det max tryk der står på dækket, og så trækker vi 15% fra
>
> Normalen er plus 10%, det giver stabile dæksider ..


I forhold til det, der er opgivet på dækket?
Jeg kan forstå, at du lægger 10% oveni det, der typisk er opgivet i CVens
brugsvejledning, men jeg er da godt nok skeptisk for at følge et råd om at
hælde 10 % oveni maxtrykket for dækket. Jeg har lige været ud at tjekke
mine. De er angivet med et maks tryk på 65 psi. Det svarer til
ca. 4,5 bar. DVS du mener at jeg skulle hælde 5 bar på. Det er godt nok
meget.

I øvrigt, når snakken nu går på dæk:
Jeg vil anbefale ejere af nye campingvogne at tjekke de dæk, der er monteret
ved leveringen. idste år var på vores sommerferie ude for noget helt
utænkeligt. Vi havde 2 dækeksplosioner. Ikke punkteringer, men regelrette
dækeksplosioner, med et brag så stort, at vi troede at vi var blevet beskudt
Og det er dælme trælst at blive udsat for først på en italiensk motorvej
en søndag aften og siden på vej hjem oppe ved Frankfurt. Og det med en ny
Dethleff, hvor vi da bestemt var overbevist om at vi havde godt kram. Det
viser sig at denne næsten 200.000 kr dyre vogn er udstyret med de rene
skoddæk - Matador - og vel hjemkommet gik jeg på nettet for at finde ud af
hvorfor pokkker det var sket. Og det viste sig at det åbenbart er en
oplevelse, jeg har delt med masser af andre campister. Så skal du have ny
vogn og den er udstyret medde disse lortedæk, så gør det til en betingelse
for køb at forhandleren skifter stadset til noget anstændigt. Og ellers - så
få dem skiftet for egen regning - det er usandsandsynligt surt og
ødelæggende for en god ferieoplevelse at stå på en motorvej med sprængte
dæk.

vh
Jan

--
Jan Bøgh
Fotos på http://album.boegh.net


S.B. (22-04-2009)
Kommentar
Fra : S.B.


Dato : 22-04-09 16:17


"Jan Boegh" <nobody@nospan.nowhere> skrev i en meddelelse
news:49e05410$0$15891$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i meddelelsen
> news:49dfdd8f$0$15895$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> "S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> skrev i meddelelsen
>> news:49df8e98$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>>>>> Det er en lille vogn, den vejer 775kg i egenvægt - Hvis det hjælper
>>>>> lidt. Læste på en side, at man kunne give dækkende 10% mere en max
>>>>> tryk, hvad er Jeres mening om det?
>>
>>> Vi kører efter det max tryk der står på dækket, og så trækker vi 15%
>>> fra
>>
>> Normalen er plus 10%, det giver stabile dæksider ..
>
>
> I forhold til det, der er opgivet på dækket?
> Jeg kan forstå, at du lægger 10% oveni det, der typisk er opgivet i CVens
> brugsvejledning, men jeg er da godt nok skeptisk for at følge et råd om at
> hælde 10 % oveni maxtrykket for dækket. Jeg har lige været ud at tjekke
> mine. De er angivet med et maks tryk på 65 psi. Det svarer til
> ca. 4,5 bar. DVS du mener at jeg skulle hælde 5 bar på. Det er godt nok
> meget.
>
> I øvrigt, når snakken nu går på dæk:
> Jeg vil anbefale ejere af nye campingvogne at tjekke de dæk, der er
> monteret ved leveringen. idste år var på vores sommerferie ude for noget
> helt utænkeligt. Vi havde 2 dækeksplosioner. Ikke punkteringer, men
> regelrette dækeksplosioner, med et brag så stort, at vi troede at vi var
> blevet beskudt Og det er dælme trælst at blive udsat for først på en
> italiensk motorvej en søndag aften og siden på vej hjem oppe ved
> Frankfurt. Og det med en ny Dethleff, hvor vi da bestemt var overbevist om
> at vi havde godt kram. Det viser sig at denne næsten 200.000 kr dyre vogn
> er udstyret med de rene skoddæk - Matador - og vel hjemkommet gik jeg på
> nettet for at finde ud af hvorfor pokkker det var sket. Og det viste sig
> at det åbenbart er en oplevelse, jeg har delt med masser af andre
> campister. Så skal du have ny vogn og den er udstyret medde disse
> lortedæk, så gør det til en betingelse for køb at forhandleren skifter
> stadset til noget anstændigt. Og ellers - så få dem skiftet for egen
> regning - det er usandsandsynligt surt og ødelæggende for en god
> ferieoplevelse at stå på en motorvej med sprængte dæk.
>
> vh
> Jan
>
> --
> Jan Bøgh
> Fotos på http://album.boegh.net

Desværre er der nogen der vælger at sætte almindelige bildæk på, og de
holder ikke ret godt til det
Vi har, som mange andre, sat varevognsdæk på, der er beregnet til en langt
højere belastning

Søren



Jan Boegh (22-04-2009)
Kommentar
Fra : Jan Boegh


Dato : 22-04-09 21:53

"S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> skrev i meddelelsen
news:49ef34ce$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Jan Boegh" <nobody@nospan.nowhere> skrev i en meddelelse
> news:49e05410$0$15891$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> "Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i meddelelsen
>> news:49dfdd8f$0$15895$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>>
>>> "S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> skrev i meddelelsen
>>> news:49df8e98$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>
>>>>>> Det er en lille vogn, den vejer 775kg i egenvægt - Hvis det hjælper
>>>>>> lidt. Læste på en side, at man kunne give dækkende 10% mere en max
>>>>>> tryk, hvad er Jeres mening om det?
>>>
>>>> Vi kører efter det max tryk der står på dækket, og så trækker vi 15%
>>>> fra
>>>
>>> Normalen er plus 10%, det giver stabile dæksider ..
>>
>>
>> I forhold til det, der er opgivet på dækket?
>> Jeg kan forstå, at du lægger 10% oveni det, der typisk er opgivet i CVens
>> brugsvejledning, men jeg er da godt nok skeptisk for at følge et råd om
>> at hælde 10 % oveni maxtrykket for dækket. Jeg har lige været ud at
>> tjekke mine. De er angivet med et maks tryk på 65 psi. Det svarer til
>> ca. 4,5 bar. DVS du mener at jeg skulle hælde 5 bar på. Det er godt nok
>> meget.
>>
>> I øvrigt, når snakken nu går på dæk:
>> Jeg vil anbefale ejere af nye campingvogne at tjekke de dæk, der er
>> monteret ved leveringen. idste år var på vores sommerferie ude for noget
>> helt utænkeligt. Vi havde 2 dækeksplosioner. Ikke punkteringer, men
>> regelrette dækeksplosioner, med et brag så stort, at vi troede at vi var
>> blevet beskudt Og det er dælme trælst at blive udsat for først på en
>> italiensk motorvej en søndag aften og siden på vej hjem oppe ved
>> Frankfurt. Og det med en ny Dethleff, hvor vi da bestemt var overbevist
>> om at vi havde godt kram. Det viser sig at denne næsten 200.000 kr dyre
>> vogn er udstyret med de rene skoddæk - Matador - og vel hjemkommet gik
>> jeg på nettet for at finde ud af hvorfor pokkker det var sket. Og det
>> viste sig at det åbenbart er en oplevelse, jeg har delt med masser af
>> andre campister. Så skal du have ny vogn og den er udstyret medde disse
>> lortedæk, så gør det til en betingelse for køb at forhandleren skifter
>> stadset til noget anstændigt. Og ellers - så få dem skiftet for egen
>> regning - det er usandsandsynligt surt og ødelæggende for en god
>> ferieoplevelse at stå på en motorvej med sprængte dæk.
>>
>> vh
>> Jan
>>
>> --
>> Jan Bøgh
>> Fotos på http://album.boegh.net
>
> Desværre er der nogen der vælger at sætte almindelige bildæk på, og de
> holder ikke ret godt til det
> Vi har, som mange andre, sat varevognsdæk på, der er beregnet til en langt
> højere belastning


Omtalte dæk er skam varevognsdæk, kvaliteten er bare elendig.

vh
Jan

--
Jan Bøgh
Fotos på http://album.boegh.net


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408914
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste