/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Bankelyde i Ford Mondeo
Fra : Anders T. Nielsen


Dato : 21-05-09 20:08

Hej

Jeg har nogle bankelyde der kommer fra mit højre bagdæk. Især når jeg
kører over miljøbump eller ligende (og nej! Det er ikke fordi jeg kører
over dem med 110 Km/t)

Jeg havde min bil til service hos en mekaniker jeg har fået anbefalet af
en ven.
Da jeg kom efter bilen igen, fik jeg at vide at det ikke havde nogen
betydning. Jeg spurgte hvad det ville koste at få det repareret og igen
fik jeg at vide at det ikke var nødvendigt, for det havde ingen betydning.
Som jeg forstod det, var det noget med en gummiklods, der sidder inde i
støddæmperen, der havde revet sig løs og nu lå derinde og raslede.

Kender nogen herinde til dette problem?
Er det rigtigt at det ikke har nogen betydning? (Tænker at Ford nok ikke
monterer noget der er uden betydning)
Har nogen herinde en idé om hvad det vil koste at få ordnet det?

Mvh
Anders - der finder en ny mekaniker til næste gang;)

 
 
Jens Andersen (21-05-2009)
Kommentar
Fra : Jens Andersen


Dato : 21-05-09 23:36


"Anders T. Nielsen" <anders2000toxvaerd@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4a15a6b1$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej
>
> Jeg har nogle bankelyde der kommer fra mit højre bagdæk. Især når jeg
> kører over miljøbump eller ligende (og nej! Det er ikke fordi jeg kører
> over dem med 110 Km/t)
>
> Jeg havde min bil til service hos en mekaniker jeg har fået anbefalet af
> en ven.
> Da jeg kom efter bilen igen, fik jeg at vide at det ikke havde nogen
> betydning. Jeg spurgte hvad det ville koste at få det repareret og igen
> fik jeg at vide at det ikke var nødvendigt, for det havde ingen betydning.
> Som jeg forstod det, var det noget med en gummiklods, der sidder inde i
> støddæmperen, der havde revet sig løs og nu lå derinde og raslede.
>
> Kender nogen herinde til dette problem?
> Er det rigtigt at det ikke har nogen betydning? (Tænker at Ford nok ikke
> monterer noget der er uden betydning)
> Har nogen herinde en idé om hvad det vil koste at få ordnet det?
>
> Mvh
> Anders - der finder en ny mekaniker til næste gang;)

Du lyder som om du er brændt inde med et pengebeløb, se tiden lidt an



Anders T. Nielsen (22-05-2009)
Kommentar
Fra : Anders T. Nielsen


Dato : 22-05-09 12:32

Jens Andersen skrev:

>
> Du lyder som om du er brændt inde med et pengebeløb, se tiden lidt an
>
>

Hvad mener du med det?

Mvh
Anders

ERLO (23-05-2009)
Kommentar
Fra : ERLO


Dato : 23-05-09 14:51

Anders T. Nielsen skrev:
> Hej
>
> Jeg har nogle bankelyde der kommer fra mit højre bagdæk. Især når jeg
> kører over miljøbump eller ligende (og nej! Det er ikke fordi jeg kører
> over dem med 110 Km/t)
>
> Som jeg forstod det, var det noget med en gummiklods, der sidder inde i
> støddæmperen, der havde revet sig løs og nu lå derinde og raslede.
>
> Kender nogen herinde til dette problem?
> Er det rigtigt at det ikke har nogen betydning? (Tænker at Ford nok ikke
> monterer noget der er uden betydning)
> Har nogen herinde en idé om hvad det vil koste at få ordnet det?
>
> Mvh
> Anders - der finder en ny mekaniker til næste gang;)

Hej
Det tyder på at din bil vil have nye støddæmpere.
Du skal lægge mærke til hvordan bilen opfører sig i stærk sidevind eller
når du skifter imellem to vognbaner og rammer de hvide striber.
Hvis der så kommer ligesom et eftersving er dine dæmpere tjenlige til
udskiftning ( selv om de ikke er utætte).

Mvh. ERLO

----------------------------------------------------

STØDDÆMPERE til alle biler haves.

Anders T. Nielsen (23-05-2009)
Kommentar
Fra : Anders T. Nielsen


Dato : 23-05-09 19:48

ERLO skrev:

> Hej
> Det tyder på at din bil vil have nye støddæmpere.
> Du skal lægge mærke til hvordan bilen opfører sig i stærk sidevind eller
> når du skifter imellem to vognbaner og rammer de hvide striber.
> Hvis der så kommer ligesom et eftersving er dine dæmpere tjenlige til
> udskiftning ( selv om de ikke er utætte).
>
> Mvh. ERLO
>
> ----------------------------------------------------
>
> STØDDÆMPERE til alle biler haves.

Lidt sjovt at du reklamere med at du har støddæmpere til alle biler og
samtidig kommer med det forslag at jeg skal have nye støddæmpere;)

Nå men... jeg kan intet mærke når jeg kører. Og den falder perfekt til
ro hvis jeg trykker ned i hjørnet af bilen for at de hvor meget den hopper.

Mvh
Anders - der takker for budet!


amlogst (23-05-2009)
Kommentar
Fra : amlogst


Dato : 23-05-09 22:31

Anders T. Nielsen skrev:
> ERLO skrev:
>
>> Hej
>> Det tyder på at din bil vil have nye støddæmpere.
>> Du skal lægge mærke til hvordan bilen opfører sig i stærk sidevind
>> eller når du skifter imellem to vognbaner og rammer de hvide striber.
>> Hvis der så kommer ligesom et eftersving er dine dæmpere tjenlige til
>> udskiftning ( selv om de ikke er utætte).
>>
>> Mvh. ERLO
>>
>> ----------------------------------------------------
>>
>> STØDDÆMPERE til alle biler haves.
>
> Lidt sjovt at du reklamere med at du har støddæmpere til alle biler og
> samtidig kommer med det forslag at jeg skal have nye støddæmpere;)
>
> Nå men... jeg kan intet mærke når jeg kører. Og den falder perfekt til
> ro hvis jeg trykker ned i hjørnet af bilen for at de hvor meget den hopper.
>
> Mvh
> Anders - der takker for budet!
>
Hej
Moderne biler har "krængningsstabilisatorer" som betyder at man ikke kan
benytte vippeprøven - derfor fortæller jeg dig om kassationstegn for
støddæmpere eller :
Hvordan finder jeg ud af hvornår mine dæmpere er slidt op.
Hvis du vil vide mere om dæmpere kan jeg henvise dig til det stykke som
jeg har skrevet på min hjemmeside: www.logst.dk
Du skriver:
> Lidt sjovt at du reklamere med at du har støddæmpere til alle biler og
> samtidig kommer med det forslag at jeg skal have nye støddæmpere;)
Det er jo det område som jeg ved mest om - må man så ikke blande sig i
debatten?
Mvh. ERLO

Anders T. Nielsen (24-05-2009)
Kommentar
Fra : Anders T. Nielsen


Dato : 24-05-09 06:31

amlogst skrev:

> Hej
> Moderne biler har "krængningsstabilisatorer" som betyder at man ikke kan
> benytte vippeprøven - derfor fortæller jeg dig om kassationstegn for
> støddæmpere eller :
> Hvordan finder jeg ud af hvornår mine dæmpere er slidt op.
> Hvis du vil vide mere om dæmpere kan jeg henvise dig til det stykke som
> jeg har skrevet på min hjemmeside: www.logst.dk

Min bil er fra '97.. er den så moderne? ;)

Jeg har aldrig hørt om "krængningsstabilisatorer", men det er sku da
meget rart at vide man ikke længere kan regne med den gode gamle test af
støddeæmpere.

> Du skriver:
> > Lidt sjovt at du reklamere med at du har støddæmpere til alle biler og
> > samtidig kommer med det forslag at jeg skal have nye støddæmpere;)
> Det er jo det område som jeg ved mest om - må man så ikke blande sig i
> debatten?

Jo MEGET gerne! Og jeg takker da også for hjælpen. Jeg syntes bare det
var lidt sjovt. Og i sådanne tilfælde må du bare være lidt forberedt på
at folk måske er en lille smule mere skeptisk over for dine råd. Men nu
har du jo selvfølgelig ikke links til de støddæmpere du sælger, så det
gør det hele mere troværdigt:)

Mvh
Anders

Uffe Bærentsen (24-05-2009)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 24-05-09 12:04


"Anders T. Nielsen" <anders2000toxvaerd@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4a18db92$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
> amlogst skrev:
>
>> Hej
>> Moderne biler har "krængningsstabilisatorer" som betyder at man ikke kan
>> benytte vippeprøven - derfor fortæller jeg dig om kassationstegn for
>> støddæmpere eller :
>> Hvordan finder jeg ud af hvornår mine dæmpere er slidt op.
>> Hvis du vil vide mere om dæmpere kan jeg henvise dig til det stykke som
>> jeg har skrevet på min hjemmeside: www.logst.dk
>
> Min bil er fra '97.. er den så moderne? ;)

Ja, meget.
Det skal jeg jo sige da min er fra 1995

Jeg ville lige tage en kigger på 'kødbenene' bagi.
Det er de led der forbinder krængningsstabilisatoren med svingarmen.
Gummiet der kan godt være blevet mørt eller helt væk
og det kan give de bankelyde du beskriver.


> Jeg har aldrig hørt om "krængningsstabilisatorer", men det er sku da meget
> rart at vide man ikke længere kan regne med den gode gamle test af
> støddeæmpere.
>
>> Du skriver:
>> > Lidt sjovt at du reklamere med at du har støddæmpere til alle biler og
>> > samtidig kommer med det forslag at jeg skal have nye støddæmpere;)
>> Det er jo det område som jeg ved mest om - må man så ikke blande sig i
>> debatten?
>
> Jo MEGET gerne! Og jeg takker da også for hjælpen. Jeg syntes bare det var
> lidt sjovt. Og i sådanne tilfælde må du bare være lidt forberedt på at
> folk måske er en lille smule mere skeptisk over for dine råd. Men nu har
> du jo selvfølgelig ikke links til de støddæmpere du sælger, så det gør det
> hele mere troværdigt:)

En lille kommentar til de råd ERLO giver og hvad han skriver.
Jeg har endnu tilgode at se ERLO reklamere for sig selv her i gruppen.
Han giver gode råd om det han ved noget om.



PS. Jeg har ikke aktier i det foretagende

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i



Leonard (24-05-2009)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 24-05-09 10:43

amlogst wrote:

> Moderne biler har "krængningsstabilisatorer" som betyder at man ikke
> kan benytte vippeprøven

Moderne biler?
- min første bil var en udrangeret Renault 4, årgang sidst i 70erne,
den havde da også krængningsstabilisator.
Og at det skulle bevirke at vippeprøven ikke skulle virke længere, den
må du nok lige forklare lidt bedre.

--
Leonard

ERLO (25-05-2009)
Kommentar
Fra : ERLO


Dato : 25-05-09 10:27

Leonard skrev:

> Moderne biler?
> - min første bil var en udrangeret Renault 4, årgang sidst i 70erne,
> den havde da også krængningsstabilisator.
> Og at det skulle bevirke at vippeprøven ikke skulle virke længere, den
> må du nok lige forklare lidt bedre.
>

Hej
En moderne bil har selvbærende karosseri.( Se de mange bøger skrevet af
danske motorskribenter).

Vippeprøven er meget svær at udføre når der er krængningsstabilisator på
bilen - fordi den fordeler bevægelsen til begge hjul på den pågældende
aksel. Det vil sige at du sætter hele forenden eller bagenden i
bevægelse og det er ikke ideen med vippeprøven.

Læs eventuelt min støddæmperorientering på www.logst.dk

Mvh Ernst L..


Tom (25-05-2009)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 25-05-09 21:56


"ERLO" <ernst.logstrup@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4a1a6477$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
> Leonard skrev:
>
>> Moderne biler?
>> - min første bil var en udrangeret Renault 4, årgang sidst i 70erne,
>> den havde da også krængningsstabilisator.
>> Og at det skulle bevirke at vippeprøven ikke skulle virke længere, den
>> må du nok lige forklare lidt bedre.
>>
>
> Hej
> En moderne bil har selvbærende karosseri.( Se de mange bøger skrevet af
> danske motorskribenter).
>
> Vippeprøven er meget svær at udføre når der er krængningsstabilisator på
> bilen - fordi den fordeler bevægelsen til begge hjul på den pågældende
> aksel. Det vil sige at du sætter hele forenden eller bagenden i bevægelse
> og det er ikke ideen med vippeprøven.

Ikke desto mindre er det netop denne test Haynes til mondeo 97 skriver man
skal anvende for at kontrollere sine støddæmpere, og So wird's gemacht
beskriver også denne metode.

--
Tom



ERLO (26-05-2009)
Kommentar
Fra : ERLO


Dato : 26-05-09 08:31

Tom skrev:

>> Hej
>>
>> Vippeprøven er meget svær at udføre når der er krængningsstabilisator på
>> bilen - fordi den fordeler bevægelsen til begge hjul på den pågældende
>> aksel. Det vil sige at du sætter hele forenden eller bagenden i bevægelse
>> og det er ikke ideen med vippeprøven.
>
> Ikke desto mindre er det netop denne test Haynes til mondeo 97 skriver man
> skal anvende for at kontrollere sine støddæmpere, og So wird's gemacht
> beskriver også denne metode.
>
> --
> Tom
>
>

Begrunder Haynes og So wird's gemacht deres brug af vippeprøven eller
hvor problemerne med denne prøve er ?

Mvh. Ernst L..

Tom (26-05-2009)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 26-05-09 18:05


"ERLO" <ernst.logstrup@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4a1b9ac0$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
> Tom skrev:
>
>>> Hej
>>>
>>> Vippeprøven er meget svær at udføre når der er krængningsstabilisator på
>>> bilen - fordi den fordeler bevægelsen til begge hjul på den pågældende
>>> aksel. Det vil sige at du sætter hele forenden eller bagenden i
>>> bevægelse og det er ikke ideen med vippeprøven.
>>
>> Ikke desto mindre er det netop denne test Haynes til mondeo 97 skriver
>> man skal anvende for at kontrollere sine støddæmpere, og So wird's
>> gemacht beskriver også denne metode.
>>
>> --
>> Tom
>>
>>
>
> Begrunder Haynes og So wird's gemacht deres brug af vippeprøven eller hvor
> problemerne med denne prøve er ?

Nej, de skriver bare at den max må lave ét lille ekstra sving efter man har
trykket bilen og så at man skal passe på ikke at trykke buler i bilen når
man trykker.

--
Tom



ernst.logstrup@gmail~ (26-05-2009)
Kommentar
Fra : ernst.logstrup@gmail~


Dato : 26-05-09 14:15

On 26 Maj, 19:04, "Tom" <christen...@bigfoot.com> wrote:
> "ERLO" <ernst.logst...@gmail.com> skrev i en meddelelsenews:4a1b9ac0$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
>
> > Tom skrev:
>
> >>> Hej
>
> >>> Vippeprøven er meget svær at udføre når der er krængningsstabilisator på
> >>> bilen - fordi den fordeler bevægelsen til begge hjul på den pågældende
> >>> aksel. Det vil sige at du sætter hele forenden eller bagenden i
> >>> bevægelse og det er ikke ideen med vippeprøven.
>
> >> Ikke desto mindre er det netop denne test Haynes til mondeo 97 skriver
> >> man skal anvende for at kontrollere sine støddæmpere, og So wird's
> >> gemacht beskriver også denne metode.
>
> >> --
> >> Tom
>
> > Begrunder Haynes og So wird's gemacht deres brug af vippeprøven eller hvor
> > problemerne med denne prøve er ?
>
> Nej, de skriver bare at den max må lave ét lille ekstra sving efter man har
> trykket bilen og så at man skal passe på ikke at trykke buler i bilen når
> man trykker.
>
> --
> Tom


Ukendt (27-05-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-05-09 19:30

Uanset om det har betydning eller ej så kunne jeg ikke leve med en lyd der
ikke skal være der!

MGJ

> Da jeg kom efter bilen igen, fik jeg at vide at det ikke havde nogen
> betydning. Jeg spurgte hvad det ville koste at få det repareret og igen
> fik jeg at vide at det ikke var nødvendigt, for det havde ingen betydning.
> Som jeg forstod det, var det noget med en gummiklods, der sidder inde i
> støddæmperen, der havde revet sig løs og nu lå derinde og raslede.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste