/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Så kom der læs på (kompost jord er TUNG)
Fra : oz3bto


Dato : 02-05-09 00:11

Foråret er kommet og haven skulle jo gerne gøres klar

Der skule så et par læs kompostjord til køkkenhaven og vi tager
selvfølgelig den store boggie trailer til at køre jord på
Fylder den til kanten og triller hjemad... Bilen var godtnok lidt tung at
køre og vi smuttede så lige forbi den lokale foderstof for at veje trækket

Der var så lige 2 tons kompostjord på en trailer der må læsse 1600kg

Tag jer iagt hvis i henter kompost jord/ muld .. Det er sku tungere som man
tror


Lige inden at der kommer div komentare om at det var uforsvarligt så fåes
samme trailer altså også i 2,5 tons udgave hvor den så må læsse de 2200kg
ca og bilen må trække 2,8tons



 
 
Klaus G. (02-05-2009)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 02-05-09 00:14

> Tag jer iagt hvis i henter kompost jord/ muld .. Det er sku tungere
> som man tror
Derfor man spørger ham der læsser om han ikk lige gider at veje det først :)
Der hvor jeg henter grus f.eks., der kan gummigeden veje det i skovlen.


--
Klaus G. aka. Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk



oz3bto (02-05-2009)
Kommentar
Fra : oz3bto


Dato : 02-05-09 00:28


"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:49fb822f$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
>> Tag jer iagt hvis i henter kompost jord/ muld .. Det er sku tungere
>> som man tror
> Derfor man spørger ham der læsser om han ikk lige gider at veje det først
> :) Der hvor jeg henter grus f.eks., der kan gummigeden veje det i skovlen.
>
>
> --
> Klaus G. aka. Seth-Enoch // SukkerFri
> www.seth-enoch.dk
>


Det er læsset med håndskovl (Manuelt arbejde du ved) og der var ingen vægt
på stedet desværre ellers var det blevet vejet der



KASO (02-05-2009)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 02-05-09 09:28


"oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen
news:49fb856a$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:49fb822f$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Tag jer iagt hvis i henter kompost jord/ muld .. Det er sku tungere
>>> som man tror
>> Derfor man spørger ham der læsser om han ikk lige gider at veje det først
>> :) Der hvor jeg henter grus f.eks., der kan gummigeden veje det i
>> skovlen.
>>
>>
>> --
>> Klaus G. aka. Seth-Enoch // SukkerFri
>> www.seth-enoch.dk
>>
>
>
> Det er læsset med håndskovl (Manuelt arbejde du ved) og der var ingen
> vægt på stedet desværre ellers var det blevet vejet der

Så næste gang tager du en badevægt med og stiller dig på den, så du kan veje
hver skovlfuld - det må være næsten det samme



Claus Frørup (02-05-2009)
Kommentar
Fra : Claus Frørup


Dato : 02-05-09 18:20

Isang tao pinangalanan, KASO nagsulat:

>
>"oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen
klip
>> Det er læsset med håndskovl (Manuelt arbejde du ved) og der var ingen
>> vægt på stedet desværre ellers var det blevet vejet der
>
>Så næste gang tager du en badevægt med og stiller dig på den, så du kan veje
>hver skovlfuld - det må være næsten det samme
>
Århhhh...... vent lige..... jeg skal lige finde kameraet....
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Uffe Bærentsen (03-05-2009)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 03-05-09 17:18

Claus Frørup wrote:
> Isang tao pinangalanan, KASO nagsulat:
>
>>
>> "oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen
> klip
>>> Det er læsset med håndskovl (Manuelt arbejde du ved) og der var
>>> ingen vægt på stedet desværre ellers var det blevet vejet der
>>
>> Så næste gang tager du en badevægt med og stiller dig på den, så du
>> kan veje hver skovlfuld - det må være næsten det samme
>>
> Århhhh...... vent lige..... jeg skal lige finde kameraet....

Der flyver et billede af et hawaii telt på en badevægt tværs over nethinden.










--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i



Claus Frørup (03-05-2009)
Kommentar
Fra : Claus Frørup


Dato : 03-05-09 21:08

Isang tao pinangalanan, Uffe Bærentsen nagsulat:

>Claus Frørup wrote:
>> Isang tao pinangalanan, KASO nagsulat:
>>
>>>
>>> "oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen
>> klip
>>>> Det er læsset med håndskovl (Manuelt arbejde du ved) og der var
>>>> ingen vægt på stedet desværre ellers var det blevet vejet der
>>>
>>> Så næste gang tager du en badevægt med og stiller dig på den, så du
>>> kan veje hver skovlfuld - det må være næsten det samme
>>>
>> Århhhh...... vent lige..... jeg skal lige finde kameraet....
>
>Der flyver et billede af et hawaii telt på en badevægt tværs over nethinden.

>
>

Nahh, men prøv at gætte hvordan Jan vejede en af hundene
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Klaus D. Mikkelsen (03-05-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 03-05-09 21:25

"Claus Frørup" skriver:
>
> Nahh, men prøv at gætte hvordan Jan vejede en af hundene

På en 300 kg's gulvvægt?
(Incl manden selv)


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Uffe Bærentsen (03-05-2009)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 03-05-09 21:51

Claus Frørup wrote:
> Isang tao pinangalanan, Uffe Bærentsen nagsulat:
>
>> Claus Frørup wrote:
>>> Isang tao pinangalanan, KASO nagsulat:
>>>
>>>>
>>>> "oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen
>>> klip
>>>>> Det er læsset med håndskovl (Manuelt arbejde du ved) og der var
>>>>> ingen vægt på stedet desværre ellers var det blevet vejet der
>>>>
>>>> Så næste gang tager du en badevægt med og stiller dig på den, så du
>>>> kan veje hver skovlfuld - det må være næsten det samme
>>>>
>>> Århhhh...... vent lige..... jeg skal lige finde kameraet....
>>
>> Der flyver et billede af et hawaii telt på en badevægt tværs over
>> nethinden.
>
>>> o)
>>> o)
>
> Nahh, men prøv at gætte hvordan Jan vejede en af hundene


Ud fra beskrivelser samt billeder af jeres tidligere bedrifter,
så er mit gæt: Med en vægtstang.

Hunden blev placeret i en fast afstand fra vippepunktet og dig som
forskydelig (afsky(d)elig) vægt.
Resten er simpel matematik.






--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i



Armand (03-05-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 03-05-09 22:26

Claus Frørup skrev:
>
>
> Nahh, men prøv at gætte hvordan Jan vejede en af hundene

Det er hvad der sker når man har hund der ikke kan stå på én badevægt.

--
Armand.
(Hvis dværggravhund kun lige kan det p.g.a. længden)

Ukendt (02-05-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-05-09 11:48

Klaus G. wrote:

> Derfor man spørger ham der læsser om han ikk lige gider at veje det
> først :) Der hvor jeg henter grus f.eks., der kan gummigeden veje det
> i skovlen.

Hjælper jo ikke i dette tilfælde, da skovlen sad bag rattet



JBH (02-05-2009)
Kommentar
Fra : JBH


Dato : 02-05-09 11:59


<Just> skrev i en meddelelse
news:49fc24c4$0$20417$116cad5@unlimited.newshosting.com...
> Klaus G. wrote:
>
>> Derfor man spørger ham der læsser om han ikk lige gider at veje det
>> først :) Der hvor jeg henter grus f.eks., der kan gummigeden veje det
>> i skovlen.
>
> Hjælper jo ikke i dette tilfælde, da skovlen sad bag rattet

Jeg ser ingensteder at manden var kørende i en Skoda.

(Gammel Skoda vits / Forskellen på en gravemaskine og en Skoda)

mvh
JBH



Armand (03-05-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 03-05-09 22:33

Klaus G. skrev:
>> Tag jer iagt hvis i henter kompost jord/ muld .. Det er sku tungere
>> som man tror
> Derfor man spørger ham der læsser om han ikk lige gider at veje det først :)
> Der hvor jeg henter grus f.eks., der kan gummigeden veje det i skovlen.
>
>
På havnen hér, er de forlængst hold op med at læsse privates trailere
efter alt for mange diskussioner om skyldsspørgsmålet ved sammenbrud af
bund eller aksel/hjul!
Det har så en anden effekt: Når man læsser v.h.a. hånd-dozer gider man
ikke kyle en skovlfuld mere end nødvendig på

--
Armand.

JBH (02-05-2009)
Kommentar
Fra : JBH


Dato : 02-05-09 09:00

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse
news:49fb81a0$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
> Foråret er kommet og haven skulle jo gerne gøres klar
>
> Der skule så et par læs kompostjord til køkkenhaven og vi tager
> selvfølgelig den store boggie trailer til at køre jord på
> Fylder den til kanten og triller hjemad... Bilen var godtnok lidt tung
> at køre og vi smuttede så lige forbi den lokale foderstof for at veje
> trækket
>
> Der var så lige 2 tons kompostjord på en trailer der må læsse 1600kg
>
> Tag jer iagt hvis i henter kompost jord/ muld .. Det er sku tungere som
> man tror
>
>

Minder mig om engang for mange år siden hentede et læs sokkelblokke i et
byggemarked.



> Lige inden at der kommer div komentare om at det var uforsvarligt så fåes
> samme trailer altså også i 2,5 tons udgave hvor den så må læsse de 2200kg
> ca og bilen må trække 2,8tons
>

Jeg regnede med at "læsseren/truckføreren" havde lidt styr på det med
vægten, da jeg lånte traileren i samme byggemarked, men det var da groft
uforsvarligt at lade mig køre afsted med 2 tons + efter en lille Opel
kadett 1,3......Det var vel alt det den måtte trække traileren tom.

Var det ikke sidste år at en hel familie blev dræbt fordi deres bil trak en
overlæsset trailer.


mvh
JBH



Martin Bjerre (02-05-2009)
Kommentar
Fra : Martin Bjerre


Dato : 02-05-09 09:42


"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:49fbfd7b$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Var det ikke sidste år at en hel familie blev dræbt fordi deres bil trak
> en overlæsset trailer.
>
>
> mvh
> JBH
Jo, hele familien på nær faderen som førte bilen. Til historien hører at
traileren var let overlæsset, men med "baglæs".
Måske man skulle indføre trailerkort for alle trailer størrelser, og lidt
undervisning i at læsse en trailer.

Martin



Martin [TMM] (02-05-2009)
Kommentar
Fra : Martin [TMM]


Dato : 02-05-09 10:13

Hej
Martin Bjerre wrote:
> Måske man skulle indføre trailerkort for alle trailer størrelser, og lidt
> undervisning i at læsse en trailer.

Trailerkort findes da vist allerede, hvis det er trailere over 750kg
mener jeg. (B+E)
Læsningen er så en ganske anden sag.

Mvh
Martin

Martin Bjerre (02-05-2009)
Kommentar
Fra : Martin Bjerre


Dato : 02-05-09 10:27


"Martin [TMM]" <tmm@_CUT_trutter.dk> skrev i en meddelelse
news:49fc0eb8$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Trailerkort findes da vist allerede, hvis det er trailere over 750kg mener
> jeg. (B+E)
> Læsningen er så en ganske anden sag.
>
> Mvh
> Martin

Ja, det har du fuldstændig ret i. Jeg mener bare at det måske var en ide at
alle skulle have trailerkort for at måtte køre med trailer, uanset
størrelsen, og indlagt i køreundervisningen skulle måske være noget om
hvordan man læsser.
Som det er nu kan enhver køre med en 750kg trailer, forkert læsset med 1
ton, hvilket er meget tæt på hvad der skete for familien ved Haslund.

Martin



Stefan Jacobsen (02-05-2009)
Kommentar
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 02-05-09 11:20

> Ja, det har du fuldstændig ret i. Jeg mener bare at det måske var en ide
> at alle skulle have trailerkort for at måtte køre med trailer, uanset
> størrelsen, og indlagt i køreundervisningen skulle måske være noget om
> hvordan man læsser.
> Som det er nu kan enhver køre med en 750kg trailer, forkert læsset med 1
> ton, hvilket er meget tæt på hvad der skete for familien ved Haslund.
>
Nu var der så kun 200 kg på den trailer!

Stef



Leonard (02-05-2009)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 02-05-09 12:33

Martin [TMM] wrote:

> Trailerkort findes da vist allerede, hvis det er trailere over 750kg
> mener jeg. (B+E)

Hvis det bare var så simpelt, men det er det ikke. Det kan sagtens
kombineres til at køre med 1.500 kg trailer med et alm. B

--
Leonard

Stefan Jacobsen (02-05-2009)
Kommentar
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 02-05-09 10:56

> Jo, hele familien på nær faderen som førte bilen. Til historien hører at
> traileren var let overlæsset, men med "baglæs".
> Måske man skulle indføre trailerkort for alle trailer størrelser, og lidt
> undervisning i at læsse en trailer.
>
Nej læsset var fordelt over hele bunden af traileren! Men enig det burde
være en del af at tage kørekortet.

Stef



Stefan Jacobsen (02-05-2009)
Kommentar
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 02-05-09 10:54

>
> Var det ikke sidste år at en hel familie blev dræbt fordi deres bil trak
> en overlæsset trailer.
>
Jo de blev dræbt men de tekniske beviser viste der ikke var overlæs på
traileren!!!

Stefan



Leonard (02-05-2009)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 02-05-09 12:38

JBH wrote:

> Var det ikke sidste år at en hel familie blev dræbt fordi deres bil
> trak en overlæsset trailer.

Kender ikke statistikken, men jeg delte stue med en fyr på Horsens
Sygehus sidste sommer. Han havde siddet på bagsædet i en lille bil med
en lidt forkert læsset trailer med haveaffald, der med lidt for høj
fart havde taget magten fra bilen og snurret den en omgang så den meget
pludseligt holdt stille i modsat retning og den modsatte vognbane.
Desværre lige foran en ny-restaureret stor amerikanerbil.

Traileren blev lige skubbet ind i bagagerummet og fyren her havde fået
trækstangen i maven. Efter hans lyde at dømme, så gør 3-4 trykkede og
brækkede ribben meget ondt.

--
Leonard

Martin Petersen (02-05-2009)
Kommentar
Fra : Martin Petersen


Dato : 02-05-09 13:30

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:49fbfd7b$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse
> news:49fb81a0$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
>> Foråret er kommet og haven skulle jo gerne gøres klar
>>
>> Der skule så et par læs kompostjord til køkkenhaven og vi tager
>> selvfølgelig den store boggie trailer til at køre jord på
>> Fylder den til kanten og triller hjemad... Bilen var godtnok lidt tung
>> at køre og vi smuttede så lige forbi den lokale foderstof for at veje
>> trækket
>>
>> Der var så lige 2 tons kompostjord på en trailer der må læsse 1600kg
>>
>> Tag jer iagt hvis i henter kompost jord/ muld .. Det er sku tungere som
>> man tror
>>
>>
>
> Minder mig om engang for mange år siden hentede et læs sokkelblokke i et
> byggemarked.
>
>
>
>> Lige inden at der kommer div komentare om at det var uforsvarligt så
>> fåes samme trailer altså også i 2,5 tons udgave hvor den så må læsse de
>> 2200kg ca og bilen må trække 2,8tons
>>
>
> Jeg regnede med at "læsseren/truckføreren" havde lidt styr på det med
> vægten, da jeg lånte traileren i samme byggemarked, men det var da groft
> uforsvarligt at lade mig køre afsted med 2 tons + efter en lille Opel
> kadett 1,3......Det var vel alt det den måtte trække traileren tom.
>
> Var det ikke sidste år at en hel familie blev dræbt fordi deres bil trak
> en overlæsset trailer.

For nogen år siden kom jeg kørende til det lokale byggemarked. I svinget før
pladsen holdt en bil med diverse smadrede ruder og interiør. De havde læsset
lange brædder på traileren, og var blevet enige om at det var bedre at
stikke dem ind i bilen gennem bagklappen i stedet for at lade dem rage
bagud.... Folkene på pladsen stod og smågrinede, hvilket jeg synes er
temmelig frækt da de har overværet hele scenariet.

- Martin

>
>
> mvh
> JBH
>



Christian B. Andrese~ (03-05-2009)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 03-05-09 06:38

On May 2, 10:42 am, "Martin Bjerre"
<martin.bjerreGIDERIKKES...@get2net.dk> wrote:
> Måske man skulle indføre trailerkort for alle trailer størrelser, og lidt
> undervisning i at læsse en trailer.

Og fastbinding af ting

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Peter Dalgaard (02-05-2009)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 02-05-09 13:53

On Sat, 02 May 2009 11:38:21 +0000, Leonard wrote:

> Kender ikke statistikken, men jeg delte stue med en fyr på Horsens
> Sygehus sidste sommer. Han havde siddet på bagsædet i en lille bil med
> en lidt forkert læsset trailer med haveaffald, der med lidt for høj fart
> havde taget magten fra bilen og snurret den en omgang så den meget
> pludseligt holdt stille i modsat retning og den modsatte vognbane.
> Desværre lige foran en ny-restaureret stor amerikanerbil.
>
> Traileren blev lige skubbet ind i bagagerummet og fyren her havde fået
> trækstangen i maven. Efter hans lyde at dømme, så gør 3-4 trykkede og
> brækkede ribben meget ondt.

Det må også have gjort temmelig ondt i forfængeligheden. Kan du forestille
dig at skulle forklare det der til medpatienter, venner, famile og
kolleger? Heldigt at han overlevede.



--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Leonard (02-05-2009)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 02-05-09 16:42

Peter Dalgaard wrote:

> > Traileren blev lige skubbet ind i bagagerummet og fyren her havde
> > fået trækstangen i maven. Efter hans lyde at dømme, så gør 3-4
> > trykkede og brækkede ribben meget ondt.
>
> Det må også have gjort temmelig ondt i forfængeligheden. Kan du
> forestille dig at skulle forklare det der til medpatienter, venner,
> famile og kolleger? Heldigt at han overlevede.

Han virkede ikke specielt flov over situationen. Han var mest sur på
chaufføren, som han sagde altid skulle køre lige lidt hurtigere end de
andre.
Men, ja, det kunne være gået meget værre.

--
Leonard

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408943
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste