/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Ny forrude
Fra : Snedker


Dato : 14-04-09 06:45

Hejsa folkens,

Min knækkede kindtand og flækkede forrude har heldigvis ikke noget med
hinanden at gøre.

Det ændrer dog ikke ved, at jeg skal have ny forrude. Der er noget som
hedder "Autoglasmanden", som udelukkende kører ud og skifter. Er det
(potentielt) fuldt ud ligeså godt, som hvis jeg kører den til et sted,
hvor de har indendørs værksted til formålet?

Eller er det fuldstændig ligegyldigt?

2.780 er den billigste pris jeg har fundet (på værksted) - er det en
OK pris til en 2000 Passat (simpel rude uden fikumdik)?

Mvh /Snedker


 
 
Brian H (14-04-2009)
Kommentar
Fra : Brian H


Dato : 14-04-09 19:00

"Snedker" <Morten.Snedker@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:a12fe324-80ed-4952-bba6-79f0f683b01f@f11g2000vbf.googlegroups.com...
2.780 er den billigste pris jeg har fundet (på værksted) - er det en
OK pris til en 2000 Passat (simpel rude uden fikumdik)?

En forrude til en Octavia samme årgang, 2400,- ved Dansk Bilglas...


Snedker (14-04-2009)
Kommentar
Fra : Snedker


Dato : 14-04-09 12:42

On 14 Apr., 19:59, "Brian H" <br...@something.com> wrote:
> En forrude til en Octavia samme årgang, 2400,- ved Dansk Bilglas...

Det er også der jeg har fået den laveste pris. Har dog overvejet at
give ca. 150 mere, og så bliver det udført "on site" - så skal jeg
ikke spekulere i at undvære bilen. Det var derfor jeg lige ville høre,
om der er noget "snavs" ved det.

mvh /Snedker

Henrik Stidsen (14-04-2009)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 14-04-09 20:10

Snedker <Morten.Snedker@gmail.com> wrote in news:548947cb-b222-4faf-8bf2-
7f3e7b848d44@f18g2000vbf.googlegroups.com:

> Det er også der jeg har fået den laveste pris. Har dog overvejet at
> give ca. 150 mere, og så bliver det udført "on site" - så skal jeg
> ikke spekulere i at undvære bilen. Det var derfor jeg lige ville høre,
> om der er noget "snavs" ved det.

Det kan være et problem hvis vejret ikke er godt nok til det.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Aksel (14-04-2009)
Kommentar
Fra : Aksel


Dato : 14-04-09 21:29



Det ændrer dog ikke ved, at jeg skal have ny forrude. Der er noget som
hedder "Autoglasmanden", som udelukkende kører ud og skifter. Er det
(potentielt) fuldt ud ligeså godt, som hvis jeg kører den til et sted,
hvor de har indendørs værksted til formålet?

Jeg har spurgt FDM, de siger at det er helt i orden at få skiftet af
mobilglas og lignende firmaer, de laver ikke andet.

Hilsen Aksel



Søren (15-04-2009)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 15-04-09 07:28



Snedker skrev:
> Hejsa folkens,
>
> Min knækkede kindtand og flækkede forrude har heldigvis ikke noget med
> hinanden at gøre.
>
> Det ændrer dog ikke ved, at jeg skal have ny forrude. Der er noget som
> hedder "Autoglasmanden", som udelukkende kører ud og skifter. Er det
> (potentielt) fuldt ud ligeså godt, som hvis jeg kører den til et sted,
> hvor de har indendørs værksted til formålet?


Jag har fået skiftet 2 ruder på den måde, og har ikke bemærket problemer
i den forbindelse. Jeg tror det er helt ok at gøre det på den måde. Det
var Autoglasmanden i begge tilfælde.


>
> Eller er det fuldstændig ligegyldigt?
>
> 2.780 er den billigste pris jeg har fundet (på værksted) - er det en
> OK pris til en 2000 Passat (simpel rude uden fikumdik)?


Det er sikkert ok. Jeg gav 1900 for en Escort og (vistnok) 3200 for en
sportsvan.


>
> Mvh /Snedker
>

kazz (15-04-2009)
Kommentar
Fra : kazz


Dato : 15-04-09 22:34


"Snedker" <Morten.Snedker@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:a12fe324-80ed-4952-bba6-79f0f683b01f@f11g2000vbf.googlegroups.com...
Hejsa folkens,

Min knækkede kindtand og flækkede forrude har heldigvis ikke noget med
hinanden at gøre.

Det ændrer dog ikke ved, at jeg skal have ny forrude. Der er noget som
hedder "Autoglasmanden", som udelukkende kører ud og skifter. Er det
(potentielt) fuldt ud ligeså godt, som hvis jeg kører den til et sted,
hvor de har indendørs værksted til formålet?

Eller er det fuldstændig ligegyldigt?

2.780 er den billigste pris jeg har fundet (på værksted) - er det en
OK pris til en 2000 Passat (simpel rude uden fikumdik)?

Mvh /Snedker

Tjaa! en forrude er en del af den den bærende konstruktion i din bil, så
hvis du synes om det, er det da ok at lade en rullende rudemontør skifte den
en fugtig regnvejrsdag hvor din vogn holder med 2 hjul oppe på
kanstenen ))-:

Jeg vil til enhver tid vælge at køre min til et værksted hvor de er
eksperter i autoglas og hvor hvor bilen står i opvarmede tørre omgivelser på
et plant gulv.
Men nu er jeg jo også lidt miljøskadet da jeg selv er i autoglasbranchen

Kazz



sluppermand (15-04-2009)
Kommentar
Fra : sluppermand


Dato : 15-04-09 16:43

On 15 Apr., 23:34, "kazz" <k...@adslhome.dk> wrote:
> "Snedker" <Morten.Sned...@gmail.com> skrev i en meddelelsenews:a12fe324-80ed-4952-bba6-79f0f683b01f@f11g2000vbf.googlegroups.com...
> Hejsa folkens,
>
> Min knækkede kindtand og flækkede forrude har heldigvis ikke noget med
> hinanden at gøre.
>
> Det ændrer dog ikke ved, at jeg skal have ny forrude. Der er noget som
> hedder "Autoglasmanden", som udelukkende kører ud og skifter. Er det
> (potentielt) fuldt ud ligeså godt, som hvis jeg kører den til et sted,
> hvor de har indendørs værksted til formålet?
>
> Eller er det fuldstændig ligegyldigt?
>
> 2.780 er den billigste pris jeg har fundet (på værksted) - er det en
> OK pris til en 2000 Passat (simpel rude uden fikumdik)?
>
> Mvh /Snedker
>
> Tjaa! en forrude er en del af den den bærende konstruktion i din bil, så
> hvis du synes om det, er det da ok at lade en rullende rudemontør skifte den
> en fugtig regnvejrsdag hvor din vogn holder med 2 hjul oppe på
> kanstenen ))-:

Man kan også vælge en dag med lav luftfugtighed og en carport eller
garage med plant underlag. Mulighederne er mange, det er fordelen med
de rullende montører, man kan stort set selv bestemme tid og sted. :)

> Jeg vil til enhver tid vælge at køre min til et værksted hvor de er
> eksperter i autoglas og hvor hvor bilen står i opvarmede tørre omgivelser på
> et plant gulv.
> Men nu er jeg jo også lidt miljøskadet da jeg selv er i autoglasbranchen

Jeg valgte engang "eksperterne" til at skifte min forrude. _Det_ var
en klar fejl. Da jeg trillede ned af deres udkørsel, revnede min
spritnye, velpudsede forrude. Der var godt nok ikke meget "ekspert-
look" over dem, da jeg små 30 sekunder efter proklamerede en ommer og
kørte ind i den opvarmede, plane "ekspert" hal igen, de havde trods
alt taget små 4000,- for deres "ekspert" arbejde . . . .Jeg måtte dog
undvære min bil i længere tid end planlagt; det var endnu en ulempe
ved "ekspert" arbejdet.

Siden har jeg ikke brugt "eksperterne" til forrudeskift. Måske er det
bare mig, men er man "ekspert", så er tingene fanden hakkeme i orden
_første_ gang. Jeg ved godt at det kun var én "ekspert", men jeg har
så erfaringsmæssigt konstateret at de rullende gør et ganske godt
arbejde, sammenlignet med "eksperterne" .

Efterfølgende har jeg fået skiftet seks, ja seks forruder på 3
forskellige køretøjer af de rullende montører. Alle seks ruder skiftet
på bopælen uden hverken plane, opvarmede lokaler og det har ikke givet
anledning til problemer.

Nu har jeg så to forruder mere der skal skiftes på grund af seriøse
stenslag og det bliver helt klart de rullende montører der kommer til
at klare det, når det passer _mig_. For mit vedkommende er
"eksperterne" i forrudeskift ikke ret meget eksperter når det kommer
til stykket og de er _alt_ for besværlige at have med at gøre, men
sådan er vi jo så forskellige. . .

/Kent.

Jens C. Hansen (16-04-2009)
Kommentar
Fra : Jens C. Hansen


Dato : 16-04-09 18:12

sluppermand wrote:
> Jeg valgte engang "eksperterne" til at skifte min forrude. _Det_ var
> en klar fejl. Da jeg trillede ned af deres udkørsel, revnede min
> spritnye, velpudsede forrude. Der var godt nok ikke meget "ekspert-
> look" over dem, da jeg små 30 sekunder efter proklamerede en ommer og
> kørte ind i den opvarmede, plane "ekspert" hal igen, de havde trods
> alt taget små 4000,- for deres "ekspert" arbejde . . . .Jeg måtte dog
> undvære min bil i længere tid end planlagt; det var endnu en ulempe
> ved "ekspert" arbejdet.

Hvor længe holdt så den næste forrude de satte i?

N/A (17-04-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 17-04-09 07:34



N/A (16-04-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 16-04-09 18:12



sluppermand (16-04-2009)
Kommentar
Fra : sluppermand


Dato : 16-04-09 16:22

On 16 Apr., 19:12, "Jens C. Hansen"
<*Fjernes*dsl175...@vip.cybercity.invalid> wrote:
> sluppermand wrote:
> > Jeg valgte engang "eksperterne" til at skifte min forrude. _Det_ var
> > en klar fejl. Da jeg trillede ned af deres udkørsel, revnede min
> > spritnye, velpudsede forrude. Der var godt nok ikke meget "ekspert-
> > look" over dem, da jeg små 30 sekunder efter proklamerede en ommer og
> > kørte ind i den opvarmede, plane "ekspert" hal igen, de havde trods
> > alt taget små 4000,- for deres "ekspert" arbejde . . . .Jeg måtte dog
> > undvære min bil i længere tid end planlagt; det var endnu en ulempe
> > ved "ekspert" arbejdet.
>
> Hvor længe holdt så den næste forrude de satte i?

Ja, se det er en anden historie som "ekspert" værkstedet absolut ikke
skal have skyld for: Jeg kørte fra "ekspert" værkstedet til
motorvejen, ca. 10 min. kørsel og da jeg nåede ned af tilkørselsrampen
og lige ind på motorvejen, fik jeg et stenslag, der lavede en pæn
"løber". Dér blev jeg pænt træt af forruder og havde den i ca. 6 mdr.
før den blev skiftet. Hvis den ikke havde fået et stenslag havde den
sikkert holdt i årevis, ligesom de forruder de rullende udskifter.

/ Kent.


Jens C. Hansen (17-04-2009)
Kommentar
Fra : Jens C. Hansen


Dato : 17-04-09 07:34

sluppermand wrote:
> Ja, se det er en anden historie som "ekspert" værkstedet absolut ikke
> skal have skyld for: Jeg kørte fra "ekspert" værkstedet til
> motorvejen, ca. 10 min. kørsel og da jeg nåede ned af tilkørselsrampen
> og lige ind på motorvejen, fik jeg et stenslag, der lavede en pæn
> "løber".

Det lyder altså som en bil, som fra fabrikken af ikke passer ret godt
til forruden, således at den er nødt til at sidde lidt/meget i spænd.

Henrik B. (17-04-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 17-04-09 16:14

"Snedker" <Morten.Snedker@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:a12fe324-80ed-4952-bba6-79f0f683b01f@f11g2000vbf.googlegroups.com...

> Det ændrer dog ikke ved, at jeg skal have ny forrude. Der er noget som
> hedder "Autoglasmanden", som udelukkende kører ud og skifter. Er det
> (potentielt) fuldt ud ligeså godt, som hvis jeg kører den til et sted,
> hvor de har indendørs værksted til formålet?

Personligt vil jeg ALDRIG vælge en "udemontering". Limen hærder trods alt
bedst, når det er 15+ grader. Ligesom der er størst sikkerhed for at ruden
monteres 100% korrekt - og lige - når bilen står på et helt plant
værkstedsgulv. Så slipper man for flækkede ruder, utætte ruder og
knirkelyde, på sigt.

--
http://www.saabklub.dk/


sluppermand (18-04-2009)
Kommentar
Fra : sluppermand


Dato : 18-04-09 17:52

On 17 Apr., 08:34, "Jens C. Hansen"
<*Fjernes*dsl175...@vip.cybercity.invalid> wrote:
> sluppermand wrote:
> > Ja, se det er en anden historie som "ekspert" værkstedet absolut ikke
> > skal have skyld for: Jeg kørte fra  "ekspert" værkstedet til
> > motorvejen, ca. 10 min. kørsel og da jeg nåede ned af tilkørselsrampen
> > og lige ind på motorvejen, fik jeg et stenslag, der lavede en pæn
> > "løber".
>
> Det lyder altså som en bil, som fra fabrikken af ikke passer ret godt
> til forruden, således at den er nødt til at sidde lidt/meget i spænd.

Det ved jeg ikke meget om. Det var en Suzuki Baleno 1,6 Special
Edition St.car ; en bil som jeg var rigtig glad for.

/ Kent.

sluppermand (18-04-2009)
Kommentar
Fra : sluppermand


Dato : 18-04-09 17:57

On 17 Apr., 17:14, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:
> "Snedker" <Morten.Sned...@gmail.com> skrev i meddelelsennews:a12fe324-80ed-4952-bba6-79f0f683b01f@f11g2000vbf.googlegroups.com...
>
> > Det ændrer dog ikke ved, at jeg skal have ny forrude. Der er noget som
> > hedder "Autoglasmanden", som udelukkende kører ud og skifter. Er det
> > (potentielt) fuldt ud ligeså godt, som hvis jeg kører den til et sted,
> > hvor de har indendørs værksted til formålet?
>
> Personligt vil jeg ALDRIG vælge en "udemontering". Limen hærder trods alt
> bedst, når det er 15+ grader. Ligesom der er størst sikkerhed for at ruden
> monteres 100% korrekt - og lige - når bilen står på et helt plant
> værkstedsgulv. Så slipper man for flækkede ruder, utætte ruder og
> knirkelyde, på sigt.

Har du prøvet "udemontering"?. Evt. når der er + 15 grader?

/ Kent.


Henrik B. (19-04-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 19-04-09 21:27

"sluppermand" <wuk@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:9d60dd00-e403-4d08-9ffd-a1ab1e69dc28@l1g2000yqk.googlegroups.com...

>> Personligt vil jeg ALDRIG vælge en "udemontering". Limen hærder trods alt
>> bedst, når det er 15+ grader. Ligesom der er størst sikkerhed for at
>> ruden
>> monteres 100% korrekt - og lige - når bilen står på et helt plant
>> værkstedsgulv. Så slipper man for flækkede ruder, utætte ruder og
>> knirkelyde, på sigt.
>
>Har du prøvet "udemontering"?. Evt. når der er + 15 grader?

Nej, og som jeg skriver, så har jeg heller ikke tænkt mig at prøve...

--
http://www.saabklub.dk/


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408943
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste