"Claus Tersgov" <nospamnews2@tersgov.dk> skrev i en meddelelse
news:4a067d69$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
>
> NEJ!
>
> Den skal skrottes og du skal have en helt ny, hvis det er forsikringen,
> der skal betale. Der kan komme 117 millioner relaterede skader de næster
> par dage, uger og måneder efter, som kan henføres direkte til lynskaden,
> så det er normal kotume at en pc bliver skrottet helt. Ellers skal du bede
> din forsikring om, at de OGSÅ garanterer for efterfølgende skader. Jeg
> har repareret tonsvis af lynskader da jeg havde forretninger, og jeg har
> endnu aldrig oplevet et forsikringsselskab som ville give den slags
> garanti. De skrotter hele maskinen, fordi der er ingen som helst måde at
> sikre, at der ikke efterfølgende opstår fejl og mystiske ting..
>
> Claus
Se, det var et svar, jeg kunne bruge, idet jeg faktisk selv havde gjort mig
slige tanker.
Spørgsmålet blev stillet for at iagttage, om andre brugere havde været i
lignende situationer
og derefter læse om deres erfaringer med evt. reparationer.
Min erfaring med skader på elektronik i forbindelse med tordenvejr er netop
den, at skaderne har været langt mere
omfattende end blot de "synlige" - du ved sikkert, hvad jeg mener med det
udtryk.
Vort forsikringsselskab er yderst kulant, og jeg har da også uagtet udfaldet
af selskabets afgørelse
truffet beslutning om at anskaffe mig en ny maskine.
Jeg håber så blot, at de to harddiske i den beskadigede vil kunne "køre",
idet jeg gerne vil have mine seneste data "ud".
De seneste 4 år har vi her i huset brugt blandt andet en maskine af mærket
MEDION (Life)- den kører fint. Den nyeste er
af samme mærke (Akoya), og det forestående indkøb vil også pågå hos en
MEDION-forhandler --- og så er der jo ikke så
meget at "spille". Det mærke kender du vist udmærket.
--
Med venlig hilsen
Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu