Ja Bill er en fremragende engineer på området.
Det ser ud til at udviklingen går mod mindre strømforbrugende
enheder hvor signalstyrken også mindskes.
Samtidig vil anvendelsen af de forskellige informationsmedier
blive integreret med nye sammensætninger i systemenhederne.
FMCW radaren har mange gode fordele frem for pulsradaren. Ligger
man i en havn, som eksempel, kan alle pælene tydeligt ses helt
fra den nærmeste pæl og ud som enkentstående aftegninger på
displayet.
Med en pulsradar vil der være en større plet i midten og først
længere ude vil der komme aftegninger af pælene og ofte
fremtræder ekkoerne som en mere eller mindre sammenhængende
plamage.
Sejler man i tæt tåge i områder hvor der fiskes fra små joller
vil man tydeligt se jollernes aftegninger på skærmen.
Det ville være en god løsning om der blev fremstillet radomer
hvor der blot var en USB udgang til PC´en ombord og så lidt
program for visning enten ved opsplitning af skærmen i nav.
programmet eller som overlejring.
Mvh/Harding
Peter Lauridsen <plau@vip.cybercity.dk> skrev:
>> "Harding Larsen skrev:
>>... Broad Band Radar, ...
>>udstrålingen fra det nye system er
>>under 1/10 af
>>en mobiltelefons udstråling ...
>
>Broad Band Radar er måske ikke så
>tosset endda. Her er en professors
>relativt forståelige beskrivelse af
>forskellene på en puls-radar og en
>"Frequency Modulated Continuous Wave" (FMCW):
>
>
http://www.navigate-us.com/files/uplo
>ads/file/Review_5_Radar-1-1.pdf
>
>Hilsen Peter
>