/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hvilken VAG 160 Hk er den mest harmoniske ~
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 27-03-09 21:24

Hej gruppe,

Jeg sad lige og funderede over at VW og Skoda er enige om at en 122 Hk motor
i henholdsvis Golf og Octavia kommer fra en 1.4 TSI motor.
Når det derimod er en 160 Hk maskine det drejer sig om, så satser VW på en
1.4 med både blæser og mølle, hvorimod Skoda satser på en 1.8 TSI med mølle.
Er der nogen her som har prøvet begge maskiner, og kan komme med en
subjektiv bedømmelse ?

mvh

Andreas M. Hansen


 
 
Klaus D. Mikkelsen (27-03-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 27-03-09 22:30

"Andreas M. Hansen" skriver:
>
> Når det derimod er en 160 Hk maskine det drejer sig om, så satser VW på en
> 1.4 med både blæser og mølle, hvorimod Skoda satser på en 1.8 TSI med mølle.
> Er der nogen her som har prøvet begge maskiner, og kan komme med en
> subjektiv bedømmelse ?

Audi satster på 1,8T med 160 HK som Skoda. Sådan en har jeg haft i en A3
i et døgn. Den trækker som en pruhhest, når den får omdrejninger, men må
jeg være ærlig, så er den ikke mig. Den mangler "dieselmomentet" fra
bunden.

Det siges at VW's 1,4 med samme effekt har samme fornemmelse med et
"hul" i trækkraftkurven (nej, jeg har ikke prøvet den) , hvorimod 122 HK
skulle være mere harmonisk.



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Klaus G. (27-03-2009)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 27-03-09 23:49

> Audi satster på 1,8T med 160 HK som Skoda. Sådan en har jeg haft i en
> A3 i et døgn. Den trækker som en pruhhest, når den får omdrejninger,
> men må jeg være ærlig, så er den ikke mig. Den mangler
> "dieselmomentet" fra bunden.
Den 1.8TSI @160hk jeg prøvede i en Altea havde et helt fantastisk bundtræk.
Den er jo opgivet til at have alle 250nm fra 1500-4200RPM. Det bliver vel
ikke meget bedre på en benziner?


--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk



Henrik B. (28-03-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 28-03-09 22:42

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:49cd57b7$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...

> Den er jo opgivet til at have alle 250nm fra 1500-4200RPM. Det bliver vel
> ikke meget bedre på en benziner?

Jeg vil mene at 350 Nm fra 1.800 - 4.500 rpm er bedre...

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/


Klaus G. (29-03-2009)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 29-03-09 10:04

>> Den er jo opgivet til at have alle 250nm fra 1500-4200RPM. Det
>> bliver vel ikke meget bedre på en benziner?
>
> Jeg vil mene at 350 Nm fra 1.800 - 4.500 rpm er bedre...
På en 1.8 benzin'er? Vildt nok så.


--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk



Henrik B. (29-03-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 29-03-09 17:12

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:49cf3963$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Den er jo opgivet til at have alle 250nm fra 1500-4200RPM. Det
>>> bliver vel ikke meget bedre på en benziner?
>>
>> Jeg vil mene at 350 Nm fra 1.800 - 4.500 rpm er bedre...
> På en 1.8 benzin'er? Vildt nok så.

Næææh, det er så en 2,3'er. Men 2,0'ere har fint 320 Nm i tilsvarende
omdrejningsområder...

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/


Klaus G. (29-03-2009)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 29-03-09 18:07

>>> Jeg vil mene at 350 Nm fra 1.800 - 4.500 rpm er bedre...
>> På en 1.8 benzin'er? Vildt nok så.
>
> Næææh, det er så en 2,3'er. Men 2,0'ere har fint 320 Nm i tilsvarende
> omdrejningsområder...
Okay, men der er stadig et stykke vej ned til de 1500RPM ;)


--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk



Henrik B. (29-03-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 29-03-09 18:38

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:49cfaaae$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
>>>> Jeg vil mene at 350 Nm fra 1.800 - 4.500 rpm er bedre...
>>> På en 1.8 benzin'er? Vildt nok så.
>>
>> Næææh, det er så en 2,3'er. Men 2,0'ere har fint 320 Nm i tilsvarende
>> omdrejningsområder...
> Okay, men der er stadig et stykke vej ned til de 1500RPM ;)

Hvis der er 350 Nm til stede ved 1.800 rpm, hvad tror du så der er ved 1.500
rpm? )

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/


Kent Glerup (28-03-2009)
Kommentar
Fra : Kent Glerup


Dato : 28-03-09 13:51

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> "Andreas M. Hansen" skriver:
>> Når det derimod er en 160 Hk maskine det drejer sig om, så satser VW på en
>> 1.4 med både blæser og mølle, hvorimod Skoda satser på en 1.8 TSI med mølle.
>> Er der nogen her som har prøvet begge maskiner, og kan komme med en
>> subjektiv bedømmelse ?
>
> Audi satster på 1,8T med 160 HK som Skoda. Sådan en har jeg haft i en A3
> i et døgn. Den trækker som en pruhhest, når den får omdrejninger, men må
> jeg være ærlig, så er den ikke mig. Den mangler "dieselmomentet" fra
> bunden.

Har også prøvet 1,8T'eren i en Altea XL. Er slet ikke enig. Den trækker
rigtig flot fra bunden. Forskellen ifht en diesel er så bare at den
bliver ved med at trække efter 3500 o/min :)

/Kent Glerup

Martin Bisgaard Ande~ (28-03-2009)
Kommentar
Fra : Martin Bisgaard Ande~


Dato : 28-03-09 23:21

Kent Glerup skrev:
> Har også prøvet 1,8T'eren i en Altea XL. Er slet ikke enig. Den trækker
> rigtig flot fra bunden. Forskellen ifht en diesel er så bare at den
> bliver ved med at trække efter 3500 o/min :)

Samme oplevelse har jeg fra en Seat Leon, den trækker rigtig fint fra
bunden, og tager virkelig ved når man rammer 4000o/min. Og så fortsætter
den jo bare til 6500o/min. Jeg synes det er en utrolig harmonisk og
arbejdsvillig motor.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408943
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste